Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Madara

Is dit meeldauw?

Recommended Posts

Ik was gister een topic hier ergens aan het lezen over scroggen ofzo, ga ik zelf niet doen ofzo, maar daar hadden ze het over meeldauw.. dus ik dacht vandaag ik zal daar eens wat over opzoeken en nou heb ik m'n planten gecheckt.. op sommige zaten wat witte puntjes die heb ik er een beetje met mn nagel vanaf gehaald, wel hier en daar het blad beschadigd per ongeluk maar daar komen ze wel overheen ga ik vanuit, maar op een plant zat een dikke witte vlek, het glinstert ook een beetje in de zon..

 

meeldauw.JPG

 

Is dit meeldauw? en wat moet ik hiermee doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt er wel op, zie growguide meeldauw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het er net wel met mn vinger af weten te wrijven.. is het dan al goed..?

 

En nou gewoon dagelijks goed die planten controleren ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als het echt meeldauw is verwijder ik het hele blad.

 

maar zie growguid en zoekfucntie voor bestrijding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een zwavelveramper erin zetten dat is tegen meeldauw

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je weinig plantjes hebt staan, klein sprayflesje canacure kopen en enkel op t blad sproeien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat cannacure klinkt goed, maar ik moet eerst zo snel mogelijk werk zien te vinden dan, want zit nu zonder geld (en dus ook zonder wiet :o).

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol, met zonder geld bedoel ik dat letterlijk... 0.0 euri.. ofja ik heb nog exact 1 euri in mn portemonee, maar daar moet ik nog een extra zak potgrond voor halen..

 

En stel dat ik 11.50 had had, was ik naar de shop gegaan om wiet te halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Finesse of exact van Bayer werkt ook prima tegen meeldauw,

want dat het dat is is 100% zeker.

ook sproeien met de oplossingen onder de bladeren en op de stam liefst gemengd met Yucca of wat groene zeep om de waterspanning te doen breken

zodat het water niet meteen weer van het blad loopt,..altijd sproeien paar uurtjes voor het licht aan gaat of met licht uit en afzuiging en ventilatie aan. Na 1 week herhalen.

 

Niet het ergste wat je kan overkomen , maar wel meteen behandelen.

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

pas op met groene zeep, ik had eens een klont in mijn spuitfles, klont op de stek, gehele stek dood.

 

magere melk met water wil ook helpen, moet magere melk zijn is te koop bij albert heijn. staat wel info over op het forum, ik weet % niet meer, iets met 90% water 10% mager melk, ik heb het bio geprobeerd met eco style maar dat werkte helaas niet.

 

zsm mee aan de gang NIET afwachten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het enige wat écht goed werkt (en ik heb al héél wat middeltjes gebruikt) is spuitzwavel of zwavelverdampers. Als je nog niet bloeit kun je dat rustig gebruiken. Hou absoluut de aanbevolen dosering aan, je zult residu op je blad krijgen en dat is ook prima preventief. Meeldauw is een schimmel infectie, die wrijf je er niet af. Als je bladeren gaat verwijderen dan heb je op een bepaald moment geen blad meer over. Als je een blad moet verwijderen omdat het geheel onder de meeldauw zit dan ben je veels te laat met signaleren en bestrijden en moet je echt beter gaan opletten. Planten zijn extra gevoelig voor infecties als ze slap hangen door droogstaan (weinig celspanning) of tekorten hebben. .

 

Andere middeltjes:

- magere melk en water

- citroenzuur en kelp (pH net onder de 5)

- waterglas (natriumsilicaat) (bijvoorbeeld Silinal)

- basaltmeel verstuiven

 

cannacure 3 keer uitgeprobeerd maar was niet zo effectief als zwavel. Is daarnaast 4x zo duur als 1 busje zwavel waar je de rest van je leven mee doet :o

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat moet ik hiermee doen?

 

Planten gezond houden :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedkoper bezwavelen: 1 bol knoflook fijnhakken, overgieten met 1 liter kokend water, 24 uur laten staan, zeven, en 5 dagen achteeen vernevelen over je planten. Ik doe het in een thermosfles met goed afsluitende dop, het ruikt nogal, maar je buds smaken daarna beter dan ooit. Werkt bij echte, niet bij valse meeldauw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik jou was zou ik toch maar ff sparen voor een flesje cannacure, heb ook een keer meeldauw bestreden met knoflook en melk en dat werkte opzich goed.

maar de geur die door mijn tuin ( En in mijn wiet zat!!! ) zweefde was misselijkmakend. :verrygood

Iig Veel succes!

 

Groeten, Siebe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meeldauw glanst niet. Als het erg lokaal is zou het ook een slakkenspoor kunnen zijn. Transparant, "wittig" en met glans, wat er op de foto staat heeft er iets van weg.

 

P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinds ik het eraf geveegd heb is er iig niks teruggekomen volgens mij..

Share this post


Link to post
Share on other sites

het lijkt me ook gek dat je nu al last van meeldauw hebt. Meestal komt dat later in het seizoen, als het wat kouder begint te worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet je ook iets dat ik over de hele plant kan spuiten zonder dat het schadelijk is of het wiet smerig doet smaken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...