Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Piff

spots kaalgevreten, hoe beschermen?

Recommended Posts

Hoi mensen,

 

Ik heb dit jaar serieuze problemen door wild. Twee van mijn spots zijn volledig kaalgevreten, op een spot staat nog een deel van mijn plantjes. Vorig jaar hadden we helemaal geen problemen op dezelfde spots.

 

We hebben tot nu toe hondenhaar, gebruikte kattenbakvulling en een middeltje uit de jachtwinkel, "armacol", op de spots gebruikt, maar blijkbaar werkt dat alles niet! Twee weken geleden hebben we wat nieuwe plantjes gezet met gaas eromheen, maar dat was ook geen oplossing, de reeen vreten het toch zodra er iets uit het gaas groeit!

 

Iemand een idee wat we er nog kunnen doen? We hebben nog ong. 60 nieuwe plantjes en geen ideen meer behalve een 2m hoge schutting te bouwen, maar dat lijkt me een beetje opvallend.

 

Groeten, de treurige Piff

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,

 

 

je kan visdraad om je spot heen spannen :lol:

maar je moet het wel goed opruimen aan het eind van het seizoen.

 

mvg Rd

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol: ...............visdraad. B) ....grapje zeker :huh: ...of gwoon dieren beul... :(

 

 

herten springen over 3 meter hoge hekken.. als ze honger hebben....

en dat hadden ze in auswitch lager voor damherten :lol: ...De Amsterdamse drinkwater duinen :D ...

net als oostvaardersplassen....grazers opsluiten en geen natuurlijke vijanden inbrengen...of tijdige afschot toestaan....Natuur barbaren...

 

Doodvaardersplassen :lol:

 

die Bioloog Frans Vera ;) ...7.11...wat zou ik die kerel graag 1 week opsluiten zonder vreten...en hem filmpjes van zijn aangedane dieren leed laten zien 24-7.....wat een :wub: ....lama...ik maak me veel te druk :D .......Natuur fundumentalisten zijn het !! En die boswachters daar te lui om een genade kogel te geven...terwijl ze dat verplicht zijn...waarde loze..klojo´s...wel stoer op tv komen met het ringen van een zeearendje...bah..bah..

 

 

 

 

op topic...

 

Op hanfburg forum is in outdoor een heel topic over wildschade....

 

onze buren hebben wat meer bambies :D

 

 

vorig jaar waren mijn planten ook tot 20 cm van de grond opgevreten...en werden toch ong 170 cm.....dus niet te snel eruit trekken :D

 

kijk maar duidelijk getopt...

 

gallery_22583_10326_3020282.jpg

 

its weed :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ carpe

 

wat te doen tege gravers?

ben te lam topic aan te maken

stronken hihhihihihi

 

de godverdommese muizen of mollen verneuken me mooiste plantjes ........ :lol:

 

een fretje is wel handig maarja die heb ik nie

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedoel je veenmollen? pas op die bijten :lol: ...google it...

 

veenmol.jpg

 

veenmol.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zijn korrels voor veenmollen :lol:

 

mvg RD

Share this post


Link to post
Share on other sites
net als oostvaardersplassen....grazers opsluiten en geen natuurlijke vijanden inbrengen

 

moeten ze dan leeuwen uitzetten in de oostvaardersplassen? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
:lol: ...............visdraad. B) ....grapje zeker :huh: ...of gwoon dieren beul... :(

 

 

herten springen over 3 meter hoge hekken.. als ze honger hebben....

en dat hadden ze in auswitch lager voor damherten :lol: ...De Amsterdamse drinkwater duinen :D ...

net als oostvaardersplassen....grazers opsluiten en geen natuurlijke vijanden inbrengen...of tijdige afschot toestaan....Natuur barbaren...

 

Doodvaardersplassen :lol:

 

die Bioloog Frans Vera ;) ...7.11...wat zou ik die kerel graag 1 week opsluiten zonder vreten...en hem filmpjes van zijn aangedane dieren leed laten zien 24-7.....wat een :wub: ....lama...ik maak me veel te druk :D .......Natuur fundumentalisten zijn het !!

*oftopic*

helemaal gelijk

 

die mensen vergeten maar 1 ding in hun "oer" regulatie gebeuren, ik zie wel een aantal vossen maar geen grijze wolfjes. of zit er ook nog ergens een andere soort roedel carnivoren.

vossen pakken niet groter dan konijnen of hazen, een groep wolven wel herten.

 

natuur trok rond opzoek naar eten en in de winters kwam de grijze wolf ook voor in nederland,

Leefgebied_wolf.gif

 

Oorspronkelijk leefde de Europese wolf in het grootste gedeelte van Eurazië. De zuidgrens van zijn verspreidingsgebied liep door de Zwarte Zee, de Kaukasus en de Himalaya. Tweehonderd jaar geleden, ten tijde van Napoleon, kwam deze ondersoort nog in Nederland voor. Tegenwoordig is de soort in een groot gedeelte van Europa en China uitgestorven. Hij komt in Europa nog voor in Scandinavië, de voormalige Sovjet-Unie, Polen, Tsjechië, Duitsland, de Karpaten, de Balkan, Spanje, Portugal, Frankrijk, Zwitserland en Italië. Buiten Europa leeft hij in Turkmenistan, Mongolië, China, Turkije, Syrië, Nepal en Bhutan.

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_wolf

 

als je oer wil creeren neem dan alles oer niet aleen wat je leuk vind om te zien door je verekijkertje, kogels zijn teduur zeker tegenwoordig:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

@royal dane

 

yep....die grazers er uit....leeuwen en Bioloog Frans Vera en geestverwanten dr in... ;) ...das pas jurassic serengettie in de polder...dat wilden ze toch :D ....

 

en de wolven komen dr aan...er is plek voor 2 roedels in Heel Nederland... :( er schijnen 60.000 reeen in NL te zijn buiten de hekken......dus prooi zat...

http://www.wolveninnederland.nl/wolven/aanleiding

wolven zorgen ervoor dat grazers in beweging blijven...das goed voor biodiversiteit...anders hebben ze de neiging ergen te blijven plakken...

mja...dr komen steeds meer hekken in NL..MET GRAZERS erachter...vaak onder mom van wat anders als bezuiniging voor het maai..onderhoud... :lol:

 

@Grow Weed

ach ach.... B) die hele oostvaarderplassen is een groot mislukt experiment :huh: ....de 3 grote grazers moesten de boel open houden voor de ...ganzen..... :lol: plaag...

 

voige week werden er bij schiphol 5000 vergast :wub: en het vlees ging naar de voedsel bank...tja...toch nog een goede bestemming.... denk ik dan.... :lol:

 

http://nos.nl/video/387179-vergaste-ganzen...dselbanken.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

vorig jaar zijn er hier in de buurt ook een paar hondert ganzen vergast maar die werden gewoon weggegooid :lol:

ganzen vlees is best lekker om op te eten :lol:

 

mvg RD

Share this post


Link to post
Share on other sites

van die nijlganzen bedoel je ? die zijn niet lekker :lol: taai maarja beter dan niks denk ik zo

Share this post


Link to post
Share on other sites

de oude ganzen zijn taai, maar jonge ganzen zijn lekker mals.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de voedselbank kreeg er ook nog een recept bij. :lol: ..ganzen stoofpot...zonder hagel... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

kut hagel, zit je lekker te eten kouw je opeens op een hageltje. dat doet echt pijn :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

iederen kan wild pakketten bestellen van de hoge veluwe...

 

perfect diervriendelijk bio scharrel vlees :lol: .......kijk das pas slim... :lol:

 

klojo´s daar... in de doodvaarders plassen :wub: en Amsterdamse waterleiding duinen B) ....en met dank aan partij van de dieren :huh: ...

 

http://www.destentor.nl/regio/apeldoorn/ho...n-stuifzand.ece

 

ben te lam topic aan te maken

stronken hihhihihihi

 

....alweer nuchter?? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo! :D

 

Bedankt voor de tip met dat Hanfburg forum, ik heb er iets kunnen bijleren. Blijkbaar zijn reeen moeilijk van de plantjes af te houden, maar we hebben nu een aantal maatregels getroffen.

 

Er is nu een hek (50 cm) om de plantjes en boven de hek zijn nog wat touwtjes gespannen. Verder hebben we korreltjes tegen konijnen en een grote hoeveelheid chilipoeder rond de spots gestrooid. Bij de wat grotere planten hebben we zo'n tape uit de tuincentrum om de stam geplakt.

 

 

Visdraat zou ik natuurlijk nooit gebruiken, ik wil de diertjes alleen weg houden en niet doodmaken...

 

Groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ganzen mogen van mij totaal uitgeroeid worden

 

triest filmpje over de oostvaardersplassen, ongeloofelijk hoe een bioloog nota bene, denkt dat de massale sterfte een goede manier is van regulatie. (de natuur) In elk ecosysteem horen sowieso roofdieren, dus waarom die zijn weggelaten??? Maar 2 roedels wolven "in heel NL" gaan het probleem echt niet oplossen en het lijden zal er niet minder om worden....lol, de dieren kunnen niet wegtrekken dat is het probleem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou die 60.000 reeen lopen buiten de hekken...en de wolven ook...

de predators houden de grazers in beweging...dus er ontstaat een natuurlijk habitat met meer biodiversiteit...

 

mja...zelf Heel Nederland is een klein stukkie land....wat veel te druk is met wegen etc.....Polen of Duitsland is al heel wat anders natuurlijk....

 

dus ja...grazers moeten dus beperkt worden in NL...daar is als het deskundig gedaan wordt niks mis mee...imho...

 

In australie rijden veel autos met een wildhek op de voorbumper...tja :D ... dat wil je ook niet in NL.... :blink:

 

@PIFF...Op dat forum heb je wat produkten..die ben je aan het proberen :rofl ?

heb je een linkje van die konijnen korrels :D ?

 

bedoel je kopertape tegen slakken rond je planten :D ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb sinds dit jaar schijnbaar ontdekt wat herten weg houd, op je spot allemaal stokken in de grond steken, sowiso om je plantjes heen als een soort stuk gaas eromheen steken en op je spot zelf rondom en tussendoor overal zoveel mogelijk stokken in de grond steken.

 

 

Pas op met struikelen! als je valt kom je er niet goed vanaf!

 

Wat ook schijnt te helpen is rondpissen op je spot, vanwege de geur baken je natuurlijk je terretorium af.

 

combinatie van stokken en pis werkt bij mij wel.

 

 

 

Dat ze 3 meter hoog springen moet ik nog maar zien maar 2 meter is volgens mij wel mogelijk.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...