Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Krasi

Summertime banger!

Recommended Posts

Heb nog nooit zoveel bodemleven gezien in 1 kweek.

Ik hoop dat de potgrond niet halverwege uit zijn pot wegloopt of dat de bodem inspraak krijgt op het kweekproces of zelfs wil meedelen in de opbrengst. :)

das bas bodemleven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tw!tchy, ik probeer m`n rondes zoveel mogelijk uit te lichten, zodat iedereen kan zien wat ik doe, ook als het fout gaat, het is voor mij ook gewoon leerstof documentatie.

Het is precies zoals je zegt, ik hou gewoon van experimenteren en nieuwe producten, hard en software, materieel en voeding/substraat, en ik kijk niet naar de kosten, ik haal iig altijd m`n kosten eruit, en heb er erg veel plezier in.

Nu is organisch gewoon wat duurder idd, maar ik geloof gewoon dat het erg goed werkt en de planten vinden het heerlijk, je moet dan wel je klimaat en watergiften op orde hebben.

Ik gooi op de 60ltrs ongeveer 3ltr wormenmest dus 5%.

De Flowertabs zijn buffertabs maar dan voor de bloei, met dus idd bloeigerichte voedingsstoffen. :wub:

 

MarkZ, dank je, dat moet idd nog blijken, al heb ik wel goede verwachtingen, het enige waar ik me zorgen om maak is de zomerhitte en het verwerken hiervan, met m`n airco gaat het tot nog toe prima.

Het klopt wat je zegt, eigenlijk kan je met Sannie`s methode gewoon goed en compleet kweken, geen poespas en bewezen resultaat.

Nu heb ik alleen een lichte neurose, ik wil innoveren en uitproberen, en misschien vindt ik het ei van Columbus opnieuw, tot die tijd vermaak ik me overigens prima :tu

Ze kunnen idd zomaar het zelfde eruit zien, en zelfs de zelfde fabrikant hebben, who knows, Nirvana is een grote naam in de kweekwereld, en de echte die-hard WF`er weet dat het wietforum aan het begin der tijden door Nirvana werd gesponsord, daarna hebben Sannie en Stijlloos het overgenomen.

Ik denk dat ze wel betrouwbaar zijn. :D

 

Johnny_Sack, klopt ik krijg echt hele mooie vergoeding voor m`n hobbywerk :tu

 

Doc, :o dat zou mij net weer gebeuren ;) en ik heb nog wormen op komst die de pot in gaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb nog nooit zoveel bodemleven gezien in 1 kweek.

Ik hoop dat de potgrond niet halverwege uit zijn pot wegloopt of dat de bodem inspraak krijgt op het kweekproces of zelfs wil meedelen in de opbrengst. :o

das bas bodemleven.

 

 

hahahahaha..ik lach me helemaal suf.. :) hahaha..meedelen in de winst..kzie het helemaal voor me hahaha.. ;) :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zonet ff met m`n bodemleven om de tafel gezeten, na lang discuseren en keihard onderhandelen zijn we eruit, ik de pegels, zei molasse en symbiose.... :)

 

Vandaag heb ik m`n eerste gebrouwen nieuwe formule thee gegeven, met een dag of 4 a 5 zullen we hier wel resultaten van zien, zeker in de zin van teveel of niet.

De tensio`s zakten van 350 en 190 naar 30 en 60, alleen 1 tensio bleef op 300 hangen, deze zal ik vanavond nog eens raadplegen.

De zaailingen hebben 1,5ltr gehad en de stekken 2ltr.

Vanavond drop ik een paar foto`s online :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe is het met de airco ?

geluid een beetje onder controle?

als je de airo op bv 26 graden insteld , heb je dan nooit dat hij zich zelf uitzet en dat je weer opnieuw 26 graden moet instellen/zetten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja de regel less is more gaat hier niet meer op :wub:

vind wel dat je hier mooi bezig bent ,..enigszins doorgeslagen maar ach ja ,..das mij ook bekend. :tu

 

Kun je op deze manier de flowertabs nog wel echt beoordelen qua werking en toevoeging ?

 

Ben bezig om een mooie ruimte te zoeken voor tegen de winter, pleur ik voor 3x alles vol en daarna foetsie,

wil ik niet het virus te pakken hebben tegen die tijd,..heb nu al last van symptomen ;) . Heb je zien opkomen in het begin toen je net op dit Forum kwam tot nu en daar zit heel wat snelheid bij. :D

 

Houd er wel van als iemand zijn eigen ding doet en experimenteert enzo,....

Maar je hebt wel donders goed gelijk,. ...Bodem leven daar staat en valt alles mee, ik heb heb dat zelf ondervonden,

het wordt soms moeilijker gemaakt (door de industrie achter de Cannabis,...jaja niemand komt van het kapitaal af)) dan het is,....maar ja jij doet het het jezelf aan :o

 

Nee Bio en Sannie is ook voor mij The Way.

 

 

Suc6 overigens ,...zit zelf met scrog 4x kolossus en 2x Madshack al 23 dagen op bloei en dit wordt de grootste oogst tot nu toe,..ik plaats nog wel een verslag.

 

 

See yah mate,

 

Gr, ST :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knakenpoetser, het gaat met de airco goed, of ik ooit aan het geluid ga wennen?????

Ik heb iig geluid van 09:00uur tot 21:00uur, en niet meer s`nachts, de rest wordt opgevult door LEP, blijft een goed idee :tu

Ik heb de airco 1x op 26C gezet en daar staat hij nog steeds op, om, 09:00uur zet ik hem uit, en om 21:00uur zet ik hem weer aan met de afstandsbediening, de temperatuur instelling onthoud hij gewoon :)

Als m`n ruimte in een vrijstaande woning stond was dit echt de oplossing bij uitstek, werkt prima, maar te gehorig voor een flat of rijtjeshuis.

 

StoneTwisted, thanks gozer, jij ook succes, ik zal je topics in de smiezen houden :D

Less is more....hou er rekening mee dat ik geen extra bloeivoeding geef, daarvoor zijn de flowertabs straks, verder is de thee echt maar heel licht in de NPK`s, het is een beetje een terugkomende statement, doorgelsagen...echt wel :o , i love it, ik zei het vandaag al in een topic van Palla, ik test eigenlijk meerdere dingen tegelijk, een formule, dus ik kan straks niet specifiek 1 product prijzen wanneer het een leuke ronde wordt.

Voor ik op WF kwam heb ik veel in de hobbie-scene gezeten, eerst hydro en later aarde en mineraal, hier op WF leerde ik zaailingen kweken en organisch werd m`n ingeslagen pad, ook heb ik hier in een jaar tijd meer geleerd dan in de jaren ervoor, WF virus rules, ik behoef geen medicijn ;)

Mooie spullen kosten nu eenmaal, en ik heb er idd een handje van :)

Sannie`s way is bewezen effectief en ik kan het alleen maar prijzen, wie weet na al m`n test-neuroses kom ik gewoon weer bij de man z`n methode uit, nu al combineer ik z`n goodies.

Cheers :tu

 

 

Topic:

 

Dag 13 groei (voor de c99, de s5 staan al 2 weken langer)

Temperatuur max 29C min 20,5C

Lv max 55% min 38%

Tensio`s 30 en 50Mbar c99, 110, 190 en 230Mbar s5

 

Vandaag dus de eerste thee gegeven aan de dames, de c99 haden genoeg aan de 1,5ltr, de s5 haden toch tekort aan de 2ltr, ik heb de s5 dus nog 1ltr gewoon water pp door de drainagebuis gegeven, morgenochtend bekijk ik de tensio`s en bepaal ik of er nog een watergift nodig is voor ze.

 

Verder gaat alles prima, de s5 beginnen mooi de breedte in te gaan, alleen 1 van hen is een slankere en langere, maar geen strekker, de c99 dames gaan allen redelijk gelijk op.

Ik heb ze maandag morgen nog eens de wekelijkse preventieve spuitsessie gegeven, deze keer met Cap`s Bennies foliar pack, deze laat een wit residu achter, volstrekt onschadelijk en geheel organisch.

Dus geen meeldauw :wub:

 

Foto`s

 

C99

 

gallery_30844_14032_1712043.jpg

 

gallery_30844_14032_3071408.jpg

 

gallery_30844_14032_3409332.jpg

 

s5

 

gallery_30844_14032_5632441.jpg

 

gallery_30844_14032_1616318.jpg

 

gallery_30844_14032_2044045.jpg

 

gallery_30844_14032_1507270.jpg

 

gallery_30844_14032_2042710.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar waarom moet je hem elke x aan en uit zetten dan?

hij gaat toch pas koelen bij ingestelde temp ,dus zodra licht uit gaat is het toch kouder dan 26 gr dus automatisch uit ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt maar hij blijft wel blazen in de tent, dus eigenlijk ook voor de stroomkosten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ziet ernaar uit dat iemand heb staan fappen in je tent of hebbie je planten ergens tegen behandeld? :o

Zal wel weer niet goed gelezen hebben maar ik geef de schuld gewoon aan de shackzilla :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol spikey

 

ziet er goed uit, de c99 kan wel een groeispurtje gebruiken. dat het maar snel mooi dicht zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach zoo, maar zodra temp bereikt is blijft alleen ventilatortje van airco draaien , dit is maar een fractie van wat een airco verbruikt tijdens koelen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spikey, ouwe fapper, die hakt erin hè, die Shackzilla :)

 

Jeice, bedankt, de c99 waren 4 dagen geleden letterlijk 2x zo klein, die komen er wel, ik vertrouw op m`n thee en zijn uitwerking :o

 

Knakenpoetser, haha klopt, alle beetjes helpen toch :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kreeg vanochtend een een pb van Casa Verde, met de gouden tip wat betreft het geluid van m`n airco buiten unit, aan de luchtinlaat zijde zit een gaastralie, hij zei me dat die de herrie veroorzaakte, ik heb het verwijderd....en............hij is echt 2x zo stil...2x :o :) ....THANKS CASA :tu

 

Topic:

 

Na een tweede watergift door de drainagebuizen van 1ltr bij de s5 stekken, zijn de tensiostanden verbeterd, deze zijn gezakt naar 130 en 160, mooi want ik wil nog een weekje wat droger kweken.

M`n volgende watergift is bij de s5 dames 3ltr pp en de c99 1,5ltr pp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey peepz, ik heb vandaag m`n wormen binnen gekregen, 150 stuks, ze hadden geen maatje minder, dus ik heb per pot 8 tijgerwormen gehuisvest, nu kijken of het m`n grondje goed gaat doen :D

M`n moeders ga ik er ook 3 per pot geven.

Ze zaten gewoon in een zakje met een soort van aardemengels, in een enveloppe door m`n brievenbus :)

De rest laat ik los op onze guerilla bosspot.

 

Verder ben ik nogmaals erg blij met het geluid van m`n airco, zo blij dat ik de bloei lekker s`nachts ga draaien :wub:

 

Dan nog een kleine door foto`s begeleide truuc, afgekeken bij de meester van plant bondage Art hemzelve :o

 

1 van m`n s5 meiden had een wat meer hoogte dan breedte groei, nu ging het al iets beter, maar ik zie dat het met een beetje hulp nog beter kan, dus ik ben haar gaan buigen/binden, ze waren al gefimt.

Zie hier het resultaat :tu

 

gallery_30844_14032_3228796.jpg

 

gallery_30844_14032_876687.jpg

 

gallery_30844_14032_2849925.jpg

 

Dit wil ik dus bij al m`n planten gaan doen deze ronde, ook de c99 zaailingen die ik overigens volgende week ergens top/fim.

Mijn vraag aan Art, als je meeleest, laat jij het touw de hele ronde zitten of kan je dit later loshalen omdat de plant de vorm heeft aangenomen?

Thanks in advance ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat Lostchild of Mena Muria het ook wel zal vertellen, maar volgensmij vond de S5 knakken fijn, zorgde voor dikkere toppen dan zonder knakken.

Naast die foliar-stippen zien je planten er wel mooi uit, goed wat vertakkingen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Markz, ik vindt het persoonlijk nog te vroeg voor knakken, MRT zei me dat je na de pubertijd de beste resultaten krijgt met knakken van s5, dus die tijd gaat nog komen, ik ben overigens een echte knak liefhebber :o

 

Hiezo Boefje :)

 

http://wormenbakken.nl/tijger-wormen/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah oke, ik heb ook niet veel ervaring met knakken en geen ervaring met S5 persoonlijk, maar het leek voor mij erop alsof je puur wilde buigen (dus helemaal nooit knakken) en daarom zei ik het even :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha no problem MarkZ, altijd tof, je input, de foliar stippen zijn zien er idd niet heel erg mooi uit, maar ze verdwijnen na een dag of 10, tot nu toe geen spint meer gezien, terwijl ze er dik onder zaten :o

 

Boefje, regenwormen, tijgerwormen, ze doen beide hetzelfde, de tijgerwormen zijn vooral geschikt voor composteren, maar doen hetzelfde als regenwormen in de aarde :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die s5 kan je het beste knakken op 3 plekken voor 1 "boog"...

Dus 7cm tak...boven kleine knak, midden knak, en onderaan...

Zo knak je ze niet kapot en kan je mooi de richting bepalen..

 

We knakken omdat ze houden van croppen, en de zijtakken komen daardoor mooi omhoog..

Ziet er mooi uit krasi

 

Keep it up

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop dat de seksuele geaardheid van de wormen niet overslaan op de jonkies!! :)

Nieuwgierig naar hoe de dames op de thee gaan reageren ook omdat je al een rijk bodemleven hebt.

 

Keep them Growing!

 

Greetz GbSC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...