Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

StonedBob

beginnende stekjes....

Recommended Posts

Ik heb een aantal zaadjes (Snow White, Early Misty) en het zijn nu stekjes maar zit nog met een paar vraagjes:

Me kamer is nogal droog maar ik heb geen meter dus weet niet wat de PH is maar heb nu boterhamzakjes omheen gedaan, had gelezen dat dat goed voor de groei is... maar me bladjes zijn nog niet geel ofzo dus zal dit goed zijn?

Welke voeding is het beste ervoor, ik gebruik nu gewoon stekgrond van de Intratuin maar moet nog voeding halen maar welke raden jullie aan?

En hoeveel voeding heb je ongeveer nodig per plant, per dag?

Ik ga ze als ze groot zijn buiten plaatsen :o

 

Alvast Bedankt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voorlopig kun je vooruit met overpoten en watergeven. De nieuwe grond steeds bevat weer voldoende voeding om weer ff verder te kunnen.

Waar komen ze buiten uiteindelijk in te staan dan :o

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voorlopig kun je vooruit met overpoten en watergeven. De nieuwe grond steeds bevat weer voldoende voeding om weer ff verder te kunnen.

Waar komen ze buiten uiteindelijk in te staan dan :)

ok maar wanneer moet ik ze dan ongeveer voeding geven

en waar ze komen te staan tja ;) dat ga ik jouw nie vertellen :o ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb net de zakjes eraf gehaalt en wow ze zijn echt vet gegroeid sommige zijn al 10 cm :)

maar wanneer moet ik ze verpotten, ik heb ze nu in potjes van 9cm diep en 8.5 bij 8.5 wanneer komen de wortels dus tot het einde ?

 

die dingen groeien trouwens echt als kool :o

Share this post


Link to post
Share on other sites
zijn er trouwens nog truckjes om te kunnen zien of het een mannetje of vrouwtje is ? zal wel moeten w8te tot de bloei :o

als de plant haartjes heeft is het een vrouwtje

 

als de plant ''zakjes'' ''balletjes'' hebbe dan is het een manneke

 

idd kan je dat pas zien bij de bloei

Share this post


Link to post
Share on other sites
ok maar wanneer moet ik ze dan ongeveer voeding geven

en waar ze komen te staan tja ;) dat ga ik jouw nie vertellen :) ;)

Ik kom die van jouw echt niet ophalen :P En als je goed leest is de vraag waarin ze komen te staan en niet waar :o

 

Maar als je wilt weten wanneer en wat je moet voeden is het wel belangrijk te weten of ze in een potje blijven.

Of komen ze in de volle grond, klei of zand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze komen ergens in een natuurgebied dus gewoon volle grond denk ik... er is genoeg water rond om het gebied dus dat zit wel goed :o

Share this post


Link to post
Share on other sites
ze komen ergens in een natuurgebied dus gewoon volle grond denk ik... er is genoeg water rond om het gebied dus dat zit wel goed  :P

Natuurgebied :o ;) :) ;)

 

Lol :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
ze komen ergens in een natuurgebied dus gewoon volle grond denk ik... er is genoeg water rond om het gebied dus dat zit wel goed  :P

Natuurgebied :) ;) ;) :P

 

Lol :P

is dat dan goed of slecht :unsure: :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

licht eraan wat je ermee wilt..... je kan dan wel als ze bevrucht zijn zaden krijgen voor je volgende kweekies.

 

wat de voeding betreft : ik heb bv: canna terra 6 ml per liter ..

Share this post


Link to post
Share on other sites
zijn de gevolgen ernstig als je de mannetjes toch laat staan? Of als ze per ongeluk bevrucht raken.

maar dat is wel lullig voor als je een buitenkweek hebt en er kweekt iemand in de buurt ook... dan heb je kans dat je die planten ook bevrucht met die mannetjes...

Share this post


Link to post
Share on other sites
zijn er trouwens nog truckjes om te kunnen zien of het een mannetje of vrouwtje is ? zal wel moeten w8te tot de bloei :o

Hallo,

 

er is wel een trucje om te zien of het een mannetje of een vroutje is. Dan moet je ze nu even in de bloei zetten, daarna weer in de groei totdat ie groot is, en dan uitlaten bloeien. Maar het enige nadeel is dat die daar veel energie voor moet gebruiken.

Ik heb het afgelopen jaar ook gedaan en ik vond dat ie het gewoon goed deed.

 

greetz,

 

Master_hugo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...