Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
mrWeed

Kano blad

Recommended Posts

Een van mijn plantjes heeft nogal raar blad. Omgekruld blad naar beneden beetje vogelsnavel/ kano model. Geen verkleuringen en de plant schijnt het verder wel ok te vinden.

 

Ik heb met zoek functie wel een oude topic gevonden maar ben hem weer kwijt en hij was al uit 2006 ofzo.; Daar werd dit ook besproken maar niemand wist wat het was of waar eht door veroorzaakt werd.

Temperatuur EC etc werd genoemd maar bleek het niet te zijn. Stress werd ook genoemd maar dan in relatie met moeder maar dit is zaailing.

 

Dit zou een PowerPLant moeten zijn, getopt/gefimmed op dag 1 bloei, nu op dag 12. Temperatuurtjes schommelen max 10 graden tussen dag en nacht. Mest geef ik nog niet omdat ze dag 1 van de bloei over gepot zijn (2e ronde).

 

Deze plant komt bij een ander vandaan en heeft een tik gehad tijdens de eerste overpot ronde. Daarnaast heeft ie op tuinaarde zonder iets erdoor gestaan (daarom voor bloei in luchtige grond gezet)

De plant ziet er goed groen uit grote krachtige bladen en geen beestjes gevonden. (Morgen weer grote inspectiedag.)

 

 

Wie het weet mag het zeggen :lol: , mijn andere planten hebben er geen last van(Arjans Haze 3 en Lemonskunk)

 

Ik maak mij geen zorgen maar wil wel graag weten wat het is en hoe het komt. Tot nu toe 5 kweken gedraaid buiten zonder enige vorm van ziektes beestjes , alleen een beetje toprot aan het eind en dit is eerste keer binnen dus ik heb meer vragen dan antwoorden :lol:

 

Wat foto's :

gallery_1370_14223_322353.jpg

 

gallery_1370_14223_322353.jpg

 

Gezond ziet ie er wel uit:

gallery_1370_14223_212551.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit weet ik niet zeker dus hang me er niet aan op......

 

Maar het duidt op een laag zuurstof gehalte in je medium wat veroorzaakt is door teveel water.....

Maar ik kan ernaast zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij staat redelijk droog en hij zuipt het meest water van het stel. De grond is een mix van cocos potgrond en kleisteentjes en veert lekker mee als je erop drukt. Ik zal hem op rantsoen zetten en kijken wat er gebeurd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tip: :lol:

 

Volgende ronde Smartpots/Rootpouches gebruiken, echt deze potten ademen en hebben een open structuur die zoveel

meer voordeel heeft voor de wortels en dus de plant.

En teveel water geven zodat de wortels gaan stikken en rotten lijkt me haast niet meer mogelijk met deze potten van doek.

 

 

Suc6

 

Gr, ST

 

 

 

 

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te DROOG bij de wortels en te hoge bladtemperatuur waardoor blad naar beneden krult om verdamping te stoppen.

Die planten mogen echt wel wat meer water per keer hebben.

Worteldruk loopt op en de plant verkleint bladoppervlak om verdamping te verminderen anders gaat ze kapot.

 

Dit kan net zo goed op smartpots gebeuren en lijkt me echt geen wortelrot oid, echt een water probleem.

 

Is het medium van GL of zelf samengesteld en zoja zelf, wat is dat voor kokos geweest en zijn de kleiballen wel gespoeld vantevoren?

zoniet dan heb je in je medium van alles zitten waar je geen controle over hebt en wat extra klauwen kan veroorzaken (flinke ph afwijkingen die alleen gecorrigeerd worden door je voedingsgiften).

 

Kan echt wel kwaad want je planten zullen niet ten volle het bladoppervlak gebruiken voor de fotosynthese en blijven gevoeliger voor alles ook nog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit lijkt meer van toepassing op mijn plantje . Ik ben een rustige watergever en het was me al opgevallen dat ie erg veel zoop.

Ik gaf dus elke dag net een beetje te weinig.

 

Volgend jaar doe ik geen rescue kweekjes meer voor anderen, gezeik met grond en voeding elke keer. Echt sommige mensen zijn instaat om in beton een plant te douwen en dan raar te kijken dat ie het niet doet. Deze keer wisten ze de soort niet eens. Vraag me echt af wat sommige mensen doen als ze spullen kopen, je weet toch wat je koopt lijkt me.

 

Wordt vervolgd.

 

Net terug uit het hok. Het lijkt er inderdaad op dat het met water te maken heeft. Ik heb dik 2 liter water in de pot gekiepert en het liep er nog niet uit. Uiteindelijk kwam er wat water onder uit de gaten, nu afwachten of het wegtrekt

Een andere begon ook al met punten en die was ook behoorlijk licht. Alles maar goed water gegeven nu en watergift beter in de gaten houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update:

Te weinig water was het probleem

de dame heeft na 1daggie meer water al laten zien dat dit de oorzaak was waarschijnlijk. Het leek minder gekruld en de bladeren stonden er krachtig bij.

 

Dank voor de tips. (als de hele zooi instort meld ik me wel weer heheheh)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat ik nu net zelf een Amnees hebben staan die er ook erg gevoelig voor is :P

 

Ze heeft nu (krap 2wk in grote smartpot) nu al 2x de Blumat meter zelf vd helft leeggetrokken, 2.5ltr op 26ltr smartpot is wat ze bijna dagelijks wil, geef ik 2ltr (makkelijk gieteren) dan heb ik dag erna zelfde bollende blad, vooral in het midden van de plant met een enkel topblad wat lichtjes meedoet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...