Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
PiP

bijsnoeien?

Recommended Posts

Zou ik deze bladeren (aangeduid op foto) weg doen om meer licht op de toppen te krijgen?

 

Het gaat hier om een auto flower met nog een paar weken te gaan (heb deze geruild voor een oude fiets en de plant heeft wat stress gehad enzo in het begin zei hij... (ik vond hem nogal klein lijken (lowryder +-40cm hoog)))

 

de rode cirkels zijn de toppen die ik meer licht wil geven

de blauwe cirkels zijn de bladeren die licht tegenhouden

gele stip en paarse stip is de plaats waar ik ze zou afknippen (welke is de beste?)

want het leek mij dat als ik te dicht bij de steel zou knippen die zijtakken misschien hier nadeel uit ondervinden.

En alle grote bladeren weg of enkele en de rest laten omdat de plant dan te fel geraakt word?

Alvast bedankt.

 

gallery_14560_13943_9235.jpg

 

gallery_14560_13943_798771.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet doen.

 

je planten nemen licht op dmv bladeren, daar worden ze juist groot en sterk van, die bladeren zitten er niet zomaar........als de plant ze niet nodig zou hebben zaten ze er niet..maar er is veel over geschreven op het forum, eff zoeken dus.

 

bladeren vangen licht op en licht is gewicht zeg maar eff snel.

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap wat je bedoeld, maar het lijkt mij dat zulke grote bladeren nut hebben om een grote plant te worden tegenover nu blokkeren ze deels licht voor de top die daaronder moet groeien, is het dan niet beter dat het licht op die top ipv dat blad valt? leek mij... :) nog een paar meningen eens horen dan zullen we wel zien (ik zou liever ook neit snoeien als het niet echt nodig zou zijn... :rofl )

Share this post


Link to post
Share on other sites

He pip,

 

Als je veel bladmassa hebt kan het geen kwaad om een blaadje weg te halen, maar zoals ejb al aangaf creer je fotosynthese door de bladeren en omdat je plant erg klein is heeft hij elk blad nodig, anders kost het je fotosynthese, en dat komt nu niet ten goede van je groei en opbrengst. Ik zou het dus niet doen.

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet doen. Je fanleafs zijn de motoren van je plant. Je hebt nog helemaal geen toppen, en bloemen zorgen niet voor fotosynthese, dat doen de bladeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien is dit iets voor je.

 

Voor:

gallery_33142_13430_697119.jpg

 

Beetje creatief zijn:

gallery_33142_13430_1412633.jpg

 

Na:

gallery_33142_13430_4277347.jpg

 

Groeten,

Xeor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat heb je netjes gedaan xeor! :)

 

greetz leila

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik sluit me bij Whazzup's mening aan.

Lekker laten zitten de bladeren, dit zijn de motoren van je plant.

Bladeren weghalen helpt niet in meer eindgewicht, de onderste toppen krijgen wel meer licht maar er is een stukje''motoriek''(de bladeren)weg wat weer resulteert in een mindere groei en zelfs een tijdelijk lichte stressvorm.

 

Bij echt grote planten in de groei van bijvoorbeeld 2 meter hoog zou je er wel wat blaadjes af kunnen halen.

Maar dan kun je ook de takken''buigen''Dmv een touw aan de takken verankerd in de grond.

(Trouwens ook een goede preventie tegen vocht aangezien de wind meer door de plant kan waaien)

Ook in de eindfase zul je zien dat er veel groot blad al weg is rond de toppen zelf,

dus als je goed groeit hoef je geen bladeren weg te halen, ook niet bij de lowriders.

Het voorbeeld wat Xeor laat zien vind ik een goede, op die manier heb je meer opbrengst dan bladeren wegknippen.

 

Wat later misschien wel kan is de onderste takjes compleet snoeien.

Dit worden toch flut topjes en ze nemen voeding op die beter naar de grotere boventoppen kan stromen.

Op die manier worden de bovenste toppen dus voller omdat ze meer van de voeding opnemen die voorheen ook merendeels langs de kleine fluf topjes ging.

even kijken wat ze doet als ze in de bloei schiet, nu zou ik alles nog laten zitten maar grote kans dat je de onderste kleine takjes laten wel weg kan halen.

 

Komt goed,

Nw :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

bijsnoeien is zoiezo onmogelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK ik weet genoeg, thanks. :)

 

Misschien wel eens proberen dat buigen, lijkt nog wel goed doenbaar :rofl

Hopelijk binnen een paar weken helemaal in orde :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat er ook even om dat je met autoflowers, een te beperkte tijd hebt, en niet veel ingrepen kunt doen.

Dat buigen ok, maar geen snoei, en och die paar fanleafs die ze ook nodig hebben , je hebt geen idee als de toppen doorkomen; dan zitten die bladeren echt niet in de weg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...