Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Golden Green

Kolossus fem onder 2X spectrabox 250W

Recommended Posts

@ Bazz f: Welkom en bedankt voor uw reactie. De plantjes komen later in 11 ltr potten.

Blijf gerust volgen en raad geven.

 

 

Vandaag heb ik de 11 ltr klaar gemaakt met de Gold Label light mix, mycorrhiza schimmels en Perfect Start. Vervolgens ingewaterd met Bacto.

 

Effe in detail:

 

gallery_33133_14028_1332637.jpg

 

De aarde in de plastic bak gedaan en er 200 gr Perfect Start doorgemengd. Vervolgens een 11 ltr pot, een bodempje aarde erin en licht aandrukken. 2 gr Mycorrhiza eroverheen en de pot verder vullen met de aarde. Terug 2 gr Mycorrhiza schimmels erop en door elkaar mengen.

Dit met alle potten. Een hele karwei.

 

gallery_33133_14028_491819.jpg

De Perfect start netjes afwegen in de weegschaal.

 

Vervolgens alle potten inwateren met de Bacto. 1 gram per liter water. 1 liter per pot.

 

Hoop dat dit voorbereidend werk zijn vruchten (of beter gezegd toppen) gaat afwerpen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten wateren van onderaf blijft goed gaan. Alle planten zien er gezond uit, geen last van verkleurde bladeren.

 

Heb wel iets opgemerkt: ik had 3 potjes te kort en heb daarvoor kleinere potjes gebruikt. Deze staan samen in een grotere schaal en krijgen dus meer staand water. De wortels, dewelke daar onderaan groeien zijn veel groter dan die van de andere potten. Ze gaan precies veel wijder in het staand water. Het water van de andere potjes krijgt niet de kans om te blijven staan en wordt onmiddellijk opgezogen.

 

De planten hebben nu bijna allemaal 6 internodes en beginnen te vechten voor een plaatsje onder het licht. Ik moet ze regelmatig herschikken om ze een goed plaatsje te geven. Morgen heb ik een vrije dag en ga ik waarschijnlijk de planten verpotten. Hebben ze meer plaats en staan ze onder de 250W Spectraboxen.

 

Of zou ik toch nog effe moeten wachten? Buzz had mij 8 internodes aangeraden maar heb nu morgen tijd. :)

 

gallery_33133_14028_192554.jpg

 

gallery_33133_14028_738963.jpg

 

gallery_33133_14028_684936.jpg

 

Laat de wijze raad maar komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt mooie plantjes heb je daar!

 

Snel overpotten en je aarde afdekken zoals eerder vermeld is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren, 20/06 alle planten verpot naar de 11 ltr potten. Alle potten voorzien van 2 buffertabletten en ze ingewaterd met 600 ml water.

Ze staan nog steeds op 18/6 lichtschema maar nu onder de 250W Spectraboxen.

Heb in een keer de ventilator opgezet en de toppen van de planten bewegen lichtjes heen en weer.

 

Momenteel staat de temperatuur op 23,1°c en de LV op 71%. Dit moet ik straks nog eens opnieuw controleren want de tent heeft even open gestaan.

 

De Spectra's hangen op een 30 cm hoogte.

 

Moet ook effe iets bekennen. Een paar dagen terug had ik de planten een dag geen water gegeven. Wanneer ik terug kwam zag ik dat de planten echt droog stonden en dat er zelfs 2 helemaal slap en verwelkt bijhingen. Heb deze onmiddellijk goed bewaterd en de verloren bladeren verwijderd.

Sindsdien heb ik ze goed vochtig gehouden hebben ze zich volledig hersteld.

 

Ik zou de planten nu nog een extra oppepper geven met Bacto. Heb de planten echter gisteren bij het verpotten 600 ml leidingwater gegeven. Zou ik dit vandaag nog kunnen doen?

 

gallery_33133_14028_1901045.jpg

 

gallery_33133_14028_2149169.jpg

 

gallery_33133_14028_1999909.jpg

 

gallery_33133_14028_1883439.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ze nu omzetten naar 12 uur schema, dit zijn enorme doorgroeiers.

Weet niet of ze onder led. ook net zo hard groeien maar potentie heeft die soort echt, effies toppen en je weet niet wat je ziet qua ontwikkeling..

grtz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi dat licht van die spectra box ben benieuwd naar ein resultaat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Et voila,

 

Het lichtschema aangepast naar 12/12 en de bloeilampen mee aangestoken. Weer een ander kleurtje.

Straks ga ik ze snel toppen :yummy:

Foto's volgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Dat ziet er heel mooi uit. Hopelijk gaat het deze keer beter.

Ik denk als je water van onder geeft dat je inderdaad niet kan overwateren en dat het ook beter is voor de wortels, had ik ergens gelezen.

Als er water in het schaaltje blijft staan wel afgieten zodat ze geen natte voetjes krijgen.

Met die spectraboxen komt het ook wel goed. Ben zelfs ook met een ledlamp begonnen.

En dat het nog veel mag groeien en bloeien.

Edited by Achnaton

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom hangen die bladeren was het ochtend.

 

Of misschien wel teveel water?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Achnaton: Ja, het wateren van vanonder ging heel goed. Nu ze in de 11 ltr potten staan kan ik dat niet meer. Heb er geen schaaltjes voor. Moet ik eens dringend voor gaan kijken. Langs onder wateren wanneer ze juist verpot zijn, lukt dat. De wortels zijn dan toch nog niet beneden???

Goei vraag voor de kenners.

 

@ Sopranos: Eigenlijk denk ik dat de planten nog een beetje aan het recupereren zijn van die keer dat ze te droog stonden.

 

 

Ik heb nu de planten juist getopt en ingewaterd met 200 ml leidingwater en Bacto (1gr Bacto op 1 ltr water).

Hier de beloofde foto's.

 

gallery_33133_14028_1456587.jpg

Met de bloeilampen aan. Een mooie heldere paarse kleur.

 

gallery_33133_14028_655496.jpg

Plant uit de tent.

 

gallery_33133_14028_553882.jpg

Dezelfde plant maar dan getopt.

 

gallery_33133_14028_122439.jpg

Lichten uit.

 

gallery_33133_14028_806433.jpg

De spectra's in het zicht.

 

Als er iemand iets mis ziet aan de planten mag je het altijd laten weten. Dan kan ik snel ingrijpen.

Grtz en thx voor de reacties

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat het niks uitmaakt dat ze net verpot zijn om langs onderen te wateren. De aarde zuigt het water ook op.

Doe zo verder, ik blijf je volgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx voor de reactie Achnaton. Zal toch eens gaan kijken of ik niets kan vinden om de potten in te zetten.

 

Vandaag, juist voordat de lampen uitgaan, de planten 200 ml leidingwater gegeven. De planten zien er top uit. De Bacto doet zijn werk goed. Thx Sannie :lol:

 

Tot de volgende.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bloeidag 2: Temp: 25,1°C

LV: 74%

 

 

De meeste planten hebben nu een grootte van 20 cm.

 

gallery_33133_14028_896660.jpg

 

gallery_33133_14028_380958.jpg

 

gallery_33133_14028_1091590.jpg

 

gallery_33133_14028_218938.jpg

 

gallery_33133_14028_1445667.jpg

 

gallery_33133_14028_1517147.jpg

 

gallery_33133_14028_1365519.jpg

 

gallery_33133_14028_1970937.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bloeidag 3. Temperatuur en luchvochtigheid blijven mooi hetzelfde.

 

De planten 300 ml leidingwater gegeven.

De echte groeischeut is precies geminderd. Wel zie ik op de plaats waar ik getopt heb 2 groeischeuten komen. Iemand een gedacht hoe groot de Kolossus wordt onder LED-lampen? Hoe lang zouden ze nu nog blijven doorgroeien?

 

Ah ja, heb de ventilator effe verhangen. Heb precies de indruk dat niet alle planten dezelfde luchtverplaatsing krijgen.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bloeidag 4 en alles verloopt prima. De nieuwe scheuten groeien na het toppen en de planten zijn zo'n cm gegroeid.

 

Nu heb ik effe een vraagje. Kan het beter laten zien met een foto:

 

gallery_33133_14028_592744.jpg

1 plant vertoont gaten.

 

gallery_33133_14028_1411378.jpg

Een ander blad van dezelfde plant.

 

gallery_33133_14028_1043655.jpg

 

Heb de volledige plant eens volledig nagekeken (met een vergrootglas) en kan niets vinden. Geen beestjes ...

 

Iemand een gedacht wat dit kan zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schade van het toppen? Daarmee beschadig je meestal wel die miniscule blaadjes die later dus uitgroeien tot die grotere blaadjes met schade.

 

Daarnaast heb ik zelf toevallig ook Kolossus staan (maar nog niet in bloei ofzo), heb nagekeken en gevraagd aan anderen hoe lang Kolossus doorgroeit na 12/12 en dat kan wel 2 á 3 weken zijn, daarna nog lichte groei.

Ik weet dus niet precies hoe snel je groei is met LED maar denk dat je wel moet kijken of je tent niet te vol wordt met nog meer voorgroei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ MarkZ: Bedankt voor de reactie. De planten blijven inderdaad nog doorgroeien.

Ze zijn nu tussen de 25 en de 37 cm groot. Van plaatsgebrek in de tent heb ik geen schrik. Heb deze opgedeeld in 2 en kan ze nog steeds vergroten.

 

Bloeidag 11: Temp: 25°C

LV: 60%

 

Nu heb ik wel een probleempje. Zal het weer aantonen met foto's.

 

gallery_33133_14028_370884.jpg

Eerst effe een foto van de mooie LED-kleuren.

 

gallery_33133_14028_575094.jpg

 

gallery_33133_14028_997056.jpg

Sommige planten beginnen te verkleuren. Eerst dacht ik dat ze te droog stonden. Sommige planten die wat meer onder de ventilator staan waren meer opgedroogd. Heb ze gisteren 400 ml leidingwater gegeven.

 

gallery_33133_14028_1388984.jpg

 

gallery_33133_14028_1684450.jpg

 

gallery_33133_14028_1766887.jpg

Andere planten vertonen helemaal geen verkleuring.

 

gallery_33133_14028_2080605.jpg

 

gallery_33133_14028_992278.jpg

De grootste plant. Meet nu 37 cm en geen verkleuring.

 

Is dit mss een voedingsprobleem? Zouden de buffertabletten al op zijn en moet ik al met bloeivoeding beginnen? Heb ze intussen ook al Bacto bijgegeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naar mijn mening is het een fosfortekort. Maar ik ben natuurlijk wel geen expert.

 

1134nl-Phosphorous2.jpg

 

Dit is een foto van een plant met fosfortekort en het lijkt toch wel goed op jou probleem.

Ik zou beginnen met het geven van bloeivoeding.

Maar dat is natuurlijk maar mijn beginnersopinie.

 

Veel geluk ermee, hoop dat het nog goed komt

Edited by Achnaton

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand een second opinion? Zou het hier niet graag naar de klote doen.

Vind het spijtig dat ik zo weinig reactie krijg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik het goed lees geef je 300 a 400ml water per plant? ga dat eerst maar eens verdrievoudigen, ik denk dat het verbranding is door overvoeding i.c.m. verdampings/opnameproblemen..

grtz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk toch dat er iets anders speelt, zie je vorige bladproblemen (KLIK). Ik dacht zelf hetzelfde als ledkroket.

 

Ik zie ook steeds een hoge L.V. hoe kom je aan zo'n hoge waarde steeds?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten langs de kant doen het zeker beter dan in het midden?

 

Afbloeien van de fruit spirit. Kijk maar eens naar de bladeren achterin.

gallery_31247_12536_303235.jpg

Zelfde probleem. Net als de vergeling in het begin van mijn kweek.

 

Sinds ik de lamp hoger boven de plant hou, nooit meer last van gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geef je het water direct uit de kraan of laat je het een nachtje staan zodat alle chloorgassen eruit kunnen en op lekkere kamertemp komt?

Denk wel dat het een soort van verdampings probleem is.

Dus ik denk of je geeft teveel water of te weinig,

of je temperatuur onder je lamp is te hoog

en of het waait te hard op de bladeren zodat het teveel moet verdampen.

Omdat degene die in de wind van de ventiltor staan denk dat dat hetgene is waardoor het zo verbrand.

 

Denk dat ik precies hetzelfde fout heb gedaan.

Denk wel veel en denk ook dat het echte MONSTERS gaan worden:verrygood

 

He groetjes BUZZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze mogen wel wat meer water en goede voeding krijgen volgens mij :blink:

 

 

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...