Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

carpe_diem

weer....

Recommended Posts

ja piet je hebt helemaal gelijk dat is het beste risico spreiden en dat gaan volgend jaar ook zeker gebeuren :D

 

nu hopen met ze alle op een super nazomer

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja belachelijk :P ... dat ze dat een beginners plant soms noemen... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potverdorrie de zon schijnt hier en zit in tshirt eergisteren de werwarming nog gehad op 19cel :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik snap het ook niet helemaal, maar het is wel een volle en mooie plant, jammer dat ik me snoertjes van mijn telefoon kapot is, anders kon ik even uploaden,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn buitenplanten zijn ook nagenoege niets geworden op 2 herijuanas die ik vroeg verduister en daar een mega cake van heb gemaakt

 

ik voed ze maar het wisselvallig weer met hoge en lage tempraturen doen niets goed voor mijn dames ,

had fem reg en autos geen succes dit jaar ........ volgend jaar maar wat minder planten :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

potente auto blijven moeilijk zonder afdakkie denk ik... B)

 

 

 

de laatste week stukken minder zon geweest... :)

 

sq24_260_201209.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelukkig hier vandaag nog zon gekregen voor een uurtje of 5 a 6 B) , helaas is het in de nacht wel erg friss aan het worden , gelukkig hoef ik niet meer zolang tot men planten klaar zijn

bedankt voor de informatie carpie ! waar is de zon ? op die foto :( '' shining gaat naar zijn tuin richt naar de lucht met zijn 2 loop sniper en schiet een gat in de ozonlaag '' :) :P

meschien krijgen we dan meer zon

 

Groeten shining

Share this post


Link to post
Share on other sites

IDD waar blijft die, nu we haar hard nodig hebben is ze er niet B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier aan de kust N-H

schijnt de hele dag al de zon afgewisseld met stapelwolken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Van het weekend en volgende week meer zon en droger ...

Tot nu toe op weeronline !!

Maar die veranderen ook per dag...

Grtz Loco,

Share this post


Link to post
Share on other sites

September 2012: Zonnig, vrij droog en aan de koele kant

 

De herfstmaand van 2012 is vrij koel verlopen; de gemiddelde temperatuur kwam in de Bilt uit op 14,2 °C tegen 14,5 °C normaal.

De eerste decade (dag 1 tot een met 10) van deze maand lag de temperatuur iets boven de normale waarden. In het weekend van 8 en 9 september liep het kwik verder op. Zondag 9 september beleefde vrijwel het gehele land een zomerse dag (maximumtemperatuur van 25,0 °C of hoger). In het oosten en zuidoosten van het land liep het kwik op tot bijna tropische waarden (30,0°C of meer). Arcen noteerde die dag 29,9 °C, de hoogste temperatuur van deze maand.

 

txgn260_201209.small.pngDe Bilt noteerde deze maand twee zomerse dagen, dat is precies normaal voor september. Bovendien waren er acht warme dagen (maximumtemperatuur van 20,0°C of hoger), tegen tien normaal. In het midden van de maand lag de gemiddelde temperatuur rond normaal. Later in de maand was het over het algemeen koel voor de tijd van het jaar. Twee weken na de warmste septemberdag vroor het lokaal. Het was de eerste dag na de zomer met vorst. Op de vliegbasis Twenthe stond het kwik op 23 september net voor zonsopkomst op -0,6°C, de laagste temperatuur van deze maand.

 

rhdr260_201209.small.png

 

September 2012 gaat als 'zonnig' de boeken in. Gemiddeld over het land komt het aantal uren zon uit op circa 175 uur. Normaal schijnt de zon in september gemiddeld 143 uur. Vooral aan het begin van de maand scheen de zon vaak en was er sprake van vrij warm en zonnig nazomerweer. Rond het midden van de maand lag niet alleen de temperatuur, maar ook het aantal zonuren rond normaal. Het was vaak wisselend bewolkt en de zon scheen tussen de wolken door. Later in de maand overheerste de bewolking. De meeste zon was deze maand weggelegd voor het zuidwesten van het land, in Vlissingen scheen de zon 200 uren. In De Bilt komt het aantal zonuren uit op circa 163, tegen 138 uur normaal. Het minst zonnig was het in Heino, daar scheen de zon 148 uren.

 

sq24_260_201209.small.pngGemiddeld over het land was de maand september vrij droog. De maandsom van de neerslag komt uit op circa 60 mm. Normaal valt er in september 78 mm. De eerste tien dagen van september verliepen zeer droog. Op de meeste plaatsen viel er geen enkele druppel. Daarna was het licht wisselvallig, maar precies in de weekenden, de eerste drie van de maand op rij, was het droog. Later volgde een wisselvallige periode waarin vooral in de noordwestelijke helft van het land van tijd tot tijd veel regen viel. Plaatselijk viel op de Waddeneilanden meer dan 120 mm. Van de KNMI-stations was Hoorn op Terschelling het natst met 101 mm. In het zuidoosten van het land was het droger, in Maastricht viel 30 mm. 24 september was gemiddeld over het hele land een natte dag. Een actieve storing veroorzaakte die dag bovendien de eerste herfststorm van dit jaar. Aan de westkust stond windkracht 9 en boven land kwamen ook zware windstoten voor. Vorig jaar september was in De Bilt de gemiddelde temperatuur 15,6 °C, bedroeg het aantal uren zonneschijn 158 en de neerslagsom 89 mm.

 

Normaal=het langjarig gemiddelde over het tijdvak 1981-2010.

 

De Bilt, 1 oktober 2012, Mieke Reijmerink

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------

 

oktober 2012

 

 

 

sq24_260_201210.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach <_< ...een beetje regen is niet erg....zolang er maar windblijft staan ;) ...na weekende wordt het lekker herfst weer...

 

De laatste 15 jaren is er steeds minder mist door de verregaande vermindering van de stofuitstoot van fabrieken...

mist en windstil weer is funest... :P ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

wind wil ik echt niet meer hebben! die vorige windstorm heeft bijna al mn planten eruitgetrokken..,

 

2 weekjes zon nog had ideaal geweest, maar mn planten blijven ondanks het weer toch mooi doorgroeien

Share this post


Link to post
Share on other sites

wind is je vriend :P ...storm niet... :D

 

kheb ook me planten weer even recht gezet van het weekend...sommige stonden onder een hoek van 30 graden ;) ......even recht zetten......grond aanstampen :( ...en ze staan dr weer vrolijk bij <_<

 

De stokken staan wel vast maar bij storm... geven ze mee.... :lol:

 

its weed B) ...

 

 

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

even op de verse page gezet...

 

sq24_260_201210.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wind is onze grote vriend tegen toprot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet te veel wind natuurlijk hehe anders is t onze vriend niet meer :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wind is onze grote vriend tegen toprot

 

 

yep <_< ...een afdakje tegen de regen is goed.....maar de wind moet door je toppen kunnen blazen....

geen kas erom bouwen dus....die veroorzaakt hoge lv... :P

 

 

Een Kas met mechanische afzuiging is natuurlijk weer wel goed... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit ook met dit klote weer te kutte, mijn white widows moeten zeker nog 4-5 weken, en alle haartjes zijn nou al bruin.. ;(

Share this post


Link to post
Share on other sites

das normaal met regen....dan worden ze bruin :P ....

 

geen probleem toch <_< ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je goed kijkt zie je bij topjes die niet in de regen staan dat daar veel minder bruine haartjes zijn. Althans, hier wel. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had vandaag mijn plant geklieft en nadien begon het in de namiddag echt hard te regenen zo hard zelfs dat planten die onder een paraplu stoned van 5meter op 5 meter nog steeds nat werden

zo van die hele lichte regen dat door de wind meevliegt komt natuurlijk ook op je toppen/buds :P begon dan ook heel erg hard na te denken en had besloten om een plant van 1 meter 66 en 1,5 meter breed

2 verdiepingen naar boven te doen ze kreeg toen licht van een tl dat ik in een kamer heb hangen ( is gewoon maar voor de kamer te verlichten ) nu had ik dat op wf geplaatst dat ik ze 7 dagen wou verduisteren in plaats van 2 <_< wat waarschijnlijk niet goed zal zijn lol dus na heel veel te kutte met zo een grote plant hebk ze toch maar terug buitengekregen onder de paraplu pff nog even de laatste dagen duren blijkbaar het langste

zolang dat die k$t regen maar eens een keer ophoud ik heb er genoeg van ! Knalleuh moet die zon doen !

 

groetjes ssh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...