Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ganja_stickie

laten drogen of niet?

Recommended Posts

Hey medekweekers ;)

 

Mijn eerste kweekje loopt bijna op zijn einde.. :tu

Spijtig genoeg zijn er van de 3 zaadjes maar 1 gelukt (de andere waren mannetjes) :o

Het zijn autoflowers.Maar nu vraag ik me af of deze bijne klaar zijn,er zijn al bruine haartjes maar toch ook nog witte.

En in het begin werkte ik met een te zwaare lamp 600watt in een kast van 80cmx60xmx150cm waardoor de hiite sommige toppen niet volledig ontwikkelden maar vraag me af of dit nog kan gebeuren dat ze verder ontwikkelen.Ben nu overgeschakelt naar een 400watt met zwaarde afzuiging.De plant staat al 8weeken in bloei en omdat het de eerste keer is wil ik het toch zeker weeten en dat ik int het vervolg daar kan op verder afgaan :D .Het zou spijtig zijn moest de kwaliteit naar beneden gaat omdat ik het te vroeg of te laat doe.. :) Alvast bedankt..

hier volgen wat foto's van de plant..

 

gallery_33873_14063_652424.jpg

 

gallery_33873_14063_942787.jpg

 

gallery_33873_14063_1256684.jpg

 

gallery_33873_14063_206322.jpg

 

gallery_33873_14063_337256.jpg

 

gallery_33873_14063_942752.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

die kunnen nog wel effe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schiet eens een paar foto`s net nadat je lamp uit gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volg Krasi maar want met je lamp aan krijg je een gele belichting, hierdoor wordt waarschijnlijk de foute beoordeling gegeven.

 

Lees ook enkele topics na, je kan oogsten volgens de kleur van de THC(trichomen) of naargelang de kleur van haartjes.

 

En 400 watt is goed, ik heb die zelf in een tentje van 1m x 1m x 2m. Hoewel zijn ideale belichtinsgebied 70cm² is.

Als je je beter wat voorbereid had, had je misschien die 600 niet moeten kopen..

En ik zou je tentje wat voller zetten, autoflowers blijven klein, daar kan je er dus nog meer inzetten, hoewel de opbrengst minder is. En misschien overstappen op gefeminiseerd zaad, of meerdere zaadjes kopen en rekening houden met een zeker mannelijk percentage..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ze ook nog een paar dagen geven hoor

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey iedereen :o

 

Alvast iedereen bedankt voor de reacties. :tu

 

@krasi,heb vandemorgend toen de lampen uit waren foto's getrokken.heb ze bij dit topic bijgevoegt.

 

@GGFTAF,heb me nu 5 zaadjes gekocht van het merk greenlabel autoflower silver haze.Weet nu wel niet of ze fem zijn maar denk het wel.Ben ze nu aan het laten ontkiemen en hoop dat ze alle 5 uitkomen zodat ik deze over de oppervlakte kan verdelen en mss eens scroggen in het mogelijke dat het gaat met die autoflowers of mss wat takjes begeleiden met draad.

 

Hier volgen de foto's dat genomen zijn met het licht uit.

Na de meeste reacties van jullie ga ik ze zoiezo nog een dag of 5 wachten met oogsten hoop dat het dan goed is.

Ik geef ze de laatse 3 dagen juist nog maar water dus geen voeding meer.

Greets Ganja_Stickie :)

 

gallery_33873_14063_242134.jpg

 

gallery_33873_14063_600522.jpg

 

gallery_33873_14063_313495.jpg

 

gallery_33873_14063_1039250.jpg

 

gallery_33873_14063_443815.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo ik zeg knipe en droogen voor dat het te laat is beter iets te vroeg dan te laat donkerbruine haartjes die geeven aan of die bloem klaar is dat hoorde ik van een ouwe man van 86 die kweekte ook lang hij heb er nu ook 1 staan voor het raam

Share this post


Link to post
Share on other sites
hallo ik zeg knipe en droogen voor dat het te laat is beter iets te vroeg dan te laat donkerbruine haartjes die geeven aan of die bloem klaar is dat hoorde ik van een ouwe man van 86 die kweekte ook lang hij heb er nu ook 1 staan voor het raam

 

epskamp het slaat weer nergens op hoor :) :o :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

epskamp die kan het weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites
epskamp die kan het weten.

mag het eens een keertje na tig tpics openen over hetzelfde? als hij het nou nog niet wist...

snap trouwens niet waarom hij het niet gelijk aan die man van 86 vroeg... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

die plant leunt nogal naar sativa; bij lang bloeien wordt ie lekkerder , en neem de kans op toprot niet zo heel erg toe.

een klein topje rot is luxe : weinig verloren , en de rest op het allerrijpste punt.

Zulke wietjes knallen er vaak goed in.

Met een 400 watt heb je trouwens niet zo heel snel kans op toprot geloof ik.

Als de lucht mooi beweegt en de lucht vochtigheid niet te ver boven de 70% is valt het reuze mee.

je ksan ze rustig nog een paar dagen danwel een week laten staan..no stress.

 

 

Ik erger me soms vreselijk aan mannen van 86.

Als het aan die man lag oogstte ik mijn haze al in de zesde week?? om maar een voorbeeld te noemen dus.

Laat geoogste wiet , die bij voorkeur aan de tak is gedroogd bij een rv van 50% geurt en werkt als een bom, ook al is dat mijn persoonlijke mening.

En anders oogst je alvast een tak en vergelijk je de smaak en werking met de rest die je dan later oogst.,

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ps ik keek er nog eens naar : sommige takken maken nog nieuwe top aan.op zijn minst sommmige takken op de foto .

Soms kunnen met 400 watt boven en onderkant in een andere bloeifase zijn.

 

als je veel nieuwe witte meeldraden ziet komen is het meestal niet eerder dan 10 a 14 dagen dat je het beste kan oogsten.

 

heb weleens een indicakruising 69 in plaats van 52 dagen laten bloeien omdat er steeds weer nieuwe bloemtrossen bijkwamen...en had nog wel langer kunnen wachten....

 

je oogst wordt lekker en vet.

let alleen erop dat er geen blad in de top afsterft, want dan moet je er altijd snel bij zijn....maar daar lijkt het geloof ik nog niet op bij jou.( kleine dode blaadjes in de top zijn meestal teken van toprot, meer bruin dan groent , gelig en soms wat verlept)

ook witte aanslag op grote bladeren moet je in de gaten houden : dan is het dfirect oogsten.Alle aangetaste bladeren vorozichtig snel verwijderen.

schone kleren , handen desinceteren en de planten uitelkaar knipppen+ nat knippen.

 

Als je geen budrot of meeldauw op loopt zou ik je altijd aanraden om aan de tak te drogen , en na 3 a 4 weken met de hand de bladeren eruit te halen.

Dat gaat bijna net zo snel als nat knippen, maar je wiet smaakt net iets beter,...

 

zowieso zou ik geen voeding meer geven.

inspecteer voor de zekerheid je ruimte op lichtlekkage

zet de ventilator zodanig dat de plant rondom steeds nieuwe lucht krijgt, dat voorkomt budrot

 

bij hoge luchtvochtigheid in je kweek ( boven de 95 %) kan je als de temp bij het bladerdek niet te hoog is ( niet hoger dan 30 celcius) je centrale verwarming aan doen.het is dan wel officieel zomer, maar je planten kunnen het beste een droge herfst hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan hoop ik dat je er van zal genieten.

 

misschien voor in de toekomst .. vooral vaak bij kweekjes met iets hogere temperatuur en luchtvochtigheid: bij nieuwe groei van bloemtrossen: oogst uitstellen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...