Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Boefje030

Paar vragen voor de pro's

Recommended Posts

Zo af en toe deze topic door lezen en ik leer weer heel veel. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb ook een vraagje voor de pros. Mijn wortel temperatuur is ongeveer 4 graden, als ik dan water van 40 graden geef komt het gemiddeld goed toch?

Die is zo gek nog niet. Ed Rosenthal adviseert voor een bodemtemperatuur van 45-60° F (7-15° C) water tot 90° F (32° C).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Beter van die pipetjes voor achter in de nek, geeft niet zo'n stress als een vlooienband om de nek ;)

 

dit werkt dus in zeker zin nog echt ook

de stoffen gebruikt tegen vlooien en teken zijn meestal dezelfde als tegen mijten, luizen, witte vliegen etc

 

het kan soms best handig zijn om eens even goed op te letten, spuitbussen teggen vliegen, muggen, mieren en vlooien, kunnen soms zeer effectief zijn, het gaat om de gebruikte werkzame stof

soms zijn deze stoffen niet meer toegelaten in de teelt van bomen, bloemen, planten en groenten, maar nog wel gewoon verkrijgbaar tegen vervelende insecten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoorde van een echte pro kweker dat extra UV straling de thc verhoogd. Nu heb ik mij stekken onder de zonnebank gezet en hoop dat er met een half uur genoeg thc aanzit. De blaadjes kleuren wel wat donker.. Had ik ze beter met zonnebrand kunnen insprayen, of zou aftersun nog helpen? Please help. Ik gebruik per plant een Philips HPA 400S en een Osram Vitalux 300 UV.

 

 

gelukkig werken de lampen verder prima

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dr. dog

 

uhm..... vraagje dokter. Ik heb mijn hond nu helemaal vol met vertimec gespoten en hem later afgespoelt met plant vitality +

Is dit voldoende of zal ik nog een emmer roofmijten over hem heen gooien?

Share this post


Link to post
Share on other sites
@dr. dog

 

uhm..... vraagje dokter. Ik heb mijn hond nu helemaal vol met vertimec gespoten en hem later afgespoelt met plant vitality +

Is dit voldoende of zal ik nog een emmer roofmijten over hem heen gooien?

 

 

Ontopic blijven aub, geldt ook voor andere. Ben niet bang om gele kaarten uit te delen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een kameraad van me had problemen met zijn blad. Ze ware aan de uiteindes wat wittig. Ik heb hem geadvisserd om dat eraf te knippen, nu heeft hij al zijn blad er dus afgeknipt, maar kunnen we deze bladen nog wel gewoon grinden en in de joint stoppen? Hij kweekt hydro en gaf vorige week nog ec 2.6. ps het blad ruikt een beetje naar akzo nobel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik de pro's nog even mag lastig vallen... Hellup!

 

Zit ongeveer in week 7 groei en heb net een bladprobleem ondekt :engel

 

Ik heb allemaal topics gelezen met fotos van bladprobleem maar niets lijkt erop. Hoe krijg ik het eraf en gaat dit nog goed komen?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

gallery_36382_15077_61894.jpg

 

Is dat nou die meeldauw? Lijken wel lijmwormpjes. Ik heb allemaal topics gelezen met fotos van bladprobleem maar niets lijkt erop. Hoe krijg ik het eraf en gaat dit nog goed komen?

 

Sorry for all noobvragen :schaam :schaam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb pas een zadenrun gedaan.

Als ik het doosje open doe beginnen ze gelijk aan m'n kop te zeiken.

Wil dit zeggen dat ze feminised zijn?

 

ik zit nu in m'n vierde week bloei.

Geef een ec van 5,7 en een ph van 1,6 maar ze staan er toch niet

Helemaal lekker bij.

Iemand een idee hoe dat zou kunnen komen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga binnenkort antwoord geven op alle vragen in dit topic. :engel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een zaad topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik las net dat je coco a-b ook op aarde kunt gebruiken. Is het dan ook praktisch om het a-b component meteen al voor te mixen? Stel ik laat dat puur in de aarde weken, is deze dan meteen opgewaardeerd of zal ik nog buffertabs gebruiken. Ik stop een paar cocos vezels boven op de aarde voor de goede orde. Bedankt.

 

:)

 

Ik zal ook even reactie geven op @Sativied:

 

Dit gebeurde bij mijn vorige kweek ook. Gelukkig heb ik toen in het buitenland een groep mensen gevonden die al deze slijmwormpjes er met een mini pincet afplukten. Dat is de enige manier helaas. =( De berg met slijmpjes heb ik toen in de alcohol gedaan om ze te doden. En het restant daarvan ben ik nu aan het cremeren in mijn bong. :engel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks for het advies Spacy! Was ik al bang voor, heb niet zo veel zin in gastarbeiders in mijn tent dus ben maar vast begonnen met het wegknippen van alle blaadjes die dit probleem hebben. Leek even te helpen maar het lijkt nu wel steeds sneller te verspreiden. Misschien de lamp 3x24 aan, zou dat ze killen?

 

Net ff een topje uit de shop bekeken, en die heeft het ook!! Wel minder fris/wit, lijkt wel alsof ze dood zijn, beetje bruinig. Meteen weggepleurd, wist wel dat ze hier troep verkochten!

 

Oh en om jou ook ff te helpen, die A is voor ontkiemen, B is voor voorgroei, dan heb je nog C voor bloeien, en D voor boosten. Simpel he? Success verder. Oh en van die gele isolatie wol werkt veel beter dan cocos vlokken op je aarde, maar je kan ook de vulling van een oud kussen gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okay ik heb nu 5 liter B component voeding in de aarde geflushed, het voelt wel zeepachtig aan allemaal. Ook de planten kleuren een beetje zwart, maar had nog een bus groene lak van halfords, stip ik het gewoon bij.

 

Ja die bruine dode wormen plakken ze er gewoon op, bah vieze plof wiet. Ik denk in de 2-3 laatste weken van de bloei het beste de MH lamp er terug in doen, en dan elk uur aan en uit doen. Wat ook goed werkt is een flinke stroboscoop tijdens de nachturen, je kan voor extra topvorming ook een laser en rookmachine plaatsen, daar gaan ze hard van.

 

Ik ga nu even mijn draagbare stofzuiger ombouwen tot vol automatische puurpijp. Filter is er al uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Okay ik heb nu 5 liter B component voeding in de aarde geflushed,

 

Je moet natuurlijk wel eerst 5 liter A component pompen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ik weer,

 

Als ik zaden wil kweken. Moet ik dan foliumzuur gebruiken ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je geen afwijking in het nageslacht wil wel.

 

"Foliumzuur speelt een belangrijke rol bij de vroege ontwikkeling van het ongeboren zaadje. Foliumzuur draagt bij aan de vorming van het zenuwstelsel, dat vanaf de eerste dag na de bevruchting wordt aangelegd.Foliumzuur verkleint de kans op geboorteafwijkingen als het neurale-buisdefect (NBD) of open ruggetje, een hazenlip en open gehemelte."

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...