Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Mr. StOnEd A lOt

Guerilla in België

Recommended Posts

..............................................................................

ik heb ###### juist een teek op men gat gevonden ! op me kont dus ! hoelang zit dat ding daar dan al ??? ik had me nog zo goed gecontroleerd , mag straks men lieve schat dat ding uit men lijf halen ! dit is echt goor ! aangezien hij op men ass zit en mijn ass best wel hairy is noem ik hem harry !

 

 

ehhh :wacko: ....heb je daar ook foto´s van :)

 

van de teek heb ik een foto , van men kont ook maar dat heeft niets met die teek te maken das van een wild feestje vorig jaar :)

 

Zet wat gaas om je plantjes, tegen de hertjes en haasjes!

Wel groen gaas he, dat metale gaas kaatst zo in de zon!

 

ja.... ik wou dat eerst niet doen , kdacht dat dat wel niet nodig zou zijn , en misschien is dat ook wel niet nodig maar als ik het er toch rondzet is dat wel een zorg minder :)

ik vraag me altijd maar af hoe het met men plantjes gaat :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tijd voor een update !

 

net thuis gekomen en mijn negen nieuwe plantjes hebben hun kop uit het zand gestoken en laten allemaal hun gekartelde bladjes zien , wat me direct opvalt is dat de nl automatic verschilt van de big bang ( die ene big bang is trouwens niet gekiemd dus ik moet het met 4 big bang's doen )

het verschil is namelijk dat de uiteinden van de gekartelde blaadjes van de nl automatic wit zijn . eerst dacht ik what the hell heb ik nu weer verkeerd gedaan maar blijkbaar is dat gewoon zo :wacko: ik wist dat ze gingen doorkomen in de loop van de dag maar ik durfde ze niet buiten zetten omdat het zou gaan regenen .... geen druppel gevallen stralend mooi weer ! dus heb ik ze dan nu maar buitengezet dan vangen ze toch nog wat licht als het dan toch nog gaat regenen dan haal ik ze wel naar binnen .

nu weet ik niet goed wat doen .... het zou de volgende dagen gaan regenen dus die pas uitgekomen plantjes gaan niet veel licht krijgen , het was op zich niet de bedoeling om er een lamp boven te hangen , ben ik ook trouwens niet op voorzien , en ik wil eigenlijk ook niet dat ze gaan strekken dus eu .... moet ik ze anders toch buiten laten maar dan in zo een doorzichtige plastic box zodat ze niet nat worden maar toch af en toe de zon vangen ? ik weet het niet maar jullie wss wel :)

ik denk dat de regen goed zal zijn voor mijn plantjes die ik in de volle zon moederziel alleen gelaten heb in het bos , deze hebben nu een dag of vier super stralende zon gehad met temperaturen rond de 28 graden .... hopelijk zijn die planten niet volkomen uitgedroogd en hebben ze ervan genoten , in dat geval zullen ze nu wel plezier hebben van wat regendagen .... of zie ik dat verkeerd ? zouden ze nog leven of niet?? ik ben zo benieuwd om terug te gaan kijken jonge dat is spannend dat bezoekje zal bepalen of ik een goed of een slecht weekend zal hebben :)

 

zal ik deze tien plantjes ook gelijk dit weekend laten buiten spelen of zou ik ze deze keer een weekje langer laten voorgroeien om ze wat beter te kunnen beschermen ? ik heb er geen flauw idee van . ik heb anders wel zin om er nog tien extra bij te kopen ..... ik heb al wat rond gekeken voor goedkope zaden maar ik weet nog niet goed wat ik zal bestellen ....

straks of morgen foto's van de nieuwe plantjes :)

i hope this will be a BIG bang !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil je niet ontmoedigen maar het zou best wel kunnen dat ze uitgedroogd zijn.

Als je zulke kleine plantjes dropt wil je eigenlijk in het begin veel wolken en af en toe wat regen maar niet 4 volle dagen zon.

Ik heb ook plantjes verloren die nog maar sprietjes waren door uitdroging. En toch zie je hier en daar een paar die het toch overleven..

Maarja als het morgen gaat regenen komt het misschien nog helemaal goed. 4 dagen moet nog wel kunnen hopelijk

 

LP

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik wil je niet ontmoedigen maar het zou best wel kunnen dat ze uitgedroogd zijn.

Als je zulke kleine plantjes dropt wil je eigenlijk in het begin veel wolken en af en toe wat regen maar niet 4 volle dagen zon.

Ik heb ook plantjes verloren die nog maar sprietjes waren door uitdroging. En toch zie je hier en daar een paar die het toch overleven..

Maarja als het morgen gaat regenen komt het misschien nog helemaal goed. 4 dagen moet nog wel kunnen hopelijk

 

LP

 

ja het blijft een vraag natuurlijk .... ik had ze uitgezet in de volle zon en achtergelaten met een slokje water , de ochtend erna vroeg teruggegaan en door de ochtenddauw lagen er wat druppeltjes op de planten en was de grond wat oppervlakkig vochtig dus ik veronderstel dat dit elke ochtend zo is .... dan heeft het 1 avondje heel licht geregend en vandaag zou het terug moeten gaan regenen , ik had gehoopt dat dit al zou gebeurd zijn maar het is hier vol zon ! wat ik wel opmerkte tijdens het ingraven van de planten was dat de grond lekker fris aanvoelde deze is vanzichzelf lichtjes vochtig dus niet zo een kurk droge grond .... het is ook vlakbij een vijvertje en enkele grote beken dus misschien is de grond wel perfect voor een jong plantje .... ik weet het echt niet , ik wil wel gaan kijken maar voor een doordeweekse dag is dat wel heel veel moeite ! ik denk niet dat ik nu al ga kijken ik zou mezelf moeten kunnen bedwingen tot zaterdag , ik denk ook niet dat het iets uithaald dat ik nu ga kijken , ofwel zijn ze kapot door de zon en kan ik daar niets meer aan veranderen ofwel gaat het prima en kan ik daar ook niets aan veranderen :) ofwel zijn ze op het kantje van uitgedroogd en het zou toch echt nog wel moeten gaan regenen vandaag dus dan lost dat zichzelf op .... ja dat is nu guerilla zeker ....

 

misschien heeft iemand anders het zoals ik gedaan en is dat allemaal wel goed gekomen ?

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

wij zijn ook enorm veel verloren door het droge weer... dus hoop het beste voor je

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi hoi ,

 

ik kon het niet laten .... keepsmokinggreen zen bericht had me nog ongeruster gemaakt !

 

dus ik ben gaan kijken hoe het zat ....

 

u mag zelf oordelen : sorry voor de slechte kwaliteit was in alle haast men camera vergeten :)

 

vier op een rij :wacko:

gallery_34583_14045_865020.jpg

nummer 1

gallery_34583_14045_432417.jpg

nummer 2

gallery_34583_14045_71872.jpg

nummer 3

gallery_34583_14045_588582.jpg

nummer 4

gallery_34583_14045_122906.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er zeer goed uit! dat is vast een geruststelling, ze staan er mooi bij! de slakkenkorrels zou je nog wat effectiever kunnen strooien denk ik, ze liggen wel erg dicht op elkaar en op sommige plekken ver uit elkaar.

 

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een landgenoot en medekweker, interessant :wacko:

Ik ga je topic volgen!

 

Succes alvast toegewenst en vooral veel zon :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Mister, heb je de bodem uit de pot verwijderd of moet je ze nog in de volle grond zetten, genoeg zon iig :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die staan er nog hardstikke goed bij :)

Het word dus een goed weekend voor je!

Blijkt dat die spot nog goed bestand is tegen een beetje droogte

 

LP

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey Mister, heb je de bodem uit de pot verwijderd of moet je ze nog in de volle grond zetten, genoeg zon iig :)

 

 

de bodem is uit de pot krasi , het blijkt dat de slakken niet over dat randje geraken ! een naaktslak misschien wel maar een huisjesslak blijft zitten onder de rand :)

 

Die staan er nog hardstikke goed bij :)

Het word dus een goed weekend voor je!

Blijkt dat die spot nog goed bestand is tegen een beetje droogte

 

LP

 

jaja linkinpark dat word een schitterend weekend ! jep droogte blijkt hier geen probleem , ik heb als test nog eens men vingen in de omliggende grond gestoken en die voelt fris en zeer licht vochtig aan , ik denk dat dit de plek is waar ze potgrond ontdekt hebben :D :)

 

 

Een landgenoot en medekweker, interessant :)

Ik ga je topic volgen!

 

Succes alvast toegewenst en vooral veel zon :wacko:

 

 

bedankt ! ja zon hebben we voorlopig meer dan genoeg hé :D groetjes !

 

ziet er zeer goed uit! dat is vast een geruststelling, ze staan er mooi bij! de slakkenkorrels zou je nog wat effectiever kunnen strooien denk ik, ze liggen wel erg dicht op elkaar en op sommige plekken ver uit elkaar.

 

succes!

 

thankx ! dat is zeker en vast een geruststelling , sterker nog dit heeft mij enorm veel vertrouwen gegeven in mijn spot :D

laat ons zeggen dat dat een mijnenveld is voor slakken :) ik kan je verzekeren dat de slakkenkorrels overal liggen :) ik had ze misschien nog wat beter kunnen verspreiden dat is dan voor de volgende keer :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

even een vraagje .... ik ben aan het denken om nog wat zaden te kopen ... maar ik twijfel nog wat ... het is allemaal niet gratis hé , nu heb ik wat zaad gevonden dat schappelijk is van prijs Purple Widow (Sjamaan) regulier 12 zaden voor 14 euro , aangezien ze pas verzenden vanaf 15 euro zou ik er 24 kopen voor 28 euro . heeft iemand deze al geplant ofzo? ik vind persoonlijk paarse weed maar wat raar maar ja die andere zaden zijn zo duur :) ik lees ook in veel comments dat vaak de feminised zaadjes toch mannelijk blijken te zijn , is het dan dom om gefeminiseerd zaad te kopen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kleine update , mijn negen plantjes zien er goed uit ! er is er eentje die wat achterblijft ik dacht eerst dat deze naar de kl*te was maar hij komt er toch nog door :) dan is er nog eentje die ziet er wat raar uit maar ik ben zelf ook wat raar dus dat is niet zo erg :)

 

ik heb gemerkt dat sinds ik met guerilla bezig ben ook heel veel bezig ben met het weer ! nu zit ik smiddag's tijdens de middagpauze op men smartfone het weerbericht te bekijken :)

 

Vanaf de big bang's en de NL automatics hun kopje boven staken heb ik ze gelijk buiten gezet , enkel voor de regen haal ik ze naar binnen . dus als ik smorgens ga werken en kijk op het weerbericht dat het waarschijnlijk niet zal regenen dan staan ze heel de dag buiten .

 

ik ben er nog niet uit hoelang ik deze 9 plantjes thuis zal laten staan .... in belgie vinden ze het niet zo heel fijn als je negen wietplanten in huis hebt dus ik zal daar min of meer rekening mee houden , ik zou niet willen dat de wijkagent zijn pen moet bovenhalen :wacko:

 

ik ben er ook nog niet uit of ik ze nu op dezelfde spot ga zetten als men andere planten ... daar moet ik nog eens een nachtje over slapen want het heeft voor en nadelen .

 

waar ik al wel uit ben is dat er nog wat zullen bijkomen .... kwestie van de kansen op heule grote bloemkolen wat te verhogen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

oké , ik had gezegd dat er misschien nog wat zouden bijkomen .... er zijn 50 extra zaden onderweg dus daar kan ik al wat mee aanvangen , waar ik ze neerzet weet ik nog niet maar dat komt wel goed :)

 

de negen plantjes die nog thuis staan doen het goed , ik heb ze vandaag heel de dag buiten laten staan ook al regent het ze moeten er maar tegen kunnen ! ik heb rond elk plantje 4 saté stokjes gezet zodat ze niet kunnen omvallen van de zware regendruppels of eender wat ....

ik dacht beter buiten in de regen en toch nog wat uv pakken dan binnen in de donkere !

 

ik ben niet meer naar men spot geweest , alles zou daar in orde moeten zijn ... het zou wel best mogelijk zijn dat mijn slakkenkorrels wat weggespoeld zijn maar ik maak me geen zorgen om die beesten , ik ben er redelijk zeker van dat mijn ''potjessysteem'' de slakken weg houd ik ga verder ook niet meer investeren in slakkenkorrels maar ga voor de koper manier ik ga wat koper in elkaar vlechten en deze rond men planten (in ringvorm ) leggen . dat regent niet weg en is goedkoper :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nl 1 foto bovenaanzicht

gallery_34583_14045_241772.jpg

nl 1 foto vooraanzicht

gallery_34583_14045_1044518.jpg

nl 2 foto bovenaanzicht

gallery_34583_14045_1980712.jpg

nl 2 foto vooraanzicht

gallery_34583_14045_651157.jpg

nl 3 foto bovenaanzicht

gallery_34583_14045_1257206.jpg

nl 3 foto vooraanzicht

gallery_34583_14045_1861286.jpg

nl 4 foto bovenaanzicht

gallery_34583_14045_192537.jpg

nl 4 foto vooraanzicht

gallery_34583_14045_345953.jpg

nl 5 foto bovenaanzicht

gallery_34583_14045_1362962.jpg

nl 5 foto vooraanzicht

gallery_34583_14045_1329969.jpg

Big Bang 1 bovenaanzicht

gallery_34583_14045_1341881.jpg

Big Bang 1 vooraanzicht

gallery_34583_14045_223046.jpg

Big Bang 2 bovenaanzicht

gallery_34583_14045_1295929.jpg

Big Bang 2 vooraanzicht

gallery_34583_14045_1604442.jpg

Big Bang 3 bovenaanzicht

gallery_34583_14045_89020.jpg

Big Bang 3 vooraanzicht

gallery_34583_14045_372922.jpg

Big Bang 4 bovenaanzicht

gallery_34583_14045_391299.jpg

Big Bang 4 vooraanzicht

gallery_34583_14045_467122.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi peeps ,

 

kheb wat vraagjes ,

 

voor wie niet meer kan volgen ik heb vier plantjes op de guerilla spot staan en had er nog negen thuis staan om te laten voorgroeien .

voor alle paniekreacties te vermijden nee ik geef ze niet zoveel water dat is van daaaaaaaaaaaagenlang in de gietende regen op het balkon te staan .

De reden dat ik ze nu even heb binnengehaald was ten eerste omdat ik plotseling een enorme bladluizenplaag heb op al men terrasplanten ( zonnebloemen , rozen , enz...)

het is echt een plaag na onderzoek bleek er 1 bladluis op 1 weedplantje te zitten dus ik ga ze even op de andere kant van het dak zetten weg van de plaag .

de terras planten heb ik bespoten met een mengsel van white spirit en dreft en water al weet ik niet of dat iets uithaalt met al die regen .

 

Ik zou graag onderhand deze negen plantjes op een guerilla spot willen zetten maar ik vind dat de steeltjes nogal dun en fragiel zijn , daarom had ik dus de saté stokjes (action) er rond gezet zodat ze met die harde regen niet zouden omregenen of whatever . mag ik de plantjes inplanten tot net onder de eerste gekartelde bladeren ? naar mijn mening staan ze dan sterker in de grond en krijgen ze de kans om een dikker stammetje te maken ... of is er een reden om dit absoluut niet te doen ?

 

zoals je ziet op de foto's zitten er een plantjes bij die al verder staan en plantjes die wat achter staan ... ik vermoed dat dit altijd zo is ?

 

ik ga morgenavond of zaterdag morgen naar men vier wss skunk plantjes op de spot kijken , hopelijk maken ze het goed ... kheb al vaak gedacht van ze zouden toch niet zijn opgegeten door een hert of een slak of een konijn of een gorilla dus ik denk dat ik wat gaas ga meenemen zodat ik van die vrees vanaf ben .

hey hopelijk staan ze er goed bij hé ! iemand een idee hoe hard ze gegroeid zouden zijn tegenover mijn laatste bezoekje ?

 

hopelijk wat antwoorden op mijn vragen , en ja de foto's hadden gedraaid moeten worden sorry next time i will do that !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gelezen dat je idd die gewoon kan ingraven, verder hoop ik voor je dat je plantjes er goed bij staan!

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb gelezen dat je idd die gewoon kan ingraven, verder hoop ik voor je dat je plantjes er goed bij staan!

 

succes

 

Ja ik dacht het ook hé , maar ik dacht ook ergens gelezen hebben dat je dan stamrot kan krijgen .... maar nu ben ik in de war of wat zijn de ideale omstandigeden om een plant zo in de grond te zetten ? bij regen of bij veel regen of bij weinig regen of bij zon of bij veel zon ???

 

greets

 

 

haha ik was is ff aan het nakijken hoe lang men plantjes nu op de spot staan en dat is nog maar 12 dagen :huh: haha het leek al veeeeeeel langer dus als ik morgen ga kijken zijn ze dertien dagen .... beetje een ongeluksgetal ik kan misschien beter thuisblijven B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tot aan kiemblaadjes kan geen kwaad

dieper heb ik geen ervaring mee

 

nochtans ga ik graag diep

Share this post


Link to post
Share on other sites

owkej hier ben ik weer !

 

wegens verbouwingswerken kan ik tijdelijk wat minder posten maar ... whatever...

zaterdag ben ik naar men spot geweest en ik heb een flinke tegenslag gehad , door de zware aanhoudende regen zijn de 4 wss skunk plantjes op men spot opgegeten door de slakken .... er stonden enkel nog 4 kale steeltjes....net zoals ik elders gelezen heb zijn de slakkenkorrels weggespoeld .

de score is dus momenteel natuur 1 Mister 0

 

ik ga dus verder geen geld meer steken in slakkenkorrels en zal enkel nog met koper werken , zoals eerder gezegd zit ik thuis met verbouwingswerken dus heb ik even minder tijd maar alles gaat gewoon door en ik ga me gewoon beter wapenen tegen de natuur met koper en kippegaas.

 

de 4 Big bang's en de 5 NL automatic doen het super goed en staan nog wat voor te groeien op het dak , ik ga ze nu wat groter laten worden voor ik ze op een spot zet zodat ze wat sterker zijn dan de vorige .

 

verder heb ik van een mede grower nog 50 royal typhoon zaden ontvangen dus ook deze gaan we ontkiemen en laten voorgroeien wat en hoe horen jullie volgende keer . dit weekend post ik nog wat foto's ! greets mister

Share this post


Link to post
Share on other sites

allright hier ben ik weer ,

 

zoals je eerder kon lezen was er het een en ander fout gelopen met de 4 wss skunk plantjes , ze werden opgegeten door slakken .... slakkenkorrels werden weggespoeld door de regen ( escar-go van eco style ) dus ben ik gewoonweg opnieuw begonnen .

 

om te beginnen met een nieuwe spot , ik weet niet waarom maar ik zit er gewoon meer op men gemak , ik kwam er vroeger wel eens als kind en heb er nooit een kat gezien .

dit is de ene helft van de spot

gallery_34583_14045_279544.jpg

en dit is dan de andere helft

gallery_34583_14045_64263.jpg

 

nu waren er wel enkele sporen .... naar mijn mening ligplaatsen van wilde dieren .... ook vond ik deze

 

gallery_34583_14045_218445.jpg

iemand een idee ? volgens mij van een klein hertje?

 

 

ik heb er Twee NL automatic plantjes gezet en als ze er volgende week nog staat zet ik ook de rest er bij .

gallery_34583_14045_207627.jpg

gallery_34583_14045_27325.jpg

 

en wat met die slakken ?

gallery_34583_14045_342279.jpg

gallery_34583_14045_1138142.jpg

 

zou het koper voldoende zijn ? dat zullen we volgende week zien :)

 

dan heb ik tegen wilde dieren een afsluiting willen plaatsen .... maar ik vind het niet zo goed gelukt ik denk dat ik er beter iets anders rond maak ..... ik ben er niet zo blij mee maar al doende leert men en ik moest het doen met wat ik had ...

gallery_34583_14045_1568769.jpg

 

nou kom op met die comments !!!!!! een guerilla farmer is niet tegen te houden !!!!! als dit mislukt proberen we gewoon weer wat anders !

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo te zien op het moment last van een trips infectie op het balkon .... moeder natuur is me toch wel serieus op de proef aan het stellen .... bladluizen , slakken , en nu trips :) ja dat kan er nog wel bij hé :yummy:

ja dat los ik wel op met wat insecticide hoe sneller ik er vanaf ben hoe beter ;)

nu moet ik zien dat de trips tegen volgende week weg zijn anders kan ik ze niet op de spot gaan zetten toch ?

in het slechtste geval moeten ze maar in quarantaine geplaatst worden ach ja dan heb ik weer iets om over na te denken zeker :P

 

voor de rest heb ik vandaag een stuk of 30 royal typhoon zaden te ontkiemen gelegd, de zaden zagen er erg potent uit dus die zullen wel snel boven aarde komen :D

 

ik wil zoizo ergens een zadenkweekje doen , hier moet ik mezelf nog even over inlezen want ik snap het nog niet 100 procent , vandaag heb ik heel wat opgezocht over trips en trouwens ook nog over brandnetels . Zoals je kan zien zijn er op men spot bijna geen brandnetels en ik zou er zelf willen gaan planten ik was eerst achter zaad aan het zoeken maar ik ga gewoon een wortelstekken uit de grond graven en deze op verschillende plaatsen op men spot ingraven en dan komt er wel wat van , is het niet dit jaar dan is het misschien wel goed voor volgend jaar , iniedergevel het lijkt me niet slecht dat er wat van die jeukende planten staan waar een normale mens niet door wil lopen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

beetje in de war.... de beschadigingen die ik zie op het blad lijken zeer sterk op trips , maar ik zie geen trips ... ik heb zeer duidelijk foto's opgezocht van hoe een trips er uit ziet en dat zit dus nergens op of onder men planten , wat ik wel gevonden heb zijn zeer mini vliegachtige beesjes , ze zijn zo klein dat fotograferen niet echt duidelijk zal zijn ... het is dus echt een zeer zeer klein zwart beesje met 2 doorschijnende vleugeltjes die eigenlijk omhooggericht staan en tegen elkaar ''plakken'' snapje? als ik heel goed keek zag ik in de vleugeltjes een olieachtige schijn (zoals je wat olie in water doet zo een regenboogachtige kleur snapje ? ) zit dat vliegje daar nu toevallig ( in totaal een stuk of 6 gevonden ) of hoe zit het nu ? ik snap het niet meer echt ik heb iniedergeval een tweede maal vandaag gespoten met COMPO AXORIS QUICK-SPRAY Bestrijdt insecten en spintmijt op kamer- en sierplanten (balkon-, terras- en tuinplanten)Kan toegepast worden tegen bladluizen, dop-, schild- en wolluizen, witte vlieg, trips, cicaden, haantjes en spintmijten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...