Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
parve

BIG PROBLEMS!

Recommended Posts

Ben mij telefoon kwijt geraakt probleem is dat ik alleen een drie foto's van een hok van me in de telefoon heb staan

en in het memo gedeelte staat een klantnummer met leveranciers naam van mijn stroom.

 

WTF moet ik nu doen? hok ontruimen en effe afwachten of zal dit wel meevallen?

 

Ik heb gebeld naar het nummer maar telefoon stond al meteen uit na dat ik er achter kwam dat ik hem had laten liggen ergens.

 

kijk als iemand wel 1+1 bij elkaar optelt en mijn telefoon afgeeft bij de politie is het daar niet zo moeilijk lijkt me om mij als eigenaar te vinden.

 

WTF WTF WTF kan niet begrijpen hoe ik zo dom heb kunnen zijn echt...WTF!!!!

 

gr parve

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is simpel

 

als je pech hebt wordt je er mee gepakt

en als je geluk hebt niet

 

weet niet hoe groot je hok is en hoever je bent dus oordelen gaat verder een beetje moeilijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

als t een mooie telefoon zonder blokkeringen e.d is zou k me niet zo heel druk maken hopen maar dat de vinder de tel zichzelf toe eigend.

 

En wordt hij wel naar de politie gebracht maar zitten erwel blokkeringen op pincode simlock andere beveiligingen heb je grote kans dat hij op de grote stapel komt politie heeft echt geen tijd om elke foon te gaan uit rechercheren naar de juiste eigenaar.

 

Ik zou dus niet gaan ontruimen om een verloren foon alhoewel dit me wel even met beiden benen op de grond zet en ga dus gelijk even m foon nakijken

 

suc6 iig

 

m.v.g

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja, dat lijkt me het afwegen van het risiko op... Maar heb je bv 50 planten staan zou het

ook zonde zijn die investering weg te halen, dus ja t'is een eigen keuze, moeilijk advies

te geven. Tap je ook nog stroom af dan vind ik dat risiko te hoog

 

 

gr, Zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij kijkt niemand ooit in het memo-gedeelte van een telefoon, dus maak je daar geen zorgen over.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is een smartphone maar niet echt een dure gewoon zo'n goedkope van 100 euro.

heb een hok staan van 8 lampen dus niet echt klein draai verder gewoon over de

meter dus geen tap ofzo.

 

Waar het mij meer om gaat is dat alle nummers ed staan op de sim alleen de foto's

en memo's staan allemaal in het toestel. Stel je wilt het toestel zelf houden ga je toch

op een gegeven moment de gegevens moeten inkijken om ze te wissen. en dan zie je

van zelf die foto's als je dan ook nog eens in het memo gedeelte kijkt dan is het slechts

een kwestie van 1+1. Ben je dan een mother fucker of een rechtschapen burger dan kan

je het naar de politie brengen met zo iets als ''Kijk wat ik gevonden heb!''

 

Denk dat ik het risico maar niet ga nemen en de boel gewoon maar ga weg halen

wacht ik wel een maandje kijken wat er gebeurd.

 

Wat een pleuris zooi zeg!

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen zorgen maken , de platte petten hebben wel wat beters te doen....als jou gsm daar al terecht komt....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb gebeld naar het nummer maar telefoon stond al meteen uit na dat ik er achter kwam dat ik hem had laten liggen ergens.

ik zou opnemen... en vragen of je nog knippers nodig heb... :) ...geintju... :wacko:

 

STERKTE!!....kheb geen smartfoon (te duur)... en me oudefoon gaat nooit mee op pad... :) ... of de bat is dr uit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan alleen zeggen wat mijn schoonbrooer meegemaakt heeft verloor ook zijn tel en de politie kwam met een huiszoekingbevel omdat er een foto in stond waar hij een nepvuurwapen(spaans balletjespistool) vast had, als de politie een telefoon krijgt die iemand verloren is zijn ze verplicht alles te kijken hebbben ze hem verteld en pincodes zeggen niets voor de politie vertelde de politie zelf.

gewoon hopen dat ze hem niet afgeven bij de politie.

en nooit meer een foto erin wat niemand mag zien en geen belangrijke nummers is mijn advies.

succes ermee

gr Truckerbob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas kan je met de foto;s de locatie ook vinden waar de fotos genomen zijn , ik zou wel ff stoppen of de telefoon terug vinden

wel erg kloote succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoezo zouden ze aan de foto s kunnen zien waar deze genomen zijn??

 

zonde om de boel weg te halen :)

 

ik denk dat je je niet zo druk hoeft te maken :wacko:

 

succes kerel!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoezo zouden ze aan de foto s kunnen zien waar deze genomen zijn??

 

Als je de GPS aan hebt staan op het moment van de foto opname neemt de phone de GPS locatie op in het EXIF bestand (een moderne smartphone althans).

Share this post


Link to post
Share on other sites

de foto's zijn géén bewijs dat jij de kweker bent alleen op een bepaalde tijd/plaats in een kweek ruimte bent geweest. en toevallig heb jij foto's gemaakt. is hje telefoon uit, en beveiligd met een PIN, dan kan de politie niet zomaar inbreken op die telefoon. mochten ze belastend materiaal vinden, dan is dat onrechtmatig verkregen bewijs. er is namelijk geen enkel juridische grond om in te breken op een verloren telefoon.

 

dus meldt jouw telefoon als verloren aan bij de provider, en wss is er weinig aan de hand.

 

@ carpe, waarom je accu eruit? uit is uit. van een afstand is het onmogelijk om je telefoon weer aan te zetten om je te volgen, ondanks wat hollywood je wil doen geloven...

Share this post


Link to post
Share on other sites

uitstaand...zelfs met accu dr in...ben je traceerbaar heb ik begrepen...klopt dat niet... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

is een oude smartphone stond volgens mij geen gps aan ofzo.

het is niet zo als een Iphone. Was gewoon weer een gevalletje

van versleten voorzichtigheid, je weet wel als je hem nieuw hebt

komt er niks in te staan maar ieder maandje dat verloopt komt

er steeds meer in te staan. Normaliter heb ik nooit foto's in mijn

mob staan en al helemaal geen prive gegevens. Alleen moest ik

van de week wat overmaken op een GWK kantoor en had ik effe

die gegevens opgeslagen omdat ik geen pen bij de hand had.

 

weet trouwens denk ik waar ik hem verloren ben, was voetbal gaan

kijken daarna wat gaan drinken in de stad en toen met de trein naar

huis gegaan. denk dat ik hem op het tafeltje naast me in de trein heb

laten liggen kan me nog vaag herinneren dat ik dacht toen ik hem daar

neerlegde ''NIET VERGETEN'' zo fucked up dus...

 

Gelukkig stond die wel meteen uit, dus lijkt me dat iemand dan de

intentie heeft om hem te houden en is die niet naar een conducteur

gebracht.

Share this post


Link to post
Share on other sites
alhoewel dit me wel even met beiden benen op de grond zet en ga dus gelijk even m foon nakijken

 

suc6 iig

 

m.v.g

 

is het eerste waar ik ook aan dacht.

zodra ik mijn camera open met mijn telefoon word automatisch mijn gps geactiveerd.

hoe krijg ik dat eigenlijk uit ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
uitstaand...zelfs met accu dr in...ben je traceerbaar heb ik begrepen...klopt dat niet... :wacko:

 

Dat klopt niet :)

 

de foto's zijn géén bewijs dat jij de kweker bent alleen op een bepaalde tijd/plaats in een kweek ruimte bent geweest. en toevallig heb jij foto's gemaakt. is hje telefoon uit, en beveiligd met een PIN, dan kan de politie niet zomaar inbreken op die telefoon. mochten ze belastend materiaal vinden, dan is dat onrechtmatig verkregen bewijs. er is namelijk geen enkel juridische grond om in te breken op een verloren telefoon.

 

Jeah right...

 

Dus als ze aan de hand van die foto's met een huiszoekingsbevel (onrechtmatig of niet) voor de deur staan en ze vinden een plantage met 150 planten ga jij vrijuit? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat klopt wel volgens mij

leg een uitstaande telefoon maar eens naast een luidspreker

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke..thx...maar ik blijf het doen :wacko: ...

ik wil nooit aan me spot gelinkt kunnen worden...als ik gepakt wordt.. zeg ik dat ik de spot net ontdekt heb....en idd overal aangezeten heb... :) ...

 

this is not my guerilla... friend :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
leg een uitstaande telefoon maar eens naast een luidspreker

En dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites
de foto's zijn géén bewijs dat jij de kweker bent alleen op een bepaalde tijd/plaats in een kweek ruimte bent geweest. en toevallig heb jij foto's gemaakt. is hje telefoon uit, en beveiligd met een PIN, dan kan de politie niet zomaar inbreken op die telefoon. mochten ze belastend materiaal vinden, dan is dat onrechtmatig verkregen bewijs. er is namelijk geen enkel juridische grond om in te breken op een verloren telefoon.

 

Jeah right...

 

Dus als ze aan de hand van die foto's met een huiszoekingsbevel (onrechtmatig of niet) voor de deur staan en ze vinden een plantage met 150 planten ga jij vrijuit? :)

het zit hem juist in het onrechtmatig. wat was de noodzaak dat er foto's bekeken moesten worden op een gevonden telefoon? het is een inbreuk op jouw privacy. een rechter zal nooit op basis daarvan een huiszoeking geven, het 'bewijs' is flinterdun. er zullen dus op ander manieren bewijzen gevonden moeten worden.

 

en een telefoon die uitstaat naast een luidspreker ligt, gebeurd niet veel mee hoor. straks gaan jullie mij nog vertellen dat je ook een afgeknipt hoofdtelefoon kabeltje in je mobiel hebt zitten... (ja ik weet mensen die dat hebben...)

@ carpe in geval van heterdaad, kan je gewoon je mond houden (zwijgrecht, die geld overigens sowieso, niet alleen bij heterdaad) of keihard ontkennen dat het van jouw was. de boel zal toch ontruimd worden dus kwijt ben je het toch. de bewijslast ligt bij justitie, niet bij jou. geef jij geen reden om aan te nemen dat het jouw spot is wordt het een heel lastig verhaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom zijn mensen zo parra over een paar pics op de tel???

 

moet je eens kijken wat iedereen hier voor foto s op het forum plaatst :wacko:

 

dan kunnen ze je toch ook zo vinden of nzit ik er helemaal naast??

 

( ja ik weet het ik ben een doodnuchtere hollander :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

beslist de rechter over een huiszoekingsbevel voor een vermoeden hennepkwekerij? lol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...