Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Marko77

Mystery..wie of wat doodt plantjes op mijn balkon ?

Recommended Posts

Dat zijn geen vogels of slakken ! Ik had boven mijn plantjes een gaas (3mm), en toch gebeurde dit.Alleen de jonge stengeltjes en bladeren van de plant werden opgegeten

Met 0.2L bekertjes, boven mijn plantjes, konden ZE? niet aan komen

Dit gebeurt alleen maar 's nachts

Niet de beste kwaliteit van de foto maar toch:

 

gallery_20677_13343_151624.jpg

 

Ik heb nog 10+ wat grotere planten op mijn balkon staan en die zijn niet aangetast

Wie o wie helpt mij ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Carpe Diem:

Dat is kokospotgrond van Praxis met een paar extra's toegevoegd..dezelfde recept al jaren

 

@DonBone

Buren..neee..op mijn balkon arriveer je, alleen maar, met een paar vleugels :yummy:

 

PS: Ook geen muizen, carpie

meest verdachte is zo een nachtvlinder

 

gallery_20677_13343_91555.jpg

 

Heeft nog iemand ervaring met dit beestje ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb jij ook vleugels dan?

 

je had bekertjes over je plantjes? zijn ze niet gestikt dan? of teveel of te weinig water?

 

je plantjes liggen gewoon om, ik zie nergens iets waar iets of iemand danwel met danwel zonder vleugels aan heeft geknabbelt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@amnees..

vleugels moet je hebben om daar naar toe te komen..tenzij jij sleutels van mijn slaap kamer hebt :yummy:

Bekertjes had ik 's nachts en toen gebeurde niets verkeerds

Ik zie het ook niet, daarom vraag ik het aan medeleden

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik het goed zie.... dan zijn de stengels heel dun... op de plek... waar ze door de aarde komen correct :yummy: ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dun of dik..het maakt niets uit, @carpie, maar dat ligt NIET aan de grond of wat dan ook

Een beestje is oorzaak van mijn problemen

Share this post


Link to post
Share on other sites

water, is denk ik de oorzaak meer water voordat je gaat groeien je medium inwateren..

grtz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt erg op wortelrot (doelde carp ook al op toch?)als steeltjes bij grond zijn aangetast , te nat gestaan of gewoon pech met schimmels die je zaailingen aantasten

 

Gebeurt mij ook wel eens , helaas pindakaas

Share this post


Link to post
Share on other sites

@andy321 en @ La Cucharacha

Bedankt voor jullie hulp en reactie's maar, geloof me, oorzak is een beest !

Ik kweek al een paar jaren en weet zeker dat het over een ogedierte gaat

Hoe dan ook, bedankt allemaal en dat komt goed onder de bekertjes

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

vlinders eten volgens mij niks....een enkele dacht ik wat stuifmeel...maar zeker geen stelen en blaadjes....

 

rupsen mss... :P

 

any way...vorigjaar had ik het zelfde met gamma aarde....

halfzakkie van miss carpie gepakt... en alle zaalingen met die modder kwamen op :yummy: en lagen plat bij 2a3 cm....tja....had ik kunnen weten he...npk ;) ...

 

en door de aarde waren ze flinter dun...en boven de aarde werden de steeltjes wat dikker...

 

laat nog wat weten aub :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is echt niet het gevolg van een of ander vreetbeest, ja ene soort mol kan langskomen, of te bemest of te droog of geen of te weinig luchtcirculatie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik was en paar dagen afwezig

@carpie: vlinders eten wel wat, maar wat lusten ze, weet ik ook niet..zo een nachtvlinder van de foto, heb ik een paar nachten geleden gevangen en #$@$##@%$#.Rupsen zijn dat niet. Het is iets dat vliegt en kan klimmen (onder een net) !!!

Ik heb met dezelfde soort (Red Lebanese of Lebanese Hash Plant..hoe je dat ook noemt) nog 10+ (beschermde) potten op mij balkon (met dezelfde grond+kokos+voeding+water etc) en die zijn allemaal gezond

Plant restanten van de foto waren opgevreten al de volgende nacht.Ik heb zo iets nog nooit meegemaakt en daarom frustreert me het een beetje.

@andy321: Ik heb nog een paar potten met dezelfde grond, water, mest en die zijn allemaal gezond en niet opgevreten..

Hoe dan ook..bedankt andy, carpie en allemaal voor meedenken

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...