Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

jongbegonnen

1e week nu al geel blad...

Recommended Posts

Hallo allen,

 

Zit met een probleem 1 van mijn 3 uitgekomen plantjes die heeft sinds gisteravond 2 gele blaadjes.

Zelf dacht ik dat het een water tekort was dat de bladeren te snel verdampten en verbrandden uiteindelijk.

Ter preventie heb ik toen huishoud folie eroverheen gedaan, maar nu in de ochtend is het nog hetzelfde helaas.

 

Ik heb een kastje gemaakt van 65x35x80 LxBxH.

Hierin hangen 2 spaarlampen van 23Watt = 99watt per stuk staat op de verpakking.

En het is koud wit licht 840, 4000K.

De planten gaan naar buiten als ze beginnen te stinken of als er sneller heel lekker buitenspeel weer is!

 

De zaden zijn van RQS, Royal AK Automatic.

 

Hier de foto's :

 

35ckefb.jpg

Hier zie je het probleem.

 

 

ncfoly.jpg

Door de flitser lijkt dit ook geel maar is daadwerkelijk mooi groen.

 

Alvast bedankt voor de hulp.

 

Grtz, jongbegonnen

Share this post


Link to post
Share on other sites

je foto's maken niet heel veel duidelijk, maar:

 

trek een plastik zakje over elk van je potten, dit zorgt voor een broeikaseffect wat zaailingen fijn vinden. daarna zet je de potten zo dicht mogelijk onder je spaarlampen, dit is mogelijk omdat ze nauwelijks warmte afgeven. en gele blaadjes duidt meestal op juist te veel water. volg deze tips en kijk het even aan,

 

VH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had ik toch de goede maatregel genomen, ik doe er zo weer huishoudfolie overheen.

Lamp staat op zon 5cm van de planten af.

 

Enige probleem verder, ik ben dit weekend weg.

Als ze teveel water hebben, wat moet ik dan doen, kan ik dit weekend dan weg zonder iemand iets te laten doen of ehm?

 

Grtz, jongbegonnen

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey dat geele eerste blaadje is niks ergs hoor ik heb op dit moment dezelfde plantjes staan (gewoon in de vensterbank geen lamp o.i.d.) maar ik had dat dus ook.

maar dat gele blad was gewoon zegmaar een soort van beschadigt toen hij uit de grond kwam zetten ofzo want ik gaf ze niet teveel water en ik kon ook geen rede bedenken hoe het zo kwam maar het probleem loste zich vanzelf op met de tijd :)

 

don't worry to much mate!

 

edit: blijf trouwends wel op je water letten..

in wat voor potje bakje zit het? hoe groot?

en zitten er gaatjes aan de onderkant?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Kan je ook hydrokorels aanraden heel goedkoop en vreselijk handig. verder zal ik ook eens je hand tussen de plant en de lamp houden kijken of het niet te warm is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

let zeker op water geven ziet er mega nat uit.

Ontkiemde baby's hebben niet zoveel water nodig.

Zelf dacht ik dat het een water tekort

De Tensiometer kopen beste hulpmiddel.

 

Hoe had je ontkiemd meteen in de aarde?

Kan je iets meer over vertellen wie weet kunnen we je een beetje op weg helpen.

 

/zODd

 

PS, gelieve de volgende keer de foto's in het wietforum album uploaden dan blijf de foto in de topic (mocht de foto's delete worden) en vertraag het topic niet.

Al vast bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
verder zal ik ook eens je hand tussen de plant en de lamp houden kijken of het niet te warm is.

 

??

 

Volgens mij hebben ze daar Thermometers voor uitgevonden.. :) En dan zit je nog met je stralingswarmte!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja true, maar niet iedereen heeft er eentje in huis, vooral niet beginnende groeiers :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je in een kastje werkt en je heb geen temperatuur meter dan kan je beter even wachten met kweken tot er wel een is.

Zo een belangrijk basic ding.

 

En anders gewoon alles buiten kan ook alleen het weer nu nog mee zitten.

Zo doe ik het ontkiemen in en pitpot normale planten in een klein potje laten groeien en de auto's gaan naar ontkieming meteen in de definitieve pot.

 

 

-zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voordat ik hygrometer kocht had ik thermo van de intratuin voor 2,99 spot goedkoop. inderdaad zoals ZoDd al zei zijn de basic dingen zou hetzelfde zijn beginne met groeien zonder potten of grond :)

 

Gebruik nu : http://www.dutch-headshop.com/nl/thermomet...taal-p-481.html

 

15 euro en binnen 2 dagen geleverd wil je het nog goedkoper ?

Edited by Felxon

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 euro (zonder shipping)

 

Denk ook dat je potjes te nat staan... Ze hebben nog geen bladeren om te verdampen.

Gewoon veel minder water geven. Als de grond constant nat is, doen ze ook niet veel moeite om veel wortel te groeien.

 

Een (goedkope) soil hygrometer is voor een beginner zeker even belangrijk als een thermometer, als je het mij vraagt.

 

succes met de grow!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bespaar je het geld wat je wilt uitgeven aan die goedkope aardemeters, want die dingen zijn echt 3x niks!

 

De enige wat redelijk betrouwbaar zijn, zijn die tensio's van Blumat! En dan nog moet je goed opletten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan je niet tegenspreken, Sr Smoke-A-Lot, niet 100% betrouwbaar, cheap, analoog, etc.

 

maar...

 

In the land of the blind, the one-eyed man is king.

 

Zo'n ding geeft nog altijd een 'accurater' beeld als de natte vinger van een beginner.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die dingen zijn echt CRAP! :) Zet hem in een glas water en hij geeft droog aan!

 

Ik heb hem toen maar snel weggegooid..

 

EDIT:

 

Dat is een Ph meter?! Ik had het over DEZE

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had het over deze 'bad boy'.

 

gallery_33450_13749_18735.jpg

 

enja, ik bedoel echt BAD boy...

 

Maar sindsdien hebben m'n planten wel nooit meer te nat gestaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik had het idee al dat ze wat te nat stonden, dus nu gewoon geen water meer geven?

Ik ben dit weekend namelijk weg ivm een bruiloft, komt dus eigenlijk best goed uit...

 

Ze zitten nu in 1L potten, als ze wat groter worden gaan ze in 3 of 4 gallon smartpot, dat past alleen niet in de kast.

Dus dan gaan ze ook meteen naar buiten.

 

Temperatuur meter heb ik maandag gekocht bij de dierenwinkel, voor aquaria, die thermo/hygro meter bestel ik volgende week als ik mijn salaris weer binnen krijg.

 

Het is zon 26-28graden in het hok, snachts weet ik het niet maar gok rond de 18-21graden.

 

De zaden zijn tussen watten ontkiemd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...