Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Krasi

Summertime banger!

Recommended Posts

Het is jammer dat ik de ruimte niet heb om killer planten te groeien maar ik

probeer het met 4 in mijn kleine hokkie en later wat nieuwe hardware. Op

dit moment heb ik het geld er niet voor en doe het met de spullen die ik nog heb.

Ik ben benieuwd wat dat american foodsel :wacko: gaat bijdragen. Ik weet wel dat

ze beesten van race motoren kunnen maken, die heb ik alvast wel :)

 

gr, Zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie set up heb je weer Krasi en heerlijke soortjes :)

 

Heel veel succes deze ronde.

 

Fijne zondag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zappie, de hardware was niet goedkoop, maar nu heb ik ongeveer wel wat ik wil, er valt weinig meer te upgraden, tenzij er weer geweldig nieuw speelgoed uitkomt :)

Ik probeer altijd een gedeelte van m`n opbrengst weer terug in m`n opstelling te investeren, goede hardware helpt je een eind op weg.

De Amerikaanse goodies moeten mij gaan doen verbazen, anders is het verschepen ervan me het niet waard, maar ik heb goed vertrouwen.

Ook de Flowertabs ben ik benieuwd naar, en de Biochar is als een geschenk uit de hemel, dit zorgt voor vele voordelen, en het mooiste ervan is dat de aarde, mits goed gebruikt, jaren lang mee kan :)

 

Blowsterke, dank je wel, ik rook eigenlijk alleen maar van m`n eigen gebrouwen wietje, of een gift van "vrienden" en dat is dus maar sporadisch, de s5 heb ik al eens geroken en geproefd, heerlijk, al was deze niet organisch, dus dat verschil wil ik graag proeven, de c99 schijnt die lekkere landrassen smaak te hebben, een sensatie dus, over een maand of 3/3,5 ga ik het beleven :wacko:

Jij ook een fijne zondag :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Krasi,

 

Ziet er goed uit allemaal :)

vraagje; Hou je de voorgeschreven hoeveelheid van Biochar aan of minder? Ben nieuwsgierig naar je de maten die je gebruikt per pot op je lightmix?

Daar hoor ik namelijk nogal diverse verhalen over en ik krijg niet echt een helder beeld.

 

Grtzz en thx voor deze topic, zeer leerzaam.

 

GbSC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drukke jongen die krasi :)

Maar het is ook zo'n leuke hobby wat we hebben :wacko:

 

Grtjs Blowke

Share this post


Link to post
Share on other sites

GbSC, bedankt, van elkaar leren is het idee achter WF, ik gebruik de aanbevolen hoeveelheid, welke maten bedoel je precies, ik gebruik 60ltr Smartpots, met custom light mix van GL, dus iets meer als een liter Biochar per pot. :wacko:

 

Blowke, heel duk nu ineens ja, drukke baan, allerlei projectjes, maar het is idd too much fun allemaal :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo wat en setup :)

Super!

Ben zeer benieuwt hoeveel hier gaat komen :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben meer benieuwd naar je 1e eigen stekken draai

 

Geintje...... :wacko:

 

Wens je een banaanvrije ronde en kijk mee :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fast2005, thanks hoor, ik ben zelf ook erg benieuwd, `t is m`n eerste multistrain grow en m`n eerste zomer ronde :wacko:

 

PH, ik zal je eerlijk zeggen, ik ben ook erg benieuwed en ongeduldig naar m`n eerste stek ervaringen, wat zal ik de eerste keer blij zijn wanneer ik een gewortelde stek heb gecreëerd :)

Ik hoop ook op een banaanvrije ronde, iig geruststellend dat je mee kijkt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx Krasi, maar heb je alles al door je lightmix gemengd? behalve de bloeitabletten natuurlijk :) Ook het zout? en hou je daarbij de voorgeschreven hoeveelheden aan. of minder je iets omdat het best wel veel mineralen zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb alleen de Biochar, de Bennies, wormenmest en mearl door m`n aarde gemengd, de rest gaat via een thee, eens per week, de thee wordt 20x verdunt zodat er geen overdosering zal plaatsvinden.

De tabs zijn idd achteraf ingestoken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oi krasi

 

zou je als je er aan denkt eens een fototje willen maken hoe je luchtverdeelslangen lopen vanaf je actieve aanzuig. heb beide nooit gebruikt dus ben benieuwd hoe dat je je 2 slangen aansluit en je ruimte rond manoeuvreert :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

GbSC, ur welcome :)

 

Jeice, ik zal morgen ochtend een een foto schieten van m`n costructie :)

 

 

Topic, vandaag was m`n mobiele airco aangekomen, het zag eruit als een mooi apparaatje, en paste prima tussen de potten, wanneer ik de 3 hps lampen aanknalde op 400watt werd het gewoon alsnog 31C, dusss ik was flink pissed off, weer op zoek gegaan en zag een beter alternatief, een mooie split unit.....deze

 

http://www.ts24.nl/product_info.php/info/1...ect-Mono-Airco/

 

Alleen heb ik hem goedkoper gekocht bij Hornbach, wel 200 eurie goedkoper, de nutteloze mobiele airco gaat morgen retour.

Ik vindt het alleen jammer dat de buiten unit redelijk wat herrie maakt, ik heb al twee muren gedeeltelijk bekleed met noppenfollie om zo m`n buurman te ontzien, ik ga hier nog ff over mailen.

Ook heb ik een stuk epdm rubber onder de unit geplaatst als resonatie demper.

Het binnenunit is muisstil, en de temperatuur blijft mooi op 27C.

 

Dan nog ff wat vraagjes, de waterafvoer buis, wil ik gaan verlengen tot buiten de tent om zo m`n afvoer in een emmer te laten lopen, welke buis kan ik het beste gebruiken, hard pvc en ook de bochten, ivm weekmakers?

 

En de buizen die naar het buiten unit lopen zijn geïsoleerd, met een wit schuimachtige isolatie, kan ik deze beter vervangen voor isolatie van verwarmingsbuizen, omdat deze tegen hitte kunnen, ook met oog op weekmakers?

 

Bvd :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

joo maat :)

 

long time no see :wacko:

 

 

ik zag de dames man , nice nice maar geef je ze trouwens als voeding ?

 

ze lijken wel een probleem te hebben man die krul erin is niet best doet me denken ph probleem

 

ze zijn wel aardig donker man worden lekkere snoeperds :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Juizzz, nog geen voeding nee, alleen tabz, en wat er m`n aarde inging, ik wil pas over 2 weken m`n eerste thee meegeven, die bladeren kwamen van een ventilator, die knappen snel weer op :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er weer fraai uit daar.

 

Jammer dat de mobiele airco het niet red, maar als je het geluid van de split-unit goed krijgt heb je toch een mooi resultaat.

 

Dan over je vraag van de hard PVC buis. Volgens mij hoe harder de PVC is, des te minder weekmakers er in zitten, en dus ook niet vrij kunnen komen.

Ik gebruik al een paar rondes PVC buisjes voor de luchtinlaat, en nu de laatst keer ook voor de actieve inblaas, en ik heb er nog niets van gemerkt.

Als zijn onze hokjes niet echt te vergelijken uiteraard.

 

Dus volgens mij kun je deze wel gebruiken.

 

En inderdaad deze keer op naar een mooie ronde zonder nare verrassinegn.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks DJ, ik had het idd al gegoogelt, hard pvc is weekmaker vrij, die split unit doet z`n werk goed, alleen jammer van het geluid, de binnen unit geeft 41db aan geluid en het buiten unit 49db, alleen lijkt het wel 80db :)

Eerst maar ff mailen, en deze ronde moet gewoon knallen, het is een test voor mezelf, zomer kweken met resultaat :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

1302711386_mer_geluidsisolatie_hollomer_bew3.jpg

 

misschien een kist maken en bekleden met dit spul,daarin je unit(s) (met in en uitvoer voor lucht ofcoz) .

ben iig benieuwd naar het resultaat.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thaks voor het meedenken Digi, de binnenunit hoor je eigenlijk niet, het buitenunit is het probleem, en inpakken mag helaas niet :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet niet of je muur erg groot is, anders miss overwegen geluids isolatie wandje te maken. heb zelf een dubbel gips wandje met isolatie tegen de muur met nog 5 cm lucht er tussen. maar dat kan simpeler.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Jeice, de muur is redelijk groot ja, aan de buren zijde van beton, en aan de overloop zijde van gips, ik heb het gedeelte waar de buiten unit staat bekleed met zelfklevend noppen isolatie, ik ga nog wat pakken halen, helaas moet de deur open blijven om de hitte die de buiten unit uitblaast en de afzuiger uitblaast open blijven, m`n enige zorg is dat m`n buren last krijgen van geluid, maar daar kom ik natuurlijk niet achter :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja vaak zijn dingen gehoriger dan je denkt. muur bekleden met geluidsisolatiegroot.jpg

 

en weet niet of t helpt maar misschien kan je een extra "geluidswal"maken voor de airco, dus zeg maar half dicht zodat je het geluid de andere kant op stuurt, kan schelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey Juizzz, nog geen voeding nee, alleen tabz, en wat er m`n aarde inging, ik wil pas over 2 weken m`n eerste thee meegeven, die bladeren kwamen van een ventilator, die knappen snel weer op :)

 

 

 

ahh nice man :)

 

 

ze beginnen gestaagd maar gaan hun best doen in de bloei :wacko:

 

word een volle boel daar bij jou XD

 

zal eerdaags een picje posten van me project stek :)

 

ze is net zo hoog als dat ze breed is met een vette stam en een blad gewoon bloed mooi

 

die van jou worden mooier :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeice, die isolatie heb ik idd op m`n muur geplakt, ga vandaag nog wat pakken halen, ook heb ik antwoord van de fabrikant gekregen, maar heb er weinig aan, hij zegt dat ik het apparaat op een dempende ondervloer moet monteren of een monteur laten kijken voor een beoordeling.

De buiten-unit staat al op een epdm rubber matje en die weer op vloerbedekking, en wanneer ik de unit op til maakt ie even veel geluid, en een monteur laten langskomen is natuurlijk out of the order :)

Ik heb erg weinig ruimte om een muur/wall te bouwen maar ga toch denken richting dat idee, thanks dude :wacko:

 

Juicyweedy, ik ga straks even een foto schieten van m`n bloeihok, je ziet al dat het weer wat beter gaat, ik ben benieuwd naar je stekken, het klinkt iig zeer positief, m`n moeders worden ook al erg mooi, dat waren goede stekjes.....

Hoe het hier afloopt moeten we nog maar even afwachten voorlopig moeten ze nog een flinke tijd op 18/6 verder omdat vooral de c99 nog flink moeten groeien, maar ik ga er bijna van uit dat ze erg mooi zullen worden :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...