Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kelvin

greenhorn eerste kweek

Recommended Posts

beste mede groeiers,

 

ik ben bezig met het opzetten van mijn eerste kweekje, maar ik heb nog een paar vragen waar ik niet uit kom.

 

1 kan ik op gewone potgrond kweken of moet ik iets anders hebben?

2 hoeveel water moet ik ze geven?

3 kan ik mijn lamp im 1 keer van 18/6 naar 12/12 over zetten of moet dat gelijdelijk? en in wat voor stappen?

4 heeft iemand nog een makkelijk kweekschema voor een beginner?

 

ik zal er vast nog meer dingen tegenkomen maar die komen tzt wel.

als ik hier antwoord op heb ben ik al een heel eind opgeschoten.

 

groet

kelvin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Kelvin,

 

Gewone potgrond kan maar ik zou voor de Sannie mannier gaan, light mix met buffertabs en schimmels,dan heb je punt 1 en 4 gehad.

Punt 3 ja,kan gwn in 1 keer.

2. hangt een beetje van hoe groot ze zijn, valt nu niet echt te zeggen,lees een paar toppics door.

 

groet

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kelvin, verdiep je eens in het vele leesvoer op het forum, het werkt verslavend en er is zoveel moois te zien en te leren.

Maar omdat ik zo`n toffe gozer ben help ik je op weg :lol:

 

1.gewone potgrond kan, maar makkelijker en beter is het om in de growshop een aardemix te halen die is afgestemd op de behoeften van het door ons geliefde plantje.

2.De meest gestelde vraag van newbies, water geven ligt aan veel factoren, potgrootte, lamp(en) en drinkgedrag.

Je moet proberen aan het begin je pot goed in te wateren, dus echt lekker nat(niet overdrijven he) voor een 11ltr pot ongeveer 1,5ltr water, dan een weekje niks, lekker droog laten trekken, daarna beginnen met 250lm om de dag, 500ml, 750ml in wekelijkse opbouw, dit zijn slechts schattingen, leer je pogewicht kennen, droge pot en natte pot, het ideale gewicht ligt ergens in het midden van de twee gewichten.

3.Je lamp kan ineens naar 12/12 vanaf 18/6.

4.Voedingslijnen geven meestal een kweekschema, of deze zijn op hun site te vinden, aan het begin zou ik echter altijd 50% onder het aanbevolen gaan zitten.

 

Nogmaals, al je antwoorden zijn op het forum te vinden, laat je facineren door de mooie verslagen, begin met de sticky`s en je zult zien dat je dan al heel veel meer weet :lol:

 

Succes en veel plezier met je kweekje en op het forum.

 

Edit: de tip van Carribeangrower is een hele mooie, Sannie`s way is zeer makkelijk, erg lekker en bewezen effectief, zo kan iedereen het, het enige wat jij dan hoeft te doen is juist wateren en je klimaat op orde brengen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb hier al veel gelezen en zie af en toe door de bomen het bos niet meer.

 

dus als ik het goed begrijp ben ik met 1 tablet per 5 liter grond in 1 keer klaar.

 

en wat moet de vochtigheid van de grond zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou gewoon een keer beginnen, en aanzien de adviezen die Krasi geeft zouden meer dan genoeg moeten zijn, alles hangt af van vele factoren, hoe groot is de plant?., in welke vase zit ie? hoe warm word het? wat voor soortje? indica's drinken meer dan sativa's, Wat voor medium, Op kokos kun je natter kweken dan op potgrond is mijn ervaring..

Voeg genoeg hydrokorrels/seramis/of perliet toe en je kan behoorlijk nat kweken zonder kans op wortelrot.

Vol in de groei in het begin bloei zuipen de planten het meest ongeveer 3 tot4 weken daarna word het minder en moet je ook je voeding gaan afbouwen..

grtz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ben ik ook van plan. :lol:

 

maar ik wil niet van die rare dingen gaan doen die ik sommige anderen heb zien doen.

ik wil het gelijk goed doen.

 

ik ga ook zeker die tableten gebruiken. en het water moet maar een beetje op gevoel.

 

in ieder geval allemaal bedankt voor de tips.

 

ps ik ben al 2 weken aan het lezen maar somige dingen zijn steeds anders. iedereen heeft zijn eigen manier zie ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op het gebied van voeden gaat het vaak fout, was je er al achter dat je biologische en minerale voeding hebt?

Ook worden er vaak boosters gebruikt daarmee moet je goed weten wanneer je die moet gebruiken..

Je kan ook de kweekschema's downloaden van de betreffende voedingsfabrikant, die kun je als leidraad gebruiken..

succes ..grtz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb tabletten besteld waar alles in zit.

ik wou nog geen boosters gaan gebruiken. eerst maar een keer zo proberen.

 

hebben die boosters eigenlijk wel zoveel effect dat het rendabel is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey kelvin

 

Ik heb in het begin ook gezien dat er veel verschillende manieren van kweken vertegenwoordigd zijn op dit forum. Erg verwarrend allemaal! Ik zag echter ook dat veel beginnersfouten te maken hebben met te veel water/voeding (boosters enzo) te geven.

Als je biologisch kweekt, met buffertablets myco en bac zoals sannie voorschrijft, heb je geen kans op overvoeding(of toch veel minder), en het is goed voor de planten. Geen grote ervaring nodig. Heb het zelf gewoon nagedaan en het werkt echt heel goed!

 

greetz

 

Oblomov

Share this post


Link to post
Share on other sites

al 2 weken aan het lezen? plak er een paar maanden aan vast en begin een kweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da's toch de beste manier grote potten pakken en gewoon beginnen, eigenlijk is het maar gewoon lekker(onkruid), 1 tip probeer bat guano niet duur en je kan zonder voeden een kweek afronden, eventueel een beetje bloeivoeding vanaf week 3 bloei. Da's het meest eenvoudige.

grtz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...