Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
groninger

Alles naar binnen pas op

Recommended Posts

zet hem toch neer als ik al zie dat ze waarschuwen voor enorme slagregens

morgen gaat het erg hard los voor iedereen die zijn planten buiten en mobiel heeft staan

 

http://buienradar.nl/tekst.aspx?tekst=24uur

http://www.hartvannederland.nl/nederland/2...dspits-maandag/

 

ik dacht toch ff waarschuwen want rode vlekken op buienradar lijkt mij genoeg om onze mooie dames plat te laten liggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben om kwart voor 8 's ochtends in de stortende regen me bed uit gerend om me schatjes in de kas te zetten..

oei oei oei ze hadden niet veel langer in die regen moeten blijven staan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom koop je niet klein kweektentje voor in je tuin heb ik ook,en kost geen drol.ze groeien ook nog eens goed succes met je plantjes.gallery_32291_14181_1441857.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm not for me! Heb hier gelukkig ook een kas staan waar ze in gaan met zulk weer maar het mooist is toch als ze over een tijdje een stuk steviger zullen zijn dat ze het wel overleven!

Ik merkte ook dat mijn 2 Frisian Dews die al langer in de volle grond staan, het weer makkelijk kunnen hebben want die hebben zich er wat op aangepast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus het beste kan ik die van mij ook zoveel mogelijk buiten zetten dat ze dan ook steviger worden.of zoveel mogelijk warmte hoe beter?

Share this post


Link to post
Share on other sites

extreem zomerweer hebben we... volgens Helga Van Leur :D ...statistisch in NL 5 a 10 keer per zomer.... ;)

 

 

persoonlijk :P .. vind ik grote afgebroken ondertakken het grootste probleem.... :yummy:

 

oplossing....

 

haalt de horizontale en vertikale swiep uit de grote zware onder takken en die scheuren dan niet af op de stam....

 

gallery_6678_2947_666206.jpg

 

als de planten nog klein zijn en nog niet door het gaas groeien kan je er een winddoekhoes omheen doen bij aankomend nood weer.... :)

 

je kan de takken maximaal op de zon zetten op het moment dat ze erdoor heen groeien... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een fotoshopskills carpe, ik had je bijna gereport omdat ik dacht dat je met je kop op de foto ging :yummy::P

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor 1 keertje dan.... :D

 

gallery_22583_10326_35199.jpg

 

 

hihihiihi

 

gallery_22583_9897_3010888.jpg

 

:yummy: ;) :P

 

:)

gr

Carpie :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jah tering... Ik met mijn goede gedrag aan het studeren terwijl mijn plantjes op mijn dak staan... Kijk ik naar buiten en regenen en onweren.....

 

Tot overmaat van ramp moest ik ook nog werken tot 19:00 dus ik ze pas rond half 8 bekijken.... Maar gelukkig niks aan de hand :yummy: ;) :P

 

Mooie foto's hahaha wou dat ik een tuin had...

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Donderdag nog een erger noodweer zeggen ze :

 

Donderdag mogelijk opnieuw noodweer

WAGENINGEN - De meteorologen van Meteo Consult waarschuwen dat het donderdag opnieuw noodweer kan worden in Nederland.

http://www.nu.nl/binnenland/2838680/donder...w-noodweer.html

 

Ze zeggen dinsdag dat er opnieuw rekening gehouden moet worden met veel regen, overlast door blikseminslagen en hevige windstoten.

 

Het noodweer van aanstaande donderdag kon nog wel eens heviger uitpakken dan dat van maandagochtend. Dat komt doordat het slechte weer vermoedelijk pas in de middag het land bereikt. In de ochtend kan het daardoor nog snel opwarmen naar ongeveer 25 graden in het oosten van Nederland, waardoor de buien flink uitgroeien.

 

Volgens een woordvoerder van Meteo Consult zal het zwaartepunt van het slechte weer liggen in het zuidoosten en oosten van het land, omdat het daar het warmst is. De rest van het land zal echter ook last hebben van het weer. De avondspits kan er last van hebben.

 

Treinverkeer

 

Maandagochtend trok er ook al een actief neerslaggebied over Nederland. Lokaal kwam het tot wateroverlast, blikseminslagen zorgden voor branden en ontregelden urenlang het treinverkeer rond station Utrecht Centraal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het noodweer komt naar voorspelling aan het einde van de middag:

 

http://www.buienradar.nl/weerbericht_Nederland_vandaag.aspx

 

Wisselend bewolkt en vooral in de avond stevige onweersbuien

 

Vandaag hebben we een afwisseling van zon en wolkenvelden waar in het zuidwesten soms al een enkele lichte bui uit kan vallen. Aan het einde van de middag ontstaan er in het zuiden van het land stevigere buien met daarbij ook onweer en mogelijk ook hagel en zware windstoten van 80-100 km/uur. In de avond trekken de buien van het zuidwesten uit over het land, er kan plaatselijk in korte tijd veel neerslag vallen. De middagtemperatuur loopt uiteen van 22 graden in het noorden tot 26 graden in het zuiden van het land. De oost- tot zuidoostenwind is matig, kracht 3 tot 4. In de avond draait de wind naar het zuidwesten en neemt toe naar vrij krachtig, kracht 5, aan de kust krachtig tot hard, kracht 6 tot 7Komende nacht verlaat de buienlijn het noorden van het land. De minimumtemperatuur wordt omstreeks 12 graden en de wind is zuidwestelijk, matig tot vrij krachtig, rond kracht 4, langs de kust krachtig of hard, kracht 6 tot 7, langs de westkust mogelijk stormachtig, 8Morgen is het wisselend bewolkt en ontstaan er vooral in het noorden en westen buien, mogelijk met onweer. De temperatuur wordt ongeveer 18 graden. De zuidwestenwind is matig tot vrij krachtig, aan de kust krachtig tot hard. (Bron: KNMI)

Opgesteld op donderdag 21 juni 2012 om 09.07 uur

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx man, dat is een goede bron voor het weer per provincie met uren.

 

Deze heb ik opgeslagen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier ook :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is wel handig de weerwaarschuwingen van het KNMI maar zo veranderlijk als de wind :yummy: , check hem maar eens met regelmaat

Share this post


Link to post
Share on other sites

er is nu upscale naar extreem weer...ipv waarschuwing... :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het pleures weer is begonnen in omgeving Utrecht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

omgeving Drenthe nog niks aan de hand ..

 

 

gelukkig heb ik binnen kweek heb namelijk geen tuin :S

 

duc6 met het weer ieder

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het heeft in omgeving Utrecht ongeveer een uur geduurt daarna tot nu toe geen druppel meer gevallen.

Noemen ze dit nou noodweer?

 

volgende keer zet ik ze weer buiten nadat het droog is.

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier in zeeland begon het gisteren even behoorlijk te waaien en te regenen.

Dit was gelukkig al snel voorbij, toch geen risico genomen en mn vrouwtjes een nachtje in de garage laten bivakkeren.

 

Zometeen kunnen ze weer lekker naar buiten

 

Mvg,

 

PietNederwiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het weer veranderd momenteel hier in 't Noorden nog vaker als Cristiano Ronaldo van kapsel.

Het gaat echt van regen, beetje zon, regen, beetje zon, dikke stortbui, beetje zon en het wisselt elkaar om het halfuur af :yummy:

 

Mag je niet langzaamaan, en dat is echt niet bedoeld om het outdoorgedeelte van dit forum onderuit te halen, constateren dat Nederland eigenlijk een zwaar schijtland is om buitenplanten te kweken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd...ik vind in de herfst -winter heel wat verlaten grows... waar niet geoogst is......... ja.....potgrond zakken.. gieters..emmers...potjes vuil... de hele mikmak.....laten ze leggen :yummy: ...

 

juni 2012 blijft idd achter kwa zonuren tov normaal... ;)

 

 

zie kaartje

http://www.wietforum.nl/weer-t92755.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...