Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

sopranos

Vaporizer

Recommended Posts

Ik heb al een tijdje een vaporizer maar ik denk dat ik iets niet goed doe. Het probleem zal wel bij mezelf zitten maar het kan natuurlijk ook weer aan de hardware liggen.

 

Ik heb deze:gallery_13519_7515_8200.jpg

 

Ik verwarm deze voor en leg dan een pluk wiet op dat schoteltje zet de glazen bol op ze harses en begin als een ... te trekken aan dat slangetje. Kijk of er wat uit komt en dan ben ik stoned! DUS

 

Maar vind het helemaal niet lekker.

 

PS:

Rook me wiet ook in zware shakies.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of je iets fout doet kan ik niet zeggen.

 

Maar d'r is zowieso een verschil in smaak tussen tussen joint - puur - waterpijp en vapo.

 

Anders moet je eens een shop zoeken waar je jou vapo kan testen,

weet je gelijk of het aan de jouwe ligt of niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik herken deze zo niet, waar heb je 'm weg en had ie een naam?

zit wel verschil tussen vaporizers in kwaliteit, en helaas is er ook een deel wat in china gemaakt wordt en waar vaak electronica, plastic etc in het luchtpad zit, en in een deel van de gevallen, als die onderdelen ook warm worden of warme lucht komt eroverheen, kan dat dus leiden tot toegevoegde smaak(en is waarschijnlijk ook niet gezond)

goeie plek om over vaporizers te lezen is fuckcombustion.com, daar hebben ze threads over de meeste vaporizers(aleen zijn veel van die threads, vooral bij de wat populairdere vaporizers, wel een paar honderd pagina's...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel eens andere vaporizers geprobeerd? smaak is totaaaaaaaal niet te vergelijken met een jointje roken, laat staan met zware shag. word je er trouwens echt stoned van? of fucking high?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik word na veel "dampen" erg high , alsof ik een heftige hash joint heb gerookt . maar vind de smaak ook niet heel bijzonder

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind de smaak juist heerlijk. voordat ik begon met dampen had ik wiet eigenlijk nooit echt geproefd, mn neus is nooit zo goed geweest, kan bijv. ook geen wietrook onderscheiden. tabaksrook kan ik wel onderscheiden, maar een joint met tabak lijkt dus kwa geur erg op een sigaret voor mij. alhoewel sigaretten vaak wat scherper/onaangenamer ruiken denk ik.

maar toen ik eens de dampsmaak had geproefd, kon ik daarna ook de wietsmaak bij roken onderscheiden van de verbrandingsmaak. wel vooral puur, met tabak proef ik het meestal nog b steeds niet goed, aleen hasj is vaak wel duidelijker te onderscheiden.

 

maar naar mijn mening kan niks op tegen de smaak van de eerste hijs uit een vaporizer op een wat lagere temperatuur. maar de smaak is wel net wat anders als verbrand, het lijkt meer op de geur

maar helaas door m'n slechte neus heb ik ook vaak zat dat ik ook niks proef met de vape, of alleen lichtjes op de achtergrond. maar af en toe ruik ik een stuk beter en dan is het echt hemels om die eerste hijs te nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze lijk erg op de ouder BC vaporizer.

Zelfde manier van werken met dat plaatje.

Word veel al de zelfde dingen gezegd wat je ook al melde.

Vergeet alleen niet dat dit systeem van het begin zijn.

 

Ga wel over de BC en engels maar meschien heb je er wat aan.

bc-vaporizers-use

3 Easy Steps on How to Use the BC Vaporizer

Just bought a BC vaporizer. Anyone used one before?

 

 

@pacman83,

Ik kan je vet stoned krijgen met een Damper ach we gaan wel in juli tekeer.

En met De Verdamper is de smaak 100% echt een genot voor een wiet liefhebber.

 

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat je proeft is messing van het schaaltje

en/of kunststof van het slangetje,

vind deze niet zo toppie,

jawel ik had ook effect, zekers,

maar het is deels branden vanuit het schaaltje

dus s=dat scherpe randje is de rook,brand.

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal even verder gaan met experimenteren met deze vaporizer.

Als ik de glazen bol aan het schoonmaken ben dan komt de lucht van dat smaakje ook weer naar boven.

Ga er even vanuit dat ik het te warm laat worden dus dat ik wiet aan het bakken ben, dit is ook niet waar ik mee opgegroeid ben in het fenomeen softdrugs gebruik.

 

Vandaar ook dat ik nooit een joint zal draaien zoals de generatie van nu aan het doen is, gewoon een vloeitje beetje zware shag en dan de inhoud erin en aansteken maar en lekker genieten (medicinaal).

 

Het effect van deze vaporizer is high! En zal wel van Chinezen afkomst zijn met een hoop plastic. De naam van dit product weet ik niet, heb deze voor me verjaardag gehad van me kinderen die willen dat ik stop met (tabak) roken! En ook dat ik stop met het vullen van een pijpje met wiet want dat lijkt weer op het gebruik van crack zeggen ze! :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

De beste verdamper kwa prijs kwaliteit is een da bhudda.

Je kan hem kopen bij de sponsor van het forum.

vaposhop.nl

Ik heb de iets duurdere uitvoering de silver surfer.

Smaak is echt enorm de verse lucht gaat alleen door glas dan door je whip die is van dat speciale ziekenhuis slang dus geen plastic smaak.

Mondstuk is ook van glas en in graden in re stellen.

Anders even doorsparen of naar een meeting waar iemand het meeneemt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook zo'n soort poging tot verdamper(foto onder, middenin), ligt nu ergens ongebruikt omdat ik hem niet effectief en makkelijk kon gebruiken.

Werkte wel, maar was best een verspilling van wiet, en het lijkt er eerder op inderdaad dat het meer verbrandde, dus als er een draaiknop aanzit kan je die het best laag zetten.

Ik weet niet hoe het met die van jou is maar ze waren ook zo slim om niet aan een passieve inlaat te denken, dus kon je amper een goede teug nemen of je hijst jezelf ademloos.

 

Dat met die geur met schoonmaken dat had ik ook.

Een goed idee is het om wat geld te sparen en een betere te nemen zoals minimaal een Arizer en anders natuurlijk de Verdamper of Volcano.

Maar dat is maar mijn mening, veel plezier met dampen in ieder geval! (veel beter dan met of zonder tabak te verbranden)

 

gallery_14412_6294_82844.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb een underdog vaporizer(wat niet op de foto staat is het pijpje waar je aan hijst en waar de wiet ingaat, standaard krijg je 1 van glas en 2 siliconen, de siliconen werkt beter met hasj vind ik, maar voor gewoon wiet vind ik de gazen het fijnst, ligt fijner tussen je lippen)

werkt met standaard 12 volt adaptor, of een adaptor met variabel voltage voor variabele temperatuur.

med_gallery_22091_13979_66622.jpg

med_gallery_22091_13979_628.jpg

 

heb ook nog een vaporgenie en een purple days, maar de underdog wordt het meest gebruikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De vaporizer uit de eerste post kan ik iedereen afraden. Waarom?

 

- er wordt conductie in plaats van convectie gebruikt. Bij conductie is de temperatuur minder goed te sturen (bij deze vaporizer is de temperatuur überhaupt niet instelbaar), en in dit geval zal het snel resulteren in rook in plaats van damp.

- gebruik onveilige materialen. Warme lucht kan er voor zorgen dat bepaalde gassen vrijkomen, welke je liever niet inhaleert. Dat is immers de reden om te verdampen! Dit is met name van belang bij het verwarmingselement en de slang, en die zijn bij deze vaporizer van zo goedkoop (en Chinees) als maar kan.

 

Oftewel, doe jezelf een lol en schaf en kwalitatief hoogwaardige (en helaas ook duurdere) vaporizer aan. Dit soort apparaten zouden imo verboden moeten worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik word er niet vrolijk van om dit zo te lezen.

 

Tomas het eerste plaatje van dit topic is degene die ik dus heb, je schrijft dat deze niet in warmte instelbaar is! Maar er zit een draai knopje op dit ding (niet te zien op de foto, achterkant) waar dient deze dan voor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon voor de warmte in te stellen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat had ik dus ook met die van mij, je kan het wel instellen maar je weet dan niet hoe warm het is.

Of je moet het gemeten hebben en het dan altijd op die stand laten staan.

 

Maar ik sluit me aan bij tomas, het werkt niet fijn en je kan best gaan sparen voor een betere.

Trust me als je straks een betere hebt ga je niet terug.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou dat is dus allemaal duidelijk voor mij, beetje lullig om dit allemaal aan m'n kinderen uit te leggen want het was tenslotte een verjaardagscadeau dat ik op mijn verlanglijstje had staan.

Maar goed niet getreurd ik ga wel even kijken welke bank de beste spaar rente geeft en dan ga ik wel een krantenwijkie nemen en dan wekelijks me omzet op die rekening deponeren.

Hoop wel dat me dat gaat lukken voor de Cannabis Bevrijdingsdag want dat lijkt me een uiterst geschikt moment om er een uit te gaan zoeken.

 

Als het goed is is er wel iemand aanwezig die dit topic heeft gelezen en dan eventueel een advies kan geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als het goed is is er wel iemand aanwezig die dit topic heeft gelezen en dan eventueel een advies kan geven.

Wat voor soort zoek je glas, balloon of beide?

Wat verwacht je van een vaporizer?

Wat is je budget of wil je eraan uit geven?

 

Sorry voor de vragen maar daar mee is advies geven wat gemakkelijker.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soort: Klein beetje stealth?

Verwachting: Pijnstiller.

Budget: Moet nog een paar krantjes droppen en dan komen we er wel uit.

 

Belangrijk: Niet zo'n eigenaardig aroma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Arizer Extreme Q is erg stealth.

je kan een Potpourri Dish (Word er bij geleverd) opdoen en dan is het een aroma tool zei ik vroeger altijd.

 

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

die van mij heeft ook een dingetje dat je erop kunt zetten zodat het als aromatherapie-ding werkt, een tip die ik ergens las wat goed werkt: doe er niet alleen estherische oliën in, maar stop er eerst bijenwas in, als dat gesmolten is voeg de olie toe, gaat veel langer mee z en als je het eraf haalt en het even afkoelt wordt het een vaste massa en knoei je er dus ook niet zo snel mee.

 

als je engels goed genoeg is kan ik fuckcombustion.com erg aanraden voor info over vaporizers

 

als pijnstiller heb je het meest aan een wat hogere temp

 

stealth kan verschillende kanten op, stealth als het ergens in/op een kast staat buiten gebruik, of stealth tijdens gebruik? heb 's een tekeningetje/diagrammetje gezien dat je een arizer solo in zo'n macdonalds-beker kunt verstoppen bijv.

 

en wil je een die je in het stopcontact moet doen of een waar dat niet hoeft en die je dus overal kunt gebruiken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow

 

Ik ga toch naar de bevrijdingsdag en hoop daar wat gunstige resultaten te behalen dan bij me verjaarsdags kadoo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...