Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
THCerb

1e Kweekverslag: Jack Herer (2x) & Exodus Cheese (3x)

Recommended Posts

Hallo,

zoals aangekondigd bij mijn voorstelling in de wie is wie kan u hier mijn eerste kweekverslagje vinden.

Commentaar, tips of vragen zijn meer dan welkom.

 

THCerb's geschiedenis:

Ongeveer 7 jaar geleden heb ik al verschillende keren een klein kweekje opgestart. Hetgene wat al deze kweekjes gemeenschappelijk hadden was dat ze nooit verder kwamen dan een korte periode voorgroei, na ontdekking door men ouders vlogen de onschuldige kleintjes namelijk steeds op de composthoop in de tuin. Bij de herinneringen aan deze pogingen is het onmogenlijk mijn lach in te houden. Dit dankzij het gebrek aan kennis, logisch verstand en domme fouten die ik destijds heb gemaakt.

Om een paar voorbeelden te noemen:

-plantje op de vensterbank :yummy: , totdat ik me eens overslapen had en men vader de gordijnen opendeed toen hij mij kwam wakker maken.

-plantje voorgroeien in oude pc (hoe geweldig vond ik het toen dat ze zo lekker hoog gingen aka vies lang gestrekt), dit weer tot men moeder het vreemd vond dat er licht kwam uit die oude pc.

 

Nu, jaren later ben ik terug begonnen met kweken. Alhoewel ik nog heel veel te leren heb, heb ik dankzij wietforum mijn (theorie) basiskennis toch al wat op pijl gebracht.

Gelukkig heb ik ook geen last meer van de ouders, maar in tegendeel 4 huisgenoten die onze meisjes net zoals ik met veel liefde behandelen.

 

De strains / ontkieming

Op 22 mei heb ik via Green House Seed co. 5 feminised jack herer zaadjes gekocht. Nadat mister UPS aanbelde direct de 5 zaadjes in een glas met water gelegt, daarna in een leeg cd doosje gestoken tussen dubbele laag vochtige keukenrol welke ik in een donkere kast heb gelegd. Na 2 dagen de 2 zaadjes in de grond gestopt die al een worteltje van ongeveer een halve cm lieten zien. Daar direct mijn 1e foutje gemaakt, had voorbemeste potgrond gekocht, gelukkig heeft dit geen problemen opgeleverd. Na een weekje tijd nog altijd geen worteltje te zien bij de overige 3 zaadjes, die constant in vochtige keukenrol hadden gelegen. Dan toch maar nieuwe zaadjes gekocht, deze keer terug jack herer, maar nu ook exodus cheese. Welnu, 3 cheese en 1 jack zaadje laten ontkiemen: jack is nooit uitgekomen en de cheese mooi na 1 dag.

Volgende keer als ik de overige jack herer zaadjes laat ontkiemen wat peroxide toevoegen aan het water aangezien ik vermoed dat de zaadjes wat oud zijn.

 

De setup

Groei:

Momenteel staan de 2 uitgekomen jack herer en de 3 exodus cheese plantjes onder 3 Tl lampen in een oude kast. (T8, CoolWhite 840)

Aangezien we overdag vaak onze meisjes wel eens willen bekijken branden de TL lampen doorheen de dag (dagtarief helaas), dit omdat de Tl's toch niet zo heel veel verbruiken.

De eerste dagen stonden ze op 24/0, maar nu ben ik aan het afbouwen naar 18/6 door elke dag een half uurtje minder licht te geven. (momteel zit ik aan 19/5)

Overdag staat de deur van de kast open zodat de zwenkventilator voor een heel licht briesje kan zorgen.

 

Bloei:

Binnen een paar dagen gaan we bij een vriend zijn tent ophalen. Deze tent is 1*1*2, er zit een carbonfilter, afzuiging en HPS lamp bij waarvan de spicificaties mij nog niet bekend zijn.

Vanaf we deze tent hebben zouden we de meisjes hierin nog wat verder willen laten groeien en ze vanaf zo wat groter zijn in bloei zetten.

Momenteel staan de meisjes in 2 of 3 literpotten met gewone potgrond in. Vanaf we ze in de tent zetten wil ik ze ofwel allemaal in een grote bak steken, ofwel elk een grote pot. Ik ga dan o.a. perliet onder de potgrond mengen.

 

Temperatuur en LV

Aangezien we momenteel met Tl lampen werken en overdag de deur van de kast vaak openzetten voor de ventilator zal onze temperatuur zeker niet te hoog worden.

Een ander gevolg is dat we de LV helemaal niet kunnen beheersen, en dus veel te laag zal zijn. Het enige wat ik er probeer aan te doen is af en toe de wanden van de kast wat te bespuiten met water. Vanaf we de tent hebben zullen we wel wat meer rekening de temperatuur en LV proberen te houden.

 

Voeding, pH en EC

Aangezien ik volop in de examens zit heb ik nog geen tijd gehad om naar een growshop te gaan voor voeding (ben belg), vind de verzendkosten ook wat te hoog om te verzenden vanuit nederland. Zaterdag waarschijnlijk toch even binnenspringen in terraterra in brussel. Ben van plan het hesi starterspakket voor aarde te kopen. De inhoud van dit pakket: TNT Complex, Bloei Complex, Fosfor Plus, WortelComplex, Super Vit, Power Zyme. Vraag me af of het nog zin heeft wortelcomplex aan de jack herer's te geven.

Doordat het ons eerste kweekje is gaan we nog niet investeren in een pH en EC meter. Zolang we ongeveer de helft van de voorgeschreven dosering geven, en letten op het uiterlijk van de plant denk ik niet dat we grote problemen gaan veroorzaken hiermee. (Correct me if i'm wrong)

 

Beeldmateriaal

Mijn excuses, heb precies wat veel geschreven merkt ik nu. Had me voorgenomen als pauze tijdens het studeren dit eerste deel van men kweekverslag te schrijven, maarja die pauzes rek ik altijd zo lang mogenlijk en dan krijg je dit. ;)

 

Onze meisjes, vanvoor 2 jack herer (24 dagen in de grond) en vanachter 3 exodus cheese ( 10 dagen in de grond):

gallery_34677_14195_545649.jpg

 

 

Een van de Jacky's in bovenaanzicht:

gallery_34677_14195_362487.jpg

 

 

Andere Jacky in zijaanzicht:

gallery_34677_14195_178147.jpg

 

 

Een van de Cheese plantjes in bovenaanzicht:

gallery_34677_14195_274379.jpg

 

 

De kast:

gallery_34677_14195_953108.jpg

 

Volgende update zal voor binnen aan paar dagen zijn,

THCerb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn ouders verzorgen de planten als ik weg ben een tijdje en er staat wat,..een pa als natuur freak kan hier geen

nee tegen zeggen en anders is het een grote hypocriet,..en dat heb ik hem gezegd ook ,..roken doet hij niet maar drinken weer wel,..flesje wijn per avond.

Dus die discussieer ik meteen onder tafel,...en ik zeg altijd dat bier ook Hop bezit en dat dit familie is van de Cannabis,..dan is het ineens stil :P

 

Maar jouw ouders met deze hypocriete denkwijze vertegenwoordigen helaas de meerderheid :yummy:

 

Suc6 en een fijne hobby is heel belangrijk :D

 

Gr, ST.

 

 

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was ook nog wel wat te jong destijds, had zelfs geen lid van WF kunnen worden.

De papa zou nu ook wel de plantjes willen verzorgen tijdens mijn vakantie. Maar zelf zie ik dat niet zitten, vertrouw dat liever toe aan vrienden die er wat vanaf weten.

Helaas heeft niet iedereen ouders met groene vingers zoals die van jou.

 

Dinsdag gaan we de tent trouwens halen, maar nu eerst de ruimte waar die komt te staan is wat vrijmaken.

 

Groeten,

THCerb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...