Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
CBK

Bloeien

Recommended Posts

Yoo,

 

Ik ga me dit jaar storten op de guerilla en ik heb nu plantjes van deze grootte zie afbeelding. Nu vroeg ik me af of je de bloeitijd wat kan vervroegen door ze te stimuleren met bloei voeding want als het van het aantal licht uren afhangt zullen ze pas aan het bloeien zijn in augustus. Iemand hier ervaring mee want ik kan ze moeilijk gaan verduisteren op de guerilla spot :)

 

2qwlkw6.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

De natuur zijn werk laten doen.

 

Of verduisteren. Andere weg bestaat niet.

 

Je had natuurlijk ook andere zaden kunnen pakken.

Die wel afbloeien op 18 uur licht.

 

Ge succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

met alle respect, maar waarom begin je ergens mee en ga je dan vragen stellen over hoe en wat.........

 

je zou kunnen overwegen om op je spot alsnog andere soortjes te planten ( autoflower soorten ), dan heb je tenminste een oogst!!!! is de investering wel waard, of gewoon planten, kijken hoe het loopt en leren van je fout. In elke hobby worden fouten gemaakt.........maar als ze bloeien in augustus dan kan je best wat oogsten hoor.

 

succes ermee.

 

groeten van ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ CBK Welke soort?

 

@ prettig gestoord

weet zo net nog niet of je daar helemaal gelijk in hebt

zeebodem & zijn kameratos hadden vorig jaar een heribei zo in de bloei getrokken

en die was toch stuk eerder klaar dan de rest van die heribeis op WF

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja maar dan toch even op die vraag of ik moet gek worden maar door bloeivoeding te gaan geven gaat een plant niet in de bloei ?

 

dus nee dat gaat niet het word of verduisteren of wachten

Share this post


Link to post
Share on other sites

vorig jaar hadden zeebodem en ik de herribei inderdaad eerder de bloei in getrokken..

maar dat hadden we gedaan door de nacht met het overpotten langer te maken en haar in een (te) kleine pot laten opgroeien..

dat samen met genoeg bloei voeding om aan de bloei te beginnen zorgde voor een bloei die zeker een week of 2/3 eerder starten dan bij de rest..

 

hou er wel rekening mee dat de uren dan nog niet ideaal zijn dus zal ook je bloei dat niet zijn.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De soort is onbekend helaas ik weet wel dat het een goede buiten soort is (gekregen van een ervaren outdoor kweker).

 

En ik vroeg het me enkel af moet je me nocht niet voor gaan afschieten hoor. Maar is er eventueel de volgende mogelijkheid voor het deel wat de mais in gaat: ik verduister ze daar en ja er is de mogelijkheid , tot ze ongeveer 14u per dag licht krijgen zouden ze dan terug in de groei schieten???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je had ze beter eind Juli kunnen zaaien, dan bleven ze kleinish (ligt ook aan de soort) en dan kon de zon cyclus zijn werk doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je ze daar gaat verduisteren moet je twee keer per dan 2 weken lang je planten in het mais verduisteren, hoe ga je dat doen? wil je graag gepakt worden?

 

maar goed, daar heb ik ook geen verstand van.

 

mijn tip, volgend jaar beter je huiswerk doen en het in één keer goed doen, zie dit jaar als een leermoment, maaaaarrrrrr kijk maar gewoon wat het allemaal wordt, kweken is leuk toch? een halve kilo is genoeg voor een jaar roken...... ( voor de meeste mensen )

 

 

succes.

 

ejb

 

als je ze daar gaat verduisteren moet je twee keer per dan 2 weken lang je planten in het mais verduisteren, hoe ga je dat doen? wil je graag gepakt worden?

 

maar goed, daar heb ik ook geen verstand van.

 

mijn tip, volgend jaar beter je huiswerk doen en het in één keer goed doen, zie dit jaar als een leermoment, maaaaarrrrrr kijk maar gewoon wat het allemaal wordt, kweken is leuk toch? een halve kilo is genoeg voor een jaar roken...... ( voor de meeste mensen )

 

 

succes.

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...