Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

criticalwidow

5 x Mad Kush in een halfpipe-scrogg ala Sannie

Recommended Posts

Zo, en we gaan gewoon weer verder....

 

 

Alleen dit keer zoals de titel hierboven :wacko:

Ik ga deze dan ook proberen te scroggen en dan iets langer te laten voorgroeien zodat ik een lekker vol tentje krijg.

 

Ze groeien op dit moment voor in 6ltr potten in de ds60 met een 150watt lampie erboven.

Ik ga ze van het weekend wel al overgooien naar de dr120 want ik zie het nut nu niet in van de voorgroei tent :)

 

Foto's van de kleine dames volgen.....

 

 

 

A.S.A.P

 

 

 

Gr Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke nog geen reaktie's hiero?

Zeker nog onder de indruk van mijn vorige topic :) :wacko: :)

 

Pics:

 

gallery_27271_14085_2603153.jpg

 

gallery_27271_14085_3101405.jpg

 

gallery_27271_14085_1215308.jpg

 

 

Morgen staan ze een week in de ds60.

Ik geef ze om de dag 600ml water met wortelstimulator en bacto...

Wanneer de Sannie's Jack helemaal droog is gaan deze de dr120 in :)

 

Mijn bedoeling is om ze zo lang mogelijk voor te groeien voordat er een scrognet in komt te hangen....

 

 

 

Gr Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey SGS..

 

 

Pak een stoel en bier staat in de koelkast :)

Tof dat je erbij bent...

 

 

Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker onder de indruk van je vorige topic ondanks het er uit zag dat het goed fout ging met de beginnende rot :)

 

Dus deze volgen we weer mee op de achtergrond, ala Sannie doe ik nu ook dus leuk om te volgen.

 

Hou ze groen :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke potjes zijn dat, zo diep. Zeker weten dat die 6 liter zijn? zien er wel wat groter uit.

 

Knallen met die Mad Kush, doen we daarna lekker Jackberry! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed bezig CW, aparte voorgroeiruimte, lekker aansluiten op de afbloei ruimte, mooi soortje, succes weer :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke heren bedankt voor de positieve geluiden weer.... :)

Ik merk alleen bij verschillende topics dat de ene wel afzuurd en de ander weer niet waar heeft dat mee te maken??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel veel succes met de scrog ik hoop dat het een knaller word , ben ook wel benieuwd naar de madkush groeit

het word vast wat moois :) groeten pac ik volg je :) :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zuur niet af bij organisch kweken,gewoon kraanwater van rond de 8...............bij mineraal/synthetisch wel afzuren.

Waarom groei je niet meteen in bv 18liter voor,scheelt je overpotstress :)

Als je niet afzuurd heb jewel een grondbuffer nodig van minimaal 15liter,ik heb een grond ph meter en als ik meet is het behoorlijk zuur bij de wortels,vooral tijdens de bloei keldert de ph ondanks dat ik niet afzuur,hoewel Bac voeding wel wat afzuurd.

 

Succes met deze ronde,ben benieuwd naar dit soortje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar gaat hij weer :)

Knippen en meteen een nieuwe ronde starten :wacko:

 

Veel succes kerel met je nieuwe ronde

 

Grtjs Blowke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Art,

 

 

ik wilde dat eigenlijk wel doen maar deze potten (18ltr) pasten niet in de ds60 vandaar :)

Dus dacht ik laat ik ze dan maar voorgroeien in die 6ltrs en daarna overpotten in de 18 ltrs en dan gelijk mijn bloeihok in...

 

 

@pac:

 

 

Laten we het hopen dat het weer zo'n knaller wordt als mijn laatste dan heb ik niks te klagen hoor :)

En die mad kush tja....... ik ben benieuwd naar de uitwerking ervan :)

 

 

Seee Yaaaa :wacko:

 

 

Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

He CW,

 

Je bent lekker bezig B) Druk baasje!

Je zegt Sannie`s way te gaan, wat zit er dan in je medium? ben benieuwd. Hoop dat je de vorige ronde overtreft :huh:

 

Grtzz GbSC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

 

@ GbSC:

 

 

Ze groeien nu voor in gold label lichtmix in de 6ltr potten, wanneer ik ze overpot in de 18ltrs gaat de bio pas echt beginnen.

Ik heb gewoon de starterskit genomen van sannie en heb daar wat extra buffertabs bijgenomen.

 

 

@ SpaCe SjImP:

 

 

Is goed hoor, hoe meer zielen hoe meer vreugd :huh:

 

 

@TOPIC:

 

 

Morgen staan ze 2 weken in de voorgroeitent en waarschijnlijk ga ik ze van het weekend overpotten naar de 18liters.

Ik heb een paar foto's genomen om te laten zien hoe ze er nu bij staan....

Ook wil ik ze gaan toppen maar daar wacht ik nog even mee.

 

gallery_27271_14085_1348635.jpg

 

gallery_27271_14085_162507.jpg

 

Ik vind dat ze nog een beetje te klein zijn voor 2 weken voorgroei maar de groei zal dalijk wel wat beter gaan als ze in de grote tent staan B)

Wanneer ze in de grote tent staan krijgen ze denk ik nog 1,5 tot 2 weken voorgroei en dan hoop ik op ruim +/- 25cm te zitten ...

 

 

Gegroet,

 

 

Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Looking good mate, mooi breed indica blad :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er leuk uit, toppen weer rond de 5 - 6e internode (had je vorige keer ook gedaan toch) dat werkt het beste voor scrog. Waarom had je trouwens de zaadjes niet wat eerder ontkiemd? Of hoeft het allemaal niet zo snel te gaan van je? :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo :o

 

 

@krasi:

 

 

Thanks M8 ;)

 

 

@tw!chy:

 

 

Waarom ik ze nog niet eerder had ontkiemd? Ik zat nog op een aantal dingen te wachten die bezorgd moesten worden :tu

En snel? Tja ach ik kom na deze ronde zelf in die "flow" terrecht dat het allemaal vanzelf op rolletjes gaat lopen.

 

 

@topic:

 

 

Zo vandaag had ik eindelijk een keertje tijd om een paar zakken aarde te halen en de kleine dames over te potten.

Met het overpotten zag ik hoe snel een wortelstelsel kan gaan zeg :wub:

 

gallery_27271_14085_1233457.jpg

 

Tijdens het overpotten kwam ik iets raars tegen en wilde dat even met jullie delen want ik weet niet wat het is....

Op de bodem waar ook de wortels eindigden zat er een soort beginnende paddo of een schimmel misschien? :tu

 

gallery_27271_14085_651020.jpg

gallery_27271_14085_2425812.jpg

 

Na het overpotten heb ik ze ingewaterd met 3 liter water en 3gr bacto :)

Vervolgens heb ik de potten naar de dr120 gebracht waar de dames weer kunnen genieten van een 600watt zonnetje die voorlopig 1,5 week 18/6 blijft draaien voordat hij over op 12/12 gaat :D

Ook zijn alle 5 dames al getopt dus ik hoop dat ze nu lekker flink de breedte in zullen gaan zodat ik mijn gaas weer ken gaan ophangen....

 

Nu de dames in de dr120 staan kon ik het ook niet laten om daar toch even een crappy foto van te maken :)

 

gallery_27271_14085_2406317.jpg

 

 

Nou heren, we zullen vanzelf wel zien wat deze indica zal gaan doen in een scrogg :)

Tot zover mijn update van vandaag en tot snel .....

 

 

See Ya!

 

 

 

Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook wel eens last van paddo's,is niet erg zolang ze niet in je onderbroek verschijnen..je kunt een beetje buigen om ze dwingen de breedte in te gaan....de sterkste groei komt pas als je de klok omzet.Ben erg benieuwd naar deze soort :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kweek.mineraal en zuur niet af :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Art:

 

 

Whahaha nou als er paddestoelen in mijn onderbroek zouden verschijnen zou er idd echt iets mis zijn he? :o :tu

Ik heb ze gewoon getopt Art en hoe bedoel je dat met dat buigen dan?

De zijwaartste vertakkingen een beetje buigen zodat de nieuwe scheuten er makkelijker door kunnen komen?

En ja ze groeien idd nog behoorlijk door als de klok om is en hoop dus echt op een volle tent :wub:

Deze indica zal niet zo stevig doorgroeien als een Sannie Jack of een Sugarpunch maar ik ben benieuwd :D

 

 

@MRT:

 

Ik snap je post niet zo gozer ;)

Heeft dit betrekking tot de discusssie van een paar posten terug of ????

Ik kweek in ieder geval organisch en zuur niet af want ik ben blij dat ik daar vanaf ben :tu

 

 

 

Maar om gelijk weer een discussie op te laaien...... :)

 

Kan je mineraal en organisch door elkaar gebruiken??

 

 

Gr Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Absoluut niet. Minerale voeding maakt je bodemleven kapot, dan kan je stoppen met je bio kweekje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bedoel als de hoofdtop teveel de hoogte ingaat kun je die wegbuigen zodat de zijtakken ook hoger komen.....beter organisch en mineraal niet mengen,zijn twee verschillende concepten,sommige sturen bij met losse P of K maar dan moet je wel weten wat je doet,want je hebt zo een onbalans,ik zou het lekker bij organisch houden.......doe ik ook :)

Organisch is langzaam vrijkomen van voeding door bodemleven en mineraal is direct opneembaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke heren, bedankt voor het antwoord :tu

Nu ga ik dan ook heel eerlijk wezen, ik heb wortelstimulator mineraal (atami) gebruikt tijdens de voorgroei maakt dat dan wat uit?

 

@Art:

 

Dat begrijp ik wel maar dat is toch eigenlijk hetzelfde als toppen?

Als je ze topt dan dwing je de zijtakken "de hoofdtop" toch te worden?

Alleen zet je volgens mij de groei stil van de afgeknipte "hoofdtop"....

 

 

@topic:

 

Ps afgelopen donderdag heb ik ze overgepot maar de bladeren hangen nog steeds op half 7 :o

Ik heb zowiezo teveel ingewaterd (3liter) met bacto maar wanneer ken ik weer blije bladeren verwachten??

De planten zaten eerst in 6ltr potten voorgroei en hadden de dag voor overpotten ook al water gekregen....

Beetje dom van me.... ik weet het :)

 

Ik hoop as donderdag de klok om te zetten en de scrog te plaatsen maar dan moeten ze wel blij zijn ;)

 

Om even een indruk te krijgen hier een foto:

 

gallery_27271_14085_2847079.jpg

 

 

 

Gr Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pfff ik meet net die dames op en ze zijn al 25cm hoog.....

Ik denk dat ik het scrogje maar laat zitten.

Dit ziet er nou niet echt veel belovend uit ben ik bang!

 

Wat moet ik doen jongens?

 

 

Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...