Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

g.w

adhd+ppd-nos en canaolie

Recommended Posts

hallo allemaal

 

om maar met de deur in huis te vallen,

ik ben toen ik 8 jaar was gediagnostiseerd met ahdh en heb daar tot me 17/18e een hoop verschillende "medicijnen" voor gekregen omte beginnen,

 

ritalin het orgineel werkte lang heel goed, tot ik er resistent voor werd. ben daarna overgegaan op rispedal had wat bijwerkingen van prullebak tot niet eens 1 hap door me keel kunnen krijgen. dus weer wat anders, dit keer was het stratera zelfde actieve stof als ritalin maar dan in een 24h capsule dus hoefde je maar 1 keer perdag intenemen. wat een flop was dat consentreren jawel op wie ik aan het slaan was, hoefte maar iemand tegen me aan te stoten in de "rij " (13jaar) of ik mepte hem op zijn neus en bleef slaan ( alsof ik een waas voor me ogen kreeg) verklaring van de psych die het had voorgeschreven je zal wel reageren op 1 van de bestands delen van de capsule. > conserta, begon met een dosering van 90 mg en me ouders en school zagen me van levendig iemand naar zwaar depresief gaan in 2 tot 5 dagen na bellen met psych besloten het nog even aan te kijken op 70 mg, want mischien was de 90 mg dosering tog wel iets aan de hoge kant. me ma heeft het toen nog 1 dag aan gekeken en daarna radicaal met het middel gestopt, daarna nog dik 2 jaar dex-amfetamine ( a 136 euro per 30 capsules @ 2maal daags ) voor rekening van me ouders want ook dat werd niet vergoed door de zorgverzekeraar

 

zo als ik net als zij rond me 17e a 18e stopte ik helemaal met me medicatie en begon regelmatiger te blowen want een blow in de avond had voor mij het zelfde efect als over een dag versprijd 120mg ritalin, kon me normaal concentreren en normaal me ding doen zonder constant hyper te zijn, maarjah met de tijd ben ik meer gaan blowen nu iets van 1 gram per avond doorde weeks het houd me overdag gefocust op wat ik aan het doen ben,

 

maar nou heb ik al een tijd terug gemerkt toen ik een maand niet had geblowd jawel ik was weer helemaal hyper en voelde me lichamelijk fit en snel afgelijd maarjah dat ging niet goed op me werk ben weer gaan blowen en het hyper is weg en ik kan me focusen maar voel me lichamelijk niet fit niet 100% wakker als ik na 3/4 weken zonder wel had

 

zijn er onder ons adhd'r die olie gebruiken voor deze reden ? en zo ja hoe gebruik je die eet/rook/verwerkt

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had al ADHD voor de afkorting im Nederland bekend was.

Heb hele jeugd veel vette vis en sterke thee gehad, maar blowen werd al gauw mijn medicatie.

 

Heb heel spctrum aan medicatie geprobeerd: ritalin, concerta, antipsychotica, kalmeringsmiddelen en noem nog maar een paar.

Bloweern werkt voor mij kalmerend...schande dat verzekeraars nog zo moeilijk doen..

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je wel eens''Kamille thee''geprobeerd?(te koop in elke supermarkt van Pickwick)

Ik heb zelf geen Adhd maar ik maak wel eens een kopje thee als ik wat stress heb of niet kan slapen.

Je moet het niet te vaak nemen anders werkt het andersom raar genoeg(opwekkend).

 

Dat zou je misschien eens moeten proberen ,

ik word er zelf altijd super kalm door en slaap aan 1 stuk door als ik dat 1 uur voor het slapen drink.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb je wel eens''Kamille thee''geprobeerd?(te koop in elke supermarkt van Pickwick)

Ik heb zelf geen Adhd maar ik maak wel eens een kopje thee als ik wat stress heb of niet kan slapen.

Je moet het niet te vaak nemen anders werkt het andersom raar genoeg(opwekkend).

 

Dat zou je misschien eens moeten proberen ,

ik word er zelf altijd super kalm door en slaap aan 1 stuk door als ik dat 1 uur voor het slapen drink.

slik jij eens 1 pilletje ritalin 25 mg en zeg mij of jij er rustig van word

ik werd het nu doet het niks

als jij geen adhd heb schijn je er flink op te gaan stuiteren door de speed die er in zit

 

neej kamille thee werkt niet maar brengt me wel op iedee voor een andere thee

 

ik gebruik voor me adhd de efecten van langer gebruik geest vertragend, nou heb ik bij blowsterke wel olie gerookt en geloof ook gegeten brownie :verrygood maar omte zegen van dat is het kan ik nu nog niet gaat als het goed is amelov daar tzt verandering in brengen en anders maak ik het over X weken zelf maar vraag me af of er adhd'r zijn die olie bijvoorbeeld druppel onder de tong gebruiken om de focus te behouden en liefst groot deel van me energie te behouden of roken ze het of slikken ze het door

 

ik blow niet omdat ik anders niet kan slapen slaap als een os

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben al lang aan het zoeken naar een juiste weg, Ben er dagelijks mee bezig en ik denk dat het tot aan me dood zal duren.

 

Ben nu 2 jaar clean Van de medicijnen vanaf 16 tot 37 een los lopend test dier geweest denk ik.

Van ADHD tot slaap shit tot anti depri dingen tot drugs.

 

Wat ik erg fijn vind is om thee van Kattekruid (Nepeta cataria) of Marihuanilla (Leonorus sibericus) te zetten.

Dit geeft me een lichte euforisch gevoel waardoor ik goed kan focussen zonder dat alles verdoofd word.

(Ik doe zelf ook Kratom maar dat kan verslaafd werken als je het niet in de hand hebt).

Wat ik sinds kort ook doe is ginkgo biloba voor het slapen gaan.

 

Olie druppel ik ook en de fijnste is een outdoor met 1 op 5 verdunning 1 Frisian Dew/hennepolie.

Dit geeft me een kalmte in me lichaam zonder dat alles verdoofd word.

Ook bij het slapen werkt het erg prettig hier.

Het geeft het gevoel als de dag echt afgesloten is en er een nieuwe dag begint.

Dus niet dat opstapel gevoel.

 

Blowen (Roken met peuken) werkt hier niet want het geeft het zelfde eind resultaat als medicijnen en als ik eerlijk ben beide hebben ernstige bijwerking en het verdoof de boel dus lost niks op bij mijn.

Dampen werkt een stuk beter hier als ik de juist te soort heb een 50/50 en niet te sterkt dan vertraagt alles dus dan werk het tot 10 tellen erg goed.

Nu heb ik met dampen wel als ik een zeer zware sativa doe dat ik weer alles verstrekt en dan werkt weer minder goed op de verkeerde momenten (Slecht voelen).

 

Het eten is ook een fijne oplossing omdat het gevoel monotoon blijft je gaat naar een piek en daar blijf je een tijdje op zitten.

Nadeel van eten vind ik dat je de potentie moeilijk kan inschatten.

 

Ik ben nog steeds een weg aan het vinden.

En door het langen en mateloos geblowd, drugs en medicijnen leer ik nu pas met gevoelens om te gaan en dat is een zware klus.

Ik ben ook van overtuigt dat met ADHD gedrag training en dieet een beter oplossing is want dan leer je er mee om te gaan.

 

Nu ben ik geen dokter en kan ook niet oordelen wat wel en niet goed bij je zal werken.

 

 

Ik moet er wel bij zeggen dat ik erg goed moet oppassen met wat ik doe want een verslaving legt zo op de loer.

En ja zelf het blowen was hier een verslaving.

 

Hier gaat het wel om ADHD met manische depressie dus hyper depri.

 

 

Ook helpen hier Qi Gong en Tai chi erg goed.

Qi gong heeft nog een voordeel je longen inhoud word erg groot van de oefeningen en dan kan je een groter damp nemen :verrygood LOL.

 

/zODd

 

PS, Je altijd een kopje thee komen drinken hier met kruiden.

 

 

Edit: blijft toch ook wel een complex iets nu ik er zo over terug denk.

 

edit2: Ik heb dan ook wel veel kruiden.

gallery_20039_12611_286327.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey zodd Bedankt voor de aanbieding ga ik zeker een keer gebruik van maken echter denk ik dat onze ADHD erg verschillend is door de combinatie met ppd-NOS bij mij en de maniche depressie die jij heb

 

In het topic ik heb ADHD en rook zie ik beschrijvingen die ik beter kan matchen aan mezelf "hyperfocus" voor bepaalde dingen(werkzaamheden(bijv sleutelen aan scooter of growe) maar als ik in de focus zit kan je tegen me praten wat je wil ik zal niks van merken. Echter als het iets is wat ik niet "boeiend" vind ik door het minste ofgeringste afgeleid( als er 20meter veder een schroef valt hoor ik die vallen). (wat ook is als ik iets hoor over me interse dat ik dan me focus er op richt zoals toen er op de meeting over autoflower gepraat werd(terwijl ik eigenlijk met blowsterke/bleuberry zat te praten )).

 

Ik ben niet opzoek naar een wonder en heb vanwege me afkeur voor "harddrugs" nog nooit echt willen oriënteren op het gebruik ervan( geef mij 4 dagen parecetamol) en "zoek" er nog een week naar ben dus ook (zeer) snel verslaafd. (wiet heb ik dat uiteraard ookbij) maar is tot op heden inde hand te houden doordeweeks gebruik ik sochtends/overdag niks en Savonds blow ik tussen 7 en 11/12uur een gram weg.

 

Dus met het gebruik van Aho/bho zal ik ook zeker oppassen

 

 

Wou nog meer schijven maar word telkens gestoord door colega's bovenstaande heb ik4 uur over gedaan vanavond misschien meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop dus dat er iemand is die zecht van joh ik gebruik een druppel sochtends en kan me gefocust houden op wat k ook maar aan het doen ben en dan een gezonde focus niet kasplantje gefocust. Wat ik van andere "medicijnen/harddrugs " soms wel had en bij een middel zelfs mediche depressie Zoals mijn psych het zoo mooi noemde.

 

Van een gedoceerde hoeveelheid merk je er niet veel van lichamelijk toch ? Niet het stonde gevoel.

 

Ik ben nog steeds een weg aan het vinden.

En door het langen en mateloos geblowd, drugs en medicijnen leer ik nu pas met gevoelens om te gaan en dat is een zware klus.

Ik ben ook van overtuigt dat met ADHD gedrag training en dieet een beter oplossing is want dan leer je er mee om te gaan.

 

Pdd-NOS houd bij mij in geen of Zwaar onderdrukt gevoel met heel snel en vaak zonder rede een emotionele muur waardoor zelf me ma en/of vriendin geen thuis krijgen en ik alleen glazig voor me uitstaar (wat ik gelukkig al een groot deel de controle over heb)

 

Ik weet nog goed dat ik me ooit "blij" voelde toen ik een tijd van de medicatie afwas vandaarvoor geen idee of ik überhaupt wel blij kon zijn om watdanook

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hopelijk heb je veel plezier/focus van je nieuwe medicijn :lol:

Ben heel benieuwd of het voor jouw werkt/helpt.

Grtz Ammelov

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ammelov ik ga der vanavond en morgen eens met druppeltje testen

Gezien het aantal andere adhdr's die olie gebruiken zal ik me ervaringen hier delen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop dat je er baat bij hebt G.W

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat hoop ik niet aleen meer gobru dat weet ik bijna al zeker kon het vanochtend niet laten stiekem 1 druppeltje op me tong te laten vallen ( toch amper wat te doen opt werk )

 

smaakt best vaag en begint best snel te werken heb ik het gevoel al kan ik niet zeggen dat ik er iets van werd behalve een gevoel dat niet thuis te brengen is niet stoned en niet high maar wel relax

 

nu net ( 20 min terug) 2 druppels genomen voel wel wat maar weer relax gevoel wat verder niet echt thuis te brengen is over 20 min denk iknog 2 druppels dan 1 uur niks en nog een druppel kijken hoever ik kan gaan

 

veder nog nuchter en wat foto's gemaakt

 

gallery_20980_9008_1637710.jpg

 

gallery_20980_9008_746181.jpg

gallery_20980_9008_160131.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi dat je er al baat bij hebt.....meer relax zeg je, kan je je dan ook beter concentreren ??.

 

Mooi spul he Cannabis :lol: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat durf ik na net gebruikt te hebben niet te zegen gobru te snel

Vanavond inieder geval even niet blowen

 

Nu 4 druppels gehad en relax tot het Nivo dat ik net tv "zat te kijken"

Maatje heeft me 5 keer gebeld voor ik op nam/deur open deed was inslaap gevallen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gister heb ik heel de dag om de4 uur 2 druppels genomen. En niet geblowd, vandaag het zelfde dus zometeen de volgende 2druppels.

Ik kon me hoofd vanochtend bij het opruimen houden normaal zag ik dan weer het een of ander liggen en waas daar weer een uur mee aan het kloten, maar vanOchtend ging het bijzonder snel,

 

Morgen eens kijke hoe vrijwilligers werk ermee gaat. Als het goed gaat Miss dinsdag op het normale werk ook maar kijk ik nog ff aan

 

Vanavond een blow voor het genot :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

en, stiekem al eens door de week gedrupt?

grtz ammelov

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja al 4 dagen om de 4 uur 2 druppels, en tot nu toe 3joints gerookt

gaat heel goed mee moet ik zeggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat kost olie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ amnees: 96%alcohol en rijk 'basismateriaal':-)

@ G.W.: da's mooi man, daar doen we het voor.

grtz ammelov

Share this post


Link to post
Share on other sites

@amelov

 

als straks me adh-47 klaar is en er zit wat aan ( dat nog even daargelaten nog 5 weken te gaan voor de eerste en dan nog 2 maanden+ voor de volgende 6) kan ik dan bij jouw aankloppen voor de verwerking ervan ? ik ben er voor mezelf wel uit olie werkt beter dan alles wat ik voorgeschreven heb gekregen, vertelde dit ook aan me psych en die begon te laggen en schreef weer een recept uit voor dex-amfetamine en hij zecht er bij blijf jij nou maar aan de harddrugs die ik je voor schrijf dat is aleen maar beter voor je.....

 

en ik denk nee klootzak die dex-ampheta kost me 300 euro in de maand zelfs als ik aleen blow ben ik goedkoper uit nu lacht aleen achmea ervan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuulk! ik ga je helpen B)

als je es in belgië komt neem dan een flesje 96% alcohol mee...ben je dr al bijna :huh:

grtz ammelov

Share this post


Link to post
Share on other sites

g.w. fijn dat het zo helpt bij jou.

 

Het zou standaard in het ziekenfondspakket moeten zitten.

 

Een van de oudste medicijnen op deze wereld, het wordt al heeeeeeel lang gebruikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

20 tot 27 juli zit ik in belgië namur dus een flesje of 2 regelen word geen probleem

 

en zijn geen patenten op te krijgen dus kan er geen geld aan verdiend worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke ben terug uit de ardennen kan niet teveel vrij geven.... ik wil me vrijwillergersbaan als staflid niet ingevaar brengen....

 

maar wil toch het verhaal wel delen.

zoals bekend ( niet bekend lees het topic) had ik vorge week een kamp in de ardennen, en kon daar dus als staflid zijnde moeilijk een blowtje opsteken met deelnemers erbij, voor mij was het dus een week puur op druppels, heb dagelijks 4 druppels bij/voor/na ontbijt genutigd, en mijn ervaringen zijn niks dan goed, lekker me energy en een gezonde focus/consentratie. echter halve wegen de week heb ik het voorelkaar gespeeld me ribben te kneuzen, grond worstellen na het starten meteen een shouderduw van een anderstaflid voltegen me borst, afijn niks van gemerk tot een uur later dat ik dacht die pijn blijft wel heel erg,

 

de volgende ochtend probeerde ik recht op te gaan zitten en uit me slaapzak te kruipen. maar was nog niet halverwege of ik kon van de pijn ineens geen adem halen, heel me borstkast kromp ineen, na me gefoceerd te hebben rechter op te gaan zitten trok de pijn een beetje weg en werd adem halen weer mogelijk en na het ontbijt was de pijn helemaal weg, ( ik had me druppels op ) rond een uur of 12 kwam de pijn lichtelijk weer opzetten, maar was mee tewerken(lees kamp in goede banen te lijden),

 

de ochtend daarop werd ik weer met dezelfde pijn wakker bij het omhoog komen, en heb toen meteen 5 druppels olie genomen en de rest van de ochtend geen pijn gehad, smidags kwam het terug opzeten toen nog 2 druppels genomen, en rest van de dag geen last gehad,

 

me olie is ondertussen op, maar was toch in belgie dus 1,5 liter 94% alchol gehaald, nu nog ff wachten tot me planten klaar zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed bezig g.w.

 

Ik dezelfde ervaringen met de olie. Mijn diagnose was eerst ADHD en is later bijgesteld naar Asperger Syndroom. Zelfde shit.

 

Voor overdag heb ik zeer goede ervaringen met Jackberry. Ik blijf er goed bij maar blijf ook beheerst.

Ook voor pijn doet ie het prima en is dus -wat mij betreft- de beste optie voor m´n drukke hoofd.

 

Hoe lang moet je nog wachten op je planten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...