Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Peperfreak

Volkstuin 2012

Recommended Posts

Hoi,

 

Naast het kweken binnen krijg ik toch altijd de drang om buiten iets te doen. Kleinschalig, maar zoveel leuker dan binnen.

Ook dit jaar ga ik weer aan de slag op mijn volkstuin. De tuin moest helaas ernstig veel kleiner door het probleem met mijn longen ( copd). Ja, teveel gerookt ... en dan krijg je schade.

Ik had nog 5 zaden liggen van een zadenkweek van vorig jaar. De andere zaden heb ik weg gegeven.

Het zijn autoflowers AK47.

Dus een aantal weken terug de 5 zaden in zaai en stekgrond gezet.

Dit is het resultaat. Alle 5 ontkiemd.

 

gallery_21845_14248_2989560.jpg

 

Hier hier een foto van de planten toen ze een paar weken oud waren.

 

gallery_21845_14248_609594.jpg

 

Ja, en dan blijft het een gok.. hoeveel mannen .. hoeveel vrouwen. En ik had geluk er was 1 man ..

 

gallery_21845_14248_869108.jpg

 

De vorige jaren maakte ik ge(mis)-bruik van een verlaten tuin achter mijn volkstuin..maar die stond helemaal vol met brandnetels.. dus op zoek naar een alternatief.

Ja, ik vond al snel een andere plek ... een plek met een verlaten schuurtje.

En kijk wat er allemaal is!

 

gallery_21845_14248_575718.jpg

 

Watertonnen gevuld met regenwater .. badkuipen ... daar word ik blij van. ;-)

Over water dus geen zorgen maken ..en geen gaas nodig voor de konijnen.. gewoon de badkuip en een ton gebruiken.

 

 

 

gallery_21845_14248_2709114.jpg

 

 

gallery_21845_14248_1155019.jpg

 

gallery_21845_14248_535191.jpg

 

Het mannetje heb ik in de broeikas gezet .. ergens tussen de paprika's en de tomaten.

 

Hier het potje voor de opvang van het zetmeel.

 

gallery_21845_14248_640389.jpg

 

gallery_21845_14248_2481866.jpg

 

Zag wel dat er een konijnenhol gegraven was in de kas .. dus om te voorkomen dat hij of zij zich tegoed gaat doen aan de plant heb ik een strik geplaatst .. het groene draad is dus een strik ( nu precies op de juiste diameter gemaakt).

Neem het me svp niet kwalijk .. een mens moet soms vervelende keuzes maken...

 

gallery_21845_14248_2481281.jpg

 

Ja, en dan mijn tuin .. die wordt helaas steeds kleiner. Had ik voorgaande jaren soms wel 1000 peperplanten nu doe ik het met deze:

 

gallery_21845_14248_2016042.jpg

 

Ach, maar ik ben positief ingesteld .. heb nog steeds een tuin .. en doe de dingen die ik leuk ( spannend ) vind ;-)

 

Wordt vervolgd.

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

heeee leuk man :D ben ook begonnen met guerilla omdat ik toen dertijd binne kweken saaj vond worden haha buiten spelen is en blijft eeen moooie sport !

 

veeel suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker voortplanten die handel...succes dude :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel veel succes met je buiten kweek hopelijk worden de dames lekker en je groenten en pepers ook :blink:

succes ermee :D groetenpac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je die strik weghaald wil ik je succes wensen anders verwens ik je..

grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt allemaal.

@ Andy: ja, die strik past ook niet echt bij mij ... ga een andere oplossing bedenken.. al hoewel een gebraden konijnenpootje lekker gekruid ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd niet verkeerd zon konijnen poootje :D maaaar miss tog beter stukkie gaass ofsjo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

haal weg dat rotding je wil niet weten wat een strijd een beest heb die daar inkomt, beter 1 slag in de nek of 1 sschot door het hoofd, zelf heb ik er heel wat moeten opruimen i.v.m. mixomatose of hoe je het noemt..

Doden is nooit leuk maar als je het doet doe het doordacht en humaan,.(zo snel en pijnlijk als mogelijk is)..

succes verders..

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker urban Guerilla in de volkstuin weer :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allemaal,

 

De strik voor ( tegen) de konijnen heb ik weggehaald. Ik heb de tuin omringd met tuingaas. Maar, heb wel heel erg veel vraatschade opgelopen. Uit de bonen hebben ze alle toppen gevreten, en ook de toppen van de peperplanten moesten het ontgelden.

Vandaag op de tuin geweest en ff naar de AK47 gekeken ....

Deze plant trof ik aan ... kapot gegaan door alle regen.

 

 

gallery_21845_14248_29509.jpg

 

Dus alles maar weer meegenomen naar huis. Ik wil zaden scoren .. dus dat wordt helaas niets op de volkstuin.

Ik durf de planten thuis in de tuin te zetten, omdat de zolder nu leeg is ( warmte problemen).

 

Dus maar even het potje met stuifmeel gepakt. ( lijkt leeg.. maar stuifmeel is heel erg fijn .. dus er zit genoeg in).

 

gallery_21845_14248_887194.jpg

 

En ff bestuiven met het penseeltje van de Action.

gallery_21845_14248_1966427.jpg

 

Ja, dus geen guerilla op de tuin maar een zadenkweek in de achtertuin.

Wordt vervolgd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
En ff bestuiven met het penseeltje van de Action.

 

DE beste gs van NL :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...