Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

purplechris

me eigen plantage

Recommended Posts

met alleen geld er tegen aangooien, kom je dr ook niet.....ook heel veel tijd investeren... :smoke

 

zeg dan gwoon wat je wil oogsten.....ipv erom heen draaien...en zoiets als een standaard plantage bestaat niet... :)

 

 

hoeveel tips wil je hebben :rolleyes: ...ik geef alleen maar tips... B)

 

mss ben ik te negatief... maar het enigste wat ik zie bij jou....is $$ tekens in je ogen...en die redden het niet in de wiethobby.... ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je nu toch vakantie hebt en geen huiswerk hoeft te maken kan je best wat lezen voordat je vragen gaat stellen.

 

Begin anders even met het bestuderen van de GrowGuide. Te vinden links boven op je scherm, rechts naast de snelkoppeling Forum.

 

Als je hier niet vindt waar je naar op zoek bent dan adviseer ik je om op de volgende link te klikken en de belangrijke topics te bestuderen

 

(genaamd Licht, Lucht en Ventilatie, Welk soortje? Welke soort? Wat moet ik kiezen?)

 

http://www.wietforum.nl/Indoor-Beginners-Vragen-f8.html

 

Verder kan ik je vertellen dat je plantje niet zo blij is met de manier waarop (hoeveelheid) je water geeft, als ik naar je foto kijk met scheef hoofd.

 

Ook ziet je plantage er niet echt doordacht uit, denk bijvoorbeeld aan lichtdicht tijdens de uren dat de lamp uit staat, volgens mij kan je kastje niet eens dicht.

 

Kijk eens even in de forum sectie de bouwdoos; http://www.wietforum.nl/De-Bouwdoos-f12.html

 

of lees wat verslagen in de micro/fluo sectie sinds we hier praten over 4 plantjes onder een tl balkje (niet genoeg licht, dus op het moment kan je

 

ze beter buiten zetten. de zon levert meer watt dan dat tl balkje).

 

http://www.wietforum.nl/Micro-Fluo-f71.html

 

Nogmaals bestudeer de Belangrijke onderwerpen op de bovengenoemde pagina´s, heb je toch nog wat huiswerk lijkt wel zomerschool.

 

greets Tita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Excuses prupkechris, ik schoot even uit de bocht met mijn tips. soms laat ik me leiden door gevoelens. en dan kunnen tips overkomen als commentaar.

 

 

Meer tips dan er hier gepost zijn weet ik zo ook niet uit m'n hoofd

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kreeg ook de beginners tip te gaan lezen in de guerilla verslagen... B)

 

6 maanden later... had ik idd ALLES gelezen in guerilla... :rolleyes: ...en toen heb ik ook maar een kleine plantage opgezet :)

wel een beetje jammer... dat er zoveel halve verslagen bij zitten.... :smoke

mja..waarom zou je het wiel gaan uitvinden... als het er al is.... ^_^

mja.. dat ben ik -_- ...en kheb blo met bijles :tu

 

succes met jou plantage ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
mijn naam is purplechris!

ik heb zelf nog nooit geblowd!

en mij leek het wel leuk om een paar wietplanten te hebben! B)

ik heb gelijk een mooie ´plantage´ gebouwd! hier een foto er van: graag jullie commentaar!

 

hoor het graag!

 

:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

0.001 gram

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 x de helft ( wel kleine helften)

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste purplechris,

 

er kan niemand zeggen wat je er af gaat halen, dus elke gok is de juiste tussen de 0 en de ?? gram.

 

Zoals je het nu hebt zal er echt heel weinig af komen, als je plantje het al red tot het eind.

Nu heb je 1 TL-buis hangen, van laten we zeggen 18 Watt, met erg weinig diepstraling denk ik, waar je als je het heel erg goed doet 1 op 1 vanaf haalt, dus 18 gram.

maar dan moet alles verder kloppen, en 1 buisje met 4 plantjes geeft niet veel hoop voor een mooi resultaat, en dan weten we nog niets over je klimaatbeheersing, om zomaar even iets te noemen.

 

Aan de terugkerende vraag te lezen, gaat het je om de opbrengst (geld?), maar je zou het beter kunnen doen om te leren wat een plantje doet. En daarna weer verder kijken.

Verder zoals eerder is aangegeven kun je heel veel leren door verslagen, en sticky's te lezen, en als je met TL verder wilt dan inderdaad in de microsectie.

 

Kun je ook wat meer vertellen over je plantage? wat voor TL, afzuiger filter enz.

 

Ik zou gewoon beginnen zoals je nu bezig bent, veel lezen, en regelmatig updaten, dan komen je vragen en antwoorden vanzelf aan bod. En dit als een leerkweekje zien, en gaandeweg beslissen wat je wilt. Reken nergens op dan kan het alleen maar meevallen.

 

veel succes ermee.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk dat je het probeert voor plantjes te growen , maar toch als ik jou was zou ik eerst beter lezen en dingen opzoeken en je eigenvoor bereiden dat je al je matriaal samen hebt en dan alles kunt in elkaar knutselen B) , er zijn genoeg goedkope manieren voor toch een goede micro grow te doen

Dus meer lezen ! en nog veel suc6

 

groetjes shining

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een 400w HPS lamp kan je ongeveer 350gram tot 450gram doen als je goed bent. Zet hem tijdig buiten in de tuin en je haalt er tussen de 3en 7 ons van af.

 

Denken dat je met niks wat kan doen klopt, heb ik ook gedaan. Was leerzaam en het leverde met een handje vol lekkere wiet op. (max. 10-15 gram droog)Had ik dezelfde tijd in een leuke setup gedaan had ik 50 keer meer gehad.

 

Wil je geld verdienen dan moet je niet met 1 plantje gaan kutten .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Zoals ik zie aan jouw setup ga je tussen de 1gr en 10 gram van 1 plantje afhalen, met meerdere planten ga je nog minder per plant krijgen.

Ook de wiet je die er af zou halen gaat niet goed zijn, afval wiet is nog beter

 

met 1 TL ga je het NIET reden

 

ik zie ook zilver folie op de foto, knal dat er af en haal zwart wit folie, kost mischien een euro of 2

Zilver folie werkt niet!, je kan ook bij de action een potje mat wit verf halen en daar me je hokje verfen

zorg dat je hokje ABSOLUUT licht dicht is!!!! ZEER belangrijk

 

 

dus nogmaals of haal meer TL's met de juiste kleur code's die je nodig hebt voor de bloei of haal een HPS lampje van bijv. 100watt die heb je al in sommige growshops

 

doe je dit niet dan is het echt zonde van je geld (stroom verbruik) en de moeite

 

Je kan echt zeer lowbudget een klein hokje in elkaar flanzen (heb ik gedaan voor een maatje van me)

 

ik zal je een voorbeeld geven:

 

rij langs flats, je ziet daar vaak mensen die zooi weggooien (vooral bejaarde huizen, wees brutal en vraag naar de huismeester en vraag of ie nog wat kastjes heeft staan, er gaan vaak mensen dood en nabestaanden nemen vaak de huisraad niet meer en huismeesters zijn blij als je zo kast weg wilt halen)

 

koop goedkope kit heb je al rond de 1a2 euro en kit alle naden en hoeken

 

kast kan dus gratis maar laten we zeggen 10euro aan benzine

-KIT 2euro

-action potje MAT witte verf 7euro

-tijdschakkelaar 4euro

 

wil je weinig tot geen geur overlast dien je een filter te hebben!

-kleinste filter met flens maat 100 kost 34 euro

-kleine buisventilator bij de gamma 20 euro

 

nu heb je dus al een aardig kastje voor heeeeel weinig

 

nu de lamp deze zijn dan je duurste uitgaven, wat je kan doen is ga naar een growshop en vraag om een 2de hands HPS setje, is allemaal niet optimaal maar 10x beter dan wat je nu hebt

vraag om een 150watt lamp, heel vaak hebben ze wel wat 2de hands liggen, anders naar volgende growshop, je kan ze ook eerst effe bellen

 

2de hands kost rond de 15a25 euro voor een compleet setje (trafo, lamp en kap) aanrader is trouwens om de lamp wel nieuw te halen, een maatje van me heeft wel gekozen om ook een 2de hands lamp te halen en dat gaat prima

dus een compleet hokje kan je al maken voor nog geen 100euro

 

ik zal hier best wat commetaar op krijgen maar ik geef gewoon de voorbeelden hoe je echt super low budget toch nog 1a2 plantjes kan kweken en 40a50gr per plantje moet goed haalbaar zijn, aan je setup zal het dan niet liggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

van afvalwiet maken we hasj B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies en roken zullen we, al moet ik mijn shirt in de fik steken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gemaakt van Hennep B) :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahummm......

 

mijn naam is purplechris en ik kom uit <EDIT WHAZZUP - NEDERLAND>! ik heb zelf nog nooit geblowd!

en mij leek het wel leuk om een paar wietplanten te hebben!

ik heb gelijk een mooie ´plantage´ gebouwd! hier een foto er van: graag jullie commentaar!

 

Nou hier zijn we dan.

Als je niet blowd wat moet je dan met wiet???????

$$$$$$$$$$$$$.

Nouw dat lukt je niet.........

en mag ook niet van je moeder volgens mij.

Welterusten.

 

mzzl,wsteb

Share this post


Link to post
Share on other sites

$$$$$niet mogelijk kom op man t groeit en bloeit als onkruid..

Share this post


Link to post
Share on other sites
$$$$$niet mogelijk kom op man t groeit en bloeit als onkruid..

 

Met een redelijke set up wel. Maar persoonlijk heb ik hier een rare bijsmaak bij.

Sorry.

 

mzzl,wsteb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gezien de verdere inhoud van dit topic denk ik dat het een beetje aandacht vragen is en de boel hier een beetje op te jutten..

Als je je vragen al niet gewoon duidelijk kan formuleren en maar een 16 posts hebt..mijn advies aan de topicstarter, ga drank stoken..

grtz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

discovery channel heeft daar een mooi serie over B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gast, niet zo angstig.

Ik neem aan dat je je sporen wil wissen, maar de popo heeft echt wel wat beters te doen dan iemand te gaan opsporen die in 2012 (!) vertelt over 4 plantjes.

Bovendien, er is hier in maanden geen beheerder of moderator meer gezien, dus je vraag verdwijnt in het luchtledige.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...