Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

zappie

wiet en werkgever

Recommended Posts

beste mensen,

 

vandaag heb ik in openheid waar mijn collega bij was, na de dienst een korte discussie

gehad met mijn werkgever over de wietpas en het verhaal om gebruik van...

 

Hij is een stuk jonger als ik en heeft vroeger zelf geblowd. Het gesprek ontstond doordat hij

bekende soortjes noemde waarover ik wat verbaasd was dat hij die kende.

Ok, lang verhaal kort gemaakt heb ik hem uitgelegd waarom de wietpas werd ingevoerd en

welke naar mijn mening gevolgen kan hebben voor diegene die cannabis gebruikt.

Daar zat een uitspraak van mij bij dat ik het zeker weet dat verschillende instanties inzage

kunnen krijgen in je personalia, en met werkzoeken een probleem voor die mensen met wietpas

kan opleveren. Op zijn vraag of ik ook een wietpas neem, zei ik nee vanwege de zojuist

genoemde redenen.

Kennelijk was mijn werkgever ( waar ik het overigens heel goed naar mijn zin heb ) ook blij als

hij inzage kon hebben en weet of iemand blow'd.

Ik zeg als je niet in staat bent om te functioneren of anders gezegd, je werk eronder lijdt,

dan is er iets mis en terecht kan er iets van gezegd worden. Dat geld net zogoed voor mensen

die in het weekeinde zich lam zuipen.

Volgens hem zijn de meesten die blowen zwaar aan het blowen en functioneren niet goed.

Hij zal het wel weten naar eigen ervaring, maar ik zei dat ik gewoon elke avond een stikkie rook

om te relaxen en heb nergens last van.

Ik ben daar gewoon open in, en zei ook als dat zo is als hij verteld, mij ook maar gelijk ontslaan

kan. ( geen ruzie maar open gesprek en duidelijk ) Hij keek verbaasd, had zeker niet gedacht dat

ik dagelijks s'avonds een joint rook.

 

Wat ik hier beknopt heb omschreven, maakt mij duidelijk dat hij, zijnde werkgever, ( waar ik

overigens geen slecht woord van kan spreken, toffe gast verder ) toch met vooroordelen

spreekt, als hij wenselijk vind dat hij iemands prive gewoontes kent.

Ten eerste gaat het niemand wat aan wat ik in mijn tijd en leven doe. Als ik iemand aanneem,

kijk ik naar zijn kwaliteiten en hoef mij niet te verdiepen of ie nou blowd of een fles wijn drinkt.

Iemand al bij voorbaat weigeren omdat ie een wietpas heeft is gewoon laag en respektloos.

 

Als iemand niet functioneerd in het bedrijf maakt het niet uit waar het aan ligt, je kunt er over

praten, en verbeterd het niet dan is het einde oefening op termijn, zo simpel is het in mijn

ogen. Dus dat hele gedoe om de wiet zelfs de ex-blowers die dan een bedrijf hebben, oor-

delen ook al schijnbaar bij voorbaat. Dit is niet goed, en ik zei ook aan het eind dat ik het vertik

om het te laten mijn rokertje op te steken. Ik doe mijn vak goed genoeg en dat al weer 5

jaren bij hem.

Je ziet er is veel onenigheid omtrent wiet. Over alcohol gebruik word blijkbaar nog altijd wat

lakoniek geoordeeld. Er zijn mensen die 4 halve liters bier drinken en werken de dag erna ook.

Ok, men weet het niet van ze ( ik ken er een ) maar dan zeg ik, zorg dan ook maar voor de

alcohol pas. heeft men daar tenminste ook weet van en kunnen ze die mensen ook maar meteen

weigeren voor werk.

 

Of het nou iets bij mijn werkgever aan gedachten en toekomstige bedoelingen gaat veranderen

weet ik niet, nogmaals we hebben een goede sfeer daar met ons 3'en ( heel klein bedrijfje )

maar ik heb wat mijn rokertje betreft niks te verbergen, waarom zou ik? Zou ik ook moeten

zwijgen over 10 pils op de zondag avond? daar word over het algemeen hartelijk mee gelachen

op de maandag ochtend bij de koffie. :D

 

 

gr, Zappie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Sorry gezelligerds van Nederland, maar ik heb niets aan lui die te vroeg doodgaan of met 5-bypasses op hun 35ste een jaar uit de running zijn."

 

'tis jammer dat je dat niet in je advertentie mag afdrukken. Regels regels regels..

Share this post


Link to post
Share on other sites

zappie,

 

Ik begrijp wel wat je bedoelt!

Maar word wel een beetje gek van dat gelul over een wietpas.

 

In de jaren 80 dat ik begon met het gebruik van softdrugs waren er niet echt veel softdrugs winkels zoals nu maar dat was toen geen probleem waarom zou het nu een probleem worden. Tuurlijk al die argumenten over criminaliteit zijn waar, maar sinds ik me plantje zet voel ik me ook een beetje crimineel en dat geeft me dan ook wel weer een kick.

 

Heb wel eens een binnen schilder gehad die een lijntje nodig had om mijn gewenste lijntje te schilderen op een deur, en dat was best wel strak.

 

En alles waar TE voor staat is ook niet goed.

 

Ik zeg legalize!

 

En zoals Pim zij :

De mens is baas in eigen brein, geen overheidsbemoeienis. Legalisatie levert het rijk een miljard per jaar op, aan belastinginkomsten en besparingen op politie en justitie. Afknijpen en verbieden is onmogelijk, alleen de onderwereld is gebaat bij een verbod.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Les 1: Praat nooit met je werkgever over wat je na werktijd zoal uitspookt.

Les 2: Doe dat ook nooit met leidinggevende en collega's met die ambitie.

Les 3: Vertrouw alleen maar collega's die je erg goed kent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Les 4: Een avond knetterstoned roken valt minder op dan een sloot alcohol drinken, de volgende ochtend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

les 5: als je elke dag stoned op't werk zit, is het verschil met een nuchtere dag niet zo zichtbaar :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit topic lijkt me nu al een sticky waard. :D

 

en...hielp het.. :blink: ?

Bij mij wel, ik rook elke dag voordat ik ga werken.

Geen grote toeter maar ff een kleine om wakker te worden, andere mensen doen dat met nicotine en caffeine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoef geen lessen in het leven, blijkbaar snappen jullie de context van het bericht niet.

Het gaat mij om wat de gedachten en achterliggende zaken aangaat. Maar goed, ik laat

het hierbij.

 

gr, Zappie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zappie, ik snap de context prima maar waarom zou je met je werkgever een wietpas discussie aangaan die je zelf nooit zult aanvragen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
werk? :D

Wat is daar mis mee?

*btw ik verzeker je dat een flinke kweek best hard werken is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je daar binnen liep.... dan dacht je bijna in het park te zijn ..... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vroeger liepen agenten nog langs 200 wietplanten in de tuin om te melden dat onze BBQ van de avond ervoor teveel rookoverlast had veroorzaakt.

Begrijpelijk ook, we hadden rooksignalen zitten oefenen met natte handdoek en natte takken. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat waren de betere tijden wordt er nu bij vlagen para van als de tuin weer stinkt....

 

maar toen ik nog werkte was ik er ook open in probeerde ook de oogkleppen van collega's te verwijderen en in vele gevallen lukte dat ook.

ik functioneerde er niet minder om en kan zappie wel volgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
les 5: als je elke dag stoned op't werk zit, is het verschil met een nuchtere dag niet zo zichtbaar :D

 

:vape: :D Jij gaat door voor de broodrooster!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...