Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
groninger

Stuifmeel en het onder controlle houden van

Recommended Posts

Ok ik denk ik zet hem toch hier neer gezien het feit dat sannie naar mijn weten niks anders doet dan (prachtig )zaad maken (deze zin klinkt een beetje raar maar jullie begrijpen het wel )

 

Ok hier is waar ik tegen aan loop ik ben in een 3 verdiepeing huis bezig met zowel planten in de bloei zetten voor de opbrengst als proberen zaden te kweken.

De vorige keer dat ik dat deed was het resultaat toch wel een beetje niet de bedoeling maar moet hierbij wel opmerken dat ik ook gewoon met dezelfde kleren van de mannetjes plant naar de wietbloei kast liep. stom het het zwaar onderschat.

 

Mijn bedoeling was nu om toch wel een mannetje op de bovenste verdieping in mijn oude kweekast te laten groeien en er een vrouwtje naast te zetten die al 3 weken bloeit voordat ik de man in bloei zet. op deze manier had ik zo het idee dat het vrouwtje niet te gek snel bevrucht word en er wat meer zaden af komen.

 

Ook hoef ik op deze manier geen stuifmeel op te vangen wat naar mijn weten beter is tegen de verplaatsing door het huis.

Ik probeer het afbloeien maar gewoon onder een batterij spaarlampen met een klein afzuigertje met filter (houd een filter bv ook stuifmeel vast ? ) de inlaat ga ik een pollenfilter voor zetten voor de zekerheid.

 

Is dit een manier om het een beetje onder controle te houden (met inbegrip van kleren in de was en ff douchen na een man bezoek natuurlijk )

 

Ik zou wel eens willen weten of er nog tips zijn om dit op een goeie manier te doen in 1 huis zonder alles om me heen te bevruchten (ook dit klinkt weer maf hahaha )

Share this post


Link to post
Share on other sites

heel secuur en precies te werk gaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb mezelf aangeleerd om met VASTE HAND EN ALLE VENTILATIE UIT dmv een penseel of wattenstokje de dames te bestuiven op de toppen waar en wanneer ik het wil zonder gesleep met planten ed.

 

Vraagt wel enige oefening (lees toch meer bestoven dan gepland 1e keren) maar erg handig, gewoon een gripzakje pollen id vriezer en indien nodig ff kwasten :)

 

Vd rest, zo schoon mogelijk werken, eventueel de ruimte om de manplek ff bevochtigen (kan stuifmeel niet tegen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jahoor het is wel mogelijk

Als je een beetje logisch nadenkt en er rekening mee houd dat stuifmeel erg klein is en niet zichtbaar verder komt als dat je zou verwachtten.

 

Als je met stuifmeel in aanraking bent geweeest niet meer bij bloeiende planten in de buurt komen, je hokjes zo afzuigen dat je geen kruis bestuivingen krijgt. Een ongeluk zit in een heel klein hoekje (of kiertje lol)

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je zelf wel eens grote ongelukken gehad sannie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

gebruik zoiezo een pollendoek voor je inlaat/uitblaas !

Share this post


Link to post
Share on other sites

ongelukje zit idd in een klein hoekje, of in dit geval een klein hokje :) heb net kronocaines bestoven, helaas is er dus ook iets ergens mis gegaan en is er in me grote tent ook een ietwat zaadvorming/bevruchting te zien :S

 

Volgende ronde gewoon weer sinsemilla draai doen :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
gebruik zoiezo een pollendoek voor je inlaat/uitblaas !

 

Waar zijn die pollendoeken ergens te bestellen?

Laten die veel/weinig licht door?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...