Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
OuweStijl

CoolFlame CO² generator

Recommended Posts

Het verschil zit m in de diameter van de gassproeier. Branden doet hij op alle gas.

 

Ook zit er bij aardgas een reduceer achter je gasmeter. Als je flessengas of lpg gebruikt moet je wel een los reduceer op je fles zetten. (zo'n plat ding wat ook op je bbq-fles zit) Als je de fles rechtstreeks aansluit wordt de generator een straaljager.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zitten twee verschillende branders bij de coolflame bereep ik , kun je zelf bepalen welke je gebruikt

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je vergeet dat als je bv 30kg gas verbrandt je een veelvoud aan co2 krijgt dan als je 30kg koude co2 haalt bij de drankenboer.

 

 

Ok dat wist ik dus niet! Alleen het voordeel van zo een generator is dat je dus niet met flessen hoeft te sjouwen. Echter op het moment dat je lpg gaat gebruiken heb je toch eigenlijk weer dat je daarmee moet gaan sjouwen. LPG is overigens wel makkelijker te krijgen en goedkoper meen ik.

 

Jammer trouwens dat je niet sneller was TS. Op e-bay stond een mooie met een controller erbij. Die is uiteindelijk verkocht voor 450 euro ofzo. Precies hetzelfde alleen van een ander merk, was omdat het introductie van dat merk is ofzo. Dat ding los kost al 750 geloof ik.

 

Hier een link: http://www.coolgen.co.uk/

ziet er hetzelfde uit als die coolflame...

 

 

palla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook idd een net apparaatje.... Ik ben er al 2 (dit is nu de 3e) tegen gekomen van verschillende merken.

Wonderbaarlijk trouwens dat het allemaal Amerikaanse merken zijn... Ik ben ze nog niet van Nederlandse makelij tegen gekomen iig..

 

Ik koop niet dit soort dingen op Ebay... sowiezo koop ik dit soort dingen op internet

Wil mijn naam (bankrekening) niet gekoppeld hebben aan dat soort dingen.

Ooit een pinautomaat bij een gs gezien? :lol: (misschien ben ik daar wel overdreven in hoor...... online shops zijn er natuurlijk ook niet voor jan lul....)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opzich heb je wel gelijk, anoniemietijd is het beste. Maar dat is sowieso heel moeilijk in deze tijd.

Contant geld moet afgeschaft worden, alleen maar digitaal zodat ze ons lekker in de gaten kunnen houden!

 

Als iemand echt kwaad wil kan dat toch wel. Denk dat een beetje een handig persoon best kan achterhalen wie bij welke account hoort hier!

 

En anders kan je altijd nog iemand volgen die bij de growshop komt. En ik denk meer dat ze daar geen pin automaat hebben omdat ze niet alles aangeven bij de belasting:P ghehe

 

 

palla

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/23/2012 at 10:59 PM, racker said:

Je vergeet dat als je bv 30kg gas verbrandt je een veelvoud aan co2 krijgt dan als je 30kg koude co2 haalt bij de drankenboer.

Dit is echt een heel oud topic. Is ook niet de bedoeling om het topic weer tot leven te brengen.

Maar om nu een nieuw topic te openen en dan naar deze quote van Racker te verwijzen, ging me ook wat ver. Dus daarom maar zo.

 

Met mijn simpele harses dacht ik dat als je met CO2 wilt werken en je geen aardgas kan gebruiken, dat dan een fles CO2 het meest logische was.

Want "100% CO2 zit er in die fles wat verdampt"

Dat leek me dan het meest logische op het eerste gezicht.

Maar volgens Racker zou je voor een hogere opbrengst aan CO2 dus beter een gasfles kunnen kopen dan een CO2 fles.

 

Wie heeft hier ervaring mee?

 

Edit: Na wat gegoogle denk ik dat Racker gelijk heeft, want ik las op een milieu site het volgende:

LPG:

1 liter LPG weegt 550 gram. LPG bestaat voor 82,5% uit koolstof, of 454 gram koolstof per liter LPG. Om deze koolstof te verbranden tot CO2 is 1211 gram zuurstof nodig. De som is dus 454 + 1211 = 1665 gram CO2/liter LPG.

Dus 550 gram LPG verandert in 1665 gram CO2. Oftewel 1 gram LPG = 3 gram CO2.

Stel dat de 30 kg gasfles van Racker LPG bevat, dan wordt die 30 KG LPG omgezet in 90 KG CO2.

Dat is dus 3 keer zoveel CO2 als er in een 30 KG CO2 fles zit.

Lijkt me, als ik de sommen maak. En ik het goed snap.

 

Ik doel alleen op de hoeveelheid CO2. Niet op de uitscheiding van water of meer hitte door een brander. 

 

Edited by Kees A
toevoeging van link en extra gegevens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb er verder geen verstand van, maar ik zie uit Google resultaten inderdaad ook dat een kg aan LPG 3 keer zoveel gewicht aan CO2 oplevert.

Het leek mij ooit wel wat om CO2 uit suiker te halen zoals bier brouwers doen. Alleen heb je dan half zoveel CO2 als suiker (dus 180kg suiker nodig voor 90kg CO2). Zo'n gas brander is vast ook een stuk makkelijker in gebruik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

LPG is ook nog eens veel goedkoper dan CO2 uit flessen. Zeker als je het bij een pompstation zou kopen.

CO2 kost al snel € 1,50 tot € 2,- per liter als je een flinke fles laat vullen. Maar voor kleinere flessen gaat die prijs rap omhoog.

LPG kost bij de pomp maar iets van € 0,50 per liter. Het is daar goedkoper dan bij vulstations voor gassen. Propaan kost daar iets van een € per liter.

 

En voor LPG heb je tegenwoordig ook aluminium en kunststof flessen die een stuk minder wegen dan die klassieke stalen flessen. Komt voort uit de kampeerders-wereld. Dus dat scheelt spierkracht.

Nu mag je sinds een paar jaar geen LPG flessen meer vullen bij een gewoon tankstation, maar moet je naar speciale vulstations. Daar is het duurder en die zijn er niet zoveel. Daar kun je meestal Butaan of Propaan laten vullen. LPG is een menging van die 2. Wisselende samenstelling.

Camperaars hebben echter toch vaak losse LPG flessen in hun camper en door een buitenaansluiting te plaatsen, doen ze bij een pompstation net alsof ze LPG voor aandrijving tanken. 

Ze moeten dan wel een fles hebben die bij 80% stopt (want meer is gevaarlijk) of ze moeten weten dat de fles leeg is en dan bij een 20 liter fles er maar 16 liter inpompen.

 

Zoals ik het begrijp is het ook niet altijd even makkelijk om je CO2 fles te laten vullen zonder veel vragen. Maar dat is hear say en heb ik geen ervaring mee.

Ik dacht nog effe 'je doet net of je een partybedrijf hebt, want die spuiten met CO2 vanalles de lucht in', maar die hebben andere gasflessen (met stijgbuis).

LPG (of Butaan of Propaan) laten vullen bij een vulstation is easy.

LPG laten vullen bij een pompstation mag niet, maar als je iets zou fixen zodat het lijkt of je gas in je auto vult, dan ben je financieel het goedkoopste uit, en kun je bijna in elk dorp of stad wel terecht.

 

Zo doen camperaars dat: Flessen staan binnen. Slang gaat naar de buitenaanvulling die links op de foto te zien is.

Zo tanken ze dus toch LPG waarop ze koken en verwarmen.

Verboden, maar wijdverbreid.

image.png.64eeeb00eb4315d418a0445f99a98906.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...