Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

slappy

*** Slappy's buitenkweek 2012 ***

Recommended Posts

Jammer dat je geen tijd voor foto s had, maar misschien volgende keer, ik mis het outdoorgebeuren al :verrygood

 

Mooie opbrengst heb je al binnen, alles beter als vorig jaar.

 

Succes met de rest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja en het weer wordt ook niet al te denderend. :D Ik zit ook te twijfelen om mijn laatste pptjes veel te vroeg om te halen... Ben toch benieuwd hoe ze er uit zien bij je :) foto's :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja .... foto`s

topic zonder foto`s zijn niet leuk slappy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal wel proberen nog fotoos te maken, maar heb ondertussen wel een plannetje. Ik wil eigenlijk wel hash gaan maken van wat ik nu nog heb staan. Heb geen zin meer om te knippen en wil het niet weggooien. Dus, hoe kan ik dat het beste doen? Wil niet veel spullen gaan kopen om de hash te maken, tenminste niet als het duur wordt. Als ik een goede manier vind ga ik er zekers een hele fotoreportage bij maken :verrygood

 

ps heb nog 11 planten staan, dus best wat volume. even ter info.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey s,

 

Vorig jaar heb ik t zo gedaan:

 

Toppen van de plant halen beetje de iets groteren afhalen in plastic zakken doen en

in vriezen par daagjes. Daarna emmers met koud water en nog n stuk of 50 ijsklontjes dr in

de topjes in t water en n kwartiertje ong roeren goed roeren helft links om helft rechts om.

 

 

N dag laten staan zodat de kristalletjes naar de bodem zakken en dan t water aftappen

Tot je bij de laags kristallen komt en weer paar uur laten staan en dam weer t water aftappen

En zo verder. Aan t einde de hash verspreiden op keuken plastic en late drogen.

 

Good luck.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog een kleine update. Zitten toch niet verkeerde topjes in de planten. Veel fluff maar toch wat leuke hoofdtoppen. Maar ik knip eigenlijk alles aan stukken, totaal geen zin om de wiet netjes te verwerken. Heb al 2 planten geknipt, binnen een uur gedaan. Hoop dit weekend veel te doen, heb alleen te weinig vriezerruimte. Misschien alles in 2 keer, maar het liefst verwerk ik alles tegelijk. Lijkt me het leukst.

 

Ga zeker fotos maken van de hele operatie, dit verslag gaan we afmaken tot het bittere einde :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondanks rot toch een mooie verzameling flinke toppen wat je daar hebt.

 

 

gr, Zappie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, weer een stap verder. Gisteren nog een paar planten omgehaald en verwerkt. Na een nachtje in de vriezer vandaag de eerste batch verwerkt. Denk dat ik het hierbij laat, ik heb nog geloof ik 6 planten maar heb echt geen zin meer in het knippen. Dikke kans dat ze dit weekend de composthoop opgaan. Ik zal nog wel de enigzins leuke toppen erafhalen, hooguit een paar hoofdtoppen dus. Vanavond, of morgen ga ik beginnen met hevelen. Fotos volgen nog. Heb ook nog fotos van die laatste planten, dan snap je wel waarom ik er niet zon zin meer in heb...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog bezig kk, Ik mis het zelf al een beetje.

 

Ben benieuwd naar de foto`s.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn planten waren rijp voor de compost hoop. Er zat nog wel goeie wiet aan, maar ben te lui om dat nog te verwerken. Dus met pijn in mijn hart is het een half uur geleden echt einde kweek 2012. Alles ligt om en wordt teruggegeven aan de aarde.

 

gallery_6751_14036_911567.jpg

gallery_6751_14036_119878.jpg

 

Ice maken!

 

Heb wel nog ongeveer 5 planten verwerkt tot kleine topjes, zelfs mooie toppen, allemaal stuk geknipt en in de zak ermee. Heb 2 vuilnis zakken gebruikt en schat dat ik ongeveer een kilo of 2 natte topjes had.

 

gallery_6751_14036_887653.jpg

gallery_6751_14036_41138.jpg

 

Zo bak koffie gezet en aan de slag, grote pan en vat en bak om alles mee te verwerken. Heb chineesbakjes met water ingevroren om zo voldoende ijs te hebben. Vat inhoud is dacht ik 60 liter, pan past ook zoiets in.

 

gallery_6751_14036_537187.jpg

gallery_6751_14036_275451.jpg

 

Alles in het vat en draaien maar!

 

gallery_6751_14036_237565.jpg

gallery_6751_14036_45650.jpg

gallery_6751_14036_163932.jpg

 

Begon te schuimen als een gek, maar heb dan ook wel een half uur volle kracht zitten mixen.

 

gallery_6751_14036_243106.jpg

gallery_6751_14036_23465.jpg

 

overscheppen en nog een keer draaien met schoon water, nog een half uur.

 

gallery_6751_14036_397039.jpg

gallery_6751_14036_229267.jpg

gallery_6751_14036_118278.jpg

 

De resten uitknijpen en weg ermee.

 

gallery_6751_14036_748339.jpg

 

Pan nokkie vol, heb nog een bodem in het vat zitten.

 

gallery_6751_14036_418955.jpg

 

Morgenvroeg ga ik hevelen, hoop dat het een beetje lukt allemaal want heb het alleen gezeefd met een zeef, geen doek ofzo. Hoop dus dat er niet teveel troep in bijft. We zullen zien, anders voeg ik schoon water toe en ga het zuiverder zeven ofzo.

 

Zal proberen dit weekend nog de rest te doen en te posten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je maakt er weer iets moois van :P

 

Fijn weekend.

 

Geniet ervan :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

toppie:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hasjiesh!!

 

na het hevelen

 

gallery_6751_14036_330146.jpg

gallery_6751_14036_158463.jpg

 

in een emmer en nog een keer bezinken en hevelen

 

gallery_6751_14036_131709.jpg

 

een lekkere overschotel vol

 

gallery_6751_14036_876418.jpg

gallery_6751_14036_752554.jpg

gallery_6751_14036_1399636.jpg

 

eindresultaat, moet nog wat indrogen.

 

gallery_6751_14036_65565.jpg

 

 

Van rond de 2 kilo topjes 100 gram hash. Ik durf em niet te roken :P

 

Zo 2012 is nu echt over en sluiten. Was een goed jaar voor me. De late soorten waren wederom weer niks geworden, de early skunk ben ik nu echt klaar mee. Niet eens slechte toppen maar veel te laat klaar. Volgend jaar weer verder met mijn eigen soortjes. Wel ga ik het kleiner aanpakken. Wilde een keer meer dan een paar kilo oogsten en dat is gelukt. Misschien weer eens een gedoogkweekje......... naahhh just kidding :P

 

slappy out.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:P mooi man, dat wordt een flink blok hasj. Hij is wel heel groen, dat heb ik meestal niet.

 

Rookse en congrats!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had het laatste wat ik in een ander vat had zitten erbij gemixt, jammer, want het was superblond (zie plaatje pan) maar er is behoorlijk wat bladgroen bijgekomen. Maar dat breekt vanzelf af. Over een week of 2 is ie mooi bruin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt het jaar mooi afgesloten Slappy, de hasj nog even laten rijpen, dan lust je hem zeker wel...

 

Geniet van alles wat je in je tuintje hebt gehad dit jaar en bedankt voor het delen van alles.

 

Tot volgend jaar en geniet van je zondag nog.

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...