Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

LPS

Baby woodrose

Recommended Posts

Hee, mijn vraag is , heeft iemand ervaring met Baby Woodrose zaden kweken/consumeren? Wou eerst coca plantje kweken maar zaden zijn nergens meer te krijgen

 

tschuss :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo beste LPS.

 

ik geen ervaring met de Baby Woodrose zaden. is trouwens de eerste keer dat ik deze soort hoor wel benieuwd naar je plantje...

en met de vraag na coca plantjes die doen hier toch ergens wel de ronde als ik mij niet vergis maar wie en waar weet ik niet meer !!

Alvast veel geluk met je kweek en specaail soortje ( ben hem hier ook nog niet tege gekomen en ook nergens in seeds shops)...

 

 

Greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreeken verkoopt regelmatig cocazaden.

Even zoeken op coca...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb de zaden wel liggen maar nog niet opgekweekt

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

vreeken wacht ik nu al half jaar op.

vorige keer ook na halfjaar kwamen ze onverwacht.

Ik ze op gekweekt, gaat enorm traag moest ik opeens op `vakantie`en me vriendin ze dood laten gaan :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb de zaden wel liggen maar nog niet opgekweekt

Voor zover ik weet zijn coca-zaden maar een week of zes kiemkrachtig.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb de zaden wel liggen maar nog niet opgekweekt

Voor zover ik weet zijn coca-zaden maar een week of zes kiemkrachtig.

ja klopt ze moeten vers zijn.

daarom maar beperkt leverbaar vaak

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb de zaden wel liggen maar nog niet opgekweekt

Voor zover ik weet zijn coca-zaden maar een week of zes kiemkrachtig.

ja klopt ze moeten vers zijn.

daarom maar beperkt leverbaar vaak

Gooi ze inde waterstof peroxide test :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ g.w die test met de waterstof peroxide vind ik wel goed gevonden en ook de moeite om eens te testen !!!

alleen heb ik geen zaad van de coca plant. :verrygood :lol:

 

 

Greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zeker. Ervaring met consumeren en kweken. Ik heb het een keer gegeten en ik vond het toen niet zo heel speciaal, ik ging er wel van spacen, maar er zijn andere dingen die veel leukere effecten geven dus...

 

Qua kweken is het echt een hele mooie plant. Het duurt even voor dat ze groot zijn en je moet ze een steeds grotere pot geven. Die van mij staat nu na drie jaar in een pot van 30 of 35 lieter geloof ik. Ik heb hem 1,5 jaar in een te kleine pot gehouden, waardoor de groei er een beetje uit was. Hij gaat nu echt als een speer. Ze krijgen na 2 a 3 jaar ook bloemen.

 

Die van mij is nu 3,5 tot 4 meter. Ze drinken veel en groeien snel, je ziet de stengels en bladeren af en toe mee bewegen met het licht.

Mijn huisgenoot heeft er ook 1tje en die had vorig jaar gebloeid, ook kwamen er zaden van af. Hij had de bloemen wel handmatig bevrucht, ik weet alleen niet of dat nodig is, maar het kon in ieder geval geen kwaad blijkbaar. Ze staan trouwens binnen, die van mij op de noord-west kant en die groeit nu naar het westerlijke raam toe met zijn uitlopers. Bij mijn huisgenoot staat hij op de zuid-oost kant en groeit hij naar het zuiden met zijn uitlopers.

 

Foto's

 

sorry niet gedraaid

 

gallery_25884_11020_2219134.jpg

 

Op deze foto zie je hoever hij doorloopt, maar hij groeit nog steeds door. Die stengel op de muur is nog steeds van de HBW.

 

gallery_25884_11020_298612.jpg

 

Een blad dat nog een stuk groter is dan mijn hoofd en de rest van de nieuwe scheuten zullen waarschijnlijk ook zo groot worden :lol:

 

gallery_25884_11020_1648486.jpg

 

De wortels had ik een beetje uitgegraven en dat ziet er wel mooi uit. Ze waren toch al verhout, dus kan niet zoveel kwaad denk ik

 

gallery_25884_11020_560989.jpg

 

De lengte

 

gallery_25884_11020_306627.jpg

 

Ik hoop dat je er wat aan hebt, het is een plant die de moeite waard is om te kweken, hier in huis zijn de pracht en praal in het oerwoud :verrygood

 

Gr Monti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Tw!tchy heeft me getipt over dit topic omdat ik en me ouders al een tijdje afvragen

wat voor een plant we hier in de tuin hebben. We dachten dat het gewoon een kiwi was

maar nadat we de plant een keer hadden gesnoeit gingen onze katten op de takken

kauwe en daarna beetje liggen spacen in het gras. Sindsdien knippen we af en toe een tak

af en leggen die in het gras zodat de katten ervan kunnen genieten :huh:

 

Hier paar foto's van de plant

gallery_34502_14148_79241.jpg

 

gallery_34502_14148_232310.jpg

 

Hopelijk weet een van jullie wat voor een plant dit is

 

Groet Laggas

Edited by Laggas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt gewoon op een kiwi. Iig geen hawaiian baby woodrose, bij die plant bevatten volgens mij ook alleen de zaden psychoactievie stoffen.

 

Gr Monti

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke bedankt voor reactie. we hebben informatie gezocht over het

effect op de katten maar kunnen niks vinden. daarom dacht ik dat

het misschien een andere plant was.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...