Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
licht brengt zuurstof

Een plant met THCV potentie.

Recommended Posts

Bij wat rond neuzen op het forum kwam ik dit tegen:

 

 

'THCV is een inividuele cannabinoide die te vinden is in bepaalde soorten wiet

 

THCV : TETRAHYDROCANNABIVARINE Versterkt en versneld effect van THC. Maakt de soort krachtiger werkend . Hoewel THCV een cannabinoide CB1 en CB2 receptore antagonist is , zorgt er voor dat het "High" effect sneller komt ("flashy effect"). Werkt als antagonist van thc : remt hierdoor de eetlust. Verantwoordelijk voor de flashy en snelle effecten Euforisch en pijnstillend . THCV wordt aangetroffen in zeer krachtige marihuana met oorsprong uit Centraal Afrika, zuidoost en Centraal Azië . Groeit op de grote hoogstes UV straling stimuleert THCV-productie

De THCV aanmaak in een plant is als geen ander cannabinoid! sterk milieugevoelig. Veel licht, hoogte en warmte lijken de belangrijkste voorwaarde voor THCV vorming. De soortjes met THCV worden door de meeste mensen als goed tot zeer goed ingeschaald'

 

 

Ik heb al eerder dingen gehoord over bepaalde 'wietjes uit afrika' van een vriend.

 

Nu is mijn vraag is er misschien iemand die een soortje weet die potentie heeft op THCV aan te maken. En is het eventueel mogelijk dit na te bootsen in een kweek ruimte. Ik zat zelf te denken aan UV lampen is dit mogelijk? (Heb ik volgens mij al wel is in een kweek verslag voorbij zien komen kan dit echter ook helemaal fout hebben).

 

Hoogte verschil nabootsen lijkt me niet te doen. Maar een oplossing hier voor zou ook heel interessant zijn.

 

Als iemand hier wat over weet hoor ik het graag :lol:

 

Blessings

Edited by elmanito
correctie in de titel

Share this post


Link to post
Share on other sites

EDIT:

 

Ik had in een kringloop winkel toevallig een paar oude UV lampjes van Philip gezien. Bruiners zijn dit denk ik. Weet niet of dit een idee is.Zal die dan wel eerst moeten testen.....

 

 

Ik kon te weinig info op internet vinden. Dus elke inbreng vooral meer op wetenschappelijk gebied is welkom:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, je zit op een juiste koers. THCV is niet alleen waarschijnlijk de oorzaak van die intense beleving maar stopt je vreetkick ook. Er zijn soorten met relatief veel thcv, en die komen ook meestal van hogergelegen oorden. UV zou mede de oorzaak zijn van deze ontwikkeling, maar het is nog niet geheel duidelijk of UV nu daadwerkelijk veel THCV toename laat zien in deze soorten, het moet ook al in the cannabinoid profile van de plant zelf zitten. Wat proeven met een plasmalamp (die UVA en UVB bevat) liet een verhoging in THCV zien, maar ook in andere cannabinoïden. Dus je moet een soort hebben die het al in zich heeft, zeg een thai of een hashplant, en dan moet je die onder voor die plant optimale omstandigheden kweken. En dan moet je het liefst nog dicht tegen de originele genetica zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat je de s5 maar eens moet proberen.

 

Ik kan normaal niet zo goed uit de voeten met een haze/sativa hybride maar deze soort valt enorm goed medicinaal gezien.

Licht euforisch maar niet dat enorme headrushen en een flinke uitwerking op het lichaam maar dan niet zo zwaar als een dikke indica dat heeft (zoals herijuana).

s5 in een joint komt qua geur en roken ook knap dicht n de buurt van een dikke zwarte hash joint :lol:

 

Volgens mij moet je het zoeken bij soorten die onder max W/m3 een zeer overvloedige productie van trichomen laten zien en internode op internode aanzetten maar de oudere internodes rijpen daarbij niet in rap temp af zoals meestal wel het geval is bij iets van indica in de mix.

 

Extra UV om eea te bewerkstelligen betekent dus meer met MH/HPI aan de slag?

Heb daar al een mini experiment mee achter de rug, 5wk MH erop en laatste maand HPS en de topvorming maar ook de geur ed van deze planten is heel anders dan onder puur HPS.

 

Zijn er al betaalbare profiel sets verkijgbaar of is het hele cannabinoide test gebeuren nog voorbehouden aan meer kapitaalkrachtigen?

Zou wel eens willen weten wat mijn Katastrofala in de weegschaal legt (s5xherie), ze is in staat mij in slaap te wiegen namelijk na 1st een vrolijke headhigh van een minuut of 10 te hebben afgeleverd :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou die hoogta nabootsen doe je door een klein beetje onderdruk te creeren inje hok.

Misschien sproeien met zonsondergang en opkomst?

Interessant als het je gaat lukken!

 

groet shark

Share this post


Link to post
Share on other sites

@shark

was het maar zo simpel als onderdruk :lol:

op grote hoogte: co2 nivo verschilt, inwerking UV is compleet anders, schrale grond, heftige wind dus lage plant etc etc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Bepaalde variëteiten uit Afrika bevatten veel THCV zoals uit Ghana of Zuid-Afrika.Pakistaanse variëteiten kunnen ook flink THCV bevatten, misschien de Mexican sativa van Sensi.Van Thai krijg ik altijd een vreetkick of een slaapkick, afhankelijk van de soort.IMO ligt het meer in de genetica zelf.:lol:

 

Namaste :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malawi (Gold) niet te vergeten. Zit je direct rechtop in je stoel! :lol:

 

Is dat ergens verkrijgbaar in zaadvorm? Lijkt me wel wat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okay ! hartstikke bedankt voor jullie reacties!

 

@ Wazzup. Dus plasma werkt in in ieder geval bieden? Als je een goed soortje hebt.

 

 

@Lostchild Ja ik snap wat je bedoeld met die planten die potentie hebben om door te groeien. Ik zat zelf te denken aan een plant met overheersende sativa genetica. En hoe deed je dat precies met die MH/HPI. Is dat gewoon een bulp of iets anders?

 

En je had het ook in reactie op Shark over wat klimaat eigenschappen. Heb je hier ervaring mee?

 

@Sharkattack, Thanks voor je info.Ben ook zeer benieuwd ben zeker van plan het de volgende ronde te gaan proberen. In in ieder geval is het al duidelijk dat ik zelf wat soortjes ga testen.

 

@elmanito. Denk je dat pakistaanse meer potentie hebben dan die uit afrika? Ik heb wel het idee dat de soortjes uit pakistan en india meer hars aanmaken van wegen hoogtes waar ze groeien.

 

@Mitsz. Malawi gold even na gezocht. mooi strain. Ook wel als site aangeboden maar niet echt op hele betrouwbare sites. Er staat er wel telkens bij dat ze THVC bevatten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
@elmanito. Denk je dat pakistaanse meer potentie hebben dan die uit afrika?

Andersom de Afrikaanse hebben meer potentie dan de Pakistaanse.

 

Namaste :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D

 

gallery_4007_2383_1429.gif

 

ink

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
High levels of THCV were reported in Cannabis strains from southern Africa, India, Nepal, and eastern Asia (Merkus, 1971⇓; Fetterman and Turner, 1972⇓; Turner et al., 1973⇓; Boucher et al., 1974⇓; Baker et al., 1980⇓).

 

http://www.amjbot.org/content/91/6/966.full

 

Namaste :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Algemeen over licht: het is altijd beter om MH en HPS te mengen, hoevel MH geen UVB heeft, zeker niet de lampen voor open armaturen. Bovendien geeft MH veel warmte, plasma niet.

 

De cannalytics kits zijn nog steeds te koop bij Kulu dus je kunt het zelf meten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Cannalytics kits heb ik niet zien staan in de nieuwe catalogus van Kulu.Een soort met zeker THCV potentie is Jahwi's Joy uit Ghana.Deze was langere tijd bij DCF te koop.

 

Foto's van een grower uit Venezuela

 

med_gallery_16467_4905_19568.jpg

 

med_gallery_16467_4905_110443.jpg

 

Namaste :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ik heb de nieuwe ook liggen en de cannalyse test staat nog steeds op pag 197 :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Kwam het zelf niet tegen, maar zal het nog een keer checken.:blink:

 

Namaste :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moby Dick, Dinafem.org B)

 

gallery_9296_9602_9403.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...