Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

guesswho?

Hoe wordt je een oliesjeik?

Recommended Posts

Wat is een oliesjeik eigenlijk: "Sjeik (Arabisch شيخ ) is de titel die in de Arabische wereld gegeven wordt aan een man die aanzien heeft of heeft verworven als leider. Leiders binnen een dynastie aan het hoofd van een Arabisch land worden ook vaak sjeiks genoemd. Is dat land rijk geworden door olieverkoop, dan wordt zo iemand al snel oliesjeik genoemd. Ook wordt met sjeik in de Arabische landen een muzikaal leider aangeduid."

 

Bij ons in Holland ben je op een meeting al snel een oliesjeik als je een flesje hennepolie bij je hebt B)

 

Back on topic,

 

Na wat jaren de keuken onveilig te hebben gemaakt met distillatie kolommen van koper , glaswerk uit de kringkoop en in de fik vliegende afzuigkap ga ik heb beter (lees veiliger) aan pakken. Ik zal jullie stap voor stap door het hele proces leiden en ik hoop op tips vanaf jullie kant zodat we samen tot een recept voor zeer zuivere olie kunnen komen. Begrijp me niet verkeerd olie met wat meer plantmateriaal erin geeft een goede aarding maar soms is een zeer highe olie meer gewenst.

 

De eerste extractie ga ik met 96% alcohol doen daarna zullen andere oplosmiddelen aan de beurt komen om zo de verschillen zichtbaar te maken.

De alcohol heb ik gekocht in Italie en daar ligt het in de supermarkt voor €11.75 per liter. 3.5 liter heb ik nog liggen en een halve liter tendo's 96% alcohol. (70 euro per liter :rolleyes: )

 

Ik heb een andere distillatiekolom gekocht incl. wat glaswerk.

 

gallery_19024_7390_1054288.jpg

 

Maar eerst eens een veilige werkruimte creëren waar ik ook nog eens dampen af kan zuigen en een wateraansluiting + wasbakje tot beschikking heb.

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sjeik Guesswho? een geboren muzikale leider.

 

geen idee wat je gaat doen, maar zelf dingen produceren is altijd leuk toch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij komt nog eens op tv........ B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ amnees

Als ik mijn muzikale voorkeur op het forum gooit krijg ik teveel tegengas denk ik. zie film mammoth...

 

@ Racker

Ach heb vroeger al wel eens zelf tv gemaakt en uitgezonden , niets nieuws voor deze zendamatoeter.

Signaaltje zetten richtig de antennes die het analoge signaal op de kabel gooien enzo. ach vroegerrrr was alles beter! tegenwoordig is veel digitaal en beveiligd. Sommige satellieten zijn nog bereikbaar maar dat wordt ook minder.

 

De camera gaat voor dit topic wel flink draaien Racker , live beeld is in dit geval toch mooier als stille foto's.

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij hebt ook overal verstand van B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeer interessant B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

google amnees veel googlen B) en praten met de juiste mensen , weetje bijvoorbeeld :rolleyes:

 

@ gobru

 

Idd vind ik ook , samen staan we sterk!

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga dit topic volgen... :rolleyes: Want wat jij hebt liggen B) en de manier waarop ik eea van jou hieroo heb gezien doet mij vermoeden dat dit een heel leerzaam topic gaat worden. Van watvoor soortje ga je de knipafval gebruiken?

 

 

Wrm die olie en niet bijvoorbeeld de olie van http://www.maakjetaart.nl/osCommerce/produ...roducts_id/2142

 

Ben benieuwd op hoeveel graden je de alcohol gaat verhitten?

grtz leila

Share this post


Link to post
Share on other sites
en praten met de juiste mensen

 

ik praat heel veel met boefje.. maar word er niet echt wijzer van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Bij deze meld ik mij aan voor de cursus: aspirant aankomend oliesjeik. a-nivo

Ik weet alleen niet wat voor vooropleiding ik moet hebben, maar ziet er zeer ingewikkeld uit. Moet ik eerst een kraak zetten in een of ander lab, of is er ook een eenvoudigere manier qua opstelling. ( want ik steel n.l. niet ).........ziet er zeer prijsig uit allemaal.

In ieder geval zeer interessant, want dit medium trekt al een tijdje m'n aandacht.

Wens je veel succes natuurlijk met je olieproces, en ik volg je............. B)

 

mzzl,wsteb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel mooi dat je dit verslag gaat maken, heel veel succes ermee B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo! veel reacties :rolleyes: een onderwerp wat dus aardig leeft.

 

@ leila

 

Zelfde alcohol andere prijs , ik betaalde bijna 12 euro/L jij 60 euro/L ex verzendkosten

Maar zoals ik al tikte zijn er andere , goedkopere en soms betere oplosmiddelen verkrijgbaar. Daar gaan we dan ook mee experimenteren en vergelijken.De temp van het proces is nog afwachten maar alcohol kookt bij 78 graden. Ik kan vacuüm distilleren dus dan kan ik theoretisch het kookpunt van de alcohol laten dalen naar 22 graden bij een vacuüm van ca. 20 mbar

 

@ amnees

 

Ik krijg van die man ook geen hoogte. Gewoon stoned kijken , veel ja knikken en zeggen dat je het begrijpt B)

 

@ wsteb

 

Lees ik daar tussen de regels door dat je jezelf opgeeft als olie-test persoon? hahaha

Je kent me: I love bouwen en knutselen , als we het proces goed door hebben gaan we proberen een opstelling te bouwen van huis tuin en keuken materialen zodat ieder handig persoon thuis met weinig spullen en toch veilig aan de slag kan.

 

Ps de olie van afgelopen zondag was nog van de keukenstoei opstelling , niet slecht toch?

 

@ pacman83

 

Thanx dude , Kennis moeten we delen !

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het knipafval wat ik heb liggen is van een powerplant kweek

 

gallery_19024_7390_905854.jpg

 

Wietpeper had laatst ditzelfde knipafval gebruikt en haalde er 12-15% olie vanaf

 

Het komt uit een trimpro knipmachine en heeft een aantal maanden liggen kuren dus ik verwacht een mooie roodachtige olie

 

gallery_19024_7390_2317937.jpg

 

Maar ik wil ook eens een maaltje amnesia toppen gebruiken , die olie moet echt speciaal worden getuige weetje zijn mexican haze olie

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er veel belovend uit ga je stiekum volgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lovers gonna love

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier schuif ik mee aan succes geusswho !

 

groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

wees welkom

 

Eerst gaan we met de veiligheidsinstructies aan de gang en daarna gaan we ons richten op het inweken en filteren van het basismateriaal met de alcohol , wel wil ik iedereen aanmoedigen met me mee te doen. Ook al heb je geen labo stuff kun je toch een heel goed resultaat neerzetten! Een beetje knipafval (25 gram) is vaak wel te regelen B)

 

Toekomst: Reflux-opstelling en petroleumether

 

250px-Reflux_English.svg.png

 

 

EDIT: NOOOOOOIT een vlam gebruiken om je alcohol of ether te verhitten

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kom je ook op de vingers kijken B) .

 

Succes :rolleyes: .

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus een verfbrander van de gamma die je op graden kan instellen

Zal moeten werken.

Best wel interessant dit B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Hoe heet of warm moet het water zijn eigenlijk wat de reactants moet verwarmen? Of loop ik op de zaken vooruit.

 

Lees ik daar tussen de regels door dat je jezelf opgeeft als olie-test persoon? hahaha

Enja olie-testpersoon, je moet er wat voor over hebben om oliesjeik te worden, ja toch. B)

We zijn benieuwd.

 

mzzzl,wsteb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoek een plekje Beaker

 

@ BUZZ

 

nee das weer de verkeerde kant op denken , we moeten een stabiele temp kunnen creëren van 25 tot 80 graden zeg maar

Als je aan een waterbad denkt wat je steeds weer bijvult uit bv de waterkoker of warme kraan en koelt met koud water uit de kraan of ijsblokjes in water gooien zit je goed B)

 

@ wsteb

 

Tja das pioneerswerk thc verdampt/verbrand bij 170-220 graden in de vapo zoals we gezien hebben bij zODd . echter de vluchtige oliën gaan bij handtemperatuur (35C) al vervliegen. Ik zal dan ook proberen de afdamp temperatuur zo laag mogelijk te krijgen. Duurt wel een aantal keren oefenen maar dan denk ik dat we de ideale temp wel aardig kunnen bepalen (dit alles bij atmosferische druk dus zonder vacuüm in een opstelling met alcohol) Als ik dan overstap op bv petroleumether om te gebruiken als oplosmiddel heb ik een badtemperatuur van ongeveer 35 graden nodig om de petroleumether te laten koken . Das toch al een stuk beter als de 78 graden die de alcohol nodig heeft om te koken :rolleyes:

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veiligheid voor alles! :rolleyes:

 

 

Ik volg je! B)

 

 

-Taiga!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...