Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
lectamynol

Graag Jullie Hulp

Recommended Posts

Beste kwekers,

 

Ik ben om 20 maart begonnen aan mijn kweek. 2 northern lights specials (gold ofzo)

Ze doen het redelijk goed denk ik :D

Maar 1tje is een beetje ziek (wil graag een foto posten maar weet niet hoe :bier )

Ze staan in ongeveer 11 liter potten

 

Ik heb om 9 mei fosfor korrels gekregen van een vriend, en ik ben naar een tuincentrum om organische stikstof korrels geweest van het merk DMC

deze heb ik er dan ook direct bij gedaan, niet te veel want eigenlijk weet ik totaal niet hoeveel ik wel mag gebruiken en hoeveel tijd er tussen moet

ook heb ik die dag dan een nieuw zaadje laten ontkiemen

Dat zaadje is op 16 mei uitgekomen, met dat zaadje wil ik in de volle grond planten (hoe bereidt ik hem het best voor om in de volle grond te gaan ). Ik heb hem vanaf het begin al een klein beetje voeding geven met een

laag hydrokorrels onderaan, die andere planten hebben die laag niet :o

( moet je ze ook op de grond leggen want bij andere planten doen ze het ook)

 

Ik zet de planten bij goed weer buiten en anders in de keuken bij een groot raam.

Ik heb ook mini serretjes die ik erop kan zetten van plastic, maar voor de andere 2 zijn die al een beetje te klein.

OOH ik woon in belgie dus growshops zijn moeilijk te bereiken maar ik zal er wel ooit eens geraken :tu

 

Graag vraag ik aan jullie zoveel mogelijk tips

 

U BENT BEDANKT :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

HOUDT HET SIMPEL.

 

volle grond, gat graven om de grond wat luchtig te maken, grond weer in het gat ( het liefst handje bio bizz vaste voeding erdoor heen mengen maar dat hebben ze in het wild ook niet ) ontkiemt zaadje erin en wachten maar..........

 

jonge zaailingen houden niet van voeding, kunnen de wortels verbranden en gaat het plantje dood.

 

In volle grond bijvoeden is bijna nooit noodzakelijk, kan wel een extratje zijn natuurlijk.

 

je zegt dat je niet teveel korrels erbij gedaan hebt maardat je eigenlijk niet weet hoeveel je ervan moet gebruiken, kan dus al een overkill zijn.

 

en je plant hoeft niet naar binnen, buitenseizoen is begonnen dus laat ze maar buiten staan ( alhoewel ik niet weet waar je woont in belgie en of daar nog grondvorst is...)

 

succes met je kweek.

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

géén enkelvoudige voeding gebruiken. Ook van DCM zijn er best complete voedingen te krijgen. NPK moet in verhouding gegeven worden, enkele elementen worden alleen door pros gebruikt om bij te sturen of om zelf een mengsel samen te stellen. Te veel van een element zorgt dat andere elementen verdrukt worden. Met enkelvoudige meststoffen en geen idee van de dosering ga je vrijwel zeker de fout it.

 

Ga je eens goed inlezen voordat je aan dit soort acties begint, er is ook in de beginnerstopics heel veel over voeding te vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeer bedankt !!!!! :D

Ik ben nu al jullie tips aan het toepassen en heb de korrels grotendeels verwijdert.

De planten ga ik nu een tijdje alleen zuiver water geven.

(heb nu wel een complete voeding gevonden met de juist NPK ofzo :o ) Maar die spaar ik voor later mss best

 

Heb dankzij jullie hulp de foto's door en hier moet normaal eentje zijn van het zieke plantje

 

gallery_34375_13999_23757.jpg

 

En dit is een foto van de andere plant die het wel goed doet

 

gallery_34375_13999_3149922.jpg

 

 

Nog een keertje bedankt :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zieke plantje heeft de huid van mijn oma.

Ik mis alleen nog een stoma..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wou voor jullie die mij geholpen hebben het resultaat eens laten zien,

hij is nog volop in groei en hopelijk wordt het een monster plant :)

 

Hier een paar foto's en nogmaals bedankt voor de tips

 

gallery_34375_13999_2274728.jpg

 

En eentje van boven af (vind ik zeer mooi persoonlijk :wacko: )

 

gallery_34375_13999_1691329.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe ziet dat zieke plantje er nu uit dan?

 

of heb je die niet meer?

 

Want in die blauwe emmer was het niet zieke plantje toch...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoe ziet dat zieke plantje er nu uit dan?

 

of heb je die niet meer?

 

Want in die blauwe emmer was het niet zieke plantje toch...

ik zal binnenkort eens een foto nemen, maar hij is wel al veel gegroeid maar nog steeds ziek,

kleine blaadjes, en kleine zijtakken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier ben ik weer met een kleine update B)

 

Heb wat foto's getrokken, maar eerst wil ik jullie iets vragen

 

Heb een nieuw klein plantje uit het zelfde zaad (nothern light special), en deze heeft iets zeer leuk denk ik

Er is namelijk nu al een zeer kleine zijvertakking zichtbaar, bij de ronde blaadjes is er een kant met die vertakking,

en aan de anderen kant groeien nog eens 2 ronde blaadjes denk ik .

 

De foto is niet zo duidelijk, maar zou iemand weten wat die precies is ?

gallery_34375_13999_2038014.jpg

 

Ook had Madara graag nog eens het zieke plantje gezien dus daarom hier een foto'tje, ALS er toevallig iemand nog een oplossing zo weten voor deze zieke plant ALTIJD welkom :huh:

gallery_34375_13999_1019380.jpg

gallery_34375_13999_3166341.jpg

 

En als laatste mijn plant die het wel goed doet :o

gallery_34375_13999_1210233.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...