Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

jonkoboy

Vraag over toppen

Recommended Posts

Hallo allemaal, ik heb in mijn achtertuin 5 haze planten staan, nu wil ik deze graag een keer toppen i.v.m meer opbrengst en een lagere plant, mijn vader heeft ook planten en die heeft ze ook getopt, nu heb ik het eerst aan hem gevraagd, en hij vertelde me dat ik de plant schuin af moest knippen zo'n 20 centimeter onder de top, en dat ik dan 2 vertakkingen mee moest knippen, nu lijk me dit een beetje gewaagd, en ik zie ook bij veel tutorials dat ik slechts een klein deel uit de top moet knippen.

 

Maar ik doe het liever op zijn manier, mits ik ook de uitkomst krijg van hem, want zijn planten zijn werkelijk prachtig en had verleden jaar ook een dikkere opbrengst per plant en de planten hadden meerdere hoofdtoppen.

 

Nu is mijn vraag, kan iemand bevestigen dat ik mijn plant gewoon zo 20 centimeter van de top kan afknippen of heeft iemand hier ervaring mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ligt eraan hoe groot je plant is momenteel, heb je een foto misschien...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bah wat maken ze het tegenwoordig toch weer lekker makkelijk om een foto te uploaden op imageshack.

 

Maargoed zo zijn ze ongeveer, ik hoop dat je er wijzer uit kan worden, alvast bedankt :)

 

20120603172708.jpg

20120603172717.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

wellicht de volgende keer even het album op dit forum gebruiken :) is iets beter :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor een betere opbrengst zou ik geen haze buiten zetten of ga je verduisteren? ik zou alleen de top eraf halen, dus alleen de bovenste 5 cm.

 

succes ermee.

 

gr ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Mijn ervaring is als ik aftop, er nog zo'n 15 a 20 cm op de middenstam bijgroeid. Tegelijk volgen de zijtakken ook mee.

Aftoppen doe ik altijd op dezelfde manier, stam+twee kleinste blaadjes afknijpen.

 

Ik schat die van jou is nu zo'n 60 cm? Ik zou nog 20 cm wachten, wordt het een mooie bos! Maar niet te hoog voor wind e.d. Wordt dan ongeveer 1m3 plant.(met genoeg licht)

Lekker lastig water geven! haha

 

 

Succes

Shark

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou hem persoonlijk nog stukje laten groeien,

 

dan afknippen op zo'n 15 cm, en daar van een stekje zetten.

 

op die manier probeer ik altijd een beetje te schipperen, vind het altijd nogal pijnlijk zo'n lekkere dikke hoofdtop te moeten missen:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...