Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Knakie blind

Verschil root pouch t.o.v. smart pot?

Recommended Posts

Goedemiddag mede forum lezers,

 

Kan iemand mij de verschillen, voor- nadelen van de rootpouch t.o.v. smart pot vertellen?

 

Wat ik van sannies site kan halen is dat beide potten ademend materiaal bevatten en dat dit ideaal voor de wortelontwikkeling is maar verder worden de verschillen mij niet echt duidelijk.

 

Ik ben een optimale (organische) kweek met 18/19 ltr potten aan het voorbereiden en wil de beste keuze maken, als ik de prijs bekijk dan zit daar een flink prijsverschil in 3,95 voor een Root pouch t.o.v. 6,95 voor een smart pot.

 

Iemand die mij op weg kan helpen?

 

Gr.

Knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ze alle 2, beide doen heel goed hun werk.

 

In the long run denk ik dat de smart pots langer zullen meegaan, het materiaal zit veel nauwer, voelt steviger.

Maar aangezien ik nog maar m'n eerste grow bezig ben kan ik daar niet voor instaan :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem een Smartpot en een Rootpouch en probeer ze maar kapot te trekken. :o

De rootpouch is degradable en valt dus op een gegeven moment vanzelf uit elkaar.(let op hij is degradable en niet bio-degradable)

Lastig als er een plant in staat.

De Smartpot gaat ongeveer 10 jaar mee en kan je gewoon in de wasmachine gooien.

 

Succes,

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus als ik het goed begrijp is de werking van de beide materialen gelijk maar gaat de dure smart pot aanzienlijk langer mee?

Maar voor 2 of 3 draaien zou ik geen verschil merken in opbrengst van de planten?

 

Gr.

Knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik verwacht dat je voor 2 a 3 kweekjes geen groot verschil gaat zien.

Het enige wat ik me af vraag is dat als een pot degradable is waar hij dan in oplost. :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doc,

 

Met andere woorden, je vermoed dat er bij het geleidelijk oplossen giftige stoffen aan het medium toegevoegd zouden kunnen worden?

 

gr knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik trek geen conclusie dat laat ik aan anderen over.

Ik geef alleen info en stel bepaalde vragen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Correct me if I'm wrong, maar ik dacht dat die root pouch degradable was als je hem in de grond steekt.

 

Ik kan me niet voorstellen dat die gaat degraden door gewoon gebruik in huis of tent.

 

Toch, 't is door die onzekerheid over dat degraden dat ik laatst voor smart potten heb gekozen.

Die dingen hebben toch m'n voorkeur. Kost misschien wat meer, maar gewoon de machine in achteraf en herbruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een kweekje gedraaid op de Root pouches, die vond ik prima. Ze zuigen alleen teveel water op zo lijkt het bij van onder water geven. De stof zelf blijft namelijk nat. Bij een smartpot heb je dat probleem niet aangezien het plastic materiaal is dat geen vocht zelf absorbeert. De rootpouch is een leuk alternatief, al ligt mijn voorkeur bij smartpots (waar ik ook pepers in kweek).

 

Gr,

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kogel is door de kerk :o , heb besloten toch voor de smart pots te gaan voor de bloei, de 18,5 ltr variant, voor de voorgroei heb ik de kleinste root pouch van volgens mij 4 liter, aangeschaft, moet goed voor de wortel ontwikkeling zijn lijkt mij.

 

Ik hoop dat ik na 3 weken voorgroei mijn tentje van 2.40 bij 1.20 met 32 Kolossun van sannie op 18,5 liter potten vol kan krijgen, moet lukken lijkt mij?

 

Of zal 2 weken voorgroeien al voldoende zijn?

 

Groet,

knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil je toch even meegeven dat het verre van evident is om een plant uit een root pouch te halen.

 

Een van m'n 2 planten ging er vrij easy uit, bij de andere lukte het gewoon niet.

 

Heb die root pouch dan de schaar doorknipt om de plant eruit te halen.

 

Je kan achteraf de pot gewoon herstellen met naald en draad.

 

 

succes met je grow !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het grootste verschil is de prijs en dit kan nogal van invloed zijn als je er meer nodig hebt. de rootpouch is voor mij nog makkelijker versturen als de smartpots

 

De smart pots zijn steviger en zwaarder van kwaliteit en zullen langer meegaan. Beiden heb ik ze met plezier gebruikt al geef ik persoonlijk de voorkeur aan de standaard potten.

 

Om even recht te zetten verkoop ik ze alleen maar en ben ik geen distribiteur van rootpouches

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sannie,

 

Kan jij uitleggen waarom jij de voorkeur geeft aan standaard plastic (neem ik aan) potten?

 

het hele verhaal van meer zuurstof bij de wortels lijkt mij geen broodje aap verhaal, ben benieuwd wat jouw motivatie is om toch ondanks de voordelen van de root pouch / smart potten, de standaard pot te kiezen?

 

Nog andere growers die problemen ondervonden bij het voorgroeien in root pouch?

 

Gr.

Knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begrijp me niet verkeerd, echte problemen heb ik niet met deze potten anders zou ik ze niet verkopen :o

 

Ik gebruik ze momenteel bv voor mijn moeders en het valt me op dat 1 watergift per dag toch maar net aan gaat, helemaal als de plant al wat groter is. Het water verdampende oppervlakte is veel groter bij dit soort potten waardoor er ook meer verdampt.

 

Het is ook een persoonlijke voorkeur

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...