Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
KeepSmokingGreen

Onze 1e Guerilla 30+ Henkies Lolland

Recommended Posts

Hey mensen:)

 

Laat ik ons even kort voor stellen. Wij zijn 2 vrienden, beide 18 jaar en nog thuiswonend. Nu snappen jullie natuurlijk ook waarom we niet binnen maar buiten gaan kweken:p Dit word onze eerste guerilla, maar we hebben hier natuurlijk al taloze topics gevolgd, dus we zijn niet geheel onvoorbereid! We hebben een stuk of 30 ontkiemde Henkes Lolland zaden op onze spot uitgezet verdeeld over 4 weken. We hebben dus plantjes van 4,3,2 en 1 week oud, zelfs een paar van enkele dagen die nog maar net ontkiemt zijn;) We zullen hier wat foto's van onze spot plaatsen, onze plantjes en meer. We hopen natuurlijk op goed advies en steun van jullie:)

 

Spot 1, hier hebben we 4 Henkies Lolland staan van bijna 4 weken oud:)

gallery_34545_14075_1398193.jpg

 

 

Spot 2, hier hebben we de rest van de plantjes staan, een stuk of 26. Sommigen van spot 1 overgepoot.

gallery_34545_14075_1049276.jpg

 

Oke, dit vonden we gewoon chill,

's avonds met een pilsje en een pafje hier zitten, kampvuurtje erbij^^

gallery_34545_14075_1415730.jpg

 

Hopelijk gaat het nog eens flink regenen zodat deze kuil genoeg water op vangt om onze plantjes te voorzien van water^^ Scheelt ons weer 300m heen en terug lopen naar het beekje.

gallery_34545_14075_855964.jpg

 

Na al die foto's over onze spot word het nu dan toch eens tijd voor de plantjes:P!

Hier een foto van een plantje van 1 week oud.

gallery_34545_14075_124084.jpg

 

Hier een mooi plantje van 3 weken oud:)

gallery_34545_14075_1119691.jpg

 

Maar goed, onze plantjes van bijna 4 weken zijn toch het mooist:P

gallery_34545_14075_751519.jpg

 

gallery_34545_14075_844752.jpg

 

gallery_34545_14075_919328.jpg

 

Nou, dit was het voor nu dan, we zullen dit zo af en toe gaan updaten. Alle tips zijn welkom, dit is immers onze eerste guerilla;) Laat ons maar weten wat je er van vind, wees niet de hard:p We hebben er gewoon lol in. We verwachten ook geen bomen van planten, maar een beetje oogst zal wel leuk zijn!

 

Later!

Edited by KeepSmokingGreen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes!

 

Heb je de grond ook bemest?

 

Ik zou dat zeil wel weg halen want dat valt op. Of anders groen zeil.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Succes!

 

Heb je de grond ook bemest?

 

Ik zou dat zeil wel weg halen want dat valt op. Of anders groen zeil.

 

Bedankt voor je reactie frank:)

Ja, we hebben de grond eerst los gespit en daarna vermengt met kippenkorrels.

Verder is de grond hier in het noorden prima! Toen we deze spot eenmaal ontdekten stond het hier vol met hoge brandnetels en andere planten, een goed teken dus:)

 

Ik denk niet dat het zeil zo zeer opvalt, waarschijnlijk kinderen die een hutje gebouwd hebben, of denk ik daar nu te makkelijk over? Een groen zeil zou inderdaad ook een optie kunnen zijn...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er prima uit voor een allereerste keer...

Als ik je een raad mag geven en het is een simpele: strooi wat slakkenkorrels

 

succes :lol:

 

EDIT*

 

sorry... Heb je al gedaan , had ze niet zien liggen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie ze wel liggen. Mischien grotere foto's?

Rest ziet er prachtig uit.

Succes!!! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ziet er prima uit voor een allereerste keer...

Als ik je een raad mag geven en het is een simpele: strooi wat slakkenkorrels

 

succes :lol:

 

EDIT*

 

sorry... Heb je al gedaan , had ze niet zien liggen ^_^

 

Bedankt:) En idd, bij sommige foto's zijn ze al een beetje weg gespoeld,

binnenkort maar eens opnieuw strooien dan^^

 

Ik zie ze wel liggen. Mischien grotere foto's?

Rest ziet er prachtig uit.

Succes!!! :lol:

 

Gewoon op de foto's klikken, dan zie je ze in het juiste formaat:p

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een groen zeil zou inderdaad ook een optie kunnen zijn...

 

 

Lekker bezig mannen!! ^_^

 

Die groene zeilen van praxis vind ik de beste....die van gamma hebben een blauwe rand :lol:

 

succes

gr :lol:

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor al die reacties mensen!

Zoals jullie nu zien heb ik de foto's nu vegroot:p

Edited by KeepSmokingGreen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om er voor te zorgen dat foto's in topics ook in de toekomst beschikbaar blijven en snel geladen kunnen worden verzoeken we je om foto's in een wietforum album te plaatsen. Hoe je dat doet staat uitvoerig beschreven: Rechts boven in je scherm Help -> Foto's plaatsen

 

Veel guerillaplezier dit jaar.

 

Succes :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

owja.....die grijze zeilen kan je onder de bomen best gebruiken om water mee op te vangen...daar zien ze van boven niks van :lol: ..en er verdampt minder ^_^

 

dit kan ook...ving veel water op...bij tekort kon je uit de sloot pompen... :)

onzichtbaar van uit de lucht...en van verder als 5 meter afstand.. :) ...er kon 2200 liter water in :lol:

 

gallery_22583_10326_802261.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Om er voor te zorgen dat foto's in topics ook in de toekomst beschikbaar blijven en snel geladen kunnen worden verzoeken we je om foto's in een wietforum album te plaatsen. Hoe je dat doet staat uitvoerig beschreven: Rechts boven in je scherm Help -> Foto's plaatsen

 

Veel guerillaplezier dit jaar.

 

Succes :lol:

 

Done;)

Edited by KeepSmokingGreen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je tip Carpe, daar gaan we zeker wat mee doen! Nu even iets anders.

Het merendeel van de plantjes zien er uitstekend uit, alleen wijken er toch een aantal plantjes af van de rest:p

We hebben zelf al onze vermoedens waardoor het kan komen, maar we willen natuurlijk een bevestiging van jullie:)

En wat valt er wat aan te doen?

 

Hier een plantje van week oud, begint nieuwe gele blaadjes te ontwikkelen. Zelf vermoed ik dat we dit plantje te veel water gegeven hebben, we hebben de afgelopen week de nieuwe plantjes elke dag water gegeven. Het was dan ook bijna 30 graden in de zon, dus we vonden het gewoon nodig.

 

gallery_34545_14075_276086.jpg

 

Hier een plantje van 2 weken oud, zoals jullie zien met een blad probleem.

Moet er wel bij vertellen dat we dit plantje een aantal dagen geleden hebben overgepoot van spot 1 naar spot 2.

Misschien een beetje last van stres? Al is dit het enige plantje van de overgeplaatste plantje waarbij dit probleem optreed.

 

gallery_34545_14075_332599.jpg

 

Dit vinden we nou gewoon een lelijk plantje...

Is hier iets mee aan de hand?

Die plaatje staan zo raar :lol: :lol:

 

gallery_34545_14075_457506.jpg

Edited by KeepSmokingGreen

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je ze in volle grond zet mogen de kiemblaadjes net even boven de aarde....

 

bij een gestrekte plant stop ik ze ook onder de aarde en laat de eerste echte bladeren2 cm boven de grond...

 

voordeel...je wortels zitten nog dieper...dus plant slaat sneller aan.

 

wat voor aarde zat er in die potjes...zijn dat die turfpotjes :lol: ?

 

zolang de nieuwste bladeren van een plant goed zijn.. gaat het met je plant goed... ^_^

 

als je even een gaatje graaft van 30 cm en de aarde voel klam en koud aan...dan overleeft je plant...dan is er vocht genoeg...mooi losse stuktuur aarde heb je...ik heb ook zo´n plek....dit worden bomen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

universele potgrond, waarschijnlijk zijn de blaadjes dus verbrand hier dacht ik gister al aan en heb de meststoffen er geprobeerd uit te spoelen doormiddel een gaatje in de onderkant van het turfpotje te maken, en hier water over heen te gieten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

turfpotjes gebruik ik nooit meer...ze zijn of keihard...dan kan er geen wortel door heen en de turf zuigt al het water op.... :lol:

in de overige die ik nog had heb ik tevoren grote gaten gemaakt en ze voor het overzetten in de volle grond 30 minuten onder water gezet...

 

ontkiemen in stek en zaai grond en onder evt light mix...dat blaadje zal dus wel van overmesting zijn...mja...nu zal het wel goed gaan...het nieuwe blad is oke... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke bedankt voor de reactie, ik zal bij de kiempjes het onderste gedeelte van het turfpotje eruit halen of helemaal, dit bekijk ik even, de groteren waar ik vermoedt dat de wortel al doorheen zit laat ik zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oei..das lastig :lol: ....maak de onder kant zeiknat en probeer een gaatje van 1 cm rond er in te maken...heel voorzichtig... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
oei..das lastig :lol: ....maak de onder kant zeiknat en probeer een gaatje van 1 cm rond er in te maken...heel voorzichtig... :lol:

 

Dat is inderdaad lastig:p Maar die turfpotjes zijn inmiddels al vaker nat geweest, vooral met het hete weer van de afgelopen dagen hebben we ze regelmatig voorzien van water:)

Dus zo vreselijk hard zullen de turfpotjes bij de gortere plantjes niet meer zijn;) Bij de nieuwe plantjes zullen we wel voorzichtig een gaatje maken aan de onderkant, die wortels komen natuurlijk nog niet tegen de bodem aan:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja hoor...die zijn al lang beneden :lol: ....een zaailing van 2 cm heeft 7 cm diepe wortels... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja hoor...die zijn al lang beneden ^_^ ....een zaailing van 2 cm heeft 7 cm diepe wortels... :lol:

 

:lol:

 

We gaan het toch proberen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

tjonge wat een weer vandaag.... zo maar even kijken hoe ze er bij staan hoorde dat slakkenkorrels snel wegspoelen? weet iemand hoe snel precies?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij op de verpakking staat dat ze 3 weken blijven liggen maar met hevige regen bijgestrood moet worden :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...