Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Aftellen? Whazzup doet eh...

Wietforum poll  

110 members have voted

  1. 1. Wat vinden jullie van de kwaliteit van de inhoud van het forum in vergelijking met 4-5 jaar geleden?

    • Sterk verminderd
      4
    • Verminderd
      12
    • Gelijk gebleven
      17
    • Verbeterd
      63
    • Sterk verbeterd
      14
  2. 2. Wat vinden jullie over de sfeer op het forum in vergelijking met 4-5 jaar geleden?

    • Erg verslechterd
      6
    • verslechterd
      35
    • Gelijk gebleven
      42
    • Verbeterd
      21
    • Sterk verbeterd
      6


Recommended Posts

Congrats whazzup! En bedankt voor alle moeite en inzet die je voor ons doet.

Ik doe nu bijna 2 jaar mee met lezen en grow reports.

vanaf dag 1 zwaar verslaafd geraakt :D ik waardeer alles wat hier gebeurd!

 

 

De ere gallerij heb ik eerder een paar nominaties gegeven (polletje,guesswho en henkiedepenkie bijv.)

het wordt denk ik erg moeilijk om tussen al die topics de mooie ertussenuit te vissen, helemaal nu er veel oude leden weinig actief meer zijn. Sowieso vind ik dat erg jammer. Er zijn mensen die ik vanaf het begin heb gevolgd, later even uit het oog verloren. en daarna nooit meer een topic terug gezien. :o

 

Mischien een soort nominatieknop in elk topic met sterren oid?

 

Grts OK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat vinden jullie van de kwaliteit van de inhoud van het forum in vergelijking met 4-5 jaar geleden?

Iets Verbeterd

 

Wat vinden jullie over de sfeer op het forum in vergelijking met 4-5 jaar geleden?

Zwaar verslechterd

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ook van mij gefeliciteerd met deze mijlpaal. knap gedaan en met name en knap forum opgezet met mensen die daadwerkelijk weten waar het over gaat en dit ook kunnen overbrengen.

 

Ik ben te kort hier om enigzins iets te kunnen melden over de kwaliteit verbeteringen of andere zaken ik ken tot nu toe alleen de isp drama's maar die zijn opgelost heb ik het idee.

 

Nog wel even een klein puntje ik hoor steeds mensen het hebben over het feit dat de oude garde de nieuwe lichting niet goed behandeld en dat er wat hard gepost word.

Ik ben hier als een complete idioot aan het posten geweest en wist niks van het hele kweekproces maar heb tot nu toe nog helemaal niets van deze zogenaamde onvriendelijkheid gehoort of vernomen. ik heb fouten gamaakt die erg dom zijn en men heeft mij dit altijd op een vriendelijke manier verteld en goeie tips meegegeven.

 

Van mijn kant dan ook even het weerwoord over dit zogenoemde elite gedrag "ik verneem daar helemaal niets van :o "

 

Zo dat is eigenlijk het enige hahah rest mij niks anders te zeggen ga vooral zo door want dit forum is echt een enorme database van kennis aan het worden met vriendelijke mensen en bekwame mods. ik geniet nog steeds van mijn nieuw gevonden hobbie met name dankzij dit forum :D (had anders allang de handoek in de groene kweekring gesmeten haha :bier )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Whazzup!

Ik heb niet gestemd, want 4a5 jaar geleden was ik nog niet op het forum.

 

Ik vind het forum geweldig! Ik vind het van onschatbare waarde voor alle growerrss

Het is erg educatief en soms ook vermakelijk.

 

Al die newbees hebben het maar gemakkelijk. Alles wat je weten moet onder handbereik.

 

 

We zullen zelf moeten zorgen dat er nog wat lekkers, organische gekweekt en zonder bestrijdingsmiddelen te roken is.

Dat het steeds moeilijker zal worden om dat nog ergens te kunnen kopen is mij wel duidelijk.

Ik vind dat het wietforum een verschrikkelijk belangrijke rol speelt in deze kwestie.

Het helpt mensen onafhankelijk te zijn.

Onafhankelijk van alles waar wij eigenlijk allemaal niets mee te maken willen hebben.

De Opsteltens, de Ruttes, de CDA/ers, de klein burgelijken.

Dikke vinger voor ze allemaal! Wij regelen het zelf wel! En het wietforum helpt ons daarbij.

 

Whazzup dat ik fan van jou ben, dat wist je al. Jij bent ongelofelijk belangrijk in dit geheel.

Kennis dat is de basis. En dat zit bij jou meer dan goed. Echt respect dat je altijd weer klaar staat om

dat bij ons te delen.

 

Min puntje vind ik soms wel de behandeling van nieuwkomers. Je krijgt een hoop regels voor gesnauwd, een politie staat is er niets bij. Als ik zo behandeld werd was ik gelijk vertrokken.

Iets meer openstaan voor nieuwe dingen zo sommige leden ook wel sieren.

 

Het meest heb ik gelachen om Jantje met zijn plantje. Echt wereld literatuur was dat topic.

technisch heb ik het meest geleerd van polletje

over smaken heb ik nog nooit zo goed gelezen als in de topics van sticky

en een zwak heb ik voor PH Donner

en het geilst ben ik geworden van de topics van AG 13.

en van A5 ben ik ook fan.

 

En buiten catogorie is natuurlijk Sannie. Stille kracht op de achtergrond. Maar jullie weten het allemaal, stille waters hebben diepe gronden! Die krijgt nog een keer een ridderorde.., die hij dan vast en zeker zal weigeren!

 

Lang leve het wietforum!!

 

groetjes van Sam :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben iemand die zelden wat post, zie dit als een positief iets, het antwoord op mijn vragen kan ik altijd wel ergens vinden op dit omvangrijke forum. De sfeer is wellicht iets minder ons-kent-ons, dit lijkt me ook niet mogelijk bij zoveel gebruikers. Als growguide is deze site zeer compleet, misschien zelfs iets te compleet. De zoekfunctie zou wat mij betreft iets beter mogen, ik merk dat heel veel vragen 10 keer gesteld worden. Van de ene kant is dit natuurlijk een oorzaak van de enorme hoeveelheid dubbele informatie, van de andere kant denk ik ook een gevolg. Immers, als je iets niet snel kan vinden dan begin je gemakkelijk weer een nieuw topic. Door meer te verwijzen naar een sticky en "overbodige" vragen te verwijderen wordt de overzichtelijkheid misschien iets groter.

 

Verder ideaal forum, in alle opzichten toegevoegde waarde voor elke kweker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier ook nog niet zo lang lid, maar het forum is imo meer dan je ervan kunt verwachten wanneer je je registreert. Dat de sfeer wat achteruit gaat naarmate een board groter wordt zal je altijd zien, desalniettemin prima sfeer lijkt me zo. Veel interessante verslagen gelezen.. ook de wat oudere, al mn vragen kunnen stellen... behulpzame members. Ik heb hier binnen 3 maanden tijd meer geleerd dan van 2,5 jaar kweken met mensen die zogenaamd wel weten hoe het allemaal moet, en daar ga ik de vruchten van plukken. Goede zaak ook dat veiligheid in een hoog vaandel staat, dit kan mij niet vaak genoeg benadrukt worden.

 

Congrats en veel succes in de toekomst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk, mooie input weer, daar kunnen we wat mee en daar gaan we ook wat mee doen.

 

@hocus pocus: je bent wel aan je 9e leven bezig hier op het forum, je weet dat we echt een zero tolerance beleid tegen bedreigingen hebben, en als het niet aan die betreffende mod had gelegen was je hier wat mij betreft nooit meer welkom geweest. Dat voor jou persoonlijk de sfeer daardoor veslechterd is heeft niets te maken met de sfeer op het forum. Dat je hier nog steeds bent is het levend bewijs dat we zorgvuldig met bannen van leden omgaan.

 

Statistics voor permanent bannen overigens: Dit jaar 4, waarvan 1 wegens veels te jong (voor te jonge leden stellen we de account normaal uit tot de 18e verjaardag), twee wegens herhaaldelijk handel via het forum en één die vond dat hij het allemaal beter kan. Die laatste wensen we natuurlijk veel succes maar dan geen herhaaldelijke spam hier op het forum. Dus dat imago dat we zomaar bannen dat is niet terecht. We stellen wel eens een account even uit om het betreffende lid te laten afkoelen als hij oveer de schreef gaat. Dat werkt meestal de-escalerend. Aan de poort hebben we dit jaar al 64 dubbele registraties geweerd. Dat zijn over het algemeen leden die in eerste instantie een beetje de fout in gaan op het forum of geband zijn en een "schoon" nieuw leven beginnen. Helaas, we zijn niet van de reclassering :D. Ook zijn er leden die alleen maar uit zijn op handel en daarom regelmatig hun naam willen wijzigen. 0 posts veel pm en dan 3 maanden weer registreren? Dat hoef je maar één keer te doen.

 

Ik kan iedereen toch ook eens adviseren om te gaan kijken hoe de omgangsvormen op andere fora zijn, met name de internationale. Dan schrik je je af en toe te barsten hoor, en zijn we hier redelijk heilig en zeer vriendelijk :D

 

Een rode draad is het afzeiken van nieuwe leden. Dat gebeurt inderdaad, maar er zijn ook nieuwe leden die weigeren te zoeken en zelfs nog dezelfde vraag is 3 verschillende secties stellen, er zijn natuurlijk wel extremen. Ook daar hebben we al regelmatig aandacht aan besteed. Waarom zou je iemand afzeiken terwijl je in dezelfde tijd de oplossing kunt geven en eventueel kunt verwijzen naar het goede topic? Als je dat laatste doet dan zal de oplossing ook in de zoekresultaten te vinden zijn. Als je je er aan ergert dan heb je de report button. Reageren is niet nodig als je je er aan ergert, veel beter voor je hart ook :D.

 

De reden dat we ieder jaar weer vragen krijgen over de gele blaadjes, spint, meeldauw etc. is ook omdat nieuwe leden niet gewend zijn om de zoekmachine goed te gebruiken. Een paar tips:

 

1. Gebruik de juiste zoektermen

2. Gebruik zoektermen in combinatie, bijvoorbeeld +gele +blaadjes geeft alle topics met gele blaadjes (vergeet de + niet als ze allebei moeten vooorkomen!)

3. Zoek niet de gehele posts, maar zoek in de titel. Vandaar dat he zo belangrijk is dat de titels van de topics goed de lading dekken. "Help!" is geen goede titel :)

4. Doorzoek niet het hele forum, maar slechts de secties waar je een antwoord verwacht. Dat kun je in de zoekmachine ook opgeven

5. Als je in een forum of een topic zit heb je onderin ook een zoekbox, waarmee je, beperkt tot dat topic of forum, kunt zoeken.

 

Dan tenslotte, ieder nieuw lid krijgt van mij de volgende welkomst-pm:

 

Hi <nieuwe gebruiker>,

 

Leuk dat je je bij ons heb geregistreerd. :o

 

Begin aub met het lezen van dit topic, hierin staan een korte opsomming van de regels en ik verzoek je dat goed door te lezen :bier voordat je iets post op het forum.

 

Voor beginners is dit topic erg aan te raden, hier staat veel info in om goed van start te kunnen gaan.

 

Zou je zo vriendelijk willen zijn je hier even voor te stellen aan alle users? :tu Is wel zo leuk voor alle andere users zodat ze gelijk weten wie je bent. En als je tijd hebt kom dan ook eens kijken op onze chat...

 

Verder wens ik je veel plezier hier op 't forum.

 

Groeten,

 

Het Wietforum team :tu

 

Ik denk dat we algemeen wel kunnen stellen dat de kwaliteit van de informatie op het forum verbeterd is. 40% van de leden geeft aan dat de sfeer verslechterd is, 60% geeft aan dat hij gelijk gebleven is of verbeterd. Ik vermoed als ik de reacties bekijk dat de beoordeling van die slechtere sfeer veel verschillende oorzaken heeft en soms heel persoonlijk is en niet representatief voor het forum an sich, maar algemeen is het wat minder gemoedelijk. Dat is volgens mij ook een afspiegeling van de maatschappij em het huidige soft drugs klimaat. Maar in vergelijking met de drama's op andere fora (kijk momenteel eens naar het MrNice forum) zijn we een heel gezellig clubje ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Misschien wat handig zou zijn en het is een must have!!!

 

Een gratis APP voor de iphone of andere besturingssystemen, zodat we ook onderweg up-to-date kunnen blijven. Dat Kan en mag niet meer ontbreken Anno 2012! :o

Er zijn apps waarmee je invision board fora op je iphone kunt bekijken, gratis van invisionboard. Met de nieuwe upgrade van het forum kun je die straks ook voor wietforum gebruiken, op opengrow werkt dezze reeds.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach wat is sfeer..................... Ik heb ook gestemd!!! :o

Van harte Whazzie.....ouwe reus!! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind de sfeer gelijk gebeleven zoals ik eerder zei maar ik denk wel dat er groepjes

vorming als je het zo kan noemen is. De een kent de ander goed, en men zit vaker op

elkaars topic te posten/ reageren als bij onbekenderen. Was toen ook zo en ik maak

mij er niet zo druk om.

 

gr, Zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk zo zie je maar weer dat er nog best wel wat "jong oude garde" over is

 

wij zijn de oudere jongeren van het forum Riesje :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groepjes en afzeiken zijn van alle tijden. :o

 

Ouwe Fellie met je zoveelste post hier echt diep respekt!

Ik ben hier nu bijna 3 jaar en weet dus ook niet wat de "sfeer"was die tijd.

 

Het was mijn bedoeling om ALLEEN een G-grow op mijn manier te posten.

Gekgenoeg zijn het er meer geworden en sinds die tijd heb ik veel nieuwe dingen gezien,gelezen en ook zeker geleerd!

En nee ik ga niet vreemd met/op andere fora's hoogstens een linkje die ik klik en lees dus weet ook niet wat daar dan voor een sfeer is.

 

Ben wel in voor een nominatie knop idd en zou meteen dat topik van Sam nomineeren :D

 

Ook aan de andere Mod's,THANX en ga zo door!

]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Whazzup thanks voor al het werk wat je hebt gedaan en nog doet voor dit forum :o

 

Het is goed te zien dat we nog steeds allerlei meningen hebben over het forum wat voor mij een soort weerspiegeling is van de maatschappij lol

Wat belangrijk is dat we een open forum blijven !

 

De opmerkingen dat nieuwkomelingen niet netjes behandeld worden neem ik zeer serieus en zal op de volgende mod meeting zeker ter sprake komen en bespreken wat we daar aan kunnen doen, of zou dit ook een weerspiegeling zijn van hoe we zijn :D

 

Wij blowers moeten dat toch beter kunnen en zouden juist een groter geduld factor moeten hebben als de nuchtere medemens.

 

Alle leden bedankt voor het maken van wat het forum nu is

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Respect voor je enorme aantal posts! Ik ben ook wel een tijd forumjunkie geweest, maar jij verslaat iedereen. Ongelofelijk wat een geduld je hebt met vragen die al 100 keer gesteld zijn.

 

Ik denk weleens met weemoed terug aan 'vroegâh' toen het allemaal wat kleiner en intiemer was, maar dat is de keerzijde van het succes. Het is ook wel logisch dat de oude garde niet meer zo actief is. Op een gegeven moment leer je weinig meer bij en verlies je je interesse. Behalve Whazzup zijn mijn forumhelden o.a. Atmosphere die het kweken uit zaad op de kaart heeft gezet, Rataplan, Sannie, Bambo, TAW, Riesje, Rainman, Doc en Torsti (met excuses aan iedereen die ik vergeet). Ik ben een beetje afgehaakt toen een paar popiejopies op het forum zijn gekomen die alleen maar op elkaars topics reageren en die met onzinnige replies sommige interessante topics volledig onleesbaar maken. Wat moet je in vredesnaam met topics met 30 pagina's aan reacties waarvan 90% off topic is? Ik lees nog wel regelmatig, maar heb vaak geen zin meer om te posten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook een goed punt Jan. Ik heb vaak liever dat er wat minder gereageerd wordt en als er dan gereageerd wordt dan on-topic. Wellicht moeten we daar wat meer op sturen. Ik word er ook wel eens moe van om 5 pagina's onzin door te spitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Behalve Whazzup zijn mijn forumhelden o.a. Atmosphere die het kweken uit zaad op de kaart heeft gezet, Rataplan, Sannie, Bambo, TAW, Riesje, Rainman, Doc en Torsti

Dat zijn een paar namen die niet mogen ontbreken in de Wietforum Hall of Fame!

Ik mis de sappige opmerkingen van TAW nog iedere dag... :o

 

Nog een paar (in mijn ogen) grote namen:

Ert, Paffie, Tokkie, Miss J, Mad Scientist, Silver, Dokkie, de glazenwasser, BBB, Stijlloos, Blowmonkey, Blauwezand, Fotografe, Stumper

 

Wat leuk om allemaal weer eens terug te kijken! Ik begin vanaf nu op pagina 80 bij de indoor verslagen. :bier

 

Good old times... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

een aantal van hen komen nog steeds af en toe en enkelen zie ik nog steeds regelmatig of af en toe persoonlijk

 

pagina 80 :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Whazzup, gefeliciteerd met je 20000ste en meer posts,waarvan de meeste streng maar rechtvaardig zijn, evenals informatief en met een vleugje humor.

Dankjewel voor de leuke meetings en lezingen waar we steeds zo hartelijk ontvangen worden en dankjewel om me de betere helft van Racker te noemen....;-)

 

Een toost op nog vele jaren leesplezier en geschrijf en ontmoetingen op meetings vanwege

 

MissRacker

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga er bijna van blozen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gefeliciteerd! Best een mijlpaal 20K+ posts.

 

En gelijk daarover, ik haak aan bij Jan de Ripper. Er zijn vele topics gekomen waar je de eerste 5 - 10 pagina's zo kan overslaan omdat er niets zinnigs in staat. Ik heb geen zin om 100x te lezen 'zet em op' 'hou ze groen' en dergelijke. Dit haalt voor mij de kwaliteit naar beneden, het kan best dat verder in het topic zware materie wordt besproken. Ik heb al afgehaakt. Een like systeem zou een oplossing zijn, je topic/posts is gelezen, en mensen haken aan of willen meer zien. de oeverloze stroom onzin berichten is gelijk ingedamd.

 

Een 'Best of the Best' lijst zou erg mooi zijn! Topics die gestript zijn tot waar het omgaat en die compleet zijn ( geen missende foto's). en die een een belangrijk punt vertegenwoordigen.

bijvoorbeeld, kijk voor meer info voor DWC in deze topics:. Wellicht voor in de growguide?

Gelijk hierop aansluitend, snoeien in ouwe topics waarin foto's niet meer werken of posts zijn weggehaald zou het zoeken ten goede komen.

 

Sfeer is altijd persoonlijk, en groepjes zal je altijd hebben. veelal omdat zij een harde kern vormen op een forum. doe je niets aan. Zo ook de 'newbe' vragen, je welkomPM is mooi, het is net als een users agreement, niemand leest dat. Dat er dan streng op gewezen wordt vind ik niet meer dan terecht. Ook als nieuw lid heb je verantwoordelijkheden, schuilen achter het feit dat je nieuw bent is onzin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Whazzup.

 

Ben al een redelijke tijd lid, en in tegenstelling tot jou meer op de achtergrond aanwezig, maar wel dagelijks!

 

Ik heb dit forum zien groeien, ik weet nog wel dat er in mijn tijd toen ik wat dingen vroeg de antwoorden van een select clubje af moesten komen, en als die niet online waren kon je lang wachten op een goed antwoord.

 

Tegenwoordig staat er zoveel info op en ook veel dubbel, vragen hoeft in principe niet meer (Als de zoekfunctie het deed :/ want die google zoekfunctie word je lijp van.)

 

Dankjewel voor al je inzet :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe de zoekfunctie doet het alweer een tijdje hoor :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowhazzup

 

whazzup congratulations 20000 posts

gallery_7335_4882_5380.jpg

 

was up

 

het forum is sterk verbeterd heb ik gestemd en de sfeer ook .

dit forum is een live growbible geworden .

een schat aan informatie voor beginners en gevorderden .

wietfacebook eigenlijk .

en er word door iedereen zn cyberleven geleefd .

met discussies humor ergernissen afgunst jaloezie met ruzies en scheldpartijen een afspiegeling van het dagelijks leven, online .

en allemaal stout bezig en dat geeft een soort speciale band een bloedbroederschap .

en beginnende leden met een (domme vraag)worden soms wel eens afgebekt .

maar een domme vraag leverd ook vaak en dom antwoord op .

en die jongelingen die hun vader en moeder het niet mogen weten geweldig toch.

maarja regels moeten er zijn en een bannetje word je niet minder van .

tis een komen en gaan van mensen.

en ik blijf er van leren .

de smartpot vind ik persoonlijk een giga sprong vooruit .

zulke dingen pik je hier allemaal op .

en achter de schermen zal er een pens vol werk in zitten een forum als dit op de been te houden .

waarvoor respect .

wietforum forever .

 

hg

m

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi geschreven macerror :verrygood

En wat die smartpot aangaat ,...helemaal mee eens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...