Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

racer

1 ste ronde in een tent

Recommended Posts

@ bc leuk dat je even mee komt kijken fijn dat je de dames mooi vind.ik heb eerst in een hok ook de hele kweek 5,8 gehanteerd maar amnees kwam met een tip en die ben ik gaan hanteren alleen iets te snel na 6,3

a

@amnees ok dit was dus iets te snel verhogen naar 6,3 . ik neem aan dat als er geen negatieve gevolgen nu zichtbaar worden ik nu het best op 6.3 kan blijven zitten ? of de volgende beurt toch iets lager doen

 

greetz racer

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste leden,

 

Even een vraagje ben een aantal daagjes niet meer in de tent wezen kijken nu zag ik wat meer geel blad en blad wat behoorlijk roest vlekken liet zien. Ik zelf heb het idee dat dit een magnesium probleem is maar durf het niet met zeker heid te zeggen. De aarde die hier gebruikt is is al meerdere malen gebruikt vandaar dan mayby ook het tekort.

Heb een foto toegevoegd maar geen super kwaliteit maja. Kan iemand mij een uitsluitsel geven ??

 

gallery_30907_13955_2336653.jpg

 

m.v.g. racer

 

Er komt ook weer snel een foto update

Share this post


Link to post
Share on other sites

waardeer je je aarde op als je een nieuwe ronde start met gebruikte aarde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb deze ronde niks toegevoegd aan de aarde voordat ik opnieuw starte :)

 

greetz racer

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is een calcium tekort, en toe te wijden aan het feit dat je je aarde niet hebt opgewaardeerd met kalk, of mearl, of wat anders.

Share this post


Link to post
Share on other sites

shit man, hoe kan ik dit nu het beste corrigeren ?? Welk goedje kan ik nu het beste halen om ervoor te zorgen dat dit weer recht getrokken word ?

 

greetz racer

Share this post


Link to post
Share on other sites

hierbij tevens nog ff een foto update weer een aantal daagjes met nu dus een tekort probleem wat we hopelijk kunnen oplossen.

vandaag word er alleen water gegeven met een ph van 6.3 . Inmiddels is het dag 37 12/12 en de toppen beginnen al goed dik te worden naar mijn mening.

hierbij foto's hoe het er nu bij staat.

 

gallery_30907_13955_320486.jpg

 

gallery_30907_13955_3447666.jpg

 

gallery_30907_13955_33437.jpg

 

gallery_30907_13955_2637546.jpg

 

gallery_30907_13955_1191678.jpg

 

gallery_30907_13955_1431163.jpg

 

Deze foto's zijn aan de rechterkant van de tent en hier speelt het probleem het meest.

 

gallery_30907_13955_677300.jpg

 

gallery_30907_13955_1278277.jpg

 

greetz racer

Share this post


Link to post
Share on other sites

goede avond mede leden,

 

Ik heb ondertussen alles eraf en gedroogt. De linker kant van de tent dat waren mooie toppen en de rechterkant was wat minder zat duidelijk een verschil kwa dikte in.

Maar al met al na het drogen is er nog een 683 gram droog uit gekomen. De volgende ronde zal waarschijnlijk met minder planten zijn en nieuwe potgrond.

 

m.v.g. racer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kon beter, maar alsnog een lekkere stapel wiet ;)

 

Geniet ervan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

toch fijn dat je even je verslag afmaakt ;) ...werden ze bladeren echt heel erggg :innocent: ??

 

 

tja...zo´n kalk fout maak je maar 1 keer.....1 eetlepel per pot ...

een kilo mearl kalk heb je voor 1 euro de kilo :whistling

 

op guerilla gebruik ik kippemest...daar zit al 10% kalk in..... :)

dus dat scheelt me een zak AZ kalk als je bv koemest gebruikt...op guerilla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alsnog aardig gedraaid ;)

Heb ook een 240 gehad en vaker aan 1 kant van de tent of in een hoek wat mindere planten gehad en dit lag altijd aan de luchstromen in de tent zelf. Met actieve inblaas vanaf rechts had ik het aan de linkerkant en met passief en 2 clipfans in de hoeken had ik het in het midden van de tent tegenover de filter.

 

Kijk ik naar jouw opzet afgelopen keer had je links een ventilator staan die alles naar rechts blies en laat uiterst rechts tegen de wand nu net er zo verrot bij hebben gestaan... als je al een probleempje met je planten hebt dan tikt het ineens dubbel aan.

 

Volgende ronde meenemen in je setup en kijken of het beter gaat?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb 2 600 watt lampjes erin hangen en een 325 m3 slakkenhuis met filter.

 

 

2 lampen belichten je tent niet optimaal, dus dat een reden zijn dat er planten achterblijven

 

maar met enkel een 325m3 slakkenhuis hoef je ook niet extreem veel verse lucht aanzuig te verwachten, ik heb op hetzelfde formaat tent een 2500 m3 afzuig staan die met 3 lampen aan op 100 % draait op het moment. 3 passieve inlaten. denk dat die iets meer zuurstof aanvoeren : )

 

succes met je 2e ronde

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor jullie reactie's

 

@ hansworst het had idd beter gekund, eigenlijk al verkloot door geen toevoeging toe te voegen aan de gebruikte aarde. Tja en dan idd de rechterkant die minder was.

 

@ Carpe_diem zeker maak ik het topic af had eigenelijk nog wel meer foto's toe willen voegen maar helaas door werk druk en andere drukte is het niet meer gelukt. En de bladeren werden bij veel planten echt wel erg ja dus die grotendeels maar met de hand eruit gepulkt hahha :verrygood . En de nieuwe ronde zal met nieuwe aarde zijn en denk met 8 speciekuipen waar er ieder 5 in komen te staan.

 

@ lostchild jij bent dus ook bekend met het probleem denk dat ik nu iets ga maken zodat er een slang in het midden van de tent licht die verse lucht verspreid door de tent hopelijk gaat het helemaal goed komen de volgende ronde.

 

@ jeice ik heb het filter toen der tijd nog aan gepast naar een groter had de boxen toch staan dus dat is aan gepast. had aan de andere kant van de ventilator een 250 mm slang erin gehangen door een doorvoer die verse lucht aan zoog.

 

@ amecheesia ik heb plus minus 5 weken voor het eerst pas pk 13-14 mee gegeven in een hoeveelheid van 50 ml en een week later 100 ml zo tot twee weken voor de oogst toen kregen ze 150 ml en de laatste week alleen water.

 

Allemaal bedankt voor de reactie's hopelijk volgende ronde beter. Toch weer vanalles geleerd

 

greetz racer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...