Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

danny

Wanneer met pk13-14 beginnen?

Recommended Posts

Hallo,

 

Me dames staan nu 3 weken in bloei het zijn pp. En gebruik 1 componenten aarde voeding van Hous en garden. Op de fles van pk13-14 staat alleen de derde week voor de oogst. moet ik me hier aan houden? ik zag dat sommige het ook eerder gebruiken. Me Ec zit nu op 1.4 hoeveel pk moet/kan ik er dan bij doen?

 

Erwin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, hou je aan de voorschriften op de fles. De ene pk13/14 is de andere niet. In jouw geval gewoon in week 6 toedienen cf dosering. Je voeding maak je daarna af op de door jouw gewenste EC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn ervaring is anders, vanaf week 2 of uiterlijk week 3 beginnen met pk 13/14 toevoegen, langzaam opbouwen, begin met 25% aanbevolen hoeveelheid en bouw dit op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, bedankt voor de tip ik wist eigenlijk ook niet of ik eerst voeding en dan pas pk moet toevoegen met aanmaken maar andersom dus :-) ik denk dat ik het safe zit als ik het voorschrift maar aan hou maar zal het zeker eens proberen om eerder te beginnen. thnx!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
mijn ervaring is anders, vanaf week 2 of uiterlijk week 3 beginnen met pk 13/14 toevoegen, langzaam opbouwen, begin met 25% aanbevolen hoeveelheid en bouw dit op.

Dat kan, als je b.v. BN PK 13/14 geeft. Die doseer je inderdaad vanaf het moment totdat je de eerste bloemen ziet in oplopende dosering.

Met andere woorden BN buffert P en K in de grond totdat het moment aangebroken waarop de plant de reserves gaat aanspreken.

Andere merken zoals Canna etc. suppleren het op het moment dat de behoefte het grootst is.

Komt allemaal op hetzelfde neer maar volgens andere principes. Het is allemaal zo simpel..............

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat klopt, die heb ik dus ook altijd, de PK13/14 van BN. met andere geen ervaring.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet ik dan ook stoppen met spoelen? lijk me dat de buffer dan weer word afgebroken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...