Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Candamile

Eerste keer vervuilde wiet

Recommended Posts

Afgelopen vrijdag voor het eerst sinds een paar maand weer een nieuw zakje wiet gehaald. Ik wilde deze keer weer eens een sativa-wietje. Op internet had ik een mooie shop gevonden in Leeuwarden, dus ben ik daar heengereden. T was Repesteeltje op de grote hoogstraat ofzo.

 

Ik kom daar binnen en alles ziet er wel lekker chill uit daar. Mooi oud interieur, rustige muziek enzovoort. Ik dacht: goh, dit kan wel een blijvertje zijn.

 

Ze hadden niet echt veel soorten wiet en de soorten die ze hadden waren redelijk standaard (powerplant, silverhaze, wat indica's enz..). Ik wilde deze keer een niet al te sterke wiet, omdat ik graag puur rook en alleen maar een lichte buzz wil voelen. Ze hadden ook nog een wietje met een eigen naam (Klein Duimpje) en omdat ik de ervaring heb dat de wietjes die een naam hebben dat overeenkomt met de coffeeshop vaak redelijke soorten zijn, koos ik voor deze. Immers, als je een winkel hebt en je wilt een product met eigen naam, wil je toch ook dat dat product goed bevalt bij klanten, zodat iemand de naam onthoudt.

 

Goed, thuisgekomen draaide ik een redelijke joint; beetje dun en strak. Ik stak 'm aan en tot mijn verbazing gaat hij meteen weer uit. Ik steek hem nog eens aan, neem een flinke hijs en NIKS. Blijkt nou dat er een dik asblok de luchttoevoer blokkeerde.

 

Ik dacht: Zal wel aan mij liggen, ik rol wel een nieuwe. Dus ik rol de meesterlijkste joint die ik zelf ooit heb gerold. Perfecte tip, perfect rond en alles lekker strak (helaas nog niet binnenstebuiten; komt nog wel). Ik steek hem aan en ja hoor: Meteen weer uit en een zwart asblok

 

Toen ben ik er maar mee gestopt en heb wat van mijn voorraadje gepakt. Ik vermoed dat de wiet heel kort is gedroogd en niet is geflushed, waardoor alle voeding er nog inzit ofzo. Hij smaakte ook niet zo super. Bijna geen geur, totdat de wiet wat gegrind was; toen rook hij een klein beetje.

 

Eerste en laatste keer dus dat ik daar ben geweest; jammer van zo'n tent

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou gewoon teruggaan en mijn ervaringen met hen delen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die wiet is gewoon nog nat :o

 

Als de as hard is, en niet aftikt, en de joint trekt niet goed als je er veel wiet in doet, dan is die te nat. (en dat voel je en zie je)

Share this post


Link to post
Share on other sites

OF bewerkt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit krijg je ook als je het met Cola bespuit :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij is echt niet te nat. Wiet verkruimeld echt supergoed in de grinder. De as is bovendien zwart, terwijl de as van goede wiet grijs/wit is en er zo afvalt.

 

Nee, dit is troep.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik moet inderdaad terugkomen op mijn vorig antwoord

 

De wiet is waarschijnlijk bewerkt, heb hier net hetzelfde voor als jij.

Had een paar dagen geleden goedkope wiet van straat gekocht, en de as tikte niet af, was ook wat zwartjes. Maar hij voelde ook nog nat aan.

 

Heb het even te drogen gelegd, ondertussen is die iets droger, maar heb nog altijd hetzelfde voor met die kutwiet... tikt niet af, en als je veel wiet in de joint doet, trekt die voor geen meter. Wiet ruikt naar vage vuile chocolade, weet niet wat voor kutzooi dit is...

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

goedkoop is duurkoop. niemand doet goede wiet weg voor een lage prijs, tenzij het voor vrienden ofzo is.. beter zoek je een vast dealertje met mooie wiet en laat je de straatschoffies links liggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is erg vreemd,

ik ken "de repel"als een shop met een zeer goede naam.

Natuurlijk kan dit veranderd zijn, ben er al een tijdje niet geweest,

maar dacht laatst toch weer complimenteuze dingen te horen.

Moet je zeker mee terug gaan, dit zal goed behandeld worden,

en anders verdient dit topic een extra !

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik hoorde ook goede reviews van mensen en las ze op het internet. Ik weet alleen niet wanneer ik weer in Leeuwarden ben :o Zal wel een hele tijd duren.

 

Het lijkt mij leuk om daar vaker te komen en ik wil ze door dit topic geen slechte naam geven, maar ik schrok toch wel gisteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mss dat een maatje in de buurt is, die kan is ff kijken.

En ach, zelfs de beste maken foutjes,

dus het kan hen gewoon ook "ontglipt"zijn,

alhoewel vervuiling echt niet tof is natuurlijk.

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom rook ik de wiet ook eerst in de shop voordat ik naar huis ga.

Is het niet oke dan zeg ik er iets van. Heb het ook 1 keer gehad dat ik thuis zat en het niet te roken was. Meteen terug gegaan en nieuwe wiet gekregen. Is al duur genoeg en dan wil je natuurlijk wel genieten vanhet verdampen van je centen :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou de shop zeker even bellen met deze klacht, ik geloof nl. niet dat een goede shop dit expres verkoopt. Misschien is de wiet inderdaad bewerkt of gedompeld in een vloeistof (lood oid.) om hem zwaarder te maken. Als het een goede shop is, dan komen ze je hierin zeker tegemoet, want dan kunnen ze verdere klachten voorkomen bij anderen.

 

 

Daarom zweer ik bij BIO en als je eenmaal een paar goede adresjes hebt, dan moet je die koesteren. Er zijn nl. steeds meer laaierlichters die voor geld de boel oplichten, maar bovendien spelen met jou gezondheid. :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd erg vreemd, ik kenn de repel ook als een goeie shop. kom er af en toe wel 's, is alleen wat lastig dat ze met 6jes en 12jes werken ipv 5jes en 10jes. maar heb nog nooit zoiets daar weg gehad, en had ik ook niet van hen verwacht. laatste wat ik daar weg had was red diesel, en die was heerlijk.

heb ook best veel vrienden die bijna alleen naar de repel gaan, de repel staat bekend als goed maar wel wat duurder als de rest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm dit klinkt me niet geheel onbekend in de oren moet ik zeggen..

was een week of 2 geleden ook bij de repel en heb daar ook een zak klein duimpje gehaald.

en ook daarbij moest ik inderdaad vaker als "normaal' mn jointje opnieuw aansteken, maar asblokken heb ik nooit gezien.

 

zelf had ik een beetje het idee dat het drogen wat te wensen overliet, mag teminsten hopen dat voor de prijzen die bij de repel worden gerekend de wiet wel schoon is..., maar ben niet echt bekend op dat gebied.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jullie hebben nog geluk van de shops maar in belgie is dit dagelijkse kost, dealers die wiet besproeien met allemaal rommel :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

daaarom kun je ook beter je eigen wietje kweken weetje zeker dat er niks raars mee is gebeurt

Share this post


Link to post
Share on other sites

"kan gebeuren" "de beste maken fouten" ..

 

mwa ik vind dat een coffeeshop verantwoordelijk is voor hetgeen over de toonbank gaat.. een plukje met wat rot erin, tja dat kan de beste overkomen.

 

maar als je een partij bewerkte wiet (gaat toch meestal om flinke aantallen die ze inkopen, kg'tje is niks) in handen hebt en dat als coffeeshophouder niet doorhebt, dan ben je blind. of je vind het wel best dat dat wietje 3x over de kop gaat ipv 2x.. en de klachten voor lief neemt en net doet of je neus bloed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grijze as..... Goed gespoeld

 

Zwarte as..... NIET goed gespoeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grijze as..... Goed gespoeld

 

Zwarte as..... NIET goed gespoeld.

 

------

gaat dit altijd op??

heb dit wietje zelf ook gerookt,, en kon nou niet zeggen dat er een vreemde smaakje aanzat,

en dacht toch altijd dat bij niet goed spoelen ook een "voedingssmaakje" achter bleef? of vergis ik me daar in.

 

wel was het zo dat ik een keer bijna chagrijnig werd door het vele aansteken, terwijl een relax een jointje wou roken.

en nu ik er een beetje overna heb gedacht zal er waarschijnlijk een zwarte(re) as zijn geweest maar dat is me persoonlijk niet bij gebleven.

 

was ook een wietje waar je best wel lekker stoned van werd verder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nouja, vervuild of niet goed gespoeld (ik riep zelf ook al slecht gespoeld als mogelijke oorzaak), het is en blijft helaas niet te roken in een pure joint. Misschien dat je het niet zo snel merkt met tabak erbij, maar in mijn pure joint werd er een keiharde laag as aan de buitenkant van de "cone" gevormd. De wiet in de kern van de cone verbrandde daardoor niet. De aansteker erbij houden hielp zelfs niet, alleen het papier brandde eromheen weg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...