Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Wietsmoker93

Hulp nodig hartklachten?

Recommended Posts

Hallo ik ben een stevige blower ik rook al 3 jaar elke dag wiet, waarvan het laatste half jaar 10a 15 euro per dag dus 5 a 6 jointjes op een dag.

 

Nu was ik een week gestopt en begon ik in het weekend weer te blowen dit ging allemaal goed enzo.

 

Maar nu was ik maandag weer gestopt maar dinsdag had ik heel erg zin in een jointje ik kocht dus wat silver haze.

 

Ik rustig in me bed silver haze jointje roken ( 5 euro in een joint wat ik normaal MAKKELIJK aankan ik kon wel 30 euro wiet oproken zonder problemen )

Maar nu rookte ik dat jointje dus en hij was op ik ging rustig liggen tv kijken, en in een keer slaat het noodlot toe me hard begint als een bezetene te rammen en ik kreeg een flinke druk op mijn borst ( waar je hart zit )

Hier werd ik natuurlijk helemaal gek van en ben dus bijna gaan hyperventileren ( of ik deed het ik weet het niet meer )

Een been begon helemaal te trillen en zweten en ik dacht echt dat ik een hartaanval kreeg ik voelde me hart in me hoofd kloppen en als ik mijn hand op mijn slagader deed ( op mijn keel ) voelde ik die er ook bijna uitspringen.

Mijn hart klopte na 10 minuten wat minder hard maar nog steeds veel en veel te snel dat ik er bang van werd, een half uur later werd het iets minder en ben toen in slaap gevallen.

 

1:Is dit een normale reactie van het lichaam dat het geen wiet meer wil ofzo?

 

2:En wat raden jullie aan, even mijn hart laten controleren?

 

3:En zijn er mensen ook met deze ervaring?

 

 

Bedankt alvast voor de reacties!

Share this post


Link to post
Share on other sites

high

het zijn en voelen van een mens wordt overgedragen door het neurotransmittor systeem.

vele stofjes binnen en buiten ons lichaam beinvloeden continue ons gevoel.

Als je van 93 bent, en dus rond de 20 jaar oud, dan is dit systeem vaak nog niet eens "gestabiliseerd"

tot zover je daar al van kunt spreken.

 

Ja, het is dus zeker goed mogelijk dat je lichaam van de 1 op de andere dag aangeeft geen behoefte meer te hebben

aan THC of bepaalde cannabinoiden.

Juist SSH bevat stoffen die zeer sterk op de psyche kunnen werken, gelijk de amnesia en mexican haze.

Mensen die (over) gevoelig zijn op het gebied van angst of psychose moeten hier zeker vanaf blijven.

Terwijl dit ook de stoffen lijken die adhdérs juist zo tot rust brengt :lol:

 

Rookte je hiervoor ook veel sativa's kruisingen?

 

Tabak kan dit soort angst gevoelens ook triggeren

en een combinatie met drank sluiten we ff uit(?)

 

2) ik denk dat het met je rikketik wel oke zit,

je ademhaling; da's een ander punt :lol:

 

3) In een aantal variaties heb ik dit verhaal al eerder gehoord.

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

Ten eerste bedankt voor je reactie! stelt me al een beetje gerust.

 

Ja ik rookte MEESTAL 15 euro white widow per dag, weet niet of dit een sative is, maar merkte ook met die white widow dat het soms gewoon andere wiet was ( wat logisch is want je weet nooit 100% zeker of het white widow is )

Maar ik heb veel vaker silver haze mexican haze, diesel etc etc gerookt en nooit problemen gehad.

 

Ik was eerst 5 dagen gestopt, toen white widow gerookt was geen enkel probleem ik werd stoneder dan normaal ( logish want ik was week gestopt ) maar verder dus geen problemen.

Maar nu zat er maar 1 dag tussen dat ik niet had gerookt en ik dacht lekker een silver hazeje voor het slapen gaan ( deed ik wel vaker ).

Er was niks aan de hand rustig tv kijken gewoon stoned maar niet echt van dat je lijkbleek word en misselijk word dat TOTAAL niet.

Maar ineens begon het me hart begon steeds harder en harder te kloppen ik dacht huh dit heb ik nog nooit meegemaakt en raakte dus een beetje in paniek ( omdat ik dit nooit eerder in 3 jaar blowen heb gehad ).

Ademhaling deed ik juist heel goed ik ging niet als een gek lopen hijgen maar ik zij tegen mezelf adem rustig en diep, maar serieus ik stond op het punt het ziekenhuis te bellen, me moeder stelde me gerust en zij dat ik me polsen onder water moest houden ( gek genoeg holp dit wel iets ) daarna bleef het een half uur nog als een gek kloppen maar niet dat ik pijn aan mijn borst kreeg ofzo.

 

En angst of psychose heb ik geen last van ik had wel een ruzie die avond maar ik dacht er totaal niet meer aan, zat gewoon heel chill tv te kijken.

 

En drank kan je idd uitsluiten.

Wat ik me ook nog afvraag is of ik nog wel normaal een joint kan opsteken?

 

Meer reacties zijn altijd welkom! ( En sorry dat ik zo slordig typ maar ik ben nog steeds een beetje in shock van gisteravond want ik dacht serieus dat ik dood ging want het voelde alsof me hart het niet meer aankon )

 

Ps, ik ben 18 jaar ( bijna 19 ) en ja ik weet het is dom dat ik zo lang dagelijks heb geblowt maar het was gewoon een gewoonte geworden en daarom vind ik het al heel goed van mezelf dat ik zwaar gemindert ben.

Edited by zODd
onnodig quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polsen onder water steken of voeten in een koud badje.. helpt heel goed tegen dat soort 'paniek episodes'.

je moeder weet van wanten :lol:

 

Ben je trouwens zeker dat het 'cleane' wiet was ? heb jaren terug eens b52 gekocht van een 'louche' source

waar ik ook mee heb afgezien.. toen de 2e joint hetzelfde effect gaf heb ik 'm weggesmeten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet 100% of het cleane wiet was maar ik heb die wiet wel veel vaker gerookt in ieder geval ( gewoon van de coffeeshop )

Het was wel een halve gram in een joint maar dat ben ik gewend na 3 jaar blowen en daar moet ik dus wel tegen kunnen.

Vandaar dat ik het zo raar vond dat ik een paniekaanval kreeg door die zware hartkloppingen.

 

Want het was echt geen normale hartkloppingen zoals als je echt flink aan het rennen bent tot je echt niet meer kan ( iedereen kent dat gevoel wel ) dan ga je op de grond liggen en voel je je hart er bijna uitkloppen ( maar dit voelt niet gevaarlijk aan )

 

Maar wat ik had was dat ik stil in bed lag en kreeg nog veel zwaardere hartkloppingen ( zoals ik al zij ik voelde het in een slagader in me hoofd ( knalde er bijna uit leek het wel ) en me nekader knalde er ook bijna uit ) en een been ging helemaal trillen van paniek omdat het niet te stoppen was leek het wel.

Ik wil weten of ik nog gerust een jointje kan roken af en toe omdat ik het af en toe gewoon nodig heb en ik vind dat ik wel af en toe een jointje mag roken na het zwaar minderen met blowen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo je lichaam moet die thc hebben anders funceneer je niet gewoon rooken zoals je deed lijkt me het beste toen je dat deet had je nergens last van dus jah gwn smooke

Share this post


Link to post
Share on other sites

tjah, wat wil je horen?

je hebt een ervaring gehad die je angst in heeft geboezemt.

Mijn vrouw heeft zwaar last gehad van angstoornissen, en dat wil je echt niet.

 

Het stomme is nu dat het een 1 malige belevenis hebt, die je als hard core gebruiker ook wel eens kunt hebben,

maar dan kun je het "handlen", je kunt het plaatsen en raakt er dus niet van in paniek.

 

Het kan een puur lichamelijke belevenis zijn geweest, jawel je hart kan tijdelijk sneller gaan kloppen bij aanvang van high.

en het kan een psychische* oorsprong hebben, wat resulteert in verhoogde hartslag en ademhaling.

 

*Nogmaals, het kan ook zijn dat je gewezen bent op een (over) gevoeligheid voor bepaalde cannabinoiden,

dan zou ik echt ff pas op de plaats houden,

en als je wat wilt roken, neem dan een commerciele maroc( dus niet zo dure highe)

of libanon.

 

greetz Weetje

 

 

@epskamp-

lijkt me beter om dit soort adviezen te geven als je niet dronken bent,

je zal het op je geweten hebben dat iemand zich in puin rookt man.

 

hophik, echt een mooi kassie man!!!! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je plat gaat liggen ga je sowieso je hartslag beter en harder voelen.

 

Als ik met sinusitis zit en ik ga liggen barst m'n hoofd open bij elke hartslag.

 

In jou geval zou ik de eerste tijd niet roken zonder dat er iemand bij is om je wat op je gemak te stellen,

'k zou ook uitkijken met de hoeveelheid wiet die je in je jointje rolt.

 

Moest het toch nog terugkomen, zou ik even langs een doctor gaan...

 

Trillen, hartkloppingen, zweten... bij mij persoonlijk zijn het de voortekenen van een epileptische aanval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ik ook wel aantal keren gehad. In mijn geval was het gewoon wat te veel van het goede.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pfffffffffff

 

kan er ook over mee praten.

dacht laats och wat een lekker wietje.

ik roken en roken. nou ging ook op bed liggen.

mijn hard bonkte er bijna uit. en begon er spontaan

van te hieperventieleren. en dat is echt een rot gevoel.

ik al twee keer naar onder gegaan. eerst suiker opgelost

in lauw water. twee manderijnen gegeten.

half uur gewacht. werd steeds erger. heb toen maar

een valium gepakt. en naar een uur viel ik pas in slaap.

ben echt wel weer voor een tijdje genezen.

 

en nee je heb niks aan je hard. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja maar wat het rare is, ik was nieteens zo knetter stoned, ik ben wel eens echt knetter stoned geweest dat je misselijk word en alleen maar wilt liggen.

 

Maar ik was gewoon normaal stoned en lag chill tv te kijken is dat dan niet raar dat ik nieteens knetter stoned was?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb net even gekeken naar info over hyperventilatie en daar leek het heel erg op ja, ik denk dat mijn hardslag gewoon sneller ging en dat ik daarop ging letten, Toen ging mijn hartslag nog sneller en toen werd ik bang, en toen ik bang werd ging het allemaal nog veel sneller.

 

Ik ben blij dat ik weet wat het was en niet dat ik een zwak hart ofzo heb.

 

Hyperventilatie is ook niet gevaarlijk het is alleen een reactie op je lichaam als je zeer angstig bent ( doodsangst bijvoorbeeld, want je denkt dat je een hartaanval of iets krijgt )

 

Stukje info voor mensen die het misschien ook een keer hebben gehad of vaker hebben:

 

Hoe ontstaat hyperventilatie?

Wanneer u angstig of gespannen bent, kan uw lichaam in een stresstoestand raken. Het lichaam gaat dan stresshormonen aanmaken, zoals bijvoorbeeld adrenaline. Het is alsof het lichaam zich voorbereidt op een inspanning. U gaat vanzelf sneller ademhalen en uw hart gaat sneller kloppen. Zo kunnen angst en gespannenheid ervoor zorgen dat u gaat hyperventileren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lees dit even

http://www.mijnhartritme.be/nl/diagnose-va...merfibrillatie/

 

Heb het zelf ook af en toe vooral bij het sporten maar soms ook op de zetel of een plotse beweging en wiet kan dit triggeren

Op zich niet echt gevaarlijk maar laat toch even een test doen.

Verder denk ik dat je met indica soortjes beter af bent ook dampen is geen goed idee omdat dit meer een high geeft

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat dat het niet is hoor, het klopt niet onregelmatig maar toen ik mijn halve gram silver haze op had, begon mijn hart heel snel te kloppen ( lees vorige verhalen even hoe snel )

 

Het was niet dat snel dan weer langzaam dan weer snel ging.

Je moet niet denken dat ik die altijd heb dit is de 1e keer.

 

En op die site van jou staat wanneer de huisarts contacteren:

Indien uw polsslag in rust trager is dan 40 per minuut of sneller dan 120 per minuut.

Indien uw polsslag onregelmatig is: soms snelle en soms trage slagen.

Indien uw hartkloppingen gepaard gaan met klachten van bijvoorbeeld duizeligheid, ademhalingsmoeilijkheden, pijn in de borst, kortademigheid, flauwvallen, vermoeidheid, enz.

 

Dit heb ik 1x gehad en heb verder nooit last van gehad het kwam zeker weten door die joint! want het is wel heel toevallig ik heb de joint op ik word stoned en het begint.

Lijkt mij meer op hyperventilatie dus

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb het 1 keer gehad. was van k2(of in elk geval werd het onder die naam verkocht), was een vrij sterk effect maar niet genuanceerd, in het engels zou ik het 'bland' noemen(het gaat mij vooral om de soort high, minder om hoe sterk het is, in dit geval voelde het alsof deze soort puur voor potentie was gekweekt zonder er op te letten wat voor soort effect)

 

maar ik raakte er niet van in paniek, is al een poosje geleden en was zo jong dat hartproblemen niet iets was waar ik aan dacht, was puur lichamelijk dat m'n hart er flink van tekeer ging

was puur gerookt, 1 pijpladinkje(in een stenen pijpje met een niet heel grote bowl, dus ook niet belachelijk veel)

 

1 dag niet smoken kan aardig wat uitmaken trouwens, afgelopen week had ik 1 dag niks gedampt, einde van de 2e dag wou ik 's avonds ook nog even tv kijken voor het slapengaan, er even wat nepal bij gedampt en vervolgens 4 uur knetterhigh geweest. nou hou ik normaal gesproken m'n tolerantie expres al wat aan de lage kant(heb een vaporizer waar je erg weinig in kunt stoppen, en dus ook veel makkelijker kleine beetjes kunt dampen maar toch heerlijk high worden)

maar verbaasde me toen ook dat ik na 1-2 dagen niet dampen ineens zo knetterhigh werd en het ook nog zo lang aanhield, was zo knetterhigh dat ik dus veel later ben gaan slapen als ik van plan was

ik merk zelfs al een verschil tussen in de avond beginnen met dampen of in de namiddag(als eerste dampsessie van de dag)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga vanavond een vijfje white widow halen.

Gewoon rustig dampen achter de computer kijken wat er gebeurt.

 

Ik heb ook verkeerd geademt terwijl ik die hartslag kreeg ( Diep inademen terwijl je dat niet moet doen )

Ik dacht ik moet rustig en diep in ademen maar dit maakt het erger heb ik gehoort, je moet een klein hapje lucht nemen en heel diep uitblazen ( tips voor andere mensen ) en voor mezelf natuurlijk.

 

Ik laat jullie vanavond weten hoe het is gegaan :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja ik blow nu een jaar of 3 en merk wel dat verschillende soortjes verschillende uitwerkingen hebben. gebeurt echt wel eens dat een jointje fout uitvalt. das dan meestal te wijten aan: niet genoeg gegeten, niet genoeg gedronken, niet genoeg suiker, vermoeidheid, icm alcohol, icm drugs, tja en bij coffeeshop wiet kan er ook rommel in zitten die bij rare uitwerkingen kan hebben.

 

kan iemand epskamp laten verdwijnen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb volledig exact hetzelfde meegemaakt en ik geraakte er niet meer vanaf,ik rookte een 10 tal jointen per dag .

op een gegeven moment kreeg ik ook constant deze paniekaavallen zo erg dat ik zelfs naar het ziekenhuis ben gereden uit schrik voor een hartaanval. uiteindelijk ben ik gestopt ( nu drie jaar geleden )

sinds ik gestopt ben heb ik nog twee keer een joint gerookt en was niet meer relaxed dus voor mij hoeft het niet meer :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje hypochonder :lol:

 

Maar even serieus,....blowen kan die angst versterken,....wat het trouwens met elke emotie doet.

Ademhalen is belangrijk,..daar veel mensen ademen via hun borst is het de bedoeling dit inderdaad diep vanuit het onderste

van je buik te doen ,..rustig en kalm. Volg hierbij de weg van de zuurstof in gedachte van mond naar diep in de longen en terug naar buiten,..dit zorgt ervoor dat je gedachte ook tot rust komen.

 

Denk echt dat je last hebt gehad van een lichte paniekaanval,......kan gebeuren,....beter hash roken met dit warme weer,..

tenminste dat is mijn ervaring,..verders is een hartfilmpje maken een fluitje van een cent,..ben je ook meteen wat gerust gesteld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is vrij normaal dat wiet je gestel beïnvloed. Het zorgt ervoor dat je bloeddruk verlaagt en dat het hart harder gaat werken. Is bij iedereen zo maar moest je klachten hebben aan hart- en bloedvaten zou ik er toch even mee bij de dokter langs gaan voor je nog eens een dikke rolt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als dit verschijnsel gebeurt ga je de volgende keer dat je blowed zitten wachten of het weer gebeurt, waardoor het waarschijnlijk alleen al daar door idd. weer gebeurt! :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je gewoon out bent gegaan, net effe teveel drugs voor dat moment en de rest komt door je angsten. Ik ben je vader niet maar roken voor je 18 is niet echt best voor de ontwikkeling van je bol.

 

Ik zelf draai 6 joints van een grammetje en ben daar twee dagen mee zoet. Misschien toch iets minder gaan roken?

 

Mocht je het nog een keertje mee maken even langs dokkie gaan en je laten checken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"ik ging rustig liggen tv kijken, en in een keer slaat het noodlot toe"

 

Waar keek je naar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spongebob ....... Jonguh!

 

En sja.... Lees vaker over lichamelijke en geestelijke klachten hier ... Maar de oorzaak is nog onbekend ...

Ik denk dat we daar een zeer diep onderzoek naar moeten doen .. ;)

 

Of misschien de vingers eens tussen de deur uit halen ?????

Daarmee bedoel ik dus de oorzaak van de pijn weghalen ... Ipv de deur nog eens dicht te rammen.

 

GroeneGroet,

 

UrbanGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb dit trouwens nooit meer gehad, ik denk dat ik de oorzaak weet.

Had die avond ruzie gehad, en had dus spanning in me hoofd, toen een dikke joint gaan roken ( silver haze ) na even gestopt te zijn.

Op het moment dat ik angstig werd ging ik te snel ademen en hierdoor een soort van hyperventileren.

Was ermee naar de dokter geweest hij zij is niks, gebeurt iedereen wel is in zijn leven sommige meerdere keren sommige maar een keer.

 

Rook regelmatige nog dikke joints, dus mensen als jullie die ook een keer krijgen, rook gewoon rustig weer een joint het gebeurt niet elke keer.

 

Ben ondertussen wel een paar honderd joints verder denk ik en nooit meer iets gehad :verrygood

 

"ik ging rustig liggen tv kijken, en in een keer slaat het noodlot toe"

 

Waar keek je naar?

Naar dog whisperer een pitbull, door de joint sloegen mijn gedachten een beetje op hol omdat ik nog nooit zo een aggresieve hond had gezien bij dog whisperer.

Klinkt misschien dom maar toch is het zo gegaan denk ik, het is gewoon helemaal verkeerd gevallen.

 

En zoals ik al zij is het nooit meer gebeurd ( ook niet bij nog veel meer wiet of dikkere joints )

Het was dus een combinatie van een hoop dingen bij elkaar wat er voor heeft gezorgd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...