Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

polletje

polletje in de rebound

Recommended Posts

Luchtinlaat via de plee gemaakt?

 

Ik kijk weer mee pol..... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

me to.... :o :)

 

 

gr MissRacker

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de reacties :o

nog voor de duidelijkheid

 

voor de liefhebber de setup (zelfde als vorige topic)

 

1.5m x 5m

5x 1000w de pro

co2 (dimlux)

opticlimate

bevochtiger (indien nodig)

grote smartpots (met hergebruikte aarde)

 

voor stekken gebruik ik die pluggen van sannie, inwateren met bacto, dan wat bioclone en klaar :)

 

voeding:

GL roots

bacto van sannie

humboldt mayan

symbiosis van sannie en whitewidow

buffertabs

bac bloei

losse componenten van aptus (P en K)

humboldt sticky

 

en mijn honey is op van humboldt, dus doc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel veel succes met deze ronde , de keuze klinkt lekker! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha die pol,

 

Word weer een interessant kweekjes dat ik nauwgezet ga volgen.

 

Cheers en keep em green,

Pieterpost

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij gaat er wat spannends gebeuren. iedereen is enthousiast, dus het wordt waarschijnlijker een knaller. :o

Zal ik dan ook maar aanschuiven en de kudde braaf volgen.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een plant groeid en bloeit naar wat hij krijgt. Maar past soms ook dingen aan voor eigen gemak.

Als je een plant vanaf week 1 Co2 gaat meegeven zul je onder die omstandigheden minder huidmondjes op de bladeren gaan krijgen in de nieuwe bladeren van de plant. In mijn beleving is het veel beter om vanaf dag 1 bloei pas met Co2 te beginnen.

 

Meer huidmondjes, dus meer Co2 opname en meer ruimte binnen het blad om suikers om te zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de plant en dus ook de mondjes passen zich tijdens de gehele groei nog aan, dus als je er niet in overdrijft lijkt het me geen enkel probleem.. (buiten is +-350/400, dus 600 is zo veel nog niet)

 

en de winst die je pakt door een week minder te hoeven groeien pak je ook niet zomaar terug.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar is die eigenlijk........?

Share this post


Link to post
Share on other sites

He polletje,

 

Kom jij wel eens bij Dirk in de growshop? Ik was er afgelopen week en raakte met hem

aan de praat over het forum en biologisch kweken.

 

Hij vertelde me dat als ik iets wilde leren ik bij jou mee moest kijken in je verslagen.

Hij wist alleen niet helemaal zeker hoe je hier op het forum heet, was iets met polletje/pollukke.

 

Gaat er bij jou een lampje branden als je dit leest en ben jij dus degene waar Dirk het over heeft?

 

Groeten Greenstein.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een plant groeid en bloeit naar wat hij krijgt. Maar past soms ook dingen aan voor eigen gemak.

Als je een plant vanaf week 1 Co2 gaat meegeven zul je onder die omstandigheden minder huidmondjes op de bladeren gaan krijgen in de nieuwe bladeren van de plant. In mijn beleving is het veel beter om vanaf dag 1 bloei pas met Co2 te beginnen.

 

Meer huidmondjes, dus meer Co2 opname en meer ruimte binnen het blad om suikers om te zetten.

 

kun je mij de wetenschappelijke onderzoeken en resultaten voor mij even hier plaatsen om e.e.a. te onderbouwen?

graag toegespits op de plant en genetica die ik heb aub.

 

wanneer je deze niet hebt ga ik lekker verder op de manier die ik heb getest.... (en waar ik goeie resultaten mee heb behaald, al zeg ik t zelf.)

 

@greenstein, pm me ffe welke gs dat is om te kijken of ik m ken....(ken nog een dirk)

 

@ rest, polletje heeft nog nix t melden, stekken zijn nog niet geworteld dus om nog een foto te plaatsen heeft geen zin.

(bentrouwensookdrukomitemsteverzamelenindiablo3)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha items verzamelen... siert je wel dat je dit gewoon toegeeft

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net als jij weet ik net zo goed dat er weinig onderzoek is geweest in C02 opbouw/ afbouw binnen de teelt van cannabis.

Maar net als elke andere plant heeft cannabis organen die hetzelfde werken als die van andere planten.

Een komkommerplant produceert continu. Dus daar kan je constant Co2 in pompen. Dit is dus niet te vergelijken.

Cannabis heeft een eindproduct bij het einde van de teelt.

 

Bekijk het simpel. Geef je plant veel water, krijgt die niet veel wortelgroei omdat die zat opname kan realiseren en dus niet veel energie kwijt hoeft in de maak van wortels.

Geef de plant weinig water dan zal de plant gaan zoeken en meer energie stoppen in het maken van wortels.

 

Hetzelfde geld voor voor de aanmaak van huidmondjes. En net als elke plant dat doet, cannabis dus ook.

Genetica boeit in dit geval geen fuck. Naar mijn beste weten is boven de 1200 ppm geven niet eens een meerwaarde.

Dús: Meer huidmondjes, meer ruimte om suikers om te zetten, meer eindgewicht in droge stof.

Minder huidmondjes = minder verdamping, minder omzetting naar suikers, hogere bladtemperatuur.

 

En om het verhaal compleet te maken... Aangezien ik toch alweer een brander voel aankomen:

 

http://www.energiek2020.nu/transitiepaden/...n-tomatenproef/

 

http://wibnet.nl/klimaat-milieu/meer-koold...andert-de-flora

 

Nog iets: Vanaf het moment dat je blad gaat tilten ( meer richting het licht dan horizontaal ) mag je je Co2 ppm naar beneden halen. Het heeft dan toch minder zin. Er word te veel gedacht dat licht de grootste productie factor is. Fout. Dat is warmte.

Bij een té grote instraling zal het blad een te grote verdamping krijgen en de huidmondjes sluiten zich.

Hierdan bouwd de spanning binnen dit deel van de plant op en werken de organen binnen het blad nauwelijks tot niet.

Co2 op dit punt heeft dan ook geen enkele zin.

Houd er ook rekening mee dat Kalium opname door de Co2 tot 20 % (!) meer kan zijn.

Ik weet niet of je met een gesloten systeem werkt, maar dan moet je ook nog eens zorgen dat er veel luchtbeweging is, anders sluiten je huidmondjes zich ook. Bij droogte ook btw, dus denk 2 x na voor je ze een keer droog zet.

 

Kun je trouwens nog even wat dingen beschrijven over die jij hebt getest en hebt onderzocht? Om het een en ander te onderbouwen?

 

ik wens je veel succes met je kweek en ik kijk gulzig mee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geef je plant veel water, krijgt die niet veel wortelgroei omdat die zat opname kan realiseren en dus niet veel energie kwijt hoeft in de maak van wortels.

Geef de plant weinig water dan zal de plant gaan zoeken en meer energie stoppen in het maken van wortels.

 

wortels zoeken niet alleen water, maar ook voeding en ruimte.

 

 

Hetzelfde geld voor voor de aanmaak van huidmondjes. En net als elke plant dat doet, cannabis dus ook.

Genetica boeit in dit geval geen fuck.

 

elke genetica reageert anders op co2, getest in zelfde ruimte/pot/omstandiheden

 

Naar mijn beste weten is boven de 1200 ppm geven niet eens een meerwaarde.

 

hangt ervanaf hoe de warmtestraling is, je klimaat, vocht in medium en soort (ook getest)

 

Dús: Meer huidmondjes, meer ruimte om suikers om te zetten, meer eindgewicht in droge stof.

 

de huidmondjes zetten niet de co2 om in sukers, dit doet de plant.

suikers gaan niet alleen in de toppen zitten, maar is een bouwmiddel voor de gehele plant.

 

Minder huidmondjes = minder verdamping, minder omzetting naar suikers, hogere bladtemperatuur.

 

dit hangt helemaal af van de omstandigheden, minder huidmondjes in lage rv kan net zo goed werken.

 

 

Nog iets: Vanaf het moment dat je blad gaat tilten ( meer richting het licht dan horizontaal ) mag je je Co2 ppm naar beneden halen.

Het heeft dan toch minder zin. Er word te veel gedacht dat licht de grootste productie factor is. Fout. Dat is warmte.

 

warmte is geen productiefactor, licht/klimaat/voeding wel, anders zou ik betere resultaten behalen bij hogere temp en dat is niet zo.

 

Bij een té grote instraling zal het blad een te grote verdamping krijgen en de huidmondjes sluiten zich.

 

bij te grote instraling verbranden de blaaadjes, bij grote instraling, hoge rv, vangt plant het sluiten op, indien omstandigheden zoals licht ok zijn.

 

Hierdan bouwd de spanning binnen dit deel van de plant op en werken de organen binnen het blad nauwelijks tot niet.

Co2 op dit punt heeft dan ook geen enkele zin.

Houd er ook rekening mee dat Kalium opname door de Co2 tot 20 % (!) meer kan zijn.

Ik weet niet of je met een gesloten systeem werkt, maar dan moet je ook nog eens zorgen dat er veel luchtbeweging is, anders sluiten je huidmondjes zich ook.

 

ja ik kweek gesloten, probeer een gesloten te kweken zonder luchtverplaatsing, hoe ga je koelen dan?

 

Bij droogte ook btw, dus denk 2 x na voor je ze een keer droog zet.

 

als het te droog is, verbranden je bladeren, juiste rv en hoogte van de lampen doet wonderen.

 

Kun je trouwens nog even wat dingen beschrijven over die jij hebt getest en hebt onderzocht? Om het een en ander te onderbouwen?

 

heb ik net gedaan volgens mij, dus kun je specifieker zijn aub?

 

ik wens je veel succes met je kweek en ik kijk gulzig mee!

 

dank

Share this post


Link to post
Share on other sites

-wortels zoeken niet alleen water, maar ook voeding en ruimte.

 

informatie toevoegen over elk onderwerp? Kunnen we nog wel een pagina of 100 vullen denk ik.

 

-elke genetica reageert anders op co2, getest in zelfde ruimte/pot/omstandiheden

 

Genetica boeit geen fuck omdat je toch al een maximum ppm in je hoofd hebt. Reageren doet die misschien wel anders maar wat maakt t uit als je toch al een plan van aanpak hebt?

 

-hangt ervanaf hoe de warmtestraling is, je klimaat, vocht in medium en soort (ook getest)

 

Ok, geef jij maar boven de 1200 ppm. jou keuze.

 

-de huidmondjes zetten niet de co2 om in sukers, dit doet de plant.

suikers gaan niet alleen in de toppen zitten, maar is een bouwmiddel voor de gehele plant.

 

Elk huimondje zit aan een ''fabriekje'' vast waar een gedeelte van de energie die vanuit suikers word geproduceert plaatsvind,

en nogmaals informatie toevoegen heeft geen waarde.

ik kan elk proces wel gaan uitleggen maar dan ben ik nog 3 dagen verder.

 

-dit hangt helemaal af van de omstandigheden, minder huidmondjes in lage rv kan net zo goed werken.

 

Ok zet jij je rv superhoog. heb je nog niks aan je aantal huidmondjes toch? je kweekt toch met Co2? Waarom dan bepalende factoren weglaten?

 

-warmte is geen productiefactor, licht/klimaat/voeding wel, anders zou ik betere resultaten behalen bij hogere temp en dat is niet zo.

 

Als je denkt dat warmte geen productie factor is, zet dan meteen je airco op 5 graden? Dit is misschien wel een van de gekste dingen die ik dacht van jou nog wel te horen... Geen productie factor,,, mijn god. Basic shit

 

-vangt plant het sluiten op?

 

-ja ik kweek gesloten, probeer een gesloten te kweken zonder luchtverplaatsing, hoe ga je koelen dan?

 

 

ventilatoren. :yummy:

 

- als het te droog is, verbranden je bladeren, juiste rv en hoogte van de lampen doet wonderen

 

ja die rv zal je wel nodig hebben als je minder huidmondjes hebt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

-wortels zoeken niet alleen water, maar ook voeding en ruimte.

 

informatie toevoegen over elk onderwerp? Kunnen we nog wel een pagina of 100 vullen denk ik.

 

ik bedoel dat t relatief is, je watergift

 

-elke genetica reageert anders op co2, getest in zelfde ruimte/pot/omstandiheden

 

Genetica boeit geen fuck omdat je toch al een maximum ppm in je hoofd hebt. Reageren doet die misschien wel anders maar wat maakt t uit als je toch al een plan van aanpak hebt?

 

je kunt er van te voren rekening mee houden welk soortje je zet en wat de ideale ppm is voor dat soortje

 

-hangt ervanaf hoe de warmtestraling is, je klimaat, vocht in medium en soort (ook getest)

 

Ok, geef jij maar boven de 1200 ppm. jou keuze.

 

ben ik met amnees wel vanplan ja, met meer indica niet

 

-de huidmondjes zetten niet de co2 om in sukers, dit doet de plant.

suikers gaan niet alleen in de toppen zitten, maar is een bouwmiddel voor de gehele plant.

 

Elk huimondje zit aan een ''fabriekje'' vast waar een gedeelte van de energie die vanuit suikers word geproduceert plaatsvind,

en nogmaals informatie toevoegen heeft geen waarde.

ik kan elk proces wel gaan uitleggen maar dan ben ik nog 3 dagen verder.

 

ik ken t proces, incl filmpje met atomen :D

 

-dit hangt helemaal af van de omstandigheden, minder huidmondjes in lage rv kan net zo goed werken.

 

Ok zet jij je rv superhoog. heb je nog niks aan je aantal huidmondjes toch? je kweekt toch met Co2? Waarom dan bepalende factoren weglaten?

 

ik bedoel dat iets niet afhangt van 1 of 2 dingen, t is het geheel, dus je mag geen factoren weglaten

 

-warmte is geen productiefactor, licht/klimaat/voeding wel, anders zou ik betere resultaten behalen bij hogere temp en dat is niet zo.

 

Als je denkt dat warmte geen productie factor is, zet dan meteen je airco op 5 graden? Dit is misschien wel een van de gekste dingen die ik dacht van jou nog wel te horen... Geen productie factor,,, mijn god. Basic shit

 

nogmaals relatief, alles tussen de 25 - 30gr is prima, daarboven en daaronder is onzin ;)

 

-vangt plant het sluiten op?

 

ja dat doet ie wel degelijk, ze zal overleven en soms sluiten of vernouwen om te overleven in slechte omstandigheden

 

-ja ik kweek gesloten, probeer een gesloten te kweken zonder luchtverplaatsing, hoe ga je koelen dan?

 

ventilatoren. :P

 

in een gesloten ruimte koelen met ventilatoren??? ventilatoren verplaatsen lucht, die koelen niet.....ik snap je echt niet :yummy:

 

- als het te droog is, verbranden je bladeren, juiste rv en hoogte van de lampen doet wonderen

 

ja die rv zal je wel nodig hebben als je minder huidmondjes hebt..

 

even voor de duidelijkheid, ik ga niet mijn huidmondjes tellen van mijn plantjes (geen tijd voor)

voor de rest heb ik een aardig hokje waar ik de waardes mooi kan sturen.

omdat ik alles zo mooi kan instellen kan ik ook e.e.a. goed testen, wat ik ook heb gedaan om te kijken wat t doet met de plant.

hierbij ben ik niet naar extremen gegaan, omdat je zelf ook wel zou moeten weten dat een wietplant onder de 16 gr t niet naar dr zin heeft.

 

maargoed, ik wil laten zien hoe ik kweek, op mijn manier, wat ik denk dat goed is, daarom laat ik de waardes erbij zien.

ik zou van jou ook wel een kweekje willen zien rond de 1kg de m2, kijken of je je kennis in praktijk kan brengen, daar gaat t nml bij mij om :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

-je kunt er van te voren rekening mee houden welk soortje je zet en wat de ideale ppm is voor dat soortje

 

Dus er zijn soorten die jij hoger zet dan 1400 ppm :P

 

-ben ik met amnees wel vanplan ja, met meer indica niet

 

Vind ik zelf wel iets dat ik niet had verwacht. Aangezien amnees natuurlijk wat minder in omvang is. ( ligt er ook maar net aan maar je snapt me wel )

 

-ik bedoel dat iets niet afhangt van 1 of 2 dingen, t is het geheel, dus je mag geen factoren weglaten

 

Als je hoog start laat je dus wel een factor weg.. In mijn ogen dan. Je ontneemd je plant een gedeelte van zijn productiefactor om te groeien.

Je wilt toch juist een volle bloei? Niet een volle groei?

 

-nogmaals relatief, alles tussen de 25 - 30gr is prima, daarboven en daaronder is onzin

 

Net als met co2 zit daar maximum aan. Neemt niet weg dat het een productiefactor is!

 

-ja dat doet ie wel degelijk, ze zal overleven en soms sluiten of vernouwen om te overleven in slechte omstandigheden

 

Ik snapte je vraag niet. Nu wel, maar vooralsnog sluit je dan meerdere productiefactoren af binnen de plant zolang die zich afsluit.

Plant ademd niet. En als je alle filmpjes bekeken hebt snap je ook wel dat dat productie kost.

 

-in een gesloten ruimte koelen met ventilatoren??? ventilatoren verplaatsen lucht, die koelen niet.....ik snap je echt niet

 

ik bedoel luchtverplaatsing langs de plant. Wind. Tocht. Hoe je t ook wilt noemen :yummy:

 

-even voor de duidelijkheid, ik ga niet mijn huidmondjes tellen van mijn plantjes (geen tijd voor)

voor de rest heb ik een aardig hokje waar ik de waardes mooi kan sturen.

omdat ik alles zo mooi kan instellen kan ik ook e.e.a. goed testen, wat ik ook heb gedaan om te kijken wat t doet met de plant.

hierbij ben ik niet naar extremen gegaan, omdat je zelf ook wel zou moeten weten dat een wietplant onder de 16 gr t niet naar dr zin heeft.

 

maargoed, ik wil laten zien hoe ik kweek, op mijn manier, wat ik denk dat goed is, daarom laat ik de waardes erbij zien.

ik zou van jou ook wel een kweekje willen zien rond de 1kg de m2, kijken of je je kennis in praktijk kan brengen, daar gaat t nml bij mij om .

 

Ik snap wel dat je ze niet gaat tellen.. Maar dat hoef je ook niet te doen als je ze minder geeft in het begin ;) Want dan weet je toch wel dat ze er meer zal hebben als wanneer je begint met toevoegen in begin stadia.

Je zal me zeker niet horen zeggen dat je niet kan kweken. Laat staan dicht bij de kg de m² kan komen.

Ik snap alleen niet dat je niet aanvaard dat dit ( in mijn ogen logische ) verhaal een meerwaarde kan brengen.

Als je dan Co2 gaat nemen in de ruimte, pak hem dan 100% goed.

In mijn ogen is dit hetzelfde als een dure lamp kopen van 1000 Watt, en hem af te schermen met een lik verf over de bulb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar in t echt is hij best aardig hoor :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bastet, hoe verklaar je dan dat ik in mijn vorige topic een start had met 4000ppm en erg dicht bij de kg/m2 kwam?

 

ik zeg relatief!

 

maar goed, als de stekken klaar zijn gaan ze wortelen in medium bij 800 ppm

begin bloei 1200 ppm

dan opbouwen naar de 1400-1500ppm.

 

waarom, omdat ik weet dat t een meerwaarde heeft bij deze amnees, omdat ik dat heb getest, bij de test tot 2000ppm zonder nadelige gevolgen, daarom hogere ppm!

 

ik zeg niet dat anderen het moeten doen, ik zeg dat t bij mij goed heeft gewerkt.

 

zie t niet als wetenschappelijk onderzoek maar als polletjesonderzoek (endaarmoetjezoiezovraagtekensbijzetten)

 

tot hier........................ :yummy: (nuweerterugnaard3)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...