Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
mrWeed

Luchtfilter gezeur :(

Recommended Posts

Hallo, zal mij eerst even voorstellen, dat is al een tijdje geleden dat ik dat gedaan had hier.

 

Ik ben mrWeed, vernoemd naar mijn toenmalige wietbezorger. Ik ben een 40-er, woon samen en heb geen kinderen, dus volop tijd voor games, roken en mijn vriendin :lol: Ik ben gek op zoete wiet en vind het een slecht idee om de mercedes van de koffieshophouder te financieren d.m.v. veel te dure vieze wiet. Ben weinig aktief op het forum met schrijven maar nu dus weer even wel :lol:

 

Dit jaar naast wat buitenkweek ook een tent geregeld van jardin (1,20x1,20x2,00m ) en daar zit het gezeur dus. Heb een allejezus zwaar luchtfilter 66cmx15 cm (ongeveer ) met een 127mm aansluiting, geen idee wat het vermogen is. Zelfde geldt voor de ventilator, die heb ik moeten dimmen omdat er anders een tornado plaats vond in de kast.

 

Nu het probleem, dat filter is veel te zwaar om aan de pisbakkenstalen buisjes van die tent te hangen (lamp hangt er ook al aan) dus boven in ophangen is geen optie.

Blijft over: Rechtop staand op de grond, maar dan wordt er geen warme lucht weg gezogen boven uit de tent, of filter buiten de tent en de afzuigventilator laten blazen door het filter. Maar filter verstopt eerder schijnt.

 

Wat zouden jullie doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff je tent verstevigen met een 44mmx44mm balkje of iets dan is het geen probleem om je filtertje optehangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of je plaatst de afzuiger en filter buiten je tent en blaast uit door het filter :lol:

Dan kan de aanzuigslang mooi boven in je tent warme lucht slurpen

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi, ik denk dat ik jullie beiden advies opvolg :lol:

Voor nu de oplossing van nederweed en na deze kweek knakenpoetsers idee of misschien alle tentstokken vervangen door goeie.

 

Wat een gezeik met die tent, kreeg hem voor niks omdat ze hem niet opgezet kregen. Boeltje ook proberen op te zetten en ook niet lukken. Uit pure ellende maar alles na gemeten en wat bleek, de staande tentstokken waren 1cm te lang. Stuk van de 4 poten afgezaagd en passend maar ik zou er nog niet een theezakje aan op willen hangen.

 

Andere ideeën van harte welkom.

 

Tijd voor een hamburger en een lekkere :lol: toe.

 

 

 

 

edit: taalfoutje

Share this post


Link to post
Share on other sites

klinkt niet echt als een secret jardin tent, die zijn namelijk best degelijk. bovenkant verstevigen met 22mm stalen pijp, is wat minder lomp dan een balk, kun je gewoon vast tierappen aan het bestaande frame.

 

filter in het plafond hangen. lamp eronder, afzuiger buiten de tent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal morgen effe kijken op het merkje, dacht iets van TR / Dr 120 . Zal een pijp van 22mm halen, hopelijk houden de vier poten het :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even naar de gamma : kastje kopen van klik-klak frame ( metaal ) en wat bijbehorende mdf plankjes.

 

Even de mdf in de waterbasisverf zetten , en gedurende de nacht in de badkamer zetten met badkamerverwarming aan en raampje open.

plankjes in de tent zetten , filter erin leggen, klaar is kees.

 

als je handig bent kan je de kast ook stabiel houden zonder die plankjes ( ik heb minimaal 2 planken in de kast) te zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

high, kijk voor de zekerheid echt ff goed wat voor tent het is

en verzeker je dat je niet een copy tent hebt

en strax in de sores zit vanwege vergiftiging.

 

als het afzuigen echt een probleem is: inboxxen.

en filter naast je tent zetten.

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of haal 2 mtr pvc buis, rechtop in een hoek van de tent, filter erop, afzuiging onderaan.

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Advies werd eerder gegeven ik heb hem ook buiten de tent staan en blaas af door het filter werkt net zo goed en je hebt wat meer hoogte in je tent..

grtz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de vele reakties :lol: Dit gaat opgelost worden deze week.

 

Nog effe het fotootje van het logo op de tent, kopietent of niet? (Over evt vergiftiging maak ik mij niet zo druk, hij heeft meer dan een jaar opgezet gestaan in de schuur dus hij heeft lekker kunnen uitwasemen)

 

gallery_1370_14223_19077.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

het huidige secret jardin logo is in ieder geval anders. dus of een hele oude tent of namaakrommel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oud is ie zeker, op zn minst vier jaar denk ik. Hij was gratis dus investeren in betere stokken is geen punt.

Zojuist het handdoeken rek ingepikt en die gaat morgen in de tent. Na de kweek gaat er een ander frame in maar dat duurt nog effe, er staan ook nog chillies en paprika in dat ding.

 

 

Nogmaals bedankt allemaal !

:lol: (naar links doorgeven graag )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...