Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Kernkop

Hulp gevraagd!

Recommended Posts

Beste lezers,

ik zou graag julie mening graag horen over mijn plantjes ik vind namelijk dat ik erg weinig blad heb.

mijn zaailingen zijn bover de grond gekomen op 24-04-2012 en vandaag is het 27-05-2012 en ik vind ze nog maar er klein wat vinden jullie en wat kan ik eraan doen?

 

De plantjes staan momenteel buiten en 's avonds in de vensterbank binnen

ik geef ze kraanwater met wat groei/bloei voeding van de action.

sinds ongeveer 7 dagen geef ik ze om de dag spa water (blauw natuurlijk) met dezelfde voeding

 

hoe krijg ik mijn planten groot en sterk?? :lol:

b.v.d.

 

 

2di4jf6.jpg

20h92mt.jpg

2r387sm.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om welk soortje gaat het? Een autoflower?

 

Plant lijken mijn zeer gestrekt (zie lobblaadjes die zeer hoog boven de grond zitten) wat duidt op een tekort aan licht tijdens de eerste weken. Gewoon op de vensterbank gezet toen? Dunne steeltje komt waarschijnlijk door een tekort aan wind (daar worden ze dikker & sterker van), je kan er proberen voorzichtig een ventilator op te zetten maar ik vrees dat dit plantje snel knakt als er is een échte windstoot komt.

 

Eén paar 5-vingerige bladen is ook wat aan de lage kant zoals je zelf wel wist maar het is alleszins wel al een vrouwtje....

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat heeft er boven deze plant gestaan aan verlichting niks zkr ?

an het iele stammetje te zien is het ook nooit buiten geweest

Share this post


Link to post
Share on other sites

het plantje heeft indd weinig buiten gestaan omdat het weer daar niet echt goed voor was

en ze hebben vanaf het begin indd niet onder een lampje gestaan maar gewoon in de vensterbank.

We praten in dit geval wel over mijn aller eerste kweekje dus eigenlijk ben ik maar wat aan het aanrommelen

zijn er nog tips om het plantje wat sterker/ groter te maken (ze zijn 4 weken oud nu)

 

het plantje betreft een auto flower

ak passion zembasa seeds of iets in die richting.

 

de plantjes 4 in totaal zijn wel aan de sterke kant deze week heb ik ze natuurlijk buiten gehad en in de wind hielden ze redelijk hun hoofdje boven water... met flinke wintstoten lagen ze soms plat in de pot maar braken niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

koop een goeie grond bij de growshop en 50 liter potten.

plant ze daar diep in en laat ze lekker buiten staan.

gooi die voeding in de vuilnisbak en haal een goeie voeding bij de growshop.[of bestel bij sannie]

zet ze absoluut niet meer in de vensterbank daar strekken ze enorm van en krijgen piel steeltjes.

ze kunnen buiten echt wel verdragen zo koud is het niet meer.

die van mij staan al een aantal weken buiten,ondanks het weer.

 

succes verder,o nog een tip : lees de buiten sectie eens even lekker door.kan je een hoop van leren.

 

grtn erazer :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

in welke grond heb ik ze staan dan volgends jou? wat een opmerking zeg...

Edited by zODd
onnodig quoten Lees even AUB hoe wel te quoten al vast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

stokje weghalen want steeltjes worden dik en sterk door de wind !!!! als je ze ondersteund worden het iele dunne plantjes. Maar misschien is het te laat en knakt de steel....volgende keer niet meer doen.

 

en voeding van de action..........niet doen.

 

succes.

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

@erazer ja, zulke grote potten zijn nutteloos voor autoflowers. Zonde van al die liters grond die je voor andere had kunnen gebruiken. En je zou de plant dan overpotten en zoals we allemaal weten vind een autoflower dat niet zo fijn i.v.m. haar korte levensduur.

 

Ik zou haar gewoon 24/7 buiten laten. Met stokje, na een tijdje word stam wel dikker, ook met stokje. En voeding van de action, ze vinden het blijkbaar niet erg dus zou gewoon blijven geven, als je maar niet vergeet op tijd te beginnen met spoelen.

 

tschuss :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry als ik domme dingen ga zeggen nu (het is mijn eerste kweekje)

maar ik heb ze 's nachts op de vensterbank staan momenteel maar ik kwam 's nacht een keer thuis en had het raam op de kiep stand staan

waar de plantjes onder staan en ik ging dus ff kijken maar ik had allemaal hangend blad...

is dit normaal 'snachts of?

anders kan ik ze namelijk niet 24/7 buiten laten staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja is normaal voor zover ik weet, was bij mij iig wel slaapstand zeg maar.. ik zie alleen niet in waarom je ze nu nog snachts binnen zou zetten.. of je moet bang zijn voor een storm ofzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...