Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Droopy65

Ventilatie uitgevallen - planten verdord.

Recommended Posts

Hallo medekwekers,

 

 

Graag weer eens jullie mening over het volgende:

 

Ik heb een growtent van 3 x 1,5 m. Hierin heb ik ca.70 Northern Light autoflowers staan.

Ze staan er nu 3 weken in en ze gingen echt als een speer. Enkelen begonnen al in de bloei te komen, dus perfect.

Toen ik gisteren water ging geven merkte ik dat de inblaas en de afzuiging uit waren, terwijl ze eigenlijk aan moesten zijn. De lampen brandden wel nog.

Nu blijkt de schakelklok van de inblaas en afzuiging kapot te zijn. Deze heb ik inmiddels vervangen.

Doordat er dus een tijdje geen ventilatie is geweest is een groot deel van mijn planten behoorlijk uitgedroogd, vooral de middelste twee rijen waar de lampen het felst op schijnen. Ik heb op de temperatuurmeter gezien dat de temperatuur op een gegeven moment is opgelopen tot 51 graden.

De buitenste rijen hebben gelukkig weinig of geen schade opgelopen, maar ongeveer de helft van mijn meisjes staat er niet vrolijk bij.

Nu weet ik wel dat de cannabis een vrij sterke plant is die echt wel wat kan hebben, maar omdat ik dit nog nooit heb meegemaakt weet ik niet of dit nog goed komt.

 

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee of heeft iemand goeie tips wat ik nu het beste kan doen?

 

 

Greetz,

Droopy.

Edited by Droopy65

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor een goed tip hebben we een foto nodig :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

allereerst gelijk water geven ( dat heb je natuurlijk gedaan )

daarna 1 lamp aan zo hoog mogelijk , en vervolgens kijken/hopen dat je plant zich hersteld .

na een dag of 2 kan je weer alles aan gaan doen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, even een paar foto's gemaakt.

 

gallery_34534_14218_1031458.jpg

 

gallery_34534_14218_429529.jpg

 

gallery_34534_14218_993565.jpg

 

Zoals je ziet hebben ze een flinke tik gehad.

 

Iemand suggesties?

Edited by Droopy65

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon overnieuw beginnen dit wordt niks meer :lol: :lol:

 

ps je moet de url code plaatsen niet de html code

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol:

de kliko is met die dorre zooi .....

misschien dat het wel bij zal trekken maar de opbrengst zal zeer achterblijven .

 

beeeetje jammer ...

 

suc6 met de volgende ronde !

 

GroeneGroet,

 

UrbanGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

zet ze buiten neer man ,,, elke dag 6 in een tassss , en gewoon ergens langs een weiland of parkje , bossjes , snel weg ,, bij je vrienden in de tuin , noem maar op neer zetten , dan ben je over12 dagen klaar en zijn je nieuwe zaden weer besteld en ontkiemd ,,, laten staan zal niet veel nut hebben ,

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo medekwekers,

 

 

Graag weer eens jullie mening over het volgende:

 

Ik heb een growtent van 3 x 1,5 m. Hierin heb ik ca.70 Northern Light autoflowers staan.

Ze staan er nu 3 weken in en ze gingen echt als een speer. Enkelen begonnen al in de bloei te komen, dus perfect.

Toen ik gisteren water ging geven merkte ik dat de inblaas en de afzuiging uit waren, terwijl ze eigenlijk aan moesten zijn. De lampen brandden wel nog.

Nu blijkt de schakelklok van de inblaas en afzuiging kapot te zijn. Deze heb ik inmiddels vervangen.

Doordat er dus een tijdje geen ventilatie is geweest is een groot deel van mijn planten behoorlijk uitgedroogd, vooral de middelste twee rijen waar de lampen het felst op schijnen. Ik heb op de temperatuurmeter gezien dat de temperatuur op een gegeven moment is opgelopen tot 51 graden.

De buitenste rijen hebben gelukkig weinig of geen schade opgelopen, maar ongeveer de helft van mijn meisjes staat er niet vrolijk bij.

Nu weet ik wel dat de cannabis een vrij sterke plant is die echt wel wat kan hebben, maar omdat ik dit nog nooit heb meegemaakt weet ik niet of dit nog goed komt.

Ik heb natuurlijk meteen flink water gegeven, de lampen helemaal omhoog gehangen en de meest getroffen planten naar de buitenkant gezet.

Kijk en huiver:

 

gallery_34534_14218_993565.jpg

 

gallery_34534_14218_429529.jpg

 

gallery_34534_14218_1031458.jpg

 

 

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee of heeft iemand goeie tips wat ik nu het beste kan doen?

 

 

Greetz,

Droopy.

Edited by Aad
Dubbel topic,samengevoegd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het enige wat ik kan zeggen is, wow..

 

51 graden? ik weet niet beter dan dat ik een maximum temp beveiliging heb. boven de 35 graden vallen de lampen uit.

 

ben bang dat je overnieuw kan beginnen, maar durf ik niet met zekerheid te zeggen. good luck

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben benieuwd wat de min. LV is geweest rond die tijd, ik heb ook eens iets vergelijkbaars gehad, maar daar trokken de planten zich weinig van aan omdat de LV vrij hoog bleef (passieve inlaat waardoor er nog wat vocht je tent in stroomt zodra alles uitvalt)

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom open je 2 topics....1 is genoeg toch :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zijn sms alerts voor hoge temperaturen... :lol:

de zooi had wel afkunnen fikken.. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dubbele topic! weg met die planten opnieuw beginnen.

 

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoofd omhoog en opnieuw beginnen, hier heb je wat van geleerd. volgende keer afzuiger en inblaas niet op de zelfde schakelaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

woow die dingen zijn verminkt zeg. Zonder hoor. vind ze trouwens wel erg klein voor 3 weken.

 

Gewoon wegpleuren of buiten neerzetten. Hiermee doorgaan gaat je weinig opleveren ben ik bang.

Share this post


Link to post
Share on other sites
er zijn sms alerts voor hoge temperaturen... :lol:

de zooi had wel afkunnen fikken.. :lol:

 

 

whaha hoezo had dit nu weer af kunnen fikken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

blaadjes vliegen spontaan in de fik bij 50 graden of hoger! de TS was er maar NET optijd bij!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaja... Carpie heeft een bedrijfshulpverlening diploma :lol:

 

branddriehoek.gif

 

en B.L.O met bijles :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet waar dit nu weer op slaat maar het brandpunt van blaadjes ligt op 50 graden, wat een nonsens, als dat zo was was de hele aarde al 1000x afgefikt..

Ik zou deze ook verwijzen naar de kliko, jammer van de weken maar beter een goed resultaat dan nog 10 weken doorploeteren met een mager en of slecht wietje..

grtz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Palla is trolling

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha. Ik heb thuis brand gehad. Mijn cactus stond voor het raam met zonnetje derop. Vloog spontaan in de brand!!!!

 

Echt oppassen geblazen met zulke hoge temperaturen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan heeft je raam voor het vergrootglaseffekt gewerkt dat is echt heter dan 50 graden, papier brand niet eens bij 100 graden..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn voorruit is 1 groot vergrootglas. Vanaf buiten zie ik eruit als een reus. Vorige x gingen nog een paar kinderen janken omdat ze bang waren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vind het wel mooi dat mensen nog serieus reageren ook als ik zoiets post :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je daar ook foto´s van :wub: ?.............. :lol:

 

...en als jij nou OOK grapjes gaat maken :lol: .....waar moet dat dan heen met dit forum :lol: ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...