Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

La Cucharacha

NDB leeft ze nog als orgineel ?

Recommended Posts

Inderdaad ik was daar toen ook al met de Havel , die bijna van zijn stokkie ging en weer door jou tot leven is gebracht.

Kan me iedergeval herinneren dat je daar was met Madscientist en dat potje was van Ritger die deed aan ayurvedische geneeskunde .

Even terug gekeken in meeting topic , aanwezig waren :

 

Ik en Havel

Whazzup

Mad scientist

Silver

Wierieman

Ritger

Plantkas

priest

 

Misschien hebben 1 van dezen nog zaden over van deze avond ?

 

Het zou mooi zijn als de NDB zo weer in om loop komt , en of het te laat is weet ik niet

zou misschien nog net kunnen

Share this post


Link to post
Share on other sites
:yummy: ja nou kan ik het me weer herinneren! die ging echt helemaal out, ik zag het gebeuren, had hem gelukkig snel weer bij kennis. Is nog ergens een topic over hier (edit: LINK 2007)... Ritger, ja natuurlijk, en niet ASgrow maar Mad Scientist, naar wie Sannies soortje genoemd is trouwens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

ndb ben ik helaas tot nu toe nog niet aan toe gekomen te kweken .

maar kom op mensen van wf ga me nu niet wijsmaken dat deze soort ook al weer tot het verleden behoort .

dat niemand meer die gens heeft .

er is er toch wel 1 afgewaaid kweekertje die er nog een sealbagje van vol heeft .

zoeken iedereen zoeken !!!

schud die zadebank een keer heen en weer .

gooi op over de kop .

en op en neer .

of anders een mailtje naar frobanken ik kan wel janken .

 

hg

m

Share this post


Link to post
Share on other sites

NDB leeft nogsteeds wel uiteraard (vroegbloeiend en harsrijk) , maar het is de doelstelling om zo dicht mogelijk weer bij de Nieuw Dame blanche zoals hij bedoeld is en niet onverhoopt doorkruist , al is daar niks mis mee natuurlijk

Ik heb ooit eens wat van Plantkas gekregen van NDB x The One en die was echt wel prima :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom zeg ik ook: een selectie van de originele DB en dan deze voortzetten - als origineel Dame Blanche. Jan zou ze je ook gewoon geven :yummy:

 

Dus.. wie heeft ze nog, uit eerste hand (!)? (silver inmiddels PM gestuurd)

Share this post


Link to post
Share on other sites

elmo2007 heeft/had ook van verschillende mensen ndb, ik heb aleen een aantal van zijn ndb(paars)*ierbei

mischien heeft hij ook een aantal zaden van dichter op de bron

 

*edit*

ik heb ook ndb zaden van elmo zie ik net aleen staat er niet bij van wie ze zijn helaas geen db, heb 25 zaden wil er binnen kort aan beginnen zijn er bepaalde trekjes waar ik op moet letten waar ik eventueel mensen mee blij kan maken

 

ik ga elmo even pmen om boven water te krijgen waar die vandaan komen ik hoop voor mezelf van plantkas want ben opzoek naar kleur

gallery_34588_14207_613454.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
toen had ik ineens een witte man die al bloeide op 21 juni(langste dag) en daar heb ik alles wat ik toen al had mee bevrucht.

USO-31 gaat ook rond dezelfde tijd bloeien.:yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou het kunnen zijn dat er per ongeluk/express stuifmeel is opgepakt is van vezelhennep ... Hempflax ??

Zij gebruiken toch ook USO-..?

 

Dat verklaart waarom het niet te overwinteren viel of zo lichtgevoelig is

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Ik had paar jaar geleden ook USO-31 staan en die begon ook op 21 juni te bloeien, dus zal me niks verbazen.

 

Namaste :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

bijna elke vroege deen is ook niet te overwinteren......

hpi...grote pot...her/stekken...en bidden :)

zonder oermoeder wordt het nooit stabiel...

 

op internet rouleerd nog een gratis soortje...SIC...betekend Sharing Is Caring...potent soortje 1e-2e week oktober klaar....soortje made by Esben :D

 

Maare met een witte NDB die klaar is medio sept...daar wil ik wel loss meegaan ;)

zal Ome Jan best leuk vinden :rofl ....vanuit zijn plekkie op de Eeuwige Wietvelden :D

 

ps.. in buitenland is de NDB xtheone ook best bekend hoor :yummy: ...mannen als Kasperfish en Memberw hebben dat gedaan...helaas noemen ze het daar NEW Dame Blanche....en juist aan Engelse kreten als new en early... had Ome Jan een grote hekel :P heb ik begrepen van Memberw

Share this post


Link to post
Share on other sites
Najah, ik ben uitegegaan van de eerlijkheid van de leden,

waaronder tuinkabouter en guesswho.

De link is perikelen in huize zonneschijn

En neej, er is behalve een budje nog geen data binnen van de RDB

dus weet ook niet hoe lichtgevoelig ze is.

 

greetz Weetje

 

Vanaf post #140 (klik) staat alles over de Recovery Dame Blanche zadenrun, van het prepareren van de zaden, tot aan de oogst ... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Als ik het zo lees blijft de soort gevoelig voor Botrytis voor buiten & dat is jammer.Misschien dat je gevoeligheid kan verminderen door meer kiezelhoudende melen door de aarde te mengen of een goeie pheno te kruisen met Citral of Purple Peace.

 

Namaste :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja...en vorig jaar.. was oktober best goed... :lol:

 

nee...kwil met een HAGEL witte NDB die medio sept klaar is...zoals de bedoeling was... wel HELEMAAL los gaan... :lol:

 

geef mij op dit moment... de bestaande NDB maar...ipv RDB...

 

Al blijf ik benieuwd naar wat RDB dit jaar doet... :lol: ....

omni heeft ook geen RDB oermoeder.. wat ik begrijp... :wub:

 

RDB is dus dus meer een medisch binnen wietje....maar getest is zij dus nog niet...dus ook die typering is prematuur... B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

en wat let ons om zowel DB als NDB te behouden? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat ik weet is dat DB volledig is geoogst door politie :lol: ....

 

DB verhaald ergens dat hij volledig opnieuw moest beginnen...en ging ook uit eigen belang zaden rond te delen...en DIE poging noemde hij NDB.....doel...een witte vroege plant voor buiten...

 

...dus we hebben nu een RDB ( als er guesswho doorheen zit.. dan ook een vleugje paars) en een NDB IN 2 kleurtjes.....

 

Jammer... Memberw reageert niet...hij weet echt het naadje van de kous... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Het is jammer als de blauwe pet het weer moet verzieken, maar het is geheel niet verkeerd om wat er nog over is aan genetica in goeie banen te leiden zodat DB als NDB behouden blijft als soort voor toekomstige growers.Er verdwijnen al teveel soortjes tegenwoordig die vroegah vrij gangbaar waren.

 

Namaste :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

helemaal mee eens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik een heel klein beetje goed nieuws toe mag voegen, heb ik tien DB uitgekiemd dit jaar, waarvan er vier nog in leven zijn. Daar zit vast wel een mannetje tussen en is er in ieder geval iets. Ik zal er zaden van maken.

 

De zaden heb ik uit DB gekocht in de Amsterdamse shop Yo-Yo. Die doen veel aan biobuitenwiet. Dat is voor een medicinale als ik een goed adres. Misschien weet iemand iets over deze genetica? Iemand hier zal het wel maken niet waar?

 

Voorts is NDB (hoogstwaarschijnlijk) een kruising tussen Skunk no1 en Viking. Dat moet weer te maken zijn. Toch? Skunk geen probleem. Is er een Viking in da house? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat jij zaden hebt... van Omni-HJM ...De Recovery Dame Blanche...

enne... de NDB was anders...zie bericht 12.... :lol: ...de eigen woorden van Jan Veen... :lol:

 

..en zoals al eerder gezegd...de RDB is nog niet getest op zijn medische waarde.....wel de NDB van Guesswho? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het is jammer als de blauwe pet het weer moet verzieken, maar het is geheel niet verkeerd om wat er nog over is aan genetica in goeie banen te leiden zodat DB als NDB behouden blijft als soort voor toekomstige growers.Er verdwijnen al teveel soortjes tegenwoordig die vroegah vrij gangbaar waren.

 

Namaste :lol:

 

Klopt... ik heb het al eens eerder gezegd, maar ik wil een strainmuseum. Dat hoeft niet op 1 adres te zijn, maar ik denk dat het zinvol is om de oude rassen te behouden op de 1 of andere manier. Dat houdt in dat we ons moeten organiseren. Lastig met onze hobby, maar misschien kunnen we er nu een beginnetje mee maken.

 

Hoe pakken we zoiets aan?

 

groetjes Mitsz

 

 

ik denk dat jij zaden hebt... van Omni-HJM ...De Recovery Dame Blanche...

enne... de NDB was anders...zie bericht

 

Dank je wel carpe diem. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

je quote te snel...kwas nog bezig.. :lol:

heb je een foto van de verpakking :lol: ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog een paar originele NDB zaden van Dame Blanche. ik heb ze vorig jaar geruild met iemand die ze van DB zelf heeft gekregen via het forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mitch- als dat van de rdb is, ben jij strax de eerste met een f2

en voor alle duidelijkheid: de RDB is DB xDB,

er is dus (nog) geen vers bloed ingezet.

het was juist de bedoeling om de pure genetica te herstellen of terug te vinden,

vandaar recovery :lol:

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites
je quote te snel...kwas nog bezig.. :lol:

heb je een foto van de verpakking :lol: ?

 

 

Nee, het zat gewoon in een wietzakje. Ik heb ze uit de wiet gepeuterd die ik er kocht. Er is dus iemand die het nog kweekt. Ik stel het nageslacht straks beschikbaar aan forumleden...

 

Ik zal zorgen dat ik wat plaatjes maak van de planten, zodat kenners kunnen beoordelen of het echte DB is.

 

groetjes Mitsz

 

Wiet was niet paars overigens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...