Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
DonBone

aantal tabs per smartpot van 60 liter?

Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

ik wil de volgende ronde het iets makkelijker doen, en zit te denken om de buffertabs van sannie te gebruiken. Op de site staat per 5 liter 1 tab, betekend dit nu letterlijk 12 tabs voor een smartpot van 60 liter, of doe je er ivm buffer van de aarde een stuk minder in?

 

bvd,

 

greetz,

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zat inderdaad met het zelfde....

Ik heb nu op 60 liter smartpots 4 tabs per pot gebruikt.

 

Gr Zeebodem,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aangezien je met buffertabs geen voeding geeft tot de 1e of 2e week bloei (en zelfs dan maar weinig)

denk ik dat je er goed aan doet 1 per 5L soil.

 

Maar zeker weet ik dat ook niet.

 

Anders moet je voor je eerste run gewoon 1 per 5L gebruiken en op't einde van de rit eens kijken of de buffertabs helemaal weg zijn ?

 

(ik heb er 2 steken in 11.7L smartpots)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ola

 

1 tablet volstaat voor 5 liter aarde voor een volle ciclus

Bij een grote aardebak mag de halve hoeveelheid genomen worden(20 tabs op 1m2)

 

Tette zegt vijf á zes.

 

Yeah!

 

Tette

Share this post


Link to post
Share on other sites

thnx gastuh, ik zat zelf idd richting de 5 stuks te denken, ik kan dan toe met 40 tabs te bestellen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi DB, op m`n 60ltrs doe ik 8 tabs in de custom light mix, verder alleen aarde toevoegingen met een laag EC, en eens per week een bacterie/schimmels/sporenelemente/wormenmest thee, later in de bloei wil ik weer 8 Flowertabs insteken, kunnen we vergelijken :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe ga je dat doen in een maatje meer hok dan krasi ? of zou je het daar niet gebruiken ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

Alleen volle grond zou ok ze niet gebruiken veder wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

One tablet is enough for five liters of soil for an entire cycle when grow ed in buckets, in big soil containers 1 tablet on 10 liter soil is sufficient

 

van de site

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoe ga je dat doen in een maatje meer hok dan krasi ? of zou je het daar niet gebruiken ?

 

In m`n maatje meer hok is het idd wel wat meer werk met insteken van de bloeitabs in de 4e week van de bloei, maar aan de andere kant wel makkelijk omdat je alleen maar water in je vat nodig hebt, en dus gewoon organisch kan kweken en automatisch kan bewateren, dus geen voeding aanmaken, meten en ook geen PH corrigeren en meten. :lol:

Alles zit in de Buffer en Flowertabs.

 

Edit: Groninger, ik voedt niet bij met Bac bloei, dus 8 is wel okee, die 2 tabs extra per pot gaan me geen overvoeding bezorgen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hi DB, op m`n 60ltrs doe ik 8 tabs in de custom light mix, verder alleen aarde toevoegingen met een laag EC, en eens per week een bacterie/schimmels/sporenelemente/wormenmest thee, later in de bloei wil ik weer 8 Flowertabs insteken, kunnen we vergelijken :huh:
k ik gaat voor bat-mix met 5 tabs per 60 liter pot. Eens zien of dat wat gaat doen, voor de rest zal ik vermoedelijk de sensi bloom van AN gaan gebruiken om bij te voeden, eventueel ook de sensi grow voor de eerste vier weekjes. de eerste 5 cm om de verpotte plant heen maak ik van oude batmix met wat nieuwe en wat schimmels er door heen, zal de eerste weekjes bacto gebruiken er bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessant ouwe, ik kijk zoals gewoonlijk mee :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik moet me topic geloof ik weer eens updaten, na het "ongelukje" met stuifmeel niets meer geupdate B)

 

Wel net gehood dat die lemon kush op zich gaat laten w88, heb geopperd om dan maar 10 diamond girls te nemen, die hebt ie altijd wel op voorraad :huh: die diamonds zijn ook nog eens een halve week sneller klaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn volgende plan word 300 liter grond met 20 tablets

op site staat inderdaad 1 op 10 liter maargoed.

 

200 liter lightmix met perliet + 100 liter batmix

 

vorige kweek 350 liter met 10 tabs was niet genoeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...