Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

soort: PP

aantal weken 12/12: 4

temp: min 20/max 30

LV: 50/60%

voeding: hypro A+B

ppm: tussen 500 en 650

200m3 afzuiging continu

opticlimate

 

waardes vat: ec 1,6 pH 5,6

waardes drain: ec 1,6 pH 5,7

waardes mapito: ec 2,3 pH 5,8

 

de planten worden geler en geler, de stelen paarser. eigenlijk al vanaf het begin nog niet supergroen geweest, tijdens groei extra stikstof toegevoegd. Het neigt dan ook naar stikstoftekort, maargoed normaal gesproken zou ik in dit stadium juist extra p en k moeten geven. en doordat ik alleen A+B geef zou die verhouding NPK eerder een overschot aan stikstof moeten geven?

 

dit is de eerste ronde dat ik enkel met hypro A+B werk, heb nog nooit zo snel gele bladeren gehad. planten blijven ook heel erg klein (stikstoftekort zou dat kunnen veroorzaken)

wat ook wel apart is is dat op de plekken waar minder licht schijnt(hoeken en randen van het hok) de bladeren groener zijn. Het grote schutblad had er eerder last van. meeste van het schutblad is nu fel geel.

 

nog foto van het vat gemaakt waar veel ongedierte in ronddwaalt, maar op de gele plakkaarten die her en der liggen zit NIETS.

 

gallery_25783_13667_898010.jpg

gallery_25783_13667_1506466.jpg

gallery_25783_13667_1281264.jpg

gallery_25783_13667_1935562.jpg

gallery_25783_13667_158412.jpg

gallery_25783_13667_1742642.jpg

gallery_25783_13667_1470207.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

kut met peren

 

heeft de wisseling van voedingsmerk er niets mee te maken denk je.

Share this post


Link to post
Share on other sites

damn das inderdaad een dilemma m8.

was je status van je medium correct??

 

hups

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Jeice, werk vaker met hypro A+B alleen dan met losse N-boost, P-boost, K-boost en topbooster.

 

@ hupla, ze startten gewoon prima, tis nieuwe mapito, en heb ergens anders nu een ronde waar ik op dezelfde manier gestart ben (wel met andere voeding maar ook neit grondig gespoeld) en die zijn knalgroen.

 

mjah moet vandaag weer voeden, zal ik er een berg stikstof bij doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee geen extra stikstof in dit stadia.

 

Doorvoeden of spoelen.

 

Heb je der al eentje uitgetrokken de wortels en de pito bekeken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

een beetje magnesium misschien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je al aan vergiftiging gedacht?

ik hoop het niet maar ik moet gelijk aan vergiftiging denken.

hou er rekening mee dat sommige materialen bij goede ventilatie (gewoon hok ) geen enkel probleem opleveren.

maar zodra je weinig/minder gaat afzuigen wel.

 

ik neem aan dat je ph meter al gecheckt hebt , en door je ruime ervaring vind ik het vreemd als je normaal nooit dit soort problemen hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn trouwens ook meerdere lichte bladeren met bruine vlekken erop.

 

@ PH, doorvoeden met hogere ec? en spoelen met enzymen of vers water? tja kan allebei maar met allebei kan het probleem minder, of erger worden. wortels zijn dik, wit, verspreid door de pot.. beetje zoals normaal.

@MeneerJansen, pH meter klopt ja.

@ digi, dat is inderdaad 1 van de dingen wat het kan zijn, volgens mij strookt dat ook wel met de bruine vlekjes. dan nog steeds de vraag hoe dit tekort veroorzaakt is aangezien ik niet altijd mg toevoeg en toch groene planten heb.

@ knakenpoetser, dat is ook 1 van de opties, ik heb met de bouw eigenlijk wel ervoor gezorgd dat dat zo goed als uitgesloten was. naast dat heb ik eens eerder in deze ruimte gekweekt, met 1,50x1,50 hokkie, en daar liet ik de lucht in de schuur circuleren, en die waren knalgroen. dus denk het niet.

 

HET verschil met normaal.... Opticlimate (amper afzuiging) , enkel basisvoeding ipv basisvoeding+aptus supplementen, tja en PP ipv amnees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap het ook niet, wel vreemd dat ze ineens in dat stadia zoveel stikstof te kort komen toch?

Heb je ander materiaal voor je hokkie gebruikt dan anders?

Share this post


Link to post
Share on other sites

aha dacht dat je in de 1e week of 2 weken cana gaf en daarna pas hypro

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee das een ander hok waar ik met canna flores werk(te)

Share this post


Link to post
Share on other sites

en de lucht die je passief aanzuigt ivm 200m2 ? staat daar iets met evt giftig materiaal.

ik heb met gesloten systeem ook vergiftigings probleem gehad .

jaar alles geprobeerd , kwam er niet uit wat het was .

zeer vermoedelijk was het vijverfolie , ik gebruikte toen zogeheten kofferbakvijverfolie (korte rol die in kofferbak kon)

werd door een groothandel geimporteerd/geproduceerd in/uit china ,later heeft een medewerker me stiekem (mocht niet van de baas) laten weten dat hij vermoedde dat dat de oorzaak was , en dat er veel meer mensen soortgelijke problemen hadden.

ik weet het niet 100 % zeker omdat hok al was opgerold ten tijden van tip.

maar ik gebruik prefentief alleen van die dure rubberfolie nog.ik ga zelfs zo ver dat ik potten van growshopgroothandels ook niet meer haal,maar iets meer betaal bij een tuinderswinkel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_25783_13667_2438730.jpg

gallery_25783_13667_1068171.jpg

 

 

de kant waar ik lucht aanzuig bestaat voor een paar m2 uit osb platen. de kast zelf is van geplastificeerd mdf en spaanplaat, en ik heb nog een plank van de kast gebruikt in m'n hok om de lucht passief binnen te laten komen(zie foto)

 

osb lijkt misschien voordehand liggend, maar waarom zijn onderstaande planten dan knalgroen terwijl ik hier de bodem en plafond van osb platen heb voorzien en de wanden van spaanplaat heb gemaakt terwijl dat allemaal vochtig en warm is geweest, de lucht liet circuleren in de ruimte etc.

 

gallery_25783_10976_824842.jpg

gallery_25783_10976_2482497.jpg

 

vijverfolie heb ik zelf al eens problemen mee gehad. das was goedkope cranenbroek vijverfolie, vijverfolie uit de sjop nog nooit problemen mee gehad. naast dat komt de vijverfolie die hier ligt van dezelfde rol als de vijverfolie van het hok waar het wel goed gaat.(al is dat geen semi-gesloten systeem)

 

 

even weer terug naar de basis.. stikstoftekort.. kijk ik heb dit probleem al weken, de planten bleven relatief klein, en wat ik normaal doe is N-boost naast de hypro basisvoeding meegeven omdat hypro A+B een bloeivoeding is, dit doe ik de eerste 3 weken (dus 2 weken 18/6, 1 week 12/12) en nu heb ik maar 1 keer N-boost meegegeven. Nu kijk je natuurlijk tegen planten aan die normaal gesproken geen extra stikstof nodig hebben.. maar wat als ze gewoon continu stikstof tekort hebben gehad, blijft dat dan doorgaan naarmate de kweek verder gaat?

 

Never change a winning team is toch een uitspraak van Amnees? Ja klopt, maar alle pro's zeggen stop nou eens met die toevoegingen en boosters, gewoon een basisvoeding en that's it. nou dat heb ik geprobeerd.

 

pff wat een verhaal he. WAT als ik nu wel die berg stikstof meegeef? gaan ze dan gek doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer eens N boost en wat magnesium als bladvoeding op sommige planten.

Zie je sneller resultaat dan met gewoon voeden.

 

Succes!

 

Enter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey amnees,

 

 

Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt en heb toen van tw!tchy als tip gekregen om brandnetelthee te geven en ik moet zeggen dat ging best goed.... Ik had geen vergeling meer dus/en het stopte :lol:

 

Misschien heb je er wat aan, maar misschien ook niet :verrygood

Succes kerel!

 

 

Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap dat mapito niet, ook de reden dat ik het nooit zal gebruiken.

Steenwol/cocos in libra's, altijd goed.

 

Ik heb het idee dat het met teveel/te weinig water te maken heeft.

 

Zijn ze wel allemaal aangeslagen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is wel gelijk het veradelijke ,materialen die in een normaal hok geen probleem opleverd kan in gesloten systeem ineens een probleem vormen.

dat de heren van opticlimate met een dampdichte folie zijn gekomen is ook niet voor niets .

nogmaals ik hoop dat het het iets anders is .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is stikstof een mobiel element en zou dus in de bovenkant van de plant moeten beginnen als ik het goed heb middelste bladeren mischien calcium of magnesium die alleen via de houtvaten vervoerd kunnen worden.

ik weet het natuurlijk niet zeker omdat ik heel stoned ben.

maar het zou best waar kunnen zijn toch?

-edit je mag CaMg ook niet tegelijkertijd geven met extra P en K boosters daarom spoel ik elke week met emzymen en camg mischien dat dat helpt

Share this post


Link to post
Share on other sites
. WAT als ik nu wel die berg stikstof meegeef? gaan ze dan gek doen?

normaal gesproken krijg je extra blad en het komt de smaak niet ten goede.

 

Maja de planten staan al niet gezond.....

 

Stikstof is mobiel idd.

daarom trekt ze de schutbladeren leeg(N) om het in de nieuwe scheuten weer te gebruiken.(die zijn dan groen)

Vandaar dat bij een N te kort altijd als eerste de onderste schutbladeren vergelen.

 

Spoelen en op waarde zetten :verrygood

 

Edit; een keer (te)droog komen te staan en ze zien der ook zo uit,is dat niet gebeurd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef mijn gene cent voor problemen in de lucht, als gevolg waarvan de planten de huidmondjes teveel gesloten houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ph donner, mijn pito bakken hebben zo vaak kurkje droog gestaan en heb dit nog nooit meegemaakt, dus lijkt me sterk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gif.......en ik denk ook wel dat je weet waarvan :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@racker hotbox in mdf kast misschien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...