Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
mightymert

white widow beginner

Recommended Posts

Hallo medekwekers,

Ik ben een minikweekje begonnen en ik pak het niet bepaald professioneel aan. Ik heb elf zaadjes ww feminised ontkiemt, twee daarvan doen het slecht de rest doen het wel ok. Ze staan in potten van ongeveer tien liter in een kas. Aangezien ik nog thuis woon en mijn ouders zich wel het een en ander afvragen laat ik er vijf staan, en geef ik de rest weg aan vrienden of zet ik ze misschien wel ergens guerilla... Mijn doel is om er iets van af te halen.

 

Deze twee zien er nog zieliger uit dan de kwaliteit van de foto... Een van de twee heeft zelfs twee kleine zwarte blaadjes en ziet er erg slecht uit, kan iemand mij vertellen of deze plantjes nog te redden zijn?

gallery_33990_14089_347867.jpg

 

Dit zijn de plantjes die wel in redelijke staat zijn.

gallery_33990_14089_1100469.jpg

 

gallery_33990_14089_929544.jpg

 

Mightymert

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er leuk uit hoor :)

ik zie btw geen zwarte blaadjes .. maar ze zijn ook nog zo klein

ik zal ze lekker laten staan je weet nooit wat ken gebeuren

en ik weet niet of je ze zo wil laten staan maar als je dat wil doen

zal ik ze wel verder uit elkaar zetten anders pakken ze later geen licht meer

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon lekker laten staan die WW is naar mijn weten een keiharde plant

ik heb ze ook gehad en alles wat ik maar fout kon doen heb ik gedaan en ze bleven maar goed gaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je de onderkant van die potjes afgehaald ?

 

Zou ze iets veder uit elkaar zetten ww kan nogal breed worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor jullie reacties

ik heb de bodem van de potten er niet uitgehaald, omdat hier vrij veel veenmollen voorkomen. Ik denk zelf ook dat de tien liter potten vrij klein zijn. De planten staan inderdaad vrij dicht op elkaar, ik haal er nog een paar tussen uit, zodat de afstand tussen de planten groter wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ey,

 

Even een update over de planten. Ze zitten nog steeds in die (te kleine) potten, ik wil ze wel in de volle grond zetten maar de grond is los en ik ben bang om de planten te beschadigen. Ik ben wel bang voor veenmollen als ik ze in de volle grond zet, maar dat risico ga ik denk ik maar nemen. De slakken hebben inmiddels ook toegeslagen, en ik heb dus ook wat blauwe korreltjes gestrooid. Er gaan ook een aantal planten weg zodat er nog maar vijf blijven staan, door de ruimte in de kas en door eventueel gezeik.

 

gallery_33990_14089_263771.jpg

 

those slimy fuckers...

gallery_33990_14089_1295511.jpg

 

gallery_33990_14089_415889.jpg

 

Mightymert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou de grond uitgraven en er dan wortel doek in gooien met een beetje gaas er bij! Zal je weinig kosten en geen last van Mollen en je planten kunnen dan lekker groeien! 10 Liter potten lijken me echt te klein, je had ze beter uit de grond dan kunnen houden. Of boven de grond, dit voegt weinig toe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eens met de reactie hierboven, de oplossing die je nu hebt kost je veel grammen en een gezond groot wortelstelsel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan hij niet gewoon de onderkant van de potjes open snijden met een stanlymesje ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onder welke steen slaap jij? Hij zei toch dat de potten het wortelstelsel tegen mollen beschermt? welk nut heeft de pot dan nog?

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor jullie reacties, ik denk dat ik inderdaad worteldoek ga gebruiken. Als de planten recht omhoog zouden groeien zouden ze ongeveer na 1,65m het schuine dak raken. "Rechts" kunnen ze nog een beetje doorgroeien richting de tomatenplanten, "links" is echter nog lager. Mijn vraag is dus bij welke hoogte moet ik beginnen met het toppen van de planten?

 

Mightymert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey mighty,

 

Je zit nu op zo;n 40 cm? Dan haal je dat alleen met een gestrekte plant, en die wil je toch niet?

Nou die 1,65 ga je niet meer halen dit jaar, dan had je de zaden in maart al moeten laten uitkomen.

Om in ieder geval het strekken tegen te gaan zou ik als ik jou was op max. 100cm toppen.

Dan maak je volgens mij de beste kans op een redelijke hoeveelheid oogst.

Heb je wel genoeg licht daar?

 

Succes ermee!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey mighty,

 

Je zit nu op zo;n 40 cm? Dan haal je dat alleen met een gestrekte plant, en die wil je toch niet?

Nou die 1,65 ga je niet meer halen dit jaar, dan had je de zaden in maart al moeten laten uitkomen.

 

En meteen op volle grond moeten gaan met of zonder mollen/worteldoek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zet ze de komende dagen in de volle grond, hopelijk levert dit niet te veel stress voor de planten op.

pff... die slakkenkorrels vallen me wel een beetje tegen, ik ga bekertjes met bier en houtskool of houten latjes met vaseline en zout erop plaatsen.

@Sharkattack ik twijfel ook of ze genoeg licht gaan krijgen met de (veel hogere) tomatenplanten ernaast, maar we gaan het zien.

 

Mightymert

Share this post


Link to post
Share on other sites
bedankt voor jullie reacties

ik heb de bodem van de potten er niet uitgehaald, omdat hier vrij veel veenmollen voorkomen.

 

 

BIZAR :D ....getferrrrrrrrrrrrrr :rofl ....en ze zijn nog beschermd ook.... :D

 

veenmol.jpg

 

 

http://www.landschapsbeheerzeeland.nl/proj...ject/veenmol/40

 

mja :P .....ik ken ze wel. :yummy: ......zelfs vredelievende biotuiniers haten ze.... ;)

 

Bij oppakken steekt de veenmol niet; hij kan wel bijten :D of een bruin vocht afscheidende. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vet beest man :yummy:, doet dit zoveel schade aan je wortels?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb inmiddels nog maar vijf planten, ze lijken inderdaad allemaal vrouwelijk te zijn. Ze staan in de volle grond zonder worteldoek, en de veenmollen zijn gelukkig weggebleven. Ze zijn niet erg "gedrongen" en de grootste is inmiddels ruim 120cm, ik ga daarom vandaag nog even toppen?

Ik ben misschien een beetje paranoia aan het worden, maar ik vertrouw mijn buren voor geen fuck. Wat doen jullie tegen rippers? Ik wil misschien een slotje op de kas gooien fzo, maar ik heb nog genoeg tijd om hierover na te denken.

De foto's zijn van slechte kwaliteit door een matige camera en doordat er geen goede plekken zijn om foto's van te maken.

 

gallery_33990_14089_960869.jpg

 

gallery_33990_14089_195119.jpg

 

gallery_33990_14089_960869.jpg

 

Laterz Mightymert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondanks iedereen had aangeraden de planten te toppen had ik dit niet gedaan voor mijn vakantie, omdat ik bang was dat andere planten dan licht weg zouden vangen. Bij terugkomst van mijn vakantie waren deze al tegen het dak van de kas aangegroeid. Als oplossing hiervoor heb ik ze nu als nog getopt en schuin afgebogen met behulp van een stok, zodat deze naar het hoogste punt van de kas kunnen groeien.

Ik geef de planten even geen voeding, omdat ik alleen maar vloeibare voeding en ze staan zeer nat met al deze regen. Misschien veroorzaakt dat de uitgedroogd-lijkende bladeren van een plant of de kleine gaatjes in een andere plant.

Ik zal weinig updates meer geven en zal alleen soms dingen vragen als ik er niet uit kom. Foto's maken van de planten is namelijk niet meer mogelijk, doordat er andere planten voor staan.

 

 

gallery_33990_14089_774236.jpg

één van de schuin geplaatste stokken die ervoor zorgt dat de plant nog verder kan groeien.

 

gallery_33990_14089_188171.jpg

de blaadjes van een plant die een uitgedroogde indruk geven.

 

gallery_33990_14089_1492109.jpg

de gaatjes in de bladeren van een plant.

 

Mightymert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een stok door de wortels vinden je planten niet fijn. :verrygood

Betere oplossing is ze buigen met touw aan een paaltje verder weg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ piet dat had ik ook al bedacht, ik had niet goed uitgelegd hoe ik die stok had geplaatst. De stokken zijn ongeveer een meter lang en staan niet in de grond. De stokken lopen van de top van de kas naar de toppen van de planten toe. In het midden steunen de stokken haaks op een buis waar touwtjes voor tomaten- en komkommerplanten zodat deze omhoog kunnen groeien. Grote kans dat je mijn uitleg niet helemaal begrijpt, maar het is erg functioneel. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na een tijd niks gepost te hebben, omdat ik toch geen mooie foto's kan maken is hier toch een update. De planten beginnen te bloeien en hebben echt dikke stammen. Ze zien er echter niet goed uit, er zijn veel gele bladeren, en sommige zien er verdord uit, andere bladeren/zijtakken hangen slap. Wat kan ik hier aan doen? Geef ik ze te veel of te weinig water of te veel of te weinig voeding? Ik neem aan dat ik de verdorde bladeren weg moet halen maar wat moet ik met het gele blad? Alvast bedankt voor jullie eventuele reacties.

 

hieronder nog twee weinigzeggende foto's.

 

gallery_33990_14089_3174.jpg

 

gallery_33990_14089_1592957.jpg

 

Mightymert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorig weekend was heel erg regenachtig, hierdoor sloeg de toprot en schimmel toe op mijn wiet. Een gedeelte bleef gelukkig ongedeerd, maar dit is vooral het gedeelte dat zich niet goed ontwikkeld heeft. Dit is doorgebloeid en heeft nu bruine haartjes, dit zijn echter geen mooie volle toppen. Het gedeelte dat meer zonlicht ving, en dus beter ontwikkeld was is vorige week maandag afgeknipt. De takken zijn in hun geheel opgehangen, en drogen momenteel. Echter de haartjes waren nog overwegend wit. De toppen waren al plakkerig, maar lang niet zo plakkerig als de "fluffywiet"die nu klaar is om te oogsten. Ik heb geen tijd gehad de schimmel er tussen uit te knippen. Ik weet ook niet of ik iets met deze wiet kan, die nu een klein weekje aan het drogen is. Ik had zelf het plan de "fluffywiet" die wel uitgegroeid is tot hasj proberen te verwerken. Is er iemand die mij kan vertellen wat ik het beste kan doen met zowel de half gedroogde wiet en de nog te oogsten wiet? Ik heb twee soorten schimmel, echte witte schimmel en bruine zooi dat op veel plekken in een beginnend stadium aanwezig is. Kan ik nog iets met deze beschimmelde wiet?

hier zijn wat foto's.

 

Hier de wiet die (denk ik) bijna klaar is, dit is een van de betere toppen

gallery_33990_14089_868037.jpg

 

gallery_33990_14089_31593.jpg

 

gallery_33990_14089_1363524.jpg

 

gallery_33990_14089_846955.jpg

 

Dit is de half gedroogde wiet (met veel schimmel)

gallery_33990_14089_47537.jpg

 

gallery_33990_14089_1792625.jpg

 

gallery_33990_14089_930813.jpg

 

bij voorbaat dank voor jullie antwoorden

 

Mightymert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...