Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
OuweStijl

CoolFlame CO² generator

Recommended Posts

is het niet is tijd om tutorial over co2 te verwijderen, ik zie de verwarring vaker terugkomen door rare dingen die erin staan.

is in mijn ogen beter om te verwijderen dan verkeerde info te geven.

 

ben benieuwd of je ppm een beetje op waarde krijgt met afzuiging gewoon aan.

ik denk/hoop dat het wel redelijk gaat .

ik kijk uit naar je test/verslag.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik ben benieuwd hoeveel gasflessen het je daadwerkelijk gaat kosten per draai.

Heb me laten vertellen door de shop dat ik met een 10,5kg fles een heel end moet komen.

Ik koop er ook een gasfles inhoud indiciator bij, zodat ik voortijdig weet of hij gevuld moet worden

(voorbeeld www.gaswinkel.com)

 

ik roep maar wat maar is t geen idee om een koelbatterij te gebruiken voor je/een inlaat? zodat je de afzuiger evt aan/uit kan laten draaien tijdens co2 gift? evt afgestemd op je afzuiging: O koelbatterij aan afzuiger uit, afzuiger aan koelbatterij uit. sowieso wel fijn om te hebben voor de zomermaanden

Ik heb geen probleem met mijn temperatuur hoor, maar denk (weet bijna wel zeker) dat ik dat met een hotbox wel zou hebben als ik daar me CO² mee zou willen opwekken.

Een CoolFlame kun je op temperatuur afstellen, en een hotbox niet. Doordat ik een "kleine" ruimte heb, met al weinig afstund tussen lamp en plant, zou de temperatuur met een hotbox drastisch oplopen

Toch bedankt voor het meedenken :verrygood

 

is het niet is tijd om tutorial over co2 te verwijderen, ik zie de verwarring vaker terugkomen door rare dingen die erin staan.

is in mijn ogen beter om te verwijderen dan verkeerde info te geven.

Het lijkt mij een nog beter idee om iemand met veel (bewezen) ervaring de tutorial zodanig aan te passen zodat iedereen zijn juiste info daar vandaan te halen.

Niet omdat ik er nu zelf mee bezig ben, maar je merkt gewoon aan de hele kweekwereld dat er zoveel interesse is voor deze manier van kweken.

Ik zou er graag een hele sectie voor gereserveerd worden hier op het forum hoor.....

 

ben benieuwd of je ppm een beetje op waarde krijgt met afzuiging gewoon aan.

ik denk/hoop dat het wel redelijk gaat .

Wat mijn idee is;

de CoolFlame generator komt buiten het hok te hangen, de aluslang 125mm die boven op de flens gemonteerd word laat ik het hok inlopen.

Deze aluslang, verbind ik op een 125mm pvc waar ik gaten in boor. (de pvc buis 125mm komt er dus hetzelde uit te zien als een luchtverdeelslang)

De pvc 125mm monteer ik zo, zodat hij direct onder mijn luchtverdeelslang hangt.

Zodoende wordt het hele hok constant voorzien van CO² en hoop ik mijn CO² gehalte constant op het gewenste ppm te houden.

Tijd zal het uitwijzen of dit werkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ouwestijl, ik bedoel als je je afzuiger voor een bepaalde periode uit wilt zetten, de temperatuurstijging op te vangen met extra koele lucht

 

mocht er meer gas worden verbruikt dan je lief is :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

aaaah, op die fiets :lol:

Nah, dat gaat m niet worden, want ik denk dat een koeler duurder is dan een gasfles (stroom meegerekend)

Daarbij zou die dan, als hij voor mijn inlaat moet komen, aan de kant van een parkeerplaats van een winkelcenrtum moeten komen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm ik dacht dat je gewoon op gasleiding ging, ik denk dat je flessen blijft slepen.

je kan ook co2 slang tussen je gewas door leggen , zo weet je zeker dat co2 langs bladeren komt.

in de tuinbouw word dit gebruikt, ook racker gebruikt ze dacht ik .

ook ferro heeft trouwens een watergekoeld co2 systeem (wel een heel groot apparaat zie ik op fotos) daar adviseren ze ook co2darmen.

http://ferro.nu/downloads/nl/manuals_co2_generator.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt maar een paar Kw aan kachel nodig als je niet alles wegzuigt......

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je vlammetjes geel branden, dan doet hij dat idd.

 

Ja het zou kunnen... maar hij doet net of elke geiser CO uitstoot.

Niet alleen geisers kunne CO uitstoten

 

(hierbij doel ik op hoge hoeveelheid natuurlijk)

Dat heb je mij nooit horen zeggen,...... Vond de vergelijking van whazzup een beetje vreemd door deze generator met een geiser te vergelijken.

Vandaar mijn reactie :verrygood

 

 

Nee dat zeg ik ook niet, maar whazzup zegt mooi wat je met een geiser kan doen.

Daar geef jij antwoord op als jij CO in je hok wilt be my guest.

 

Ik interpreteer dat als geisers stoten altijd CO uit.

(en daarbij neem ik aan hoge hoeveelheden)

Share this post


Link to post
Share on other sites
hmmm ik dacht dat je gewoon op gasleiding ging, ik denk dat je flessen blijft slepen.

je kan ook co2 slang tussen je gewas door leggen , zo weet je zeker dat co2 langs bladeren komt.

Nee, het is echt geen optie om op de gasleiding te gaan. (helaas)

Volgens de GS zou ik met een 10,5 kg fles 1 rondje moeten redden. Zo niet laat ik die van nog geen 3 tientjes opnieuw vullen.

Gevulde fles kost me 100 en dan eventueel 1x opnieuw vullen maakt 130. Das te verwaarlozen zeg ik

 

Je hebt maar een paar Kw aan kachel nodig als je niet alles wegzuigt......

Kachel??? Ik wil juist niet op hogere temp. kweken....

Of bedoel jij de koeler waar Jeice het over heeft?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vul gewoon met lpg :P

Dit zei een vriend van me ook al.

Ben wat dat betreft echt een noob, rij zelf diesel en heb zelfs nog nooit een slang van een lpg pomp in mijn handen gehad

in die 13 jaar dat ik me rijbewijs heb (*ik weet het....* :verrygood )

Maar eens een keer kijken hoe ik een gasfles vul dan :lol:

 

EDIT; lol.. ik zie net via google dat je gewoon LPG gasflessen hebt. Is zo'n ding via marktplaats te koop of is dat niet veilig?

(dan doel ik op eventuele gebreken wat gevaar kan opleveren!)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft iemand een keer het co2 verbruik eens bijgehouden per week ofzo?

Ik ben benieuwd wat zo'n plantje per m² per week verbruikt, bij goede omstandigheden.

 

Over boxen/geisers/coolflames: Alle branders moet je goed instellen/afregelen voor het type gas wat je gebruikt anders heb je CO.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gemiddelde verbruik CO² per m² is niet te berekenen. Het gemiddelde verbruik van gas wel.

Alleen zijn die cijfers ook weer niet met andere hokken te vergelijken omdat elk hok anders is.

(zo zal een hok van 20m³ met een 3250m³ afzuiger minder verbruiken dan een hok van 20m³ waar een 4250m³ hangt)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben zelf opzoek naar een fles co2. Die prijzen die jij vertelt zijn best goedkoop. Kan je misschien mij vertellen waar dat is??

 

 

Palla

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe over die geiser: naturlijk moet die geen CO uitstoten, als hij vuil is doet hij dat wel en kun je zelfs vergiftiging oplopen. Het werkt in ieder geval ongeveer hetzelfde, en vandaar de knipoog: Je maakt een vlam en die koel je met water (dat de kraan uitloopt bij een geiser, lekker warm in een zeikstraaltje dus niet al te veel waterverbruik!), je probeert zo veel mogelijk warmte af te vangen om de geiser zo rendabel moogelijk te maken in de wisselaar. Daardoor is de uitstoot relatief laag in remperatuur. Bediening gaat door de kraan open te draaien, dat gaat in dit geval volgens mij ook op: als de klep open gaat (van het water) dan gaat de vlam aan. Dus eigenijk gewoon hetzelfde principe. Vandaar geiser revisited. We kwamen hem een paar jaar geleden al tegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Whazzup,...

 

zoals jij het uitlegt zo legde die gast van de gs het ook uit ja. (wat me er nog van bij staat)

Alleen had hij het er ook nog over dat ik de slang die mijn "afval"-water af voert ook gewoon in mijn voedigsvat kan hangen.

Maar dan gaat mijn pH en EC toch veranderen.

(de CoolFlame is gebasseert op een hok van ± 6x 600, max. 8x 600, dan weet die gast heus wel dat ik niet met een voedingscomputer werk)

 

Ik kan niet wachten tot ik m kan instaleren, ben echt benieuwd.

Zoweizo als ik wat nieuwe dingetjes uit ga proberen leef ik helemaal op, ben dan net een klein kind, hahahahah....

 

Ik ben zelf opzoek naar een fles co2. Die prijzen die jij vertelt zijn best goedkoop. Kan je misschien mij vertellen waar dat is??

:lol:

 

Als je topic goed doorgelezen had, had je kunnen lezen dat ik het over gasflessen heb, niet over CO²-flessen

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het gemiddelde verbruik CO² per m² is niet te berekenen.

Dat lukt prima met een logfile van de co2 waardes.

 

Voorbeeld: 2 kweken met dezelfde ingestelde waardes. Kweek 1, 's ochtends zie je 1100 ppm op je schermpje, en 's avonds 1000. Kweek 2 idem dito.

Lijkt op zich hetzelfde, maar wat als in kweek 1 de ruimte 3 x aangevuld is, en in kweek 2 de ruimte 10 x aangevuld is...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok,.. nah gaat mij een stapje te ver eerlijk gezegd.

Ik weet ook niet of de uitkomst daarvan van toegevoegde waarde zal zijn.

 

Buiten dat elk hok qua hardware verschilt, verschilt ook elke plant in elk hok.

Waar andere bijvoorbeeld volgens een vast EC schema werkt, zoek ik altijd de grens op.

Grens bereikt, blijf ik die week op dezelde EC of zak ik in t ergste geval 0,1.

 

Dat heeft bijvoorbeeld ook invloed op de plant, en uiteindelijk weer op de opname van CO²

Share this post


Link to post
Share on other sites

LPG gas gebruiken voor co2 bemesting??? Licht is even toe? is volgens mij een mix van propaan en butaan ??

 

Die schema's zijn altijd richtlijnen. EC waardes zijn gewoon afhankelijk van je plant en je moet gewoon altijd kijken naar je plant. Met veel grond die je kan kopen in de gs hoef je echt pas na 3 of 4 weken bij te gaan voeden. Het is alleen wel erg belangrijk dat je PH waarde altijd in orde is. Is dit niet zo dan kan je eigenlijk niet goed kijken naar je ec waardes.

 

Zo ben ik op dit moment een kweek op steenwol met 5 plantjes aan het draaien op 1x600w in een tent. Ik heb daarbij alles van canna voor hydro. Hun schema is erg vaag vindt er geen duidelijk richtlijnen in staan, alleen de vaste waardes voor de boosters. Heb een beetje mijn eigen richtlijnen erin verwerkt, maar wil nog niet echt lukken. Planten hebben wel erg veel thc (toppen lijken net nat helemaal glimmend). Ik geef met de hand water, maar vind het toch niet zo goed als ik verwacht had. Zo goed als bij AG-13 zijn kweek lukt mij echt niet met de hand, dus de volgende x lekker met drains werken en een pomp.

 

Misschien leuk om uit te rekenen wat het verbruik kost met zo een generator. Je hoeft dan wel niet met flessen te sjouwen, maar je verkrijgt co2 door verbranding. In een gasfles is alleen co2 aanwezig dus er gaat ook niks verloren ofzo, of denk ik nu helemaal verkeerd?

 

En is zo een generator zoals de coolframe nou eigenlijk niet gewoon een geiser. Ik bedoel normaal gesproken produceer je juist warmte met een geiser om warm water te krijgen. Hierbij ga je die warmte weer koelen.

 

Bovendien produceer je altijd wel warmte. Op de site van AN is te zijn dat ze 86% warmte weghalen van de verbranding van propaan. Dit betekend dus dat er nog steeds warmte geproduceerd wordt. Snap wel dat je dan de generator buiten je hok kan hangen.

 

Waar het mij eigenlijk omgaat is dat gas van je gasleiding vrij duur is. Het vullen van een fles Co2 van 10 kg kost je ongeveer 30 euro(ligt eraan waar je naartoe gaat). Daarbij gebruik je ook nog eens water om je hele zooitje te koelen.

 

Het zijn echt allemaal mooie systemen van A&T, opticlimate en Coolframe etc. Maar je verbruik van water op het moment dat je geen grondwater gebruikt is echt abnormaal hoog. Bijvoorbeeld met een ATO-400 waar je op leiding water 14 lampen mee kunt gebruiken. Op de site geven ze een minimaal verbruik van 1944L PER UUR. Dat is echt erg veel. Ff snel rekenen zou je na 4 en halve dag een zwembad van 10x5x2 meter kunnen vullen. Ik bedoel het zijn echt mooie systemen maar dat waterverbruik laat me best wel even schrikken.

 

Volgens mij kan je dan beter zo een split airco unit gebruiken waarbij de warmte naar buiten gaat via de airco

 

 

palla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze ga ik vanavond nog een keer op me gemakkie doorlezen als je het goed vind :lol:

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je vergeet dat als je bv 30kg gas verbrandt je een veelvoud aan co2 krijgt dan als je 30kg koude co2 haalt bij de drankenboer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel

 

Je hebt propaan (lpg) generators en aardgas generators

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was meer een vraag naar palla..

 

Ik dacht ook dat het gewoon kon namelijk maar hij vond het apart

Share this post


Link to post
Share on other sites
wel

 

Je hebt propaan (lpg) generators en aardgas generators

En nou weet ik het niet zeker, maar volgens mij kan de CoolFlame beide...

Maar nogmaals, dit weet ik niet zeker... moet ik ff navragen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...