Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Green_poison

Is deze soort goed

Recommended Posts

Zoals de topic titel al zegt

 

Is deze soort: Sugar Punch Feminized goed voor stekken van te snijden?

 

Of beter elke keer zaad aanschaffen?

 

Misschien kan sannie hier een mooi antwoord op geven

:huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou met regular zaad werken en daar een mooie moeder uitzoeken, maar wat jij wilt gaat ook

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die soort is zeker geschikt. Wel reguliere zaden nemen

ik zeg doen... Werd er apestoned van :huh:

 

Er zat een heel lekkere blauwe phenos tussen

 

en deze compacte groene was ook echt top!

gallery_30178_11896_1850104.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ook aan het nadenken over stekken snijden, en heb een paar mooie feminised zaailingen waar ik de mooiste uit wilde zoeken, waarom is uit regulier zaad beter?

 

Groet,

Knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had vernomen dat dat de sugar punch enkel verkrijgbaar was in fem. zaad.

 

Dus kan ik moeilijk regulier zaad hier van aankopen

 

Ben ook aan het nadenken over stekken snijden, en heb een paar mooie feminised zaailingen waar ik de mooiste uit wilde zoeken, waarom is uit regulier zaad beter?

 

Groet,

Knakie

 

Omdat men er van uit gaat da regulier zaad stabieler is kwa herma e.d. (Wordt gezegd door mensen met voldoende/veel ervaring)

En er wordt verteld dat na een tijd stekken van een fem. zaad moeder na de 1ste generatie al verzwakken in hun eigenschappen.

(Dit is mij verteld)

Er zullen vast genoeg zijn die dit al geprobeerd getest hebben.

 

Dit is mede de vraag of het met deze soort wel lukt aangezien hier enkel fem. zaden van verkrijgbaar zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij deze neem ik aan dat het wel goed te doen is om van de sugar punch stekken te halen.

 

Aangezien er zo weinig mensen op reageren.

 

 

Groete

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan in principe van ieder plant wat niet in de bloei staat , stekken van snijden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit weet ik.

 

Maar gaat de kwaliteit van de planten niet slechter worden na een tijd van fem. zaad plant (moederplant).

 

Hier is het mij vooral om de kwaliteit te doen, als bv na 3-4 keer stekken van de zelfde plant te halen verminderd met bv 40%.

 

Dan kan ik vind ik persoonlijk voor me zelf beter gewoon elke keer te zaaien.

 

 

Dus gaat de kwaliteit minder worden na enkele keren stekken er van te halen?

Dit is vooral mijn vraag en waar het om te doen is :huh:

 

Groete

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien kan sannie hier een mooi antwoord op geven

 

 

:huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij was het met stekken van een femmetje zo dat de stekken al heel, heeel, heeeel snel bij stress herma trekken vertonen :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep, je hebt meer kans op bananen als ze wat stress krijgen, maar de kwaliteit gaat niet sneller achteruit ofzo.

Je kunt rustig 10 generaties door stekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank u allen alvast B) .

 

Dat ze rapper stressen weet ik. (ben nu een testje aan het draaien met super skunk fem van sensi seeds zien of de stekken allemaal herma worden.)

 

Dan de volgende vraag betreffende de sugar punch is deze rap gestrest?

 

 

@soca: Op dit antwoord hoopte ik al stiekem, kan ik beetje tijd besparen per ronde. :huh:

 

 

 

@lostchild: Van de herma's weet, kon/kan zijn dat er iemand op het forum hier er al ervaring mee heeft.

 

 

 

@carpe_diem: Hier wacht ik ook nog op, maar dan spreekt sannie tegen z'n zaak. Aangezien ie dan niks kan verdienen aan zaad.

Dus hopen dat ie snel iets laat horen van hem. :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

je vraagt aan een zaadboer of je beter nieuwe zaden kan kopen of stekken snijden?

 

hhhhmmmmmmmmmm

 

grappig.

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ejb: is niks grappig aan vind ik. Een goede en eerlijke verkoper die niet aan zijn eigen denkt maar aan zijn klanten zal hier op graag willen antwoorden.

 

Stel er komt iemand in mijn winkel en vraagt kan ik die bloemen vermeerderen zal ik zonder twjifel zeggen ja en op welke manier het beste gaat.

Beter tevreden klanten die blijven terug komen voor nieuwe soorten dan een klant die nooit meer komt na een aankoop.

 

Dus ejb jij denkt alleen maar aan je zakken te vullen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En toen werd het stil B)

 

Betreffende mjin vorige reactie, zo redeneer ik teminste en er zullen vast nog zijn die het zelfde er over denken als mij.

Maar dit is :huh: .

 

 

Maar uitgaande van vorige reacties moet het dus best wel te doen zijn voor stekjes te maken.

 

 

groete.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ik vind het wel grappig, maar ik gun je wel een goed antwoord hoor, echter heb ik hier geen verstand van.......

 

het enige wat ik weet is wat er al gezegd wordt, fem zaad stresst snel en ik denk dat stekken stress is, dus kans op herma aanwezig......

 

je hebt wel gelijk dat sannie niet echt mega commercieel is, dus die geeft best goed advies denk ik, maar tot nu toe nog niet.....

 

maar als je naar de bakker gaat voor een lekker brood en je vraagt aan hem het recept zodat je het voortaan thuis kan bakken dan krijg je geen positief antwoord denk ik.....daarom vind ik het grappig...

 

maar we wachten het antwoord van sannie af.

 

maar ik vraag me af als jij echt een winkel zou hebben of je mensen tips zou geven om van één bosje bloemen twee te maken, je hebt een winkel om te leven, het is geen hulpverlening want er moet ook brood op de plank komen. Maar goed, jij hebt ook wel wat gelijk.

 

succes met de stekken maken, lijkt me best leuk om te doen.

 

vriendjes?

 

gr ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ja daar heb je wel een punt ejb.
:o
Maar dan zijn we in de voedings sector beland he.

In de planten sector zijn ze niet zo slecht.

 

Nu ja ik doe dit wel, maar helaas niet mogelijk met een bosje bloemen aangezien deze snijdbloemen zijn.

Als ik bij mensen thuis moest gaan (tuin aanleg-onderhoud) kreeg ik die vraag vaak.

 

Bij een winkel gaan ze het meestal wel zeggen, kan je daar ook terug komen om je voeding aan te kopen......

 

Bij het tuin aanleg en onderhoud gebeuren resulteert dit in meer werk, meer planten ,bloemen of struiken.

 

(Hangt ook wel grotendeels af van de streek waar je woont)

 

Daarom ook de vraag , als ze meteen stress hebben als een gek brengt het niks op die stekken, kost het alleen maar.

 

En ja is wel best leuk om te doen kan je als je bloei ruimte uit is nog spelen met de kleintjes.

 

@ejb: tuurlijk was je me vriendje nie meer dan.
B)

 

Even snel iets vermelden, normaal steek ik me stekken altijd in zaai en stek grond +- 10 dagen om wortels aan te maken.

Nu onlangs in spongepots (zaad) gestoken en op +- 5 dagen tijd hadden de meeste al wortels.

Ik gebruik nooit stekpoeder of gel. 1uitvaller per 50 stuks.

Vroeg me af of dit eigenlijk goed is maar ga er van uit van wel
:huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
vriendjes?

 

 

:huh:

 

jah man ik ken een prof-tuinder die nooit stekgel of poeder gebruikt.... B) ...te duur en niet nodig...

its weed B)

ik doe pogingen zat om ze dood te maken...lukt zelden :o .....20 korrels slakkedood legde wel pas 1 zaailing om ;) ...

 

on topic...wat ik dr van begrepen heb kan je gwoon stekken van fem soortjes...mja...who am i... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@carpe_diem: vriendjes...... beter met iedereen overeen komen he.
:huh:

Dat dacht ik ook maar dan hoor je allemaal verhalen die pro of contra zijn dus eens hier op het forum jullie gedacht ervan vragen.

 

 

Vanaf ik weet of me super skunk stekken in stress is gegaan of niet (hoop eind deze week) kan ik er aan beginnen.

 

Want heb nog 2,5 rondes te gaan indien de stekke goed zijn, voor de sugar punch er in komt te staan.

 

kan stiekem niet meer wachten om die te gaan zetten
B)

 

Met een 60-70dagen tijd zou de sugar punch normaal wel groot genoeg zijn voor stekken van te halen? (zelf voorziening)

Of beter nog wat langer laten groeien eerst?

 

Zou deze late opgroeien onder t-neon 2x55Watt 9500K.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan best een moeder uit fem zaad gebruiken.

 

Kheb het zelf weleens gedaan met Super lemon haze van Greenhouseseeds. Ging gewoon goed en stekken waren altijd gewoon goed en potent!

 

Ik ken ook iemand die altijd stekken maakte. Gewoon ff langs een schuurpapiertje halen, wat spuug erop en in je plug douwen. Ging altijd goed heb ik begrepen. Gel en poeder maakt het gewoon iets makkelijker. Ikzelf haal altijd wel een beetje weg met een mesje of schuurpapiertje ook werkt beter, let erop dat je niet te veel weghaalt want dan rot het weg!!

 

gr palla

Share this post


Link to post
Share on other sites

@palla: ik weet best wel hoe ik stekke maak en spuug????? ieder zijn ding
:)

 

Ik laat binne kort wel weten of het herma's zijn geworden maar eerst nog kiemen en groeien
:o

 

groete

Share this post


Link to post
Share on other sites

en zijn het herma`s geworden ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stuur tw!tchy een pmetje

Die heb een knalwitte sp cut :)

hij zal je daar vast antwoord op kunnen geven :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Elmo2007: De super skunk zijn hier te bezichtigen, het zijn geen herma's geworden.

 

 

@Spilfff: heb het zelf al uitgzocht maar toch bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...